Skocz do zawartości

Urlop wypoczynkowy i urlop dodatkowy

Polecane posty

Witam.

Pracownik pracował w poprzedniej firmie od 01-01-2019 do 31-03-2019r. Wymiar należnego urlopu za rok 2019 wynosi 26 dni. Wymiar należnego urlopu dodatkowego wynosi 10 dni. W poprzedniej firmie pracownik wykorzystał 9 dni urlopu, a powinien 7 (26/12*3). Pracownik zaczął pracę w nowej firmie od 01-04-2019 na czas nieokreślony. Pracownik do dziś (07-08-2019) wykorzystał 13 dni urlopu wypoczynkowego. Co oznacza " Ograniczenie do 26 dni" i "Ograniczenie do 10 dni"? Dlaczego program w "należny wymiar urlopu" wylicza 26 dni a nie 28? Dlaczego program nie odejmuje te 9 dni wykorzystanego urlopu w poprzedniej pracy? Jak w takiej sytuacji liczyć urlop pozostały?1691527132_Urlopywypidod.thumb.jpg.0b19b32aeb1dc893991861b612a63d01.jpg

Link to postu

Komunikat "Ograniczenie do 26 dni (z poprzednim zatrudnieniem)" pojawia się wtedy, gdy suma urlopu należnego za poszczególne okresy jest większa niż urlop należny za cały rok. W tym przypadku u poprzedniego pracodawcy, pracownikowi należało się 7 dni urlopu zwykłego i 3 dni urlopu dodatkowego. U nowego pracodawcy za okres od kwietnia do grudnia należy się  20 dni urlopu zwykłego i 8 dni urlopu dodatkowego, ale ponieważ za cały rok pracownik nie może otrzymać więcej niż 26 dni urlopu zwykłego i 10 dni urlopu dodatkowego, to następuje ograniczenie (stąd komunikat) i program zlicza to co pozostało z całej puli, czyli 19 dni urlopu zwykłego (26 - 7) i 7 dni urlopu dodatkowego (10 - 3). Stąd należny urlop wynosi 26 (19 + 7).

Pozostało jeszcze zagadnienie nadwykorzystania urlopu u poprzedniego pracodawcy. Jeśli takie nadwykorzystanie wystąpi, to odpowiedni wpis powinien pojawić się w sekcji "Urlop wykorzystany do dnia". U Pana takiego wpisu nie ma, ponieważ pracownik wykorzystał 9 dni urlopu u poprzedniego pracodawcy, a należało mu się 10 dni (7 zwykłego i 3 dodatkowego).

Link to postu

W przypadku urlopu wypoczynkowego (zwykłego), poprzedni pracodawca powinien rozliczyć się z pracownikiem za niewykorzystany urlop poprzez wypłacenie ekwiwalentu. Wg naszej wiedzy, dokładnie takie same zasady obowiązują w przypadku urlopu dodatkowego. Wydaje się zatem, że poprzedni pracodawca popełnił błąd i albo nie rozliczył się z pracownikiem za niewykorzystany urlop dodatkowy albo nie uwzględnił tego wypełniając świadectwo pracy.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...