Skocz do zawartości

Termin na pozycjach zamówienia ZK

Polecane posty

Termin realizacji pozycji na ZK jest kopiowany z pola terminu realizacji dokumentu w momencie wprowadzenia. Edycja pola dokumentu jednak nie zmieni automatycznie poszczególnych pozycji, gdy są już obecne.

Powyższe działa TYLKO w przypadku gdy dla danego asortymentu NIE ustawiono dodatkowych konfiguracji w polu tego Asortyment->Dostawy, gdzie można zdefiniować domyślne czasy dla odbiorców (ZK) i dostawców (ZD) oraz nawet czas dostawy/odbioru dla poszczególnych kontrahentów. W takim przypadku jak mamy wstawiony np. kontrahenta o typie "O" (odbiorca), czas dostawy na ZK będzie pobierany wg kontrahenta, później wg domyślnej wartości dla asortymentu a ostatecznie z dokumentu ZK jak opisałem na początku.

Dodam jeszcze, że w tym przypadku jeżeli mamy zdefiniowany czas dostawy dla konkretnego odbiorcy ("O"), to auto-updatowanie działa na odwrót, pobiera czas realizacji z pozycji na ZK i zmienia czas dostawy na dokumencie ZK do najdalszego ze wszystkich (ostatni z wybranych asortymentów).

Te auto-updaty pewnie da się skonfigurować.

Dostawy asortymentów można też zbiorczo edytować by naprawić błędy w terminach realizacji.

Link to postu

No to u mnie nie wiem skąd bierze te dane, bo testowałem nawet bez zamawiającego i zawsze jest tak samo. Dlatego zgłupiałem :) Oczywiście może gdzieś jest jakaś konfiguracja tego, ale ani w Typy dokumentów ani w Parametry zamówień, tego nie znalazłem :) Jak ktoś podpowie, gdzie można to ustawić, to było by miło.

Proszę, tworzę nowe ZK, ustawiłem klienta, ustawiłem termin:

image.thumb.png.1eeff1e7ef95f51bd6f77d2dfe686837.png

Dodaję Sobie pozycję z bazy i pyk:

image.thumb.png.7ca846ef25565f0288816a83ab94302a.png

Termin z dnia dzisiejszego, a nie z terminu realizacji dokumentu :)

Asortyment nie ma żadnego dostawcy i termin realizacji domyślnie na 0 :) No chyba, że NEXO ten zerowy termin uwzględnia, to trochę błąd :)

Link to postu

No to bomba, tak, to zapewne jest przyczyna. Tylko teraz muszę rozwikłać zagadkę, czemu połowa indeksów ma tą wartość, a połowa nie. Ze zbiorczym też będzie problem, bo jednak czasem tej funkcjonalności używamy, ale to zrobię Sobie jakiś raport. Muszę jeszcze doszukać, gdzie trzymana jest ta wartość, bo LiczbaDniDoRealizacjiDostawcy w tablicy Asortymenty, to to nie jest, bo mam wszędzie zero, a jednak mam indeksy z wartością brak.

Dzięki wielkie, za nakierowanie!

Link to postu
  • 4 tygodnie później...

Gdyby ktoś szukał rozwiązania problemu, to termin w ten sposób zachowuje się, gdy wypełnione jest Domyślny średni czas dostawy do obiorcy. Niestety, nie ma zbiorczego mechanizmu poprawiania tego pola w asortymencie, pozostaje zmiana wartości na NULL pola w LiczbaDniDoRealizacjiOdbiorcy w bazie danych.

Edytowane przez Radomił Ząbik
  • Lubię to 1
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...