Ernest Sadowski 56 Napisano 8 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2019 w Po co PV/WV? (edytowane) Próbuje znaleźć konkretny powód dla istnienia obu PZ i PV (od strony logistycznej, logicznej i informatycznej) - dlaczego nie tylko jedna z np. 2 szablonami wydruku (z vat i bez)? Gdzie nie spojrzę (google, inne programy, jakieś fora o prowadzeniu magazynu, itp.) to mówi się tylko o PZ i czasem wspomina, że może mieć VAT lub nie. Na podstawie obu można wystawić FZ, tak samo przy WZ - po co ta WV skoro to i tak to samo? Jedyna różnica jaką widzę to zakładka VAT, która właściwie nic nie robi (pokazuje to co okno główne tylko w innej tabelce). Czy można prosić o realne zastosowanie osobnych dokumentów? Przecież to samo osiągam mając 2 wzorce wydruku (z i bez VAT), a sama PZ/WZ to dokument wewn., nie księgowy ani handlowy - więc po co w ogóle ten VAT (bardzo często kupujący nawet proszą o nie podawanie cen na WZ, a o VAT też nikt nie pyta bo jest na FS/FZ)? Jaki był zamysł tej osobnej kartoteki? Pamiętam kiedyś spytałem księgowych i odp. +/-: "a czasem tak się robi a czasem tak, kwestia preferencji w przedsiębiorstwie". EDIT: Pytanie też kieruję do innych userów - kiedy i jakich używacie? Dlaczego tak? Sam po prostu nie widzę "prawdziwej różnicy" a nie chcę mieć później problemów i wymieszanych dokumentów (raz WV, raz WZ) jak się okaże, że jednak różnica istnieje i nagle czegoś się nie da. Edytowane 9 Sierpnia 2019 przez Ernest Sadowski Link to postu
Przemysław Werner 393 Napisano 12 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2019 w Po co PV/WV? Od strony subiekta typy dokumentów zostały rozróżnione, żeby zachować kompatybilność z formatem EDI++ (i jednocześnie InsERT GT), gdzie jest typ dokumentu PZ z VAT. W Subiekcie nexo oba dokumenty można traktować w zasadzie tak samo — PV ma domyślnie liczenie VAT. Jeżeli chodzi o księgowość, to na podstawie PV może Pan dodać zapis VAT. 1 Link to postu
Polecane posty