Skocz do zawartości

Czy sello to dobry wybór?

Polecane posty

Witam, 

jestem zainteresowany wprowadzeniem automatyzacji aby usprawnić pracę firmy. W związku z wieloletnią pracą na systemie Subiekta logiczną drogą wydaje się Sello - natomiast zagłębiając temat mam coraz większe obawy odnośnie tego rozwiązania. Tym samym zapoznałem się z rozwiązaniami konkurencji tj. "x-sprzedaży" i "bazy-z-linkami" ( :) żeby nie podawać nazw konkurencji)  i schematem wydaje się idealnym dla mnie i firmy jest ten, który dołączam w załączniku - swoją drogą "pożyczony" od konkurencji. Czytając różne wątki na forum i poradniki mam spore obawy, że korzystając z Sello nie da się stworzyć takiej automatyzacji jaka widoczna jest na schemacie. Dlatego mam też trochę pytań i mam nadzieję, że odpowiedzi od użytkowników forum i samego sello pomogą mi podjąć dobrą decyzję.

Przybliżając działanie firmy - prowadzimy sprzedaż wysyłkową w 99% przez allegro za pośrednictwem 6 kont. Realizujemy koło 300 zamówień dziennie, natomiast mamy w ofercie zarówno towary dostępne od ręki, prawie od ręki jak i na zamówienie. Prawie od ręki tj. przyjmujemy dziennie ok. 10-15 dostaw - często ze 100 przyjętych indeksów 50 trafia od razu do wysyłki.Tym samym schemat automatyzacji załatwiłby ok 70% zamówień tj. na te produkty dostępne od ręki.

Natomiast mam sporo pytań:

1. Mając 6 kont allegro wykupujemy 6 abonamentów, natomiast działają one na 1 postawionej bazie danych tak? Czy potrzebne jest 6 baz (co chyba byłoby bezsensem, ale lepiej spytać)

 

2. Program niestety wydaje się kompletnie nieintuicyjny - szczerze z opisu i poradników (i kiedyś testów na demo) wygląda jak ociężała maszyna - najpierw trzeba kliknąć 1 przycisk aby pobrać zamówienia (czasem wystarczy tylko pobrać "zamówienia" czasem trzeba kliknąć "pobierz wszystko" i ponoć nie zawsze wszystko jest pobrane, często z dużym opóźnieniem) potem kolejny przycisk aby maile poprzypinać do transakcji, potem kolejny aby przenieść do sekcji potem znowu kolejny aby wydrukować dokument sprzedaży w subiekcie, potem przenieść do innej zakładki i w jeszcze innym miejscu wygenerować list itd. i wydaje się, że tych "kroków" do przygotowania paczki z listem przewozowym i dokumentem sprzedaży jest sporo. 

2.1 A w końcu pytanie czy to tylko tak przytłaczająco wygląda i się wydaje czy faktycznie tak jest? 

2.2 Czy jest możliwość zaznaczenia np. 100 zamówień i wykonania tych wszystkich kroków dla 100 zamówień jednocześnie? W jaki sposób drukowanych jest np. 41 paragonów i 59 faktur w subiekcie? automatycznie można wydrukować również 100 listów przewozowych w tym 80 Paczkomat i 20 DPD? może jakieś screeny jak to wygląda? 

2.3 Czy wiadomości zawierające nr. listu i link do śledzenia przesyłki są automatycznie wysyłane do klientów na koniec realizacji zamówienia? 

2.4 Co z zamówieniami gdzie jest jakiś problem, np. towaru nie ma na stanie? W jaki sposób jest to widoczne? może jakieś screeny? 

 

3. Z tego co rozumiem do drukowania listów przewozowych jest niezbędny dodatek, który nazywa się Smart Paczka2 tak? A do działania Smart Paczki potrzebna jest "Sfera dla Subiekt GT" ?

4. Jak jest z zarządzaniem ofertami na allegro? Da się np. zmienić ceny konkretnego towaru w magazynie, a ceny na allegro np. na 3 kontach zmienią się automatycznie? 

