Skocz do zawartości
Forum użytkowników
marbie B

Rozliczenia przesyłek Allegro Smart

Polecane posty

Allegro wraz z InPost planują zmienię rozliczeń za przesyłki Smart (koniec Januszy Smart 5 paczek w 1). InPost prawdopodobnie nie wystawi faktury kosztowej i będzie się rozliczać bezgotówkowo wg limitów przekazywany z Allegro.

Czy Sello będzie miało możliwość wykrycia transakcji z przesyłką opłaconą ze Smart i nie wliczanie jej w paragon/fakturę?

Edytowano przez marbie B

Udostępnij ten post


Link to postu

Prawdopodobnie w formularzu zwracanym z Allegro będzie koszt dostawy równy 0, więc taki też koszt zostanie wstawiony do transakcji i dalej na dokument. Gdyby coś tutaj nie grało to oczywiście odpowiednie poprawki dodamy.

Udostępnij ten post


Link to postu
1 godzinę temu, marbie B napisał:

InPost prawdopodobnie nie wystawi faktury kosztowej

Na fakturze będą już tylko dopłaty :D

Udostępnij ten post


Link to postu

Jak myślicie ?

1. Co będzie w przypadku zwrotu towaru ?

2. Co będzie w przypadku częściowego zwrotu zawartości ? W przypadku niskich cen jak u mnie szt 13,99, kupują 3 szt  ( 13,99 x 3 daje SMART ),  po czym jedną odsyłają.

Udostępnij ten post


Link to postu

W przypadku zwrotu towaru to jest: reverse logistics (koszt: 0zł).

Martwi mnie tylko doliczanie kosztów przez Inpost.

Przykład hipokryzji:

Pozycje wysłane na umowę z Inpost bezpośrednią:

  • Pozycja nr60 gabaryt ustalony przez nas to B > gabaryt ustalony przez Inpost to również B = cena = 9,97
  • Pozycja nr62 gabaryt ustalony przez nas to B > gabaryt ustalony przez Inpost to A = cena = 9,73


Pozycje wysłane na umowę z Inpost Allegro:

  • Pozycja nr89 gabaryt ustalony przez nas to B > gabaryt ustalony przez Inpost to również B = cena = 7,31
  • Pozycja nr90 gabaryt ustalony przez nas to C > gabaryt ustalony przez Inpost to A = cena 10,30


Co myślicie ?

Edytowano przez Kamil Kamil

Udostępnij ten post


Link to postu

No niestety. Ja tak próbuję na to globalnie spojrzeć i widać jak na dłoni zmaganie się serwisu Allegro i Inpsot. Chodzi o pokazanie drugiemu kto tutaj rządzi. Teraz Allegro będzie miało nieprawdopodobne narzędzie nacisku na Inpost moim zdaniem. W negocjacjach jak im powiedzą, bo nie zapłacimy Wam fakturki za ostatni miesiąc (miliard złotych albo dwa) to dopiero będą piszczeć w Inpost :)

 

No i techolerne reklamacje. Ciekawe kto będzie też miał odpowiedzialność za zniszczoną przesyłkę, płatnik (Allegro), czy nadawca (Sklep).

Ale INPOST jest wkurzający z tymi reklamacjami itd mógłby się faktycznie ktoś za nich wziąć. Konkurencja z "Paczkomatami v2" typu Poczta Polska dopiero zaczyna.

Udostępnij ten post


Link to postu

Reklamacje w InPoście to rzeczywiście czasami droga przez mękę. Dosyłanie co chwila jakiś dokumentów (swoją drogą chyba specjalnie mają ustawiony limit wysyłanych plików na stronie, żeby potem móc bezkarnie przedłużyć rozpatrzenie reklamacji z powodu braków formalnych). Ostatnio klient był w oddziale i wybrał protokół szkody, po czym musieliśmy oczywiście złożyć reklamację na ta paczkę, bo według nich dopóki przesyłka nie dotrze do adresata, powinien ją reklamować nadawca. Szkoda tylko, że na końcu reklamacji zażyczyli sobie oświadczenie, że adresat zrzeka się prawa do roszczenia na naszą rzecz. Jaki w tym sens, skoro na początku jasno zostało zadeklarowane przez obie strony, kto będzie odpowiedzialny za pilnowanie całego procesu? No ale nic nie poradzimy, trzeba walczyć.. Na szczęście nie zdarzyło mi się jeszcze, żeby którąś odrzucili.

