Skocz do zawartości

Wysyłka JPK_VAT - zmiana certyfikatu przez Ministerstwo Finansów

Polecane posty

Szanowni Państwo.

W dniu 23.08.2019 Ministerstwo Finansów zmieniło certyfikat klucza publicznego do środowiska produkcyjnego JPK (komunikat MF). Nowy certyfikat obowiązuje od dnia opublikowania.

Firmy korzystające z podpisu kwalifikowanego nie będą w stanie wysłać pliku JPK_VAT.

Wysyłka z wykorzystaniem danych autoryzujących przechodzi bez problemu.

 

Jeżeli plik JPK_VAT nie został jeszcze wysłany:

1.       Należy uaktualnić InsERT nexo do wersji 26.1.1 (o ile zainstalowana jest wcześniejsza wersja programu)

2.       Zainstalować Rozszerzenie programowe – certyfikat JPK_VAT przeznaczone do wersji 26.1.1

3.       Podpisać ponownie plik JPK_VAT i wysłać.

 

Jeżeli plik został już wysłany:

1.       Należy sprawdzić status pobrania UPO;

2.       Jeżeli UPO zostało pobrane, to wszystko jest OK. Jeżeli pojawił się błąd szyfrowania, to należy zastosować poniższe kroki;

3.       Uaktualnić InsERT nexo do wersji 26.1.1 (o ile zainstalowana jest wcześniejsza wersja programu);

4.       Zainstalować Rozszerzenie programowe – certyfikat JPK_VAT przeznaczone do wersji 26.1.1;

5.       Podpisać ponownie plik JPK_VAT i wysłać.

 

Pragniemy również przypomnieć, iż plik JPK_VAT można również wyeksportować z systemu InsERT i wysłać z wykorzystaniem aplikacji ministerialnej.

Rozszerzenie programowe jest do pobrania tutaj. Należy je zainstalować zgodnie z instrukcją dostępną tutaj.

Edytowane przez Roman Budzisz
Link to postu
Cytat

Firmy korzystające z podpisu kwalifikowanego nie będą w stanie wysłać pliku JPK_VAT.

Wysyłka z wykorzystaniem danych autoryzujących przechodzi bez problemu.

Co z JPK_VAT podpisanym przez profil zaufany epuap i wysłanym z Państwa programu?

Należy również dokonać aktualizacji certyfikatu i wysłać ponownie JPK?

JPK został wysłany wczoraj, niestety z powodu dużego ruchu na ministerialnych serwerach nie ma możliwości weryfikacji statusu wysyłki.
 

Link to postu

Dzień dobry.

44 minuty temu, Piotr Nowak napisał:

Co z JPK_VAT podpisanym przez profil zaufany epuap i wysłanym z Państwa programu?

Należy również dokonać aktualizacji certyfikatu i wysłać ponownie JPK?

JPK został wysłany wczoraj, niestety z powodu dużego ruchu na ministerialnych serwerach nie ma możliwości weryfikacji statusu wysyłki.

 

Należy metadane wyeksportować ponownie, podpisać profilem zaufanym i zaimportować. Wcześniej oczywiście należy zainstalować udostępnione przez nas rozszerzenie programowe.

Link to postu
  • 2 tygodnie później...
Dnia 26.08.2019 o 15:14, Roman Budzisz napisał:

Dzień dobry.

 

Należy metadane wyeksportować ponownie, podpisać profilem zaufanym i zaimportować. Wcześniej oczywiście należy zainstalować udostępnione przez nas rozszerzenie programowe.

Witam,

Niestety to rozwiązanie u mnie nie zadziałało.Otrzymuję komunikat:" Operacja nie jest możliwa gdyż plik został już wysłany." Co w związku z tym mogę zrobić, żeby wysłać plik..

 

Link to postu

Dzień dobry.

Dnia 6.09.2019 o 18:09, Artur Derlatka napisał:

Witam,

Niestety to rozwiązanie u mnie nie zadziałało.Otrzymuję komunikat:" Operacja nie jest możliwa gdyż plik został już wysłany." Co w związku z tym mogę zrobić, żeby wysłać plik..

 

Proszę w pierwszej kolejności usunąć elementy wysyłki elektronicznej (należy wejść poprzez Popraw do tego pliku i w menu Wysyłka elektroniczna jest dostępna ta opcja) i spróbować raz jeszcze.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...