Skocz do zawartości

Dekretacja faktur zakupu kosztowych

Polecane posty

Witam serdecznie,

zaczynam pracę z rewizorem nexo i chciałabym poustawiać schematy księgowań dla faktur zakupowych kosztowych w pln  (np usługi transportowe, usługi administracyjne itd.).

1. Jak najlepiej ustawić konta zespołu 4 ? czy podpiąć do nich kartotekę czy traktować je jako konto analityczne zwykłe?

Chciałabym dokumenty dekretować automatycznie więc jak system mi rozpozna na, które konta 4 zaksięgować jaki dokument np:

- opłaty bankowe  na 420-01

- materiały biurowe na 411-01 itd. itd.

2. Może ma ktoś przykładowy schemat dekretacji takich faktur zakupu? proszę o udostępnienie.

Link to postu

witam,

1. plan czworek (tzn czesc... bo jest rozbudowany)

image.png.622566f5d44a26ad5885cb94f43906cf.png

syntetyka przyklad:

image.png.eeb0ac8ed1b36041a7cf633c35dec017.png

analityka przyklad:

image.png.153ba18945056cdf9f90f85eff485c79.png

2.schematy przykladowe (wzorcowe sa w programie)

W module schematy dekretacji kliknij prawym i dodaj wzorcowe. Na ich podstawie mozesz tworzyc wlasne. Pytanie skad pobierasz faktury? (import jpk, subiekt, epp, ewidencja vat?)

W zaleznosci od zrodla dokumentu mozna ustawic np. kategorie i stowrzyc schematy importu dla kazdej kategorii. Np. materialy budowlane, energia, woda itp. To tylko jedna z mozliwosci.

 

image.png.02de14735b2f479b63400e0dc10bd232.png

 

Link to postu

Witam serdecznie, Dziękuję za odpowiedz.

1. Dokumenty dzielę na:

- faktury zakupu magazynowe, które wchodzą z Subiekta nexo - ale tutaj ze schematem sobie poradziłam

- faktury zakupu kosztowe (transport, materiały biurowe), które wprowadzam poprzez ewidencję VAT zakupu jako "Nabycie towarów i usług" dokument złożony:

image.png.13788c4fcde87da08dfe4bfcb974eb8f.png

 

2. Chciałabym ustawić teraz aby dokumenty wchodziły automatycznie na konto zespołu 4 odpowiednio:

- jeśli mam usługi transportowe to 402-01

- jeśli mam materiały biurowe to 401-01

U Ciebie widzę, że masz porobione schematy dla każdej kategorii dokumentu czyli "zakup materiałów biurowych, zakup paliwo itd." i na tej podstawie program księguje Tobie te koszty na odpowiednie czwórki? popraw jeśli się mylę:-) Mogłabym sobie też tak ustawić ale problem w tym, że nie mogę na dokumencie zakupowym znaleźć kategorii (do tej pory pracowałam na GT i na GT wyraźnie była zaznaczona kategoria dokumentu a tutaj mi jej brakuje).

 - Czy kategorią będzie w nexo "OPIS" ?? tego nie rozumiem. 

- Czy muszę sobie stworzyć opis każdej operacji gospodarczej i po tym system wyczai gdzie rozrzucić operacje? czy szukać gdzieś dalej kategorii

image.png.2b09db72670941f5c2a853b96cdcb8ed.png

Czy mógłbyś mi załączyć przykładowy schemat dekretacji faktury zakupu "materiały biurowe"?

Do pytania o 4 - to widzę, że przy koncie syntetycznym pojawia się v - np 401v (rozumiem, że oznacza to analitykę). 

- moje pytanie brzmi czy sam sobie nadawałeś analitykę tak jak mi to pokazałeś na załączonym obrazku (czyli analityka zwykład dodanie 401-01 lub 401-02) czy najpierw zrobiłeś kartotekę kont 4 / następnie dodałeś anlitykę i podpiołeś pod konto syntetyczne ?? gdyż nie wiem właśnie jak się za to zabrać, od której strony będzie lepiej aby miało to wpływ na schemat dekretacji.

 

 

image.png

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...