5. Jak jest z wyszukiwaniem zamówień? Tj. dzwoni klient i odbiera jeden z 5 pracowników, klient nie wie nic oprócz swojego nazwiska czy z każdego komputera (każdy komputem obsługuje inne konto allegro) czy jest jakieś okienko wyszukiwania, które po nazwisku przeszuka wszystkie zamówienia?

 

Dla mnie na ten moment największym plusem Sello jest dobra współpraca z Subiektem, natomiast szczerze powiedziawszy spodziewałem się czegoś bardziej komplementarnego. Np. nie wiedziałem, że do drukowania listów przewozowych niezbędny jest osobny dodatek oraz że przygotowanie gotowych paczek składa się z tylu etapów.

 

Dla mnie szukając teraz informacji atrakcyjniejsze wydają się rozwiązania konkrecji "x-sprzedaży" i "bazy-z-linkami" ( :) żeby nie podawać nazw konkurencji). Jak dla mnie ich przewagą jest:

1. Automatyzacja procesów - programowalne ciągi akcji - tj. jeśli zamówienie zaznaczamy jako opłacone to automatycznie drukuje list przewozowy list pakowy i paragon/fakturę do zamówienia - dokument sprzedaży przesyła mailem do klienta wraz z linkiem do śledzenia statusu przesyłki - i to wszystko 1 kliknięciem. Jest taki albo zbliżony mechanizm w Sello?

2. Interfejs jest dużo bardziej przejrzysty a sama obsługa dużo bardziej intuicyjna - przynajmniej tak się wydaje. Chociażby wyszukiwanie zamówiń o które pytałem.

3. Fajna strona dla klienta gdzie może sprawdzić aktualny status swojego zamówienia.

 

Problemem wydaje się tutaj komunikacja  z subiektem i tutaj nie wiem jak by to wyglądało. Tutaj mam największe obawy do rozwiązań konkurencji.

Wydaje się, że propozycja Sello powinna być lepsza niż wygląda na pierwszy rzut oka i może moje obawy są bezpodstawne?

W każdym razie będę wdzięczny za odpowiedzi.

Pozdrawiam Marcin.

schemat.jpg

Link to postu

Gratuluje skali! Chciałbym coś takiego osiągnąć dlatego ten post jest tak jakbyś wyjął mi z ust.

Może pomogę chodź doświadczenie mam niewielkie.

7 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

1. Mając 6 kont allegro wykupujemy 6 abonamentów, natomiast działają one na 1 postawionej bazie danych tak? Czy potrzebne jest 6 baz (co chyba byłoby bezsensem, ale lepiej spytać)

Jedna baza.

 

8 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

4. Jak jest z zarządzaniem ofertami na allegro? Da się np. zmienić ceny konkretnego towaru w magazynie, a ceny na allegro np. na 3 kontach zmienią się automatycznie? 

To wszystko jest w ustawieniach aby robiło się w pełni automatycznie i z jaką częstotliwością

 

7 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

W jaki sposób drukowanych jest np. 41 paragonów i 59 faktur w subiekcie?

. CTRL + SHIFT + S  Drukowanie dokumentów końcowych wg tego co zaznaczyli kupujący (paragon/faktura)

8 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

automatycznie można wydrukować również 100 listów przewozowych w tym 80 Paczkomat i 20 DPD?

Tego właśnie nie wiem i chętnie bym się dowiedział.

 

8 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

2.3 Czy wiadomości zawierające nr. listu i link do śledzenia przesyłki są automatycznie wysyłane do klientów na koniec realizacji zamówienia? 

Tak oczywiście, 

 

8 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

2.4 Co z zamówieniami gdzie jest jakiś problem, np. towaru nie ma na stanie? W jaki sposób jest to widoczne? może jakieś screeny? 

Niewiem ale też mnie to interesuje:)

 

8 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

3. Z tego co rozumiem do drukowania listów przewozowych jest niezbędny dodatek, który nazywa się Smart Paczka2 tak? A do działania Smart Paczki potrzebna jest "Sfera dla Subiekt GT" ?

