Skocz do zawartości

Przyjęcia wewnętrzne

Polecane posty

Mam fakturę na sprzęt (30 urządzeń), 10 z nich idzie na sprzedaż, a pozostałe 20 ma trafić na magazyn, aby nie nabijała się dla nich amortyzacja. Urządzenia na ten moment są kupione na spółkę, w której znajduję się magazyn. 
 
Mój pomysł jest taki, że przyjmuje te urządzenia poprzez Przyjęcie Wewnętrzne. Tylko jest jedno ale, czy w tej sytuacji podaję cenne netto z faktury dla danego urządzenia czy brutto? (Program mówi mi, że operacje wewnętrzne nie podlegają podatkowi VAT, dlatego nie mam pojęcia jaką cenę powinienem wybrać, dla tej operacji).
Dodam, że z czasem te urządzenia będą schodzić ze stanu jako Wydanie Wewnętrzne, a następnie sprzedawane/wynajmowane bezpośrednio przez księgowość.

Oczywiście, jeżeli mój zamysł rozwiązania całej sytuacji jest błędny, bardzo proszę o uwagi.

Pozdrawiam
Marek Kurzaj

 

Link to postu
2 godziny temu, Marek Kurzaj napisał:
Urządzenia na ten moment są kupione na spółkę, w której znajduję się magazyn.

Czy jest to ta sama działalność co Pana czy inna spółka? Bo z wypowiedzi mogą to być oba.

Czy działa Pan (czy ta Spółka) na KPiR?

Ogólnie rzecz biorąc to na KPiR można prawie wszysko a PW/RW to dokumenty wewnętrzne, którymi można prawie wszystko. Nie zmienia to faktu, że jak firma zakupiła (FZ) coś i prowadzi magazyn, to przyjmuje PZ.

Odn. zachowania dok. magazynowych wewnętrznych (PW/RW) - wszystkie wartości powinny być netto z 0% stawką. Nadal jednak nie rozumiem dlaczego FZ miałaby nie wprowadzać towarów PZ?

 

EDIT: Proszę opisać lepiej sytuację, bo może można by zastosować np. usługi z materiałami i zwrotami.

Edytowane przez Ernest Sadowski
Link to postu

Zacznę od początku:

1. Spółka "xxx" wprowadza prowadzenie magazynu dla operacji sprzedaży dla klientów niepowiązanych. Aktualnie faktury są księgowane na tą spółkę, i ten sprzęt zazwyczaj po zakupie jest dalej wykorzystywany (Sprzedaż/wynajem innym spółkom powiązanym). Ale zdarza się tak, że sprzęt który otrzymujemy, nie zawsze ma sprecyzowane swoje miejsce na tą chwile, i to właśnie ten sprzęt chcę wprowadzić na magazyn, aby była ewidencja tego faktu.
2. Tak, spółka działa na KPiR.
3. Przez wprowadzenie faktury oczywiście, że zostanie wygenerowane PZ i sprawa załatwiona, lecz nie wszystko z faktury mnie interesuje, ponieważ, jakaś część jest już zagospodarowana(sprzedaż/wynajem prowadzona bezpośrednio z księgowością). 

Chciałbym, aby urządzenia przez czas, kiedy nie mamy określonego jego celu przechować na magazynie, a następnie ściągnąć je w momencie, kiedy mamy zapotrzebowanie na niego(poprzez wynajem lub sprzedaż ) ściągnąć z magazynu i poprowadzić dalsze czynności już bezpośrednio z księgowością.

Dodam również, że to tyczy się w większości środków trwałych (z zdobytych informacji, każde urządzenie w Subiekcie powinna być osobno dodane, choć są to te same urządzenia). 

Mam nadzieję, że choć trochę opisałem sytuację, z którą mam problem. Jeżeli będą potrzebne dodatkowe informację, z chęcią odpowiem aby naprowadzić na mój problem.

Pozdrawiam,
Marek Kurzaj
 

Link to postu
4 godziny temu, Ernest Sadowski napisał:

Ja np. bym zasugerował coś w stylu:

  • Nowy sprzęt zostaje zakupiony, wprowadzamy FZ z auto-PZ i przyjmujemy go na magazyn. Ma on swoją wartość netto/brutto.
  • Wystawiamy FS na usługę (jednorazową lub nie) np. "Wynajem na 3 m-ce" i dodajemy do pozycji usługi "Koszt" w postaci RW, tym samym wydając sprzęt z magazynu. W tej RW wydany sprzęt powinien mieć taką samą wartość netto (jego rzeczywista wartość, taka jak np. przy zakupie na tej pierwszej PZ). Z racji, że to RW to ma oczywiście 0% vat, a rozliczana jest usługa.
  • Później możemy ten sam sprzęt (np. możemy nadawać osobnym urządzeniom kody dostaw - każdy ma swój - żeby śledzić ich ruch) przyjąć za pomocą albo PW albo nawet korektą (KRW) jak chce się mieć dodatkowe powiązanie. Tutaj dowolność praktycznie. Ważne, że żeby go wydać, musimy go z powrotem przyjąć - a to robimy jak klient go odda.
  • W przypadku sprzedaży urządzenia na stanie wystawiamy normalnie FS na te urządzenie i wydajemy je już jak WZ (nie RW jak wcześniej "koszt").

Tak bym robił gdyby wszystko było w jednym systemie, pozwala to śledzić każdy ruch każdej dostawy i znać ceny (tzn. program odpowiednio będzie wyliczać zyski) zakupu, sprzedaży oraz dodatkowo mamy wszystkie powiązania zgodne - faktury, usługi i przyjęcia/wydania.

Teraz tak - mówi Pan, że dużo sprzętu już jest i nie ma ich jak powiązać z np. fakturami, a i faktury są robione osobno. Patrząc na powyższe nasuwa się proste rozwiązanie - zrobić to samo bez FZ/PZ. Czyli:

  • Wprowadzamy (PW) istniejące urządzenia na magazyn z oryginalnymi wartościami netto i wydajemy je klientom (czy gdziekolwiek) za pomocą np. RW.

Należy pamiętać, że dokumenty wewnętrzne nie są podstawą do praktycznie niczego, tym bardziej w KPiR. Zatem można robić co się chce. Ważne żeby Ci od wystawiania FZ/FS odliczali VAT. W momencie sprzedaży (FS) z tego innego systemu ("prosto w księgowości") warto tylko śledzić wartość magazynową netto tych urządzeń (dlatego mówiłem żeby poprawnie je wprowadzać), a wydawać je nadal jako RW.

Ktoś może spytać o inwentaryzacje i remanenty - jeżeli dobrze Pan wprowadzi wartości to ładnie wyjdzie wartość magazynu, bo przecież RW/PW to 0%. Pytanie jak chce pan to śledzić na dłuższą metę i kto ten magazyn podliczy.

 

EDIT: Mówiąc "Koszt" jako RW mam na myśli funkcję - w dokumencie sprzedaży kliknąć prawym na pozycje i dodać "Koszt". W przypadku gdzie FV są wystawiane poza systemem to po prostu robić to zwykłymi RW/PW nadając odpowiednią wartość netto i kod dostawy (prawym na pozycje i "Rozbicie pozycji").

Dziękuje bardzo za odpowiedź i poświęcony czas!
Przez to, że wdrażam się w prowadzenie magazynu, bardzo dobrze mi Pan to zobrazował. Na ten moment nie mam pytań, ponieważ wszystko co Pan napisał jest dla mnie bardzo klarowne.

Pozdrawiam i życzę miłego dnia.
Marek Kurzaj
 

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...