Skocz do zawartości

Wolno działający SUBIEKT I GESTOR NEXO PRO

Polecane posty

Witam

Używam programu od czerwca, i coraz wolniej działa program z każdą aktualizacją.

Zainstalowałem wersję GT na próbę i porównanie jest mega. W Gt nie zdążę kliknąć i już jest a w Nexo katastrofa

 

Przy wystawianiu oferty lub faktury, żeby dodać jeden produkt trwa kilka sekund. Serwer na którym postawiłem ma pół roku. Procesor I5 6500, 16GB ram i SSD, WIN 10.

Nawet pracując na stanowisku serwerowym jest wolno

 

Jak mogę przyspieszyć działanie?

 

Link to postu

Jeżeli chodzi o pracę remote to już było nieraz stwierdzone, że Nexo leży pod tym względem.

Najczęstsza propozycja to użytkowanie przez RDP prosto na serwerze co wg mnie to klapa z poziomu designu programu. Można z tego wnioskować, że Nexo wysyła więcej danych niż samo RDP, albo raczej nie radzi sobie z ich przesyłem dobrze.

Gdzieś w Nexo jest ogromny overhead na samym przesyle/odbiorze danych. W porównaniu do jakiegokolwiek innego nowoczesnego programu, który wymienia czasem ogromne ilości danych z serwerem, Nexo działa za wolno dla danych rozmiarów potrzebnych do płynnej pracy. Nie wierze, że nie da się tego poprawić.

 

Jeżeli chodzi o pracę lokalną (też na stanowisku serwerowym) to też się powtarza. Jednym z bardziej istotnych problemów w skalowaniu jest chyba zaczytywanie danych ahead-of-time (np. listy nie mają paginacji).

 

Jeżeli chodzi o samo przyspieszenie: Zacząć od konserwacji bazy z poziomu programu serwisowego. Więcej nie wiem co by można zrobić oprócz mocnego czyszczenia w samej bazie i czekaniu na dobrego update UX. Było też mówione aby nie dodawać zbyt wielu pozycji  i powiązań na jakichkolwiek dokumentach w starszych tematach na forum.

Edytowane przez Ernest Sadowski
  • Lubię to 1
Link to postu

Jeśli chce się pracować zdalnie, bez RDP, sugerowałbym łącze symetryczne minimum 10/10 - w naszych oddziałach z takim łączem, nie ma różnicy względem pracy lokalnej w siedzibie, aczkolwiek, w siedzibie mamy też 100/100, co na pewno ma wpływ. W każdym innym przypadku, tylko i wyłącznie RDP.

Co do ogólnego powolnego działania, to minimum kompy z i5 i SSD, dla optymalnej pracy. Jeśli miałby Pan więcej użytkowników (my mamy ponad 50), to serwer poza porządnym SSD powinien mieć pełny SQL.

9 godzin temu, Ernest Sadowski napisał:

Jednym z bardziej istotnych problemów w skalowaniu jest chyba zaczytywanie danych ahead-of-time (np. listy nie mają paginacji).

Tu się w pełni zgodzę, zapewne to zapycha mocno łączność, poruszałem to w innym wątku, nie wiem czy mają plany to uporządkować.

Link to postu

Dziękuję za odpowiedzi, tak jak pisałem wcześniej mam kompa z i5, SSD i 16 GB ramu. Z tego co kojarzę to moja baza ma mniej niż 0,5 GB, dodatkowo na SQL pozmieniałem parametry przydzielania ramu i priorytetu. Na internecie są różne artykuły dotyczące przyspieszenia baz danych. Nie wiem które były by dobre lub nie! ale sądzę że kupując program za kilka tysięcy nie ja powinienem to robić, tylko dostać program który by działał sprawnie i szybko. A projektanci programu powinni pomagać w tych działaniach dodając kolejne aktualizacje. 

Link to postu
Dobrze byłoby, jakby podesłał Pan dane diagnostyczne do analizy.
Warto byłoby również wykonać konserwację bazy danych, co pozwoli uporządkować strukturę indeksów oraz wesprze optymalizację zapytań SQL.
Dane diagnostyczne należy przesłać przez formularz kontaktowy, kontynuując korespondencję pod numerem zgłoszenia INS-862260.
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...