Skocz do zawartości

Fiskalizacja zdalna Windows Server 2008 R2

Polecane posty

Witam 

Mam następujący problem od około dwóch tygodni. 
W centrali mam serwer z Navireo i w nim ustawione dwie drukarki fiskalne na dwa adresy ip w sieci vpn. W oddziale mam dwa komputery w tej sieci VPN i do nich podpięte drukarki fiskalne Elzab Mera Te TFT. VPN postawiony w postaci tunelu między routerami. Do tej pory wszystko śmigało aż miło. Niestety zmuszony byłem zmienić dostawcę internetu - tymczasowo na T-mobile. Drobna rekonfiguracja i VPN śmiga. Jednak wystąpił dziwny problem. W momencie w, którym puszczam cokolwiek na fiskalkę SUZ - zostaje zerwana komunikacja sieciowa z tym IP. Komunikacja rwie się tylko pomiędzy serwerem a komputerem z fiskalką. Z innych komputerów mogę ten końcowy komputer spokojnie pingować. 

Wygląda to jak na screenie załączonym do posta. Jakakolwiek komunikacja do fiskalki SUZ kończy się takim zerwaniem połączenia. Na obu komputerach identycznie. Co ciekawe na te same ip pingi puszczone w tym samym czasie z routera dochodzą bez problemu. Co blokuje komunikację na serwerze? Zapora wyłączona - to nie ona. Spotkał się ktoś z takim problemem?

 

SUZblokada.png

Link to postu
Dnia 4.11.2019 o 14:18, Jacek Kasperski napisał:

Właśnie pulpit zdalny po VPN tym samym działa bardzo dobrze i stabilnie.

A skąd to wiadomo, czy na pewno na co dzień ktoś łączy się z serwera do komputera z SUZ'em i pracuje, czy jednak odwrotnie ? Jest problem z komunikacją serwer->klient i taki kierunek sugerowałem sprawdzić...

Edytowane przez Daniel Kozłowski
Link to postu
40 minut temu, Daniel Kozłowski napisał:

A skąd to wiadomo, czy na pewno na co dzień ktoś łączy się z serwera do komputera z SUZ'em i pracuje, czy jednak odwrotnie ? Jest problem z komunikacją klient->serwer i taki kierunek sugerowałem sprawdzić...

Na komputerach w oddziale tych końcowych sprzedawcy pracują na Navireo poprzez zdalne pulpity. Codziennie o 7 uruchamiają kompy i łączą się RDPem poprzez VPN do serwera i bez problemu takie połączenie działa do 17.00 a jak trzeba to i dłużej. Jednocześnie pracując wstawiają paragony i one przestały się bezproblemowo drukować. Stąd właśnie piszę z pełnym przekonaniem że RDP z klienta na serwer poprzez VPN działa bezproblemowo.

Link to postu
3 minuty temu, Jacek Kasperski napisał:
47 minut temu, Daniel Kozłowski napisał:

A skąd to wiadomo, czy na pewno na co dzień ktoś łączy się z serwera do komputera z SUZ'em i pracuje, czy jednak odwrotnie ? Jest problem z komunikacją klient->serwer i taki kierunek sugerowałem sprawdzić...

Na komputerach w oddziale tych końcowych sprzedawcy pracują na Navireo poprzez zdalne pulpity. Codziennie o 7 uruchamiają kompy i łączą się RDPem poprzez VPN do serwera i bez problemu takie połączenie działa do 17.00 a jak trzeba to i dłużej. Jednocześnie pracując wstawiają paragony i one przestały się bezproblemowo drukować. Stąd właśnie piszę z pełnym przekonaniem że RDP z klienta na serwer poprzez VPN działa bezproblemowo.

Proszę przeczytać "dokładnie" moje odpowiedzi.

Link to postu

Czyli mój trop okazał się jednak właściwy... Dziękuję za informację zwrotną po rozwiązaniu problemu.

ps.

Dopiero teraz zauważyłem, że w jednej z odpowiedzi napisałem "klinet->serwer", a oczywiście powinno być "serwer->klient", czyli dokładnie tak jak przebiega komunikacja z SUZ'em.

 

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...