Skocz do zawartości
Forum użytkowników
marbie B

Rozliczenia przesyłek Allegro Smart

Polecane posty

Wydaje mi się że będzie bo allegro chce monitorować czas wysyłki zamówienia i to może być sposób.

W paczkach jak byłby adres z"+" nie było by problemu w końcu formularz takie ma dane.

Udostępnij ten post


Link to postu

Co z tym zrobić? Sprzedaję tylko na allegro, korzystam tylko z sello. Jeśli allegro podaje te adresy właściwie, to dlaczego otrzymuję komunikat, że do inpostu przekazywany jest niewłaściwy adres? Jak to zmienić?

Udostępnij ten post


Link to postu
58 minut temu, Agnieszka Nowak napisał:

Przechwytywanie.PNG

Cześć, też właśnie po raz kolejny dostałem taką wiadomość. Dane przekazywane przez Sello - oczywiście zaktualizowane. A żeby było śmieszniej to właśnie wczoraj po 1,5 tygodnia otrzymałem informację od Allegro że Sello od wersji 1.31.3 poprawnie obsługuje maskowane adresy e-mail.

W menadżerze paczkomatów adresy wyglądają poprawnie (czyli z +).

O co chodzi? 

Edytowano przez Remigiusz Pawlak
Dostałem info z Allegro, klient kupił na dwóch naszych kontach, wysłane jedną paczką i tutaj pojawił się błąd i info od Allegro o braku gotowości. Czyli ogólnie jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu

Ale tak na chłopski rozum.... bo żaden ze mnie informatyk, w ogóle się na tym nie znam.

Skoro na Allegro w zamówieniu jest adres mailowy ze znakiem "+", to dlaczego w sello jest inaczej? Na jakim etapie powstaje ten błąd? To allegro przekazuje nie to co trzeba, czy sello zaciąga nie to co trzeba? Jak to zmienić? Od czego to zależy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Dnia 10.09.2019 o 09:46, Agnieszka Nowak napisał:

Ale tak na chłopski rozum.... bo żaden ze mnie informatyk, w ogóle się na tym nie znam.

Skoro na Allegro w zamówieniu jest adres mailowy ze znakiem "+", to dlaczego w sello jest inaczej? Na jakim etapie powstaje ten błąd? To allegro przekazuje nie to co trzeba, czy sello zaciąga nie to co trzeba? Jak to zmienić? Od czego to zależy?

Na Allegro funkcjonują aktualnie dwa typy maili. Mail przypisany do użytkownika, który wygląda mniej więcej tak "uadg8w67e@allegromail.pl" oraz mail przypisany do transakcji, który wygląda następująco "uqgw736r+bw8q2h23@allegromail.pl".

Pierwszy jest przypisany do użytkownika, do jego konta. Drugi natomiast do transakcji. Jeśli ten sam klient zrobi jednego dnia 10 zamówień, wtedy mail przypisany do użytkownika nie zmiana się, ale już mail przypisany do transakcji, przy każdym zamówieniu będzie inny. To właśnie po tym mailu jest identyfikowana transakcja oraz to, czy wystawione LP do InPost będzie zaliczone do darmowej wysyłki SMART. Jeśli tego adresu nie przekażesz do Inpostu przy tworzeniu LP, wtedy po prostu za taką paczkę zapłacisz InPostowi.

Kłopot w tym, że Sello trzyma oba adresy w transakcji, pierwszy w danych do klienta, drugi w danych z formularza pozakupowego. Jeśli przenosisz zamówienia z Sello do SGT, to kolejny kłopot, bo Subiekt trzyma tylko jeden adres mailowy i do tego na tą chwilę, Sello nie umie przekazać adresu mailowego zawierającego "+".

Udostępnij ten post


Link to postu

W skrócie, w Sello w adresie dostawy w transakcji poprawny adres e-mail pojawi się w momencie odebrania i przepisania danych z formularza pozakupowego (zielona ikonka formularza).

Jeśli do tworzenia paczek w InPost jest używane Sello (w wersji minimum 1.31.3) to wysyła poprawny email z + (co można zweryfikować na etykiecie).

Jeśli używany jest zewnętrzny program do tworzenia paczek to należy go zaktualizować (popularne programy mają już odpowiednie poprawki) lub skontaktować się z autorem tego programu i ustalić skąd pobierane są adresy e-maili (mają być pobierane z danych transakcji, nie z danych klienta).

Udostępnij ten post


Link to postu

×