Skocz do zawartości

Rozliczanie płatności wielu sklepów

Polecane posty

Opis problemu:

Sieć np PSS ma 10 sklepów. Sklepy znajdują się na terenie 3-ch przedstawicieli. Każdy sklep na oddzielną kartotekę. PH jest opiekunem konkretnego sklepu. PH widzą tylko swoje sklepy. Jest założone ograniczenie, by nie widzieli nie swoich sklepów. Dodatkowo rozliczenie sprzedaży na koniec miesiąca dla PH wychodzi po Opiekunie. 

 

Z sieci przychodzi płatność, która dotyczy kilku faktur z różnych sklepów i tutaj: 

1. Nie ma możliwości rozliczenia tego zbiorczo

2. W zakładce Operacje bankowe widnieje np. 10 przelewów zamiast 1 z tytułami konkretnych faktur.

 

Czy istnieje jakiś sposób na obejście tego problemu?

Link to postu

@Przemysław Kwiatkowski tak, chodzi o coś takiego jak zbiorcza cesja płatności. 

Na chwile obecną stosujemy edycję pojedynczych faktur, gdzie w zakładce magazyn ustawiamy odbiorcę i zaznaczamy cesję należności na odbiorcę. Jest to jednak czasochłonne. Do tego PH jak zbierają zamówienia i wysyłają do systemu to dziewczyny w biurze za każdym razem muszą edytować dokumenty sprzedaży ustawiając odpowiedniego odbiorcę. To jest masa roboty i zamieszania z tym wszystkim. Z tego względu robimy to dopiero jak przychodzi do nas przelew z płatnością.

Mamy wdrożony emSzmal do rozliczania przelewów, jednak w takim przypadku to się nie sprawdza.

@Daniel Kozłowski Prosiliśmy w sieciach, by wysyłali osobne przelewy /zbiorczo dla danego sklepu/. Co usłyszeliśmy - "Panie, co mnie to obchodzi...", "Nie mam na to czasu...", "To nie nasz problem..." itp.

 

Rozwiązaniem byłyby zmiany zbiorcze w obrębie dokumentów /faktur, paragonów lub w module rozrachunki/ i możliwość wybrania odbiorcy /wraz z cesją płatności/. Jednak to chyba nierealne.

Może ktoś z forumowiczów spotkał się już z takim problemem i ma na to jakiś inny sposób?

Link to postu
6 minut temu, Kaczor . napisał:

@Przemysław Kwiatkowski tak, chodzi o coś takiego jak zbiorcza cesja płatności. 

Na chwile obecną stosujemy edycję pojedynczych faktur, gdzie w zakładce magazyn ustawiamy odbiorcę i zaznaczamy cesję należności na odbiorcę.

A dlaczego nie robicie tego od razu przy wystawianiu faktury? Przecież to powinno się dać zrobić automatycznie - kontrahent, zakładka płatności.

Link to postu

Nie robimy automatycznie, bo to pole w zakładce Płatności działa trochę inaczej.

Jak tam wprowadzimy Nabywcę to później na fakturze drukuje się siedziba firmy a nie dane sklepu. Tam mamy ustawione dane odbiorcy jedynie w przypadku jednostek budżetowych /np. szkoły/

Normalnie W tym oknie drukują nam się dane sklepu a poniżej adres.

 

Link to postu
5 minut temu, Kaczor . napisał:

Nie robimy automatycznie, bo to pole w zakładce Płatności działa trochę inaczej.

Jak tam wprowadzimy Nabywcę to później na fakturze drukuje się siedziba firmy a nie dane sklepu.

 

No to przeróbcie wzorzec wydruku tak, żeby drukowało się to, co chcecie. Zrobicie to raz i będzie działać automatycznie. Nie ma sensu robić ręcznie tego, co da się łatwo zautomatyzować...

Link to postu

Jeśli chodzi o JPK_VAT, to to i tak generuje się z programu księgowego, a nie z Subiekta. Jak księgowa dobrze zaksięguje, to i JPK będzie dobre. :-)

A jak JPK_FA lub JPK_MAG - to w sumie nie wiem... Ale nie bardzo widzę gdzie może pojawić się problem. Jak będzie kilku kontrahentów, każdy z tym samym nipem, tylko różnymi adresami, to chyba nie powinno być kłopotu. W końcu jedna firma może mieć wiele miejsc działalności. Ale może niech się mądrzejsi wypowiedzą.... :-)

Link to postu

Dzięki za info. Dane do księgowości pobierane z subiekta, więc jak w subiekcie będzie błąd to zostanie od powielony w księgowości.

Zrobimy test i sprawdzimy jak to wychodzi, żeby później jaj nie było. Za chwilę wchodzimy na pełną księgowość i pasuje od początku robić to dobrze :)

Dzięki za wszelkie sugestie.

Link to postu
4 minuty temu, Kaczor . napisał:

Dzięki za info. Dane do księgowości pobierane z subiekta, więc jak w subiekcie będzie błąd to zostanie od powielony w księgowości.

Dane "się nie pobierają" do księgowości same, tylko tak jak to skonfiguruje księgowy. Jak skonfiguruje dobrze, to się dobrze pobiorą. ?

Link to postu
Dnia 6.09.2019 o 12:43, Przemysław Kwiatkowski napisał:

Dane "się nie pobierają" do księgowości same, tylko tak jak to skonfiguruje księgowy. Jak skonfiguruje dobrze, to się dobrze pobiorą. ?

Niestety nie, jeśli w Subiekcie będą błędne dane, to żadna konfiguracja tego nie zmieni, do księgowości trafią błędne dane lub nie trafią w ogóle - praktycznie wszyscy zapominają, że księgowość zaczyna się w Subiekcie (oczywiści dotyczy to jedynego, słusznego modelu pracy, czyli na wspólnej bazi danych).

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...