Skocz do zawartości

ZX zakup prosty kosztowy (gotówkowy) w ewidencji VAT i jego rozliczenie

Polecane posty

Witam,

Czy jest możliwość skonfigurowania tak Rewizora nexo pro, aby po wprowadzeniu zakupu prostego w ewidencji VAT (np zakup materiałów biurowych za gotówkę) zakończyć wpis automatycznie utworzoną operacją kasową (kw). Aktualnie nie widzę takiej możliwości (może jestem już zmęczony ;)  ). Tworzy się zapis w VAT, tworzę zobowiązanie (nierozliczone), ale w żaden sposób nie potrafię wywołać tego aby mu wpisać gdzieś że dokument jest rozliczony i utworzyć dokument kasowy. Oczywiście jak wejdę w rozrachunki to jest możliwość rozliczenia zobowiązania dokumentem kasowym, ale to jest takie wprowadzenie jednego dokumentu zakupowego kosztowego (gotówkowego) na dwa razy.

Czyli chodzi mi o działanie w stylu takiego jak jest w subiekcie przy fakturze sprzedaży gotówkowej - tworzy się auto/Kp na kasą kontekstową.

pozdr Marcin

Link to postu

Dzień dobry.

Na dzień dzisiejszy takiego auto-KP dla ewidencji VAT nie ma. Można sobie usprawnić działanie określając na rozrachunku sposób automatycznego rozliczenia:

image.png.1ae61734216c4419759461c50a22dafd.png

Wówczas, w ewidencji rozrachunków, dla zaznaczonych rozrachunków, będzie możliwość wywołania automatycznego rozliczenia w sposób określony właśnie w rozrachunku:

image.png.48cec26cc82e4625fd1edbfd4f2bed98.png

Link to postu
Dnia 10.01.2020 o 14:58, Roman Budzisz napisał:

Dzień dobry.

Mamy oczywiście taką sugestię zapisaną do realizacji w przyszłości niemniej nie będzie to w pierwszej połowie roku.

Jeśli będziecie już nad tym się pochylać to zastanówcie się proszę czy nie wprowadzić jednego standardu wprowadzania danych rozrachunkowych w programach NEXO (chodzi o formę płatności, termin, bank itp).

Proszę zerknąć na dane rozrachunkowe dotyczące chociażby zakupu towarów handlowych w Subiekcie - można wybrać formę, termin płatności i nr rachunku klienta (jak dla mnie bardzo fajnie działa), ale już wprowadzając np: zakup kosztowy prosty od strony ewidencji VAT nie padnie zapytanie o formę płatności i nie padnie zapytanie o rachunek bankowy - a jest to dosyć problematyczne bo u wielu dostawców ten sam klient ma często założone kilka kont klienckich z którymi związane są z kolei konkretne rachunki bankowe (np. orange, play (p4), UPC, itd). Brak możliwości powiązania konkretnego zapisu z konkretnym rachunkiem bankowym skutkuje tym że utrudnione staje się płacenie do dostawcy ponieważ albo trzeba robić dodatkowe notatki przypominające na który rachunek należy puścić zapłatę albo wręcz wracać do dokumentu papierowego i weryfikować to ręcznie, gdzie tymczasem z Subiekta działa super.

Link to postu
  • 1 rok później...
  • 4 tygodnie później...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...