Ze zwrotami nie powinno być zbyt dużo problemu. Już teraz działa to dosyć sprawnie o ile klient korzysta z możliwości darmowego zwrotu przy zakupie z dostawą Allegro InPost. Przy takich paczkach raczej nic się nie zmieni, Allegro nadal pewnie będzie informowało w wiadomości email, aby nie zwracać kosztów dostawy.

Dnia 14.08.2019 o 12:12, Paweł Nitendel napisał:

2. Co będzie w przypadku częściowego zwrotu zawartości ? W przypadku niskich cen jak u mnie szt 13,99, kupują 3 szt  ( 13,99 x 3 daje SMART ),  po czym jedną odsyłają.

O tym sposobie nie pomyślałam, chyba nie jestem zatem do końca Januszem biznesu :D Od zawsze jest możliwość zwrotu części towaru i prawdopodobnie będzie to działać dalej w ten sam sposób. Nie wiem, co mogłoby się tutaj zmienić, gdyż nie natrafiliśmy jeszcze na żadne problemy/konflikty. Co najwyżej po zmianach będzie trzeba zacząć informować ludzi, żeby korzystali z opcji Zwróć całość lub część zamówienia, jeśli chcą w pełni przeprowadzić proces zwrotu ;)

Dnia 14.08.2019 o 12:49, Kamil Kamil napisał:

Pozycje wysłane na umowę z Inpost bezpośrednią:

  • Pozycja nr60 gabaryt ustalony przez nas to B > gabaryt ustalony przez Inpost to również B = cena = 9,97
  • Pozycja nr62 gabaryt ustalony przez nas to B > gabaryt ustalony przez Inpost to A = cena = 9,73


Pozycje wysłane na umowę z Inpost Allegro:

  • Pozycja nr89 gabaryt ustalony przez nas to B > gabaryt ustalony przez Inpost to również B = cena = 7,31
  • Pozycja nr90 gabaryt ustalony przez nas to C > gabaryt ustalony przez Inpost to A = cena 10,30

Zdążyłam zauważyć, że na daną chwilę naliczanie kosztów dostawy nie działa chyba do końca tak, jak powinien. Aktualnie, gdy wystawiamy aukcję mamy możliwość wstawienia dostawy Allegro InPost Paczkomaty, jednak tylko do wartości 8,99zł (co równa się cenie za gabaryt A). Czasami jednak zdarza się, że paczkę trzeba wysłać w innym, większym gabarycie, który jak wiadomo kosztuje więcej. Jeśli niczego nie pominęłam, to w efekcie sprzedawca płaci dodatkowe kilka zł z własnej kieszeni, gdyż Allegro zwraca kasę za wysyłkę przy wpłacie klienta za towar, a nie później przy rozliczeniu. Przy niewielkiej ilości takich większych paczek te kilka zł miesięcznie to jest tak na prawdę nic, ale są sprzedawcy którzy wysyłają tylko większe przesyłki. Swoją drogą, że mogliby lepiej skanować te paczki i określać ich rozmiar. Jak czasami czytam o sprawach, gdzie ludziom doliczają sumy z kosmosu, bo nie mogą się określić, czy paczkę w przedziale 7-8cm albo 8-9cm umieścić w skrytce dla A, czy dla B, to człowieka szlag trafia. Mamy 21 wiek, technologia już dawno rozwinęła się bardziej niż mózgi niektórych ludzi, a ci mają problem, aby odpowiednio przeszkolić pracowników odnośnie umieszczania paczek w skrytkach :D

Udostępnij ten post


Link to postu

Allegro zgłasza, że wysyłane do Inpost adresy email nie są zgodne przez co nie jesteśmy gotowi na zmianę rozliczeń paczek allegro smart.

Czy w najbliższej aktualizacji, będzie rozwiązany ten problem i adresy email będą poprawnie wysyłane do Inpost?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu

Czy w transakcjach w polu adresu wysyłkowego nie ma tych +? Adresy z + powinny pojawić się po skopiowaniu danych z formularza.

Ale mam jeszcze przeczucie, kiedy może dochodzić do takiej sytuacji, zaraz sprawdzimy.

