Jakub Z 3 Napisano 31 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2019 w Podsumowanie / Raport / zestawienie Zwrotów Towarów / Oczywistych pomyłek z danego miesiąca Witam, księgowa wymaga od nas podsumowania zwrotów / oczywistych pomyłek na koniec miesiąca. W Subiekt GT istniał raport którym to robiłem, ale Nexo niestety go nie posiada... czy ktoś może mi powiedzieć jak wyciągnąć z Nexo dane (zestawienie) z podsumowaniem wykonanych zwrotów? Robimy to w excelu, ale mając raport to 2 kliknięcia... a tak to masa bezsensownego przepisywania... Czy... da się wyeksportować zwroty do excela? Czy jest gdzieś raport dla zwrotów, który można by wydrukować? Może firmy zewnętrzne zrobiły coś takiego? A może robicie to inaczej? Link to postu
Łukasz Czarnowski 17 Napisano 31 Lipca 2019 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2019 w Podsumowanie / Raport / zestawienie Zwrotów Towarów / Oczywistych pomyłek z danego miesiąca Raporty - Ewidencja zwrotów sprzedaży detalicznej (Nexo 25) i /lub: Sprzedaż - Typ dokumentu: ZW na obu: Operacje na liście - Eksportuj do Excela 1 Link to postu
Marek . 1 Napisano 17 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2021 w Podsumowanie / Raport / zestawienie Zwrotów Towarów / Oczywistych pomyłek z danego miesiąca Nie chciałem tworzyć nowego wątku bo pytanie odnosi się do tego samego, a mianowicie brakuje w zestawieniu Suibiekta Nexo rozbicia zwrotów (paragonów) - na osobne kolumny-, które skutkują zwrotem całości lub części należności z tytułu sprzedaży. Nasza księgowa odwołuje się do zestawienia zgodnego z ustawą, i tam mamy dwie kolumny Zwrot całości należności z tytułu sprzedaży oraz Zwrot części należności z tytułu sprzedaży. Czy jest szansa na poprawienie tego raportu aby był zgodny wymogami MF ? Poniżej zamieszczam zrzuty... Link to postu
Przemysław Werner 393 Napisano 18 Czerwca 2021 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2021 w Podsumowanie / Raport / zestawienie Zwrotów Towarów / Oczywistych pomyłek z danego miesiąca Dzień dobry, 17 godzin temu, Marek . napisał: Nasza księgowa odwołuje się do zestawienia zgodnego z ustawą, i tam mamy dwie kolumny Zwrot całości należności z tytułu sprzedaży oraz Zwrot części należności z tytułu sprzedaży. skąd wziął Pan informacje o wymogu rozdzielenia zwrotu części/całości? Wg rozporządzenia w sprawie kas rejestrujących dane, jakie ma zawierać ewidencja to: Cytat § 3. 1. Podatnicy prowadzą ewidencję każdej czynności sprzedaży, w tym sprzedaży zwolnionej od podatku, przy użyciu kas, które zostały nabyte w okresie obowiązywania potwierdzenia, że kasa spełnia funkcje wymienione odpowiednio w art. 111 ust. 6a lub w art. 145a ust. 2 ustawy oraz wymagania techniczne (kryteria i warunki techniczne) dla kas, wyłącznie w trybie fiskalnym pracy tej kasy, po dokonaniu jej fiskalizacji. 2. Nie ewidencjonuje się zwrotów towarów i uznanych reklamacji towarów i usług. 3. Zwroty towarów i uznane reklamacje towarów i usług, które skutkują zwrotem całości albo części należności (zapłaty) z tytułu sprzedaży, ujmuje się w odrębnej ewidencji zawierającej: 1) datę sprzedaży; 2) nazwę towaru lub usługi pozwalającą na jednoznaczną ich identyfikację i ewentualnie opis towaru lub usługi stanowiący rozwinięcie tej nazwy; 3) termin dokonania zwrotu towaru lub reklamacji towaru lub usługi; 4) wartość brutto zwracanego towaru lub wartość brutto towaru lub usługi będących przedmiotem reklamacji oraz wysokość podatku należnego - w przypadku zwrotu całości należności z tytułu sprzedaży; 5) zwracaną kwotę (brutto) oraz odpowiadającą jej wysokość podatku należnego - w przypadku zwrotu części należności z tytułu sprzedaży; 6) dokument potwierdzający dokonanie sprzedaży; 7) protokół przyjęcia zwrotu towaru lub reklamacji towaru lub usługi podpisany przez sprzedawcę i nabywcę. 4. W przypadku wystąpienia oczywistej pomyłki w ewidencji podatnik dokonuje niezwłocznie jej korekty przez ujęcie w odrębnej ewidencji: 1) błędnie zaewidencjonowanej sprzedaży (wartość sprzedaży brutto i wysokość podatku należnego); 2) krótkiego opisu przyczyny i okoliczności popełnienia pomyłki oraz dołączenie oryginału paragonu fiskalnego potwierdzającego dokonanie sprzedaży, przy której nastąpiła oczywista pomyłka. Nie ma mowy o podziale na zwroty całości/części i nasz raport spełnia te wymagania. Link to postu
Polecane posty