Roman Budzisz 284 Napisano 23 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2019 w Wysyłka JPK_VAT - zmiana certyfikatu przez Ministerstwo Finansów (edytowane) Szanowni Państwo. W dniu 23.08.2019 Ministerstwo Finansów zmieniło certyfikat klucza publicznego do środowiska produkcyjnego JPK (komunikat MF). Nowy certyfikat obowiązuje od dnia opublikowania. Firmy korzystające z podpisu kwalifikowanego nie będą w stanie wysłać pliku JPK_VAT. Wysyłka z wykorzystaniem danych autoryzujących przechodzi bez problemu. Jeżeli plik JPK_VAT nie został jeszcze wysłany: 1. Należy uaktualnić InsERT nexo do wersji 26.1.1 (o ile zainstalowana jest wcześniejsza wersja programu) 2. Zainstalować Rozszerzenie programowe – certyfikat JPK_VAT przeznaczone do wersji 26.1.1 3. Podpisać ponownie plik JPK_VAT i wysłać. Jeżeli plik został już wysłany: 1. Należy sprawdzić status pobrania UPO; 2. Jeżeli UPO zostało pobrane, to wszystko jest OK. Jeżeli pojawił się błąd szyfrowania, to należy zastosować poniższe kroki; 3. Uaktualnić InsERT nexo do wersji 26.1.1 (o ile zainstalowana jest wcześniejsza wersja programu); 4. Zainstalować Rozszerzenie programowe – certyfikat JPK_VAT przeznaczone do wersji 26.1.1; 5. Podpisać ponownie plik JPK_VAT i wysłać. Pragniemy również przypomnieć, iż plik JPK_VAT można również wyeksportować z systemu InsERT i wysłać z wykorzystaniem aplikacji ministerialnej. Rozszerzenie programowe jest do pobrania tutaj. Należy je zainstalować zgodnie z instrukcją dostępną tutaj. Edytowane 23 Sierpnia 2019 przez Roman Budzisz Link to postu
Piotr Nowak 0 Napisano 26 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 w Wysyłka JPK_VAT - zmiana certyfikatu przez Ministerstwo Finansów Cytat Firmy korzystające z podpisu kwalifikowanego nie będą w stanie wysłać pliku JPK_VAT. Wysyłka z wykorzystaniem danych autoryzujących przechodzi bez problemu. Co z JPK_VAT podpisanym przez profil zaufany epuap i wysłanym z Państwa programu? Należy również dokonać aktualizacji certyfikatu i wysłać ponownie JPK? JPK został wysłany wczoraj, niestety z powodu dużego ruchu na ministerialnych serwerach nie ma możliwości weryfikacji statusu wysyłki. Link to postu
Roman Budzisz 284 Napisano 26 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2019 w Wysyłka JPK_VAT - zmiana certyfikatu przez Ministerstwo Finansów Dzień dobry. 44 minuty temu, Piotr Nowak napisał: Co z JPK_VAT podpisanym przez profil zaufany epuap i wysłanym z Państwa programu? Należy również dokonać aktualizacji certyfikatu i wysłać ponownie JPK? JPK został wysłany wczoraj, niestety z powodu dużego ruchu na ministerialnych serwerach nie ma możliwości weryfikacji statusu wysyłki. Należy metadane wyeksportować ponownie, podpisać profilem zaufanym i zaimportować. Wcześniej oczywiście należy zainstalować udostępnione przez nas rozszerzenie programowe. Link to postu
Artur Derlatka 0 Napisano 6 Września 2019 Udostępnij Napisano 6 Września 2019 w Wysyłka JPK_VAT - zmiana certyfikatu przez Ministerstwo Finansów Dnia 26.08.2019 o 15:14, Roman Budzisz napisał: Dzień dobry. Należy metadane wyeksportować ponownie, podpisać profilem zaufanym i zaimportować. Wcześniej oczywiście należy zainstalować udostępnione przez nas rozszerzenie programowe. Witam, Niestety to rozwiązanie u mnie nie zadziałało.Otrzymuję komunikat:" Operacja nie jest możliwa gdyż plik został już wysłany." Co w związku z tym mogę zrobić, żeby wysłać plik.. Link to postu
Roman Budzisz 284 Napisano 11 Września 2019 Autor Udostępnij Napisano 11 Września 2019 w Wysyłka JPK_VAT - zmiana certyfikatu przez Ministerstwo Finansów Dzień dobry. Dnia 6.09.2019 o 18:09, Artur Derlatka napisał: Witam, Niestety to rozwiązanie u mnie nie zadziałało.Otrzymuję komunikat:" Operacja nie jest możliwa gdyż plik został już wysłany." Co w związku z tym mogę zrobić, żeby wysłać plik.. Proszę w pierwszej kolejności usunąć elementy wysyłki elektronicznej (należy wejść poprzez Popraw do tego pliku i w menu Wysyłka elektroniczna jest dostępna ta opcja) i spróbować raz jeszcze. Link to postu
Polecane posty