Edit:

Jednak nie, dane przenoszą się i w takim przypadku.

image.png.6b00a7215ee46f476d30cd73460f6b54.png

Udostępnij ten post


Link to postu
1 godzinę temu, Bartosz Rosa napisał:

Czy w transakcjach w polu adresu wysyłkowego nie ma tych +?

 

TRANSAKCJE / aktualnie sprawdzone dla PP / ODB.OS.

po zatw. FOD i otwarciu TR. w  adresie do wysyłki - JEST

na podglądzie na dole adres do wysyłki - NIE MA

 

DO PACZEK / spr. dla PP INP DHL

po zatw. FOD i otwarciu TR. w  adresie do wysyłki - JEST

                                                  w adresie nabywcy - NIE MA

na podglądzie na dole adres do wysyłki - NIE MA

 

EN

21 VIII (przez Prostą Paczkę) w EN maile z +

od 22 VIII - bez +

napiszę do PP

 

M.INP

maile cały czas poprawne

 

 

Wczoraj z allegro dostałem na zielono, że integracja jest OK, ale wydaje mi się, że Poczty nie sprawdzają...

O tyle ważne, że jak wyślemy od połowy września paczkę SMART bez + w mailu to my za nią zapłacimy...

 

 

@Bartosz Rosa ew. jakie logi będziesz potrzebować? tak do 11-tej mogę poczekać z etykietami

Udostępnij ten post


Link to postu
1 godzinę temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

EN

21 VIII (przez Prostą Paczkę) w EN maile z +

od 22 VIII - bez +

napiszę do PP

W ProstejPaczce pobieranie adresu e-mail z adresu do wysyłki (z Sello) zostało wdrożone w wersji 19.7.7.

Przede wszystkim należy się upewnić, że korzysta się z najnowszej wersji ProstejPaczki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Dnia 20.08.2019 o 13:49, Joanna S. napisał:

"Przy niewielkiej ilości takich większych paczek te kilka zł miesięcznie to jest tak na prawdę nic, ale są sprzedawcy którzy wysyłają tylko większe przesyłki. Swoją drogą, że mogliby lepiej skanować te paczki i określać ich rozmiar. Jak czasami czytam o sprawach, gdzie ludziom doliczają sumy z kosmosu, bo nie mogą się określić, czy paczkę w przedziale 7-8cm albo 8-9cm umieścić w skrytce dla A, czy dla B, to człowieka szlag trafia. Mamy 21 wiek, technologia już dawno rozwinęła się bardziej niż mózgi niektórych ludzi, a ci mają problem, aby odpowiednio przeszkolić pracowników odnośnie umieszczania paczek w skrytkach :D"

Być może Pani, będzie opłacać z Pani pensji, w kilku naszych placówkach dodatkowe opłaty, które są niezależne od nas, skoro opisuje Pani, że to żaden problem.
Chyba ma Pani 21 lat skoro twierdzi, że "to tak naprawdę nic".
Nasi pakowacze pakują produkty w kartonik, który zostaje przygnieciony innymi paczkami, przez co zmienia swój wymiar a wtedy łatwa droga aby Doręczyciel do Paczkomatu zmienił jej gabaryt, Oni dostają z tego jakąś prowizję ?!
Człowieka szlag trafia jak wypisuje Pani takie rzeczy.

To jest problem i warto poszukać dla niego rozwiązanie, bo trzeba wyjść z zamkniętego pudełeczka i otworzyć głowę bardziej, takie sytuacje konfliktowe nie dotykają tylko nas ale innych Naszych Partnerów.

Dodam, że nie, nie jesteśmy firmą krzak, tylko działamy już 30 lat na rynku, więc proszę wyjąć głowę ze skrytki.

===================================================

Dodatkowo wysyłamy załącznik odnośnie Sello.
Nam niestety też Allegro wydało komunikat, że nie działają maile.
Jakieś pomysły, jak to usprawnić ?

 

image.png

Udostępnij ten post


Link to postu
30 minut temu, Piotr Taraszkiewicz napisał:

zostało wdrożone w wersji 19.7.7.

