Skocz do zawartości

Rozliczenia przesyłek Allegro Smart

Polecane posty

58 minut temu, Agnieszka Nowak napisał:

Przechwytywanie.PNG

Cześć, też właśnie po raz kolejny dostałem taką wiadomość. Dane przekazywane przez Sello - oczywiście zaktualizowane. A żeby było śmieszniej to właśnie wczoraj po 1,5 tygodnia otrzymałem informację od Allegro że Sello od wersji 1.31.3 poprawnie obsługuje maskowane adresy e-mail.

W menadżerze paczkomatów adresy wyglądają poprawnie (czyli z +).

O co chodzi? 

Edytowane przez Remigiusz Pawlak
Dostałem info z Allegro, klient kupił na dwóch naszych kontach, wysłane jedną paczką i tutaj pojawił się błąd i info od Allegro o braku gotowości. Czyli ogólnie jest ok.
Link to postu

Ale tak na chłopski rozum.... bo żaden ze mnie informatyk, w ogóle się na tym nie znam.

Skoro na Allegro w zamówieniu jest adres mailowy ze znakiem "+", to dlaczego w sello jest inaczej? Na jakim etapie powstaje ten błąd? To allegro przekazuje nie to co trzeba, czy sello zaciąga nie to co trzeba? Jak to zmienić? Od czego to zależy?

Link to postu
Dnia 10.09.2019 o 09:46, Agnieszka Nowak napisał:

Ale tak na chłopski rozum.... bo żaden ze mnie informatyk, w ogóle się na tym nie znam.

Skoro na Allegro w zamówieniu jest adres mailowy ze znakiem "+", to dlaczego w sello jest inaczej? Na jakim etapie powstaje ten błąd? To allegro przekazuje nie to co trzeba, czy sello zaciąga nie to co trzeba? Jak to zmienić? Od czego to zależy?

Na Allegro funkcjonują aktualnie dwa typy maili. Mail przypisany do użytkownika, który wygląda mniej więcej tak "uadg8w67e@allegromail.pl" oraz mail przypisany do transakcji, który wygląda następująco "uqgw736r+bw8q2h23@allegromail.pl".

Pierwszy jest przypisany do użytkownika, do jego konta. Drugi natomiast do transakcji. Jeśli ten sam klient zrobi jednego dnia 10 zamówień, wtedy mail przypisany do użytkownika nie zmiana się, ale już mail przypisany do transakcji, przy każdym zamówieniu będzie inny. To właśnie po tym mailu jest identyfikowana transakcja oraz to, czy wystawione LP do InPost będzie zaliczone do darmowej wysyłki SMART. Jeśli tego adresu nie przekażesz do Inpostu przy tworzeniu LP, wtedy po prostu za taką paczkę zapłacisz InPostowi.

Kłopot w tym, że Sello trzyma oba adresy w transakcji, pierwszy w danych do klienta, drugi w danych z formularza pozakupowego. Jeśli przenosisz zamówienia z Sello do SGT, to kolejny kłopot, bo Subiekt trzyma tylko jeden adres mailowy i do tego na tą chwilę, Sello nie umie przekazać adresu mailowego zawierającego "+".

Link to postu

W skrócie, w Sello w adresie dostawy w transakcji poprawny adres e-mail pojawi się w momencie odebrania i przepisania danych z formularza pozakupowego (zielona ikonka formularza).

Jeśli do tworzenia paczek w InPost jest używane Sello (w wersji minimum 1.31.3) to wysyła poprawny email z + (co można zweryfikować na etykiecie).

Jeśli używany jest zewnętrzny program do tworzenia paczek to należy go zaktualizować (popularne programy mają już odpowiednie poprawki) lub skontaktować się z autorem tego programu i ustalić skąd pobierane są adresy e-maili (mają być pobierane z danych transakcji, nie z danych klienta).

Link to postu
  • 4 tygodnie później...
Dnia 14.10.2019 o 22:17, Justyna Nieprzecka napisał:

Jak będziecie teraz wystawiać paragony /faktury z transakcji smart inpost?
Cena zakupu: X
przesyłka : 0zł

Tak jak przy darmowych dostawach - bez kosztów przesyłki

Subiekt nie przepuści paragonu na drukarce fiskalnej gdzie cena = 0zł

Edytowane przez Mariusz Kownacki
Link to postu

Tutaj nie ma nad czym się zastanawiać. Na dokumentach sprzedaży wrzucamy, to co sprzedajemy. Skoro przy SMART nie ma sprzedaży usługi dostawy towaru, to nie ma co wrzucić na paragon/fakturę. Po prostu nie dodaje się kosztów transportu, ponieważ po stronie sprzedawcy takie koszty nie wystąpią.

