Skocz do zawartości
Forum użytkowników
marbie B

Rozliczenia przesyłek Allegro Smart

Polecane posty

W GT to się da w tej chwili osiągnąć dodając odpowiedni tag w szablonie uwag w konfiguracji połączenia.

image.png.1187bc9b394bcf96c6c32718a723a7e2.png

W przypadku nexo jest gorzej, bo szablon nie jest edycyjny i tagi nie są obecnie obsługiwane - nie jest to prosta sprawa aby je tam dodać obecnie.

Udostępnij ten post


Link to postu

a jak połączyć transakcję z tym adresem na podstawie identyfiaktora formularza płatności ? bo w tej chwili na jego podstawie API inpostu pobiera info o przesyłce dla paczkomatów allegro.

Udostępnij ten post


Link to postu

adr__Address zawiera klucze obce do transakcji oraz formularzy. Formularze znajdują się w pb__PostBuyFormData, gdzie można odczytać id transakcji Allegro i są połączone z transakcjami poprzez pb_PostBuyFormTransactions.

 

Udostępnij ten post


Link to postu

jak dokładnie jest spięte adr__Address  z pb__PostBuyFormData  ? co mam wstawić w znaki zapytania?

 

 

SELECT *
FROM pb__PostBuyFormData
LEFT JOIN pb_PostBuyFormTransaction ON pt_PostBuyFormDataId=pb_Id
LEFT JOIN LEMI_tr__Transaction ON tr_Id=pt_TransactionId
AND tr_SiteId IN(1021,
                 1035)

LEFT JOIN adr__Address ON adr_Id=????????
LEFT JOIN dok__Dokument dok ON dok.dok_DoDokId=tr_InitDocId
AND dok.dok_Typ IN (2,
                    16,
                    21)

 

Udostępnij ten post


Link to postu

Wszystkie klucze obce opisane są w dokumentacji do bazy. Jeśli łączenie jest po transakcjo to adr_TransId, jeśli po formularzu adr_PostBuyFormId.

Udostępnij ten post


Link to postu

Witam,

Proszę o pomoc,

mam ten sam problem:

Zgodnie z zapowiedzią w Aktualnościach i w komunikacji mailowej, już niedługo wysyłanie przesyłek z Allegro Smart! stanie się dla Ciebie jeszcze łatwiejsze. Jeśli sprzedasz towar z dostawą Allegro Smart!, otrzymasz wpłatę tylko za sprzedany przedmiot. Nie otrzymasz wpłaty za przesyłkę, a wyślesz ją bezpłatnie. Warunkiem tej zmiany jest poprawna obsługa adresów e-mail kupujących w Twoich zamówieniach.

i nie wiem jak go rozwiązać.

Mam Sello 1.32.0

Import paczkomatów jest ok, ale w SELLO w adresie wysyłkowym nie ma "+" .

Jak wysyłam emaila do klienta to też bez "+"

Co mam zrobić?

 

 

Edytowano przez Jacek Pietrzak

Udostępnij ten post


Link to postu

Też na jednym koncie dostałem takie. Rozwiązenie: załatwić sobie więcej paczek InPost... 😁

 

Sprawdź, czy piszą poprawnie: czy masz 4 zam. inp allegro na wskazanym koncie allegro tygodniowo?

W każdym razie komunikat wskazuje, że nie chodzi o brak maili, tylko, że masz za małą sprzedaź...

Udostępnij ten post


Link to postu
1 minutę temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

Też na jednym koncie dostałem takie. Rozwiązenie: załatwić sobie więcej paczek InPost... 😁

 

Sprawdź, czy piszą poprawnie: czy masz 4 zam. inp allegro na wskazanym koncie allegro tygodniowo?

W każdym razie komunikat wskazuje, że nie chodzi o brak maili, tylko, że masz za małą sprzedaź...

nie miałem urlop, mam więcej niż 4 w tygodniu a Allegro nie zweryfikowało tego.

 

Udostępnij ten post


Link to postu

Nie udało mi się uzyskać synchronizacji adresu mail z sello do zamowienia w Subiekcie w zwiazku z tym program do obsługi przesyłek pobiera maile do Faktur subiektowych bezpośrednio z bazy sello na chwile obecną nie wymyśliłem lepszego rozwiązania.

Udostępnij ten post


Link to postu
2 minuty temu, Jacek Pietrzak napisał:

To ciekawe że na etykiecie jest adres z +, robię import allego inpost to ich aplikacja?