 

Działanie tej funkcji inaczej wygląda od programisty a inaczej od strony użytkownika. Z mojego punktu widzenia, przestało działać 22 VIII. Czyli mając 19 7 6 (wyszła 25 VII) z + działało ok, a od 22 VIII przestało... Skoro poprawka jest od 31 VII (kiedy pojawiło się 19 7 7) a przestało działać od 22 VIII to dlaczego działało a nie przestało 1 VIII?

Ale nie o to chodzi, najważniejsze że działa.  I szybko reagujecie na wysyłane do Was maile. Pod tym względem super i nie spotkałem się ze słowem krytyki z Waszej strony. Na 6.

 

Moim zdaniem było by mniej zamieszania (już kilka postów tutaj powstało w tym temacie w ciągu kilku dni) gdydy były od Was powiadomienia o każdej nowej wersji, która dotyka zmian w Sello (lub o każdej). Może warto by - na wzór Sello (lub niektórych przeglądarek) - zrobić w PP2 jakieś powiadomienie gdy puszczana jest nowa wersja?  (ostatni newsletter był 1 VIII)

Udostępnij ten post


Link to postu
3 godziny temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

na podglądzie na dole adres do wysyłki - NIE MA

Bo tam jest podgląd adresu domyślnego klienta, nie adresu e-mail z transakcji. Ważne jest co jest w transakcji w adresie wysyłkowym i czy przypadkiem nie robicie paczek zanim odebrany i przepisany zostanie formularz - bo wtedy do paczki trafi adres domyślny klienta.

3 godziny temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

w adresie nabywcy - NIE MA

Adres nabywcy dotyczy Subiekta. Do paczek i dalej do kurierów trafia adres wysyłkowy.

Pytanie jeszcze, ile tych maili jest nieprawidłowych, czy jest to 1 na 1000 wysłany omyłkowo czy wszystkie adresy nie zawierają +.

Sprawdźcie proszę jak wyglądają adresy w transakcjach na zakładce FORMULARZE. Czy adres wysyłkowy po lewej stronie ma ten rozszerzony adres czy nie. Oraz, czy adresy mailowe są przenoszone do paczki.

Pytanie też, kiedy Allegro wykonywało sprawdzenie i czy mieliście już wtedy wersję 1.31.3?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
3 minuty temu, Bartosz Rosa napisał:

czy przypadkiem nie robicie paczek zanim odebrany i przepisany zostanie formularz

U nas nie, zawsze z formularzem.

 

3 minuty temu, Bartosz Rosa napisał:

czy jest to 1 na 1000 wysłany omyłkowo czy wszystkie adresy nie zawierają +

Paczkomaty nie miały błędów (integrasja ShipX w Sello)

Poczta miała, ale rozwiązało sprawę pobranie nowej wersji PP2 (integracja zewnętrzna).

Udostępnij ten post


Link to postu

Jestem po konsultacjach z helpem PP2. W Sello adres mailowy wyświetla się w transakcji poprawnie ze znakiem +. Najnowsze Sello, najnowsza PP2, wysyłka na ShipX i adres wciąż nie jest poprawnie rozpoznawany.

Edytowano przez marbie B

Udostępnij ten post


Link to postu
5 minut temu, marbie B napisał:

wysyłka na ShipX i adres wciąż nie jest poprawnie rozpoznawany

ShipX w ramach integracji wbudowanej w Sello, czyli Sello>Inpost? czy w ramach zewn. integracji: Sello>PP2>Inpost?

Udostępnij ten post


Link to postu
16 minut temu, marbie B napisał:

Jestem po konsultacjach z helpem PP2. W Sello adres mailowy wyświetla się w transakcji poprawnie ze znakiem +. Najnowsze Sello, najnowsza PP2, wysyłka na ShipX i adres wciąż nie jest poprawnie rozpoznawany.

W którym miejscu jest widoczny niepoprawny adres?

Udostępnij ten post


Link to postu
Przed chwilą, Bartosz Rosa napisał:

W którym miejscu jest widoczny niepoprawny adres?

W Sello jest poprawny z + w danych do wysyłki. Jedynie w danych dokumentowych nie jest pełny.
Może problem jest na poziomie przekazywania/kodowania adresu?

Udostępnij ten post


Link to postu
11 minut temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

ShipX w ramach integracji wbudowanej w Sello, czyli Sello>Inpost? czy w ramach zewn. integracji: Sello>PP2>Inpost?

ShipX przez PP2

Udostępnij ten post


Link to postu

×