Skocz do zawartości

Wysyłka JPK_VAT - zmiana certyfikatu przez Ministerstwo Finansów

Polecane posty

Szanowni Państwo.

W dniu 23.08.2019 Ministerstwo Finansów zmieniło certyfikat klucza publicznego do środowiska produkcyjnego JPK. (https://www.podatki.gov.pl/komunikaty-techniczne/zmiana-certyfikatu-klucza-publicznego-do-srodowiska-produkcyjnego-jpk/) Nowy certyfikat obowiązuje od dnia opublikowania.

Firmy korzystające z podpisu kwalifikowanego nie będą w stanie wysłać pliku JPK_VAT.

Wysyłka z wykorzystaniem danych autoryzujących przechodzi bez problemu.

Jeżeli plik JPK_VAT nie został jeszcze wysłany:

  1. Należy uaktualnić InsERT GT do wersji 1.58 HF4 (wersje można pobrać stąd)
  2. Podpisać ponownie plik JPK_VAT i wysłać.

Jeżeli plik został już wysłany

  1. Należy sprawdzić status pobrania UPO;
  2. Jeżeli UPO zostało pobrane, to wszystko jest OK. Jeżeli pojawił się błąd szyfrowania, to należy zastosować poniższe kroki.
  3. Uaktualnić InsERT GT do wersji 1.58 HF4 (wersje można pobrać stąd)
  4. Podpisać ponownie plik JPK_VAT i wysłać.

Pragniemy również przypomnieć, iż plik JPK_VAT można także wyeksportować z systemu InsERT i wysłać z wykorzystaniem aplikacji ministerialnej.

EDIT:

Szanowni Państwo

Niestety opublikowana w dniu 23.08.2019, w reakcji na zmianę certyfikatu przez Ministerstwo Finansów, poprawka 1.58 HF4 zawiera błąd i pliki JPK_VAT wysłane za pośrednictwem tej wersji nie zostaną poprawnie zweryfikowane przez środowiska produkcyjne JPK. Wysłane za pomocą tej wersji pliki mają status "120 - Sesja została poprawnie zakończona. Dane zostały poprawnie zapisane. Trwa weryfikacja dokumentu."  Pobranie dla nich UPO nie będzie możliwe.

W związku z tym przygotowujemy  poprawkę 1.58 HF5. W dalszym ciągu istnieje możliwość wyeksportowania z systemu InsERT GT pliku JPK_VAT i wysłania go z wykorzystaniem aplikacji ministerialnej. Aplikację można pobrać stąd.

Edytowane przez Arkadiusz Wypych
Link to postu

Jeżeli plik JPK był podpisany i wysłany po wgraniu aktualizacji - plik jest podpisany i wysłany poprawnie. Kod 120 oznacza , że plik jest dalej weryfikowany przez bramkę ministerstwa finansów - proszę uzbroić się w cierpliwość.

Edytowane przez Kamil Goleń
Link to postu
Dnia 23.08.2019 o 17:23, Arkadiusz Wypych napisał:

Szanowni Państwo.

W dniu 23.08.2019 Ministerstwo Finansów zmieniło certyfikat klucza publicznego do środowiska produkcyjnego JPK. (https://www.podatki.gov.pl/komunikaty-techniczne/zmiana-certyfikatu-klucza-publicznego-do-srodowiska-produkcyjnego-jpk/) Nowy certyfikat obowiązuje od dnia opublikowania.

Firmy korzystające z podpisu kwalifikowanego nie będą w stanie wysłać pliku JPK_VAT.

Wysyłka z wykorzystaniem danych autoryzujących przechodzi bez problemu.

Jeżeli plik JPK_VAT nie został jeszcze wysłany:

  1. Należy uaktualnić InsERT GT do wersji 1.58 HF4 (wersje można pobrać stąd)
  2. Podpisać ponownie plik JPK_VAT i wysłać.

Jeżeli plik został już wysłany

  1. Należy sprawdzić status pobrania UPO;
  2. Jeżeli UPO zostało pobrane, to wszystko jest OK. Jeżeli pojawił się błąd szyfrowania, to należy zastosować poniższe kroki.
  3. Uaktualnić InsERT GT do wersji 1.58 HF4 (wersje można pobrać stąd)
  4. Podpisać ponownie plik JPK_VAT i wysłać.

Pragniemy również przypomnieć, iż plik JPK_VAT można także wyeksportować z systemu InsERT i wysłać z wykorzystaniem aplikacji ministerialnej.

 

Link to postu

Czy po zainstalowaniu nowej wersji programu, wygenerowała Pani na nowo plik JPK,  ewentualnie podpisała drugi raz uprzednio wygenerowany plik JPK? Jaki dostaje Pani komunikat przy próbie pobrania UPO? TUTAJ dostępne są dokładne opisy każdego ze statusów, proszę się z nimi zapoznać.

Link to postu

Witam

Czy ponowne podpisanie po wgraniu nowej wersji programu może być dokonane za pomocą podpisu kwalifikowanego czy też musi być jakaś inna forma (np. dane uwierzytelniające)

Informacja o poprawnym przetworzeniu danych przed pobraniem nowej wersji programu również się pojawiła i była dokładnie taka jak po pobraniu aktualizacji

 

 

Link to postu

Tak po wgraniu nowej aktualizacji ponowne podpisanie deklaracji może być wykonane za pośrednictwem podpisu kwalifikowanego.
Możliwe, że wysyłała Pani plik JPK  przed zmianą certyfikatu po stronie Ministerstwa Finansów. W razie wątpliwości zawsze można skontaktować się z pomocą techniczną serwisu e-Deklaracje powołując się na numer referencyjny wysłanego z programu pliku JPK.