Czyli adresy idą dobrze, jak byś zobaczył w M.Inp. też będą. I w Sello zatem są.

Nie wiem co do aplikacji. Sello sobie bardzo dobrze radzi z integracją Paczkomatów, więc nie sięgam po inne rozwiązania od tego czasu.

Udostępnij ten post


Link to postu

Dokładnie, w otartej paczce jest email z "+" a Sello wysyła email do klienta z powiadomieniem bez "+" mimo że paczka dotyczy transakcji i formularza gdzie adres email jest podany z "+".

Czemu tak jest?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Dnia 29.08.2019 o 12:42, Bartosz Rosa napisał:

W GT to się da w tej chwili osiągnąć dodając odpowiedni tag w szablonie uwag w konfiguracji połączenia.

image.png.1187bc9b394bcf96c6c32718a723a7e2.png

W przypadku nexo jest gorzej, bo szablon nie jest edycyjny i tagi nie są obecnie obsługiwane - nie jest to prosta sprawa aby je tam dodać obecnie.

 

Nie działa mi ten TAG. Tworząc ZK z transakcji, w uwagach mam "[Transakcja::AdresWysylkowy::Email] " zamiast samego adresu mailowego. Poniżej screen z ustawień Sello i uwag w tworzonym ZK:

1527953700_emailzadresuwysylkowego1.thumb.jpg.2035028f350ade27cd5c512e3437d151.jpg

 

930373558_emailzadresuwysylkowego2.jpg.f0c60eb52af68304048d0b6f31a40ac6.jpg

 

 

Coś mi umyka?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
17 godzin temu, Jacek Pietrzak napisał:

Dokładnie, w otartej paczce jest email z "+" a Sello wysyła email do klienta z powiadomieniem bez "+" mimo że paczka dotyczy transakcji i formularza gdzie adres email jest podany z "+".

e-mail wysyłany jest do klienta a jego adres to adres bez +. To co jest za + to jest tylko nieistotne z punktu widzenia maila rozszerzenie adresu e-mail, po którym kurierzy są w stanie rozpoznać której transakcji w Allegro dotyczy przesyłka. Jest zatem istotne tylko z punktu widzenia serwisu kurierskiego do którego ten adres trafia.

12 godzin temu, Dominik kidl napisał:

Nie działa mi ten TAG. Tworząc ZK z transakcji, w uwagach mam "[Transakcja::AdresWysylkowy::Email] " zamiast samego adresu mailowego

Eh, nie działa z dwóch względów: Tag z adresem e-mail był dodawany na potrzeby paczki, dlatego w transakcji nie działa (dodamy to), a po za tym
ZK tworzone jest tuż po odebraniu transakcji a wtedy w adresie nie ma jeszcze danych z formularza. Trzeba by wyłączyć automatyczne tworzenie ZK i wywoływać ręcznie ich tworzenie dopiero po odebraniu i przepisaniu danych z formularza do transakcji.

Udostępnij ten post


Link to postu
20 godzin temu, Bartosz Rosa napisał:

e-mail wysyłany jest do klienta a jego adres to adres bez +. To co jest za + to jest tylko nieistotne z punktu widzenia maila rozszerzenie adresu e-mail, po którym kurierzy są w stanie rozpoznać której transakcji w Allegro dotyczy przesyłka. Jest zatem istotne tylko z punktu widzenia serwisu kurierskiego do którego ten adres trafia.

Eh, nie działa z dwóch względów: Tag z adresem e-mail był dodawany na potrzeby paczki, dlatego w transakcji nie działa (dodamy to), a po za tym
ZK tworzone jest tuż po odebraniu transakcji a wtedy w adresie nie ma jeszcze danych z formularza. Trzeba by wyłączyć automatyczne tworzenie ZK i wywoływać ręcznie ich tworzenie dopiero po odebraniu i przepisaniu danych z formularza do transakcji.

 

Bartek, widoczne na screene ZK jest w trakcie zapisu, wywołane w Sello skrótem Ctrl+D, czyli ręcznie. Mamy wyłączone automatyczne tworzenie ZK - za dużo było z tym kłopotów.

ZK jest tworzone tylko dla transakcji z kompletnymi formularzami, po ewentualnym zgrupowaniu wg formularzy.

Czekam na poprawkę TAGu

  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu

Witam,

Już wiem gdzie ja mam problem.

Przy eksporcie z Sello do DPD ITSmart bierze adres bez "+".

Proszę o pomoc jak to naprawić,

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu

×