Skocz do zawartości

Wznawianie anulowanej transakcji po otrzymaniu wpłaty

Polecane posty

Nie wiem czy taki temat był poruszany ale wczoraj wydarzyła się sytuacja, że kupujący założył dyskusję ponieważ nie otrzymał towaru po wpłacie. Okazało się, że oczywiście upłynęło już 2 tygodnie od zamówienia więc transakcję anulowałem a kilka dni po tym kupujący dokonał płatności. Sello automatycznie w takiej sytuacji podziękowało mailowo za wpłatę która została zaksięgowana ale w związku z tym, że transakcja była już anulowana, przez tydzień nie miałem o tym pojęcia. Myślę, że świetną opcją byłoby przenoszenie anulowanej transakcji do "w trakcie realizacji" gdy zostanie zaksięgowana wpłata.

Link to postu

Jeśli kolumna Stan jest wyświetlana domyślnie w Sello, to w sumie nie widzę takiego problemu z oznaczeniem :) Jeśli ktoś opłaciłby zamówienie już po anulowaniu go w Sello, taka transakcja mogłaby się przenosić z powrotem do zakładki Do paczek. Normalnie w kolumnie Stan pokazuje się gwiazdka, okejka lub po prostu pole jest puste. Dla transakcji anulowanej mógłby nadal wyświetlać się czerwony symbol (taki sam, jak pojawia się po przejściu do zakładki Wszystkie w Transakcje). Przydałoby się jednak dodatkowo oznaczyć taką transakcję, aby w razie np. kończącego się towaru, czy innych sytuacji, nie wpadła nam ona niespodziewanie między oczekujące na realizację zamówienia. Możnaby oznaczyć ją kolorem - tak jak podświetlają się zaznaczone transakcje, możnaby dać jakiś wyraźny kolor (czerwony może nie, bo będzie zbyt straszył :D ale np. żółty, czy pomarańczowy). Do tego w którymś miejscu wyjaśnienie takiego zaznaczenia - np. wąski pasek tego samego koloru na samej górze w Szczegóły transakcji z informacją, że zarejestrowano wpłatę dla transakcji, która została anulowana. Ciężko będzie bowiem umieścić zwykły komunikat, gdyż te dymkowe po jakimś czasie znikną. Chyba, że dać by ten konkretny na stałe, aż do wyłączenia komunikatu przez użytkownika - gorzej tylko, jak ktoś będzie się spieszył i go po prostu zamknie bez czytania ;)

Miejsce na komunikat zawsze się znajdzie :D

Link to postu

Potwierdzam również ten problem, przy czym my rozliczamy wpłaty raz na tydzień, stąd najpóźniej po 7 dniach mam informację, że jest wpłata która nie ma paragonu i szukamy przyczyny, wówczas się znajduje, że transakcję anulowałem.

 

No tutaj faktcznie fajnie jakby ta trasakcji wpadła znów do:

"DO PACZEK" i zrobiła rezerwację towarów, która jest generowana Zamówieniem Od Klienta.


Nie wiem, czy pomoże tutaj umieszczanie czegoś w logach bo błędów jest tyle, że ja czasami nie czytam, no ale można też w logach umieścić, ale pod warunkiem, że zrobicie te filtry w RAPORTACH o które ostatnio prosiliśmy, aby można było pokazać tylko ważne komunikaty bez tych komunikatów informacyjnych.

Link to postu

Aby to spełniało swoje zadanie musi być taka informacja widoczna. Obecnie wdrażamy rozwiązanie z błędami widocznymi wprost na obiektach (aukcja), wraz z nowym konektorem do Subiekta takie czerwone błędy na listach pojawią się również w transakcjach. Pomyślimy czy nie dodać też ostrzeżeń, które mogły by być używane w takich właśnie sytuacjach.

Link to postu

Myślę, że gdyby wracała "Do paczek" z wykrzyknikiem w polu "Stan" na pewno zwróciłaby uwagę. Generalnie gdy transakcja wraca powinno znów tworzyć się zamówienie i towar powinien zostać zarezerwowany. Kwestia braku towaru dla innych kupujących to już sprawa umowna bo gdy widzimy transakcję z wykrzyknikiem możemy ją pominąć podczas generowania dokumentów końcowych i wrócić do niej na końcu. Gdy na prawdę brakuje towaru albo przepraszamy klienta który przypomniał sobie o transakcji i zwracamy wpłatę albo przepraszamy, że realizacja to w tej sytuacji nie będzie 24h bo towar musimy domówić. Osobiście wchodząc po południu do Subiekta i tworząc zamówienia do dostawców wolę widzieć pełną liczbę rezerwacji towaru.

  • Dziękuję 1
Link to postu
3 godziny temu, Krzysztof Fruga napisał:

Myślę, że gdyby wracała "Do paczek" z wykrzyknikiem w polu "Stan" na pewno zwróciłaby uwagę. Generalnie gdy transakcja wraca powinno znów tworzyć się zamówienie i towar powinien zostać zarezerwowany. Kwestia braku towaru dla innych kupujących to już sprawa umowna bo gdy widzimy transakcję z wykrzyknikiem możemy ją pominąć podczas generowania dokumentów końcowych i wrócić do niej na końcu. Gdy na prawdę brakuje towaru albo przepraszamy klienta który przypomniał sobie o transakcji i zwracamy wpłatę albo przepraszamy, że realizacja to w tej sytuacji nie będzie 24h bo towar musimy domówić. Osobiście wchodząc po południu do Subiekta i tworząc zamówienia do dostawców wolę widzieć pełną liczbę rezerwacji towaru.

I to wygląda na najlepsze możliwe rozwiązanie. Sello powinno zmieniać stan transakcji z "anulowane" na "nowa" ale koniecznie z jakimś mega wykrzyknikiem i wyłączonym auto-księgowaniem wpłaty!

Edytowane przez M. K.
Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...