Link to postu
3 godziny temu, Kamil Goleń napisał:

Tak po wgraniu nowej aktualizacji ponowne podpisanie deklaracji może być wykonane za pośrednictwem podpisu kwalifikowanego.
Możliwe, że wysyłała Pani plik JPK  przed zmianą certyfikatu po stronie Ministerstwa Finansów. W razie wątpliwości zawsze można skontaktować się z pomocą techniczną serwisu e-Deklaracje powołując się na numer referencyjny wysłanego z programu pliku JPK.

To nic nie daje. Po wygenerowaniu ponownie pliku JPK w wersji 1.58 HF4 i odczekaniu 2 godzin wyskoczył kod 412.

Link to postu

Komunikat Insert:

 

Szanowni Państwo

Niestety opublikowana w dniu 23.08.2019, w reakcji na zmianę certyfikatu przez Ministerstwo Finansów, poprawka 1.58 HF4 zawiera błąd i pliki JPK_VAT wysłane za pośrednictwem tej wersji nie zostaną poprawnie zweryfikowane przez środowiska produkcyjne JPK. Wysłane za pomocą tej wersji pliki mają status "120 - Sesja została poprawnie zakończona. Dane zostały poprawnie zapisane. Trwa weryfikacja dokumentu."  Pobranie dla nich UPO nie będzie możliwe.

W związku z tym przygotowujemy  poprawkę 1.58 HF5. W dalszym ciągu istnieje możliwość wyeksportowania z systemu InsERT GT pliku JPK_VAT i wysłania go z wykorzystaniem aplikacji ministerialnej. Aplikację można pobrać stąd.

Link to postu

Szanowni Państwo

Niestety opublikowana w dniu 23.08.2019, w reakcji na zmianę certyfikatu przez Ministerstwo Finansów, poprawka 1.58 HF4 zawiera błąd i pliki JPK_VAT wysłane za pośrednictwem tej wersji nie zostaną poprawnie zweryfikowane przez środowiska produkcyjne JPK. Wysłane za pomocą tej wersji pliki otrzymają początkowo status "120 - Sesja została poprawnie zakończona. Dane zostały poprawnie zapisane. Trwa weryfikacja dokumentu." Następnie otrzymają status "412 - Dokument nieprawidłowo zaszyfrowany".  Pobranie dla nich UPO nie będzie możliwe.

W związku z tym przygotowujemy  poprawkę 1.58 HF5. W dalszym ciągu istnieje możliwość wyeksportowania z systemu InsERT GT pliku JPK_VAT i wysłania go z wykorzystaniem aplikacji ministerialnej. Aplikację można pobrać stąd.

Link to postu
15 minut temu, Arkadiusz Wypych napisał:

W związku z tym przygotowujemy  poprawkę 1.58 HF5. W dalszym ciągu istnieje możliwość wyeksportowania z systemu InsERT GT pliku JPK_VAT i wysłania go z wykorzystaniem aplikacji ministerialnej. Aplikację można pobrać stąd.

Czy jest szansa, że dzisiaj wyjdzie poprawka HF5 ? Mamy czekać ? Czy nie ma szans i wyjdzie dopiero jutro ?

Edytowane przez Tomasz Szwajca
Link to postu
31 minut temu, Arkadiusz Wypych napisał:

Szanowni Państwo

Niestety opublikowana w dniu 23.08.2019, w reakcji na zmianę certyfikatu przez Ministerstwo Finansów, poprawka 1.58 HF4 zawiera błąd i pliki JPK_VAT wysłane za pośrednictwem tej wersji nie zostaną poprawnie zweryfikowane przez środowiska produkcyjne JPK. Wysłane za pomocą tej wersji pliki otrzymają początkowo status "120 - Sesja została poprawnie zakończona. Dane zostały poprawnie zapisane. Trwa weryfikacja dokumentu." Następnie otrzymają status "412 - Dokument nieprawidłowo zaszyfrowany".  Pobranie dla nich UPO nie będzie możliwe.

W związku z tym przygotowujemy  poprawkę 1.58 HF5. W dalszym ciągu istnieje możliwość wyeksportowania z systemu InsERT GT pliku JPK_VAT i wysłania go z wykorzystaniem aplikacji ministerialnej. Aplikację można pobrać stąd.

Szkoda tylko, że z wykorzystaniem aplikacji ministerialnej wyślemy tylko JPK VAT prz JDG - spółki komandytowe już z tej opcji nie skorzystają...

  • Lubię to 1
Link to postu
18 minut temu, Dorota Kowalkowska napisał:

mały poślizg z aktualizacją, z tego co czytam na FB część firm ma już poprawkę hf5, częśc nie - nie prościej wrzucić u Was na stronie? żeby każdy mógł sobie zaktualizować? nie każdą firmę można podpisac przychodem :/

Ciekawe skąd mają HF5 skoro nie ma na stronie jak i na ftp ;)

Link to postu
2 godziny temu, Anna Adamska napisał:

Szkoda tylko, że z wykorzystaniem aplikacji ministerialnej wyślemy tylko JPK VAT prz JDG - spółki komandytowe już z tej opcji nie skorzystają...

Skąd taka informacja? Nie wiemy nic o ograniczeniach związanych z wysyłką plików za pomocą aplikacji:

Cytat

Klient JPK 2.0

Aplikacja Klient JPK 2.0 służy do konwertowania JPK_VAT w formacie CSV do pliku w formacie XML oraz do wysyłania wszystkich Jednolitych Plików Kontrolnych do systemu Ministerstwa Finansów. Dowiedz się, jak przygotować plik CSV dla JPK_VAT.
Wybierz aplikację w wersji dla systemu operacyjnego, którego używasz na twoim komputerze (Windows, Linux).

 

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...