Link to postu
  • 2 tygodnie później...
59 minut temu, maniootek • napisał:

Jak to wygląda u was?

U mnie są SMARTY za 0 zł. Zazwyczaj mniej niż zwykłych (choć dzisiaj więcej). Tak już od prawie początku października.

A Ty już miałeś "zerówki" i przestały wpływać, czy jeszcze nie miałeś? W listopadzie wszyscy Sprzedawcy mieli mieć wdrożony SMART za 0 zł. A masz oferty ze SMARTEM, bo coś mi się obiło o ekran, że jak ktoś nie spełnił warunków maili z plusem, to groziło to wyłączeniem SMARTA...

 

PS

image.png.c06f6b78948ff2750019ad66a2a68918.png

Link to postu
3 minuty temu, maniootek • napisał:

Ja dzisiaj pierwszy dzień w tym miesiącu realizuje zamówienia i właśnie szukałem transakcji z kosztami dostawy jako "0" a sprzedaje dużo z wysyłką SMART i na jednym koncie nic gdzie normalnie w ofertach widnieje opcja SMART.

W ofertach może być, ale jeszcze Kupujący musi mieć wykupiony SMART.

Czy tutaj masz zamówienia oznaczone jako SMART, które przychodzą z dostawą 8,99zł?:

https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/zamowienia

Link to postu

Wysyłamy do Allegro maila z "+". Nie dostałem od nich potwierdzenia, że jesteśmy gotowi na zmianę, ale tez żadnej inf, że nie jesteśmy gotowi. Dostajemy nadal wpłaty za transport. Poniżej screen zakupu z przed kilku minut:

SMART.jpg.80c6629180c5582f2f916a5af8cdb655.jpg

 

Jak widać, wysyłka z pakietu SMART, kwota za transport wpłacona. Tak jest na wszystkich naszych kontach.

 

Edytowane przez Dominik kidl
Link to postu
9 minut temu, Dominik kidl napisał:

Nie dostałem od nich potwierdzenia, że jesteśmy gotowi na zmianę, ale tez żadnej inf, że się nie jesteśmy gotowi.

Możliwe, że musisz dostać potwierdzenie uruchomienia tej opcji. Przy uruchomieniu dostaje się też pdf-a z upoważnieniem do składania reklamacji w InPost w imieniu Allegro.

Link to postu
  • 2 tygodnie później...

Dużo zależy od okresu jaki analizowali. My nadal na wszystkich kontach jesteśmy na starych zasadach. Ostatnio 30 października nas informowali o tym, że się jeszcze nie dostosowaliśmy do wymogów nowego rozliczenia. Od naszego opiekuna dowiedziałem się, za jaki okres analizowali nasze przekazywanie maili i faktycznie zawierał on przedział czasowy, gdzie jeszcze częściowo nie przekazywaliśmy wszystkich adresów. W sumie minął już miesiąć, od kiedy spełniamy warunki, ale nadal nas nie przełączyli. Myślę, że tj kwestia ich możliwości technicznych lub czasowych na weryfikowanie przygotowania sprzedawcy.

Po wdrożeniu odpowiednich rozwiązań wysłałem im maila, żeby nas sprawdzili, ale dostałem odpowiedź, że nie robią tego na życzenie sprzedawcy i dadzą znać w odpowiednim czasie. A więc czekam... "z niecierpliwością".

  • Dziękuję 1
Link to postu

Ja już też na nowych zasadach, nie wiem tylko jak ogarnąć sytuację w której okaże się, że miałem z jakiegoś powodu błędnie przypisany cennik dostawy np. powinienem wysłać to w kilku paczkach zamiast w jednej.

Czyli np. otrzymam od allegro 1 przesyłkę ze smarta do zamówienia, a muszę wysłać to w dwóch paczkach.

Zamówienie w panelu allegro posiada taką informację (że 1 paczka ma być), w sello już tego nie widać. Powinna być taka możliwość, aby dodać to na wydruk listy magazynowej.

Macie jakiś pomysł jak to sprawnie ogarnąć?

 

2019.11.20,10h06m07s.png

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...