Skocz do zawartości

Podsumowanie / Raport / zestawienie Zwrotów Towarów / Oczywistych pomyłek z danego miesiąca

Polecane posty

Witam, 

księgowa wymaga od nas podsumowania zwrotów / oczywistych pomyłek na koniec miesiąca. W Subiekt GT istniał raport którym to robiłem, ale Nexo niestety go nie posiada... czy ktoś może mi powiedzieć jak wyciągnąć z Nexo dane (zestawienie) z podsumowaniem wykonanych zwrotów? Robimy to w excelu, ale mając raport to 2 kliknięcia... a tak to masa bezsensownego przepisywania... 

Czy... da się wyeksportować zwroty do excela? Czy jest gdzieś raport dla zwrotów, który można by wydrukować? Może firmy zewnętrzne zrobiły coś takiego? A może robicie to inaczej?

Link to postu
  • 1 rok później...

Nie chciałem tworzyć nowego wątku bo pytanie odnosi się do tego samego, a mianowicie brakuje w zestawieniu Suibiekta Nexo rozbicia zwrotów (paragonów) - na osobne kolumny-, które skutkują zwrotem całości lub części należności z tytułu sprzedaży. Nasza księgowa odwołuje się do zestawienia zgodnego z ustawą, i tam mamy dwie kolumny Zwrot całości należności z tytułu sprzedaży oraz Zwrot części należności z tytułu sprzedaży. Czy jest szansa na poprawienie tego raportu aby był zgodny wymogami MF ? Poniżej zamieszczam zrzuty...

obraz.thumb.png.b22577e651df0603d785aee260d20f74.png
obraz.png.7935ea62336857f03977d4ba832b94a5.png

Link to postu

Dzień dobry,

17 godzin temu, Marek . napisał:

Nasza księgowa odwołuje się do zestawienia zgodnego z ustawą, i tam mamy dwie kolumny Zwrot całości należności z tytułu sprzedaży oraz Zwrot części należności z tytułu sprzedaży.

skąd wziął Pan informacje o wymogu rozdzielenia zwrotu części/całości?

Wg rozporządzenia w sprawie kas rejestrujących dane, jakie ma zawierać ewidencja to:

Cytat

 

§ 3. 1. Podatnicy prowadzą ewidencję każdej czynności sprzedaży, w tym sprzedaży zwolnionej od podatku, przy użyciu kas, które zostały nabyte w okresie obowiązywania potwierdzenia, że kasa spełnia funkcje wymienione odpowiednio w art. 111 ust. 6a lub w art. 145a ust. 2 ustawy oraz wymagania techniczne (kryteria i warunki techniczne) dla kas, wyłącznie w trybie fiskalnym pracy tej kasy, po dokonaniu jej fiskalizacji.

2. Nie ewidencjonuje się zwrotów towarów i uznanych reklamacji towarów i usług.

3. Zwroty towarów i uznane reklamacje towarów i usług, które skutkują zwrotem całości albo części należności (zapłaty) z tytułu sprzedaży, ujmuje się w odrębnej ewidencji zawierającej:

1) datę sprzedaży;

2) nazwę towaru lub usługi pozwalającą na jednoznaczną ich identyfikację i ewentualnie opis towaru lub usługi stanowiący rozwinięcie tej nazwy;

3) termin dokonania zwrotu towaru lub reklamacji towaru lub usługi;

4) wartość brutto zwracanego towaru lub wartość brutto towaru lub usługi będących przedmiotem reklamacji oraz wysokość podatku należnego - w przypadku zwrotu całości należności z tytułu sprzedaży;

5) zwracaną kwotę (brutto) oraz odpowiadającą jej wysokość podatku należnego - w przypadku zwrotu części należności z tytułu sprzedaży;

6) dokument potwierdzający dokonanie sprzedaży;

7) protokół przyjęcia zwrotu towaru lub reklamacji towaru lub usługi podpisany przez sprzedawcę i nabywcę.


4. W przypadku wystąpienia oczywistej pomyłki w ewidencji podatnik dokonuje niezwłocznie jej korekty przez ujęcie w odrębnej ewidencji:

1) błędnie zaewidencjonowanej sprzedaży (wartość sprzedaży brutto i wysokość podatku należnego);

2) krótkiego opisu przyczyny i okoliczności popełnienia pomyłki oraz dołączenie oryginału paragonu fiskalnego potwierdzającego dokonanie sprzedaży, przy której nastąpiła oczywista pomyłka.

 

Nie ma mowy o podziale na zwroty całości/części i nasz raport spełnia te wymagania. 

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...