Radomił Ząbik 308 Napisano 22 Października 2019 Udostępnij Napisano 22 Października 2019 w Termin na pozycjach zamówienia ZK Jak to jest, że tworzę Sobie ZK, ustawiam sobie termin realizacji, dopisuję Sobie jakąś tam pozycję, a jej termin pobierany jest z daty wystawienia zamówienia. Coś się u mnie popsuło, czy to jest całkowicie nie logiczne Link to postu
Ernest Sadowski 57 Napisano 22 Października 2019 Udostępnij Napisano 22 Października 2019 w Termin na pozycjach zamówienia ZK Termin realizacji pozycji na ZK jest kopiowany z pola terminu realizacji dokumentu w momencie wprowadzenia. Edycja pola dokumentu jednak nie zmieni automatycznie poszczególnych pozycji, gdy są już obecne. Powyższe działa TYLKO w przypadku gdy dla danego asortymentu NIE ustawiono dodatkowych konfiguracji w polu tego Asortyment->Dostawy, gdzie można zdefiniować domyślne czasy dla odbiorców (ZK) i dostawców (ZD) oraz nawet czas dostawy/odbioru dla poszczególnych kontrahentów. W takim przypadku jak mamy wstawiony np. kontrahenta o typie "O" (odbiorca), czas dostawy na ZK będzie pobierany wg kontrahenta, później wg domyślnej wartości dla asortymentu a ostatecznie z dokumentu ZK jak opisałem na początku. Dodam jeszcze, że w tym przypadku jeżeli mamy zdefiniowany czas dostawy dla konkretnego odbiorcy ("O"), to auto-updatowanie działa na odwrót, pobiera czas realizacji z pozycji na ZK i zmienia czas dostawy na dokumencie ZK do najdalszego ze wszystkich (ostatni z wybranych asortymentów). Te auto-updaty pewnie da się skonfigurować. Dostawy asortymentów można też zbiorczo edytować by naprawić błędy w terminach realizacji. Link to postu
Radomił Ząbik 308 Napisano 23 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2019 w Termin na pozycjach zamówienia ZK No to u mnie nie wiem skąd bierze te dane, bo testowałem nawet bez zamawiającego i zawsze jest tak samo. Dlatego zgłupiałem Oczywiście może gdzieś jest jakaś konfiguracja tego, ale ani w Typy dokumentów ani w Parametry zamówień, tego nie znalazłem Jak ktoś podpowie, gdzie można to ustawić, to było by miło. Proszę, tworzę nowe ZK, ustawiłem klienta, ustawiłem termin: Dodaję Sobie pozycję z bazy i pyk: Termin z dnia dzisiejszego, a nie z terminu realizacji dokumentu Asortyment nie ma żadnego dostawcy i termin realizacji domyślnie na 0 No chyba, że NEXO ten zerowy termin uwzględnia, to trochę błąd Link to postu
Ernest Sadowski 57 Napisano 23 Października 2019 Udostępnij Napisano 23 Października 2019 w Termin na pozycjach zamówienia ZK (edytowane) No właśnie - 0 dni to 0 dni, więc jak mówiłem - ma priorytet nad datą z dokumentu. Należy ustawić (brak). Można to zrobić zbiorczo. Edytowane 23 Października 2019 przez Ernest Sadowski 1 Link to postu
Radomił Ząbik 308 Napisano 23 Października 2019 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2019 w Termin na pozycjach zamówienia ZK No to bomba, tak, to zapewne jest przyczyna. Tylko teraz muszę rozwikłać zagadkę, czemu połowa indeksów ma tą wartość, a połowa nie. Ze zbiorczym też będzie problem, bo jednak czasem tej funkcjonalności używamy, ale to zrobię Sobie jakiś raport. Muszę jeszcze doszukać, gdzie trzymana jest ta wartość, bo LiczbaDniDoRealizacjiDostawcy w tablicy Asortymenty, to to nie jest, bo mam wszędzie zero, a jednak mam indeksy z wartością brak. Dzięki wielkie, za nakierowanie! Link to postu
Radomił Ząbik 308 Napisano 18 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2019 w Termin na pozycjach zamówienia ZK (edytowane) Gdyby ktoś szukał rozwiązania problemu, to termin w ten sposób zachowuje się, gdy wypełnione jest Domyślny średni czas dostawy do obiorcy. Niestety, nie ma zbiorczego mechanizmu poprawiania tego pola w asortymencie, pozostaje zmiana wartości na NULL pola w LiczbaDniDoRealizacjiOdbiorcy w bazie danych. Edytowane 18 Listopada 2019 przez Radomił Ząbik 1 Link to postu
Polecane posty