Skocz do zawartości

Aktualizacja 27.0.2 rozwiązanie Sfera - błąd wersji

Polecane posty

Korzystam ze Sfery w Nexo od kliku lat. Nie korzystam z pakietów dystrybucyjnych tylko łączę się bezpośrednio tak jak w przykładach z Pomocy.

Do tej pory aktualizacje przebiegały bez problemu.

 

- Pobieram aktualizację  w Subiekt i instaluję ją (wersja 27.0.2). Uruchamiam aktualizację podmiotu (bazy).

- Pobieram SDK w wersji jw. i aktualizuję biblioteki w mojej aplikacji, kompiluję.

- Podczas uruchamiania rozwiązania i podłączania do Podmiotu występuje błąd:

Podana baza danych nie jest przystosowana do pracy z Nexo, bądź przystosowana jest do wersji innej, niż uruchamiane rozwiązanie sferyczne. Spakuj i zarejestruj rozwiązanie w programie serwisowym Nexo, aby rozwiązać problem.”

 

Pakiety w bazie danych przed aktualizacją (wersje takie same)

489861340_przedaktualizacja.png.b60f1dabe5c1555b3a56c85e448c1372.png

 

Pakiety po aktualizacji bazy (moje pytanie czy to nie jest jakiś problem aktualizacji ?)

453497550_poaktualizacjiwersjepakietow.png.4ae44e884d7e4aa1f0fba71eefd07d7a.png

 

Proszę o podpowiedź lub pomoc

 

Link to postu

Pakiety po aktualizacji wyglądają zupełnie normalnie, mają prawidłowe numery wersji. Jeśli więc baza jest w porządku, to pozostaje jedno wytłumaczenie: Sfera jest w złej wersji. Proszę się upewnić, że sferyczne biblioteki, do których odwołuje się Pana aplikacja, na pewno są z SDK wersji 27. 

Link to postu

Ok, w takim razie prawdopodobnie w bazie jest jakaś niedokończona aktualizacja. Proszę spróbować uruchomić nexo na tej bazie - aktualizacja powinna się sama z siebie dokończyć (jak już dojdzie do ekranu logowania użytkownika, to można uznać, że jest po aktualizacji). Jeśli po tym rozwiązanie własne dalej nie będzie działać albo jeśli uruchomienie nexo się nie powiedzie, proszę o przysłanie bazy albo namiaru na bazę do naprawy do Insertu, najlepiej przy pomocy formularza kontaktowego

Link to postu

Dziękuję,

To będą 2 bazy, ponieważ obsługuję 2 firmy. W obu jest ten sam problem. Zawsze robię aktualizację jednocześnie (podmioty działają na tych samych komputerach).

Kilka razy robiłem uruchamianie i aktualizację bazy (przez program Nexo). Wg mnie to może być jakiś błąd w algorytmie aktualizacji akurat dla wersji, które potrzebuję (z 26.1.0).

 

Aby przesłanie baz miało sens trzeba to zrobić jutro po końcu dnia i musielibyście to zakończyć do poniedziałku - nie wstrzymam działania 2 firm przez to.

Chyba że dostanę jakiś skrypt czy program by bazy naprawić u siebie.

 

pozdrowienia

 

 

Link to postu

Z bazą naprawdę jest wszystko w porządku, pozostaje więc jedna możliwość: w nowej wersji rozwiązania własnego należy zmienić referencję do InsERT.Moria.ModelDanych.dll, bo baza ma zaawansowane pola własne i ma inny model danych niż ten, który dostarczany jest w SDK. Opisano to w pomocy do Sfery: 

image.thumb.png.db6b8ef822399f3fb6cfa30e59c43205.png

Edytowane przez Katarzyna Rozmarynowska
Link to postu

 

Zrobiłem pełną instalację i aktualizację bazy z tej instalacji i od tego momentu zaczęło działać. Również tak jak Pani pisała miałem link do starszej wersji biblioteki InsERT.Moria.ModelDanych.dll, ale dlaczego to miałoby mieć wpływ na bazę bez pól własnych nie wiem. Trudno mi jednoznacznie wskazać co pomogło.

Na teraz temat rozwiązany, dziękuję za pomoc.

 

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...