Anna Bur 2 Napisano 7 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2020 w Dekretacja faktur zakupu kosztowych Witam serdecznie, zaczynam pracę z rewizorem nexo i chciałabym poustawiać schematy księgowań dla faktur zakupowych kosztowych w pln (np usługi transportowe, usługi administracyjne itd.). 1. Jak najlepiej ustawić konta zespołu 4 ? czy podpiąć do nich kartotekę czy traktować je jako konto analityczne zwykłe? Chciałabym dokumenty dekretować automatycznie więc jak system mi rozpozna na, które konta 4 zaksięgować jaki dokument np: - opłaty bankowe na 420-01 - materiały biurowe na 411-01 itd. itd. 2. Może ma ktoś przykładowy schemat dekretacji takich faktur zakupu? proszę o udostępnienie. Link to postu
Radosław Szachnowski 114 Napisano 10 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2020 w Dekretacja faktur zakupu kosztowych witam, 1. plan czworek (tzn czesc... bo jest rozbudowany) syntetyka przyklad: analityka przyklad: 2.schematy przykladowe (wzorcowe sa w programie) W module schematy dekretacji kliknij prawym i dodaj wzorcowe. Na ich podstawie mozesz tworzyc wlasne. Pytanie skad pobierasz faktury? (import jpk, subiekt, epp, ewidencja vat?) W zaleznosci od zrodla dokumentu mozna ustawic np. kategorie i stowrzyc schematy importu dla kazdej kategorii. Np. materialy budowlane, energia, woda itp. To tylko jedna z mozliwosci. Link to postu
Anna Bur 2 Napisano 10 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2020 w Dekretacja faktur zakupu kosztowych Witam serdecznie, Dziękuję za odpowiedz. 1. Dokumenty dzielę na: - faktury zakupu magazynowe, które wchodzą z Subiekta nexo - ale tutaj ze schematem sobie poradziłam - faktury zakupu kosztowe (transport, materiały biurowe), które wprowadzam poprzez ewidencję VAT zakupu jako "Nabycie towarów i usług" dokument złożony: 2. Chciałabym ustawić teraz aby dokumenty wchodziły automatycznie na konto zespołu 4 odpowiednio: - jeśli mam usługi transportowe to 402-01 - jeśli mam materiały biurowe to 401-01 U Ciebie widzę, że masz porobione schematy dla każdej kategorii dokumentu czyli "zakup materiałów biurowych, zakup paliwo itd." i na tej podstawie program księguje Tobie te koszty na odpowiednie czwórki? popraw jeśli się mylę:-) Mogłabym sobie też tak ustawić ale problem w tym, że nie mogę na dokumencie zakupowym znaleźć kategorii (do tej pory pracowałam na GT i na GT wyraźnie była zaznaczona kategoria dokumentu a tutaj mi jej brakuje). - Czy kategorią będzie w nexo "OPIS" ?? tego nie rozumiem. - Czy muszę sobie stworzyć opis każdej operacji gospodarczej i po tym system wyczai gdzie rozrzucić operacje? czy szukać gdzieś dalej kategorii Czy mógłbyś mi załączyć przykładowy schemat dekretacji faktury zakupu "materiały biurowe"? Do pytania o 4 - to widzę, że przy koncie syntetycznym pojawia się v - np 401v (rozumiem, że oznacza to analitykę). - moje pytanie brzmi czy sam sobie nadawałeś analitykę tak jak mi to pokazałeś na załączonym obrazku (czyli analityka zwykład dodanie 401-01 lub 401-02) czy najpierw zrobiłeś kartotekę kont 4 / następnie dodałeś anlitykę i podpiołeś pod konto syntetyczne ?? gdyż nie wiem właśnie jak się za to zabrać, od której strony będzie lepiej aby miało to wpływ na schemat dekretacji. Link to postu
Polecane posty