Też mnie to interesuje

8 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

4. Jak jest z zarządzaniem ofertami na allegro? Da się np. zmienić ceny konkretnego towaru w magazynie, a ceny na allegro np. na 3 kontach zmienią się automatycznie? 

Jest możliwa z poziomu sello zmiana ceny napewno ręcznie można synchronizować z subiektem ale czy można to automatycznie ustawić też chętnie się dowiem.

 

8 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

5. Jak jest z wyszukiwaniem zamówień? Tj. dzwoni klient i odbiera jeden z 5 pracowników, klient nie wie nic oprócz swojego nazwiska czy z każdego komputera (każdy komputem obsługuje inne konto allegro) czy jest jakieś okienko wyszukiwania, które po nazwisku przeszuka wszystkie zamówienia?

Pracownik może włączyć podgląd jednego konta ale również ma możliwość włączenia wszystkich 5. Ja wyszukiwałem klikając na wszystkich zamówieniach porostu CTRL+F - szukaj i wpisywałem nazwisko. Może jest lepszy sposób ale mnie ten wystarczał.

 

Interesują mnie Twoje pytania bo też jestem na etapie podejmowania decyzji czy zostaje z sello (a chciałbym) czy szukam czegoś bardziej automatycznego. Ja trochę zawaliłem bo jestem samoukiem i przez to mam duże braki które wychodzą na większej skali która mnie dopadła a nie byłem wstanie jej sporostać.

Link to postu
8 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

2. Program niestety wydaje się kompletnie nieintuicyjny - szczerze z opisu i poradników (i kiedyś testów na demo) wygląda jak ociężała maszyna - najpierw trzeba kliknąć 1 przycisk aby pobrać zamówienia (czasem wystarczy tylko pobrać "zamówienia" czasem trzeba kliknąć "pobierz wszystko" i ponoć nie zawsze wszystko jest pobrane, często z dużym opóźnieniem) potem kolejny przycisk aby maile poprzypinać do transakcji, potem kolejny aby przenieść do sekcji potem znowu kolejny aby wydrukować dokument sprzedaży w subiekcie, potem przenieść do innej zakładki i w jeszcze innym miejscu wygenerować list itd. i wydaje się, że tych "kroków" do przygotowania paczki z listem przewozowym i dokumentem sprzedaży jest sporo. 

Pobierać dane można ręcznie i automatycznie - wtedy nie trzeba nic klikać. Pobieranie wszystkiego to zaszłość historyczna, która w pewnych sytuacjach pomagała ściągnąć brakujące dane (np w przypadku opóźnień lub awarii dziennika zdarzeń w Allegro). Mechanizmy pobierania w Sello pamiętają rok 2006 i na kodzie wtedy powstałym były rozwijane. Ale w najbliższej wersji w przyszłym tygodniu to się zmieni, gdyż opublikujemy zupełnie nowy, przepisany całkowicie od nowa model synchronizacji oparty o nowe API. Stare jest wyłączane, zatem i w ostatnim czasie są z nim różne problemy - Allegro naturalnie nie przykłada do niego już większej uwagi.

Przypinanie maili do transakcji również dzieje się automatycznie, można je również przypiąć ręcznie lub wywołać podpinanie automatycznie ręcznie.

Funkcja w Sello podzielone są na moduły celowo, aby dało się podzielić pracę pomiędzy pracowników zajmujących się różnymi sprawami. I tak np. osoba pakująca niekoniecznie musi odpowiadać na maile. Naturalnie nie każdemu może taki model pracy odpowiadać.

Większość operacji, jakie można zrobić na jednym elemencie, można też zrobić na wielu, czyli utworzyć wszystkie dokumenty, ich część, pojedynczo z edycją, wydrukować wszystkie wydruki dla różnych operatorów przesyłek jednocześnie - ale tutaj również różny tryb pracy wybierają użytkownicy: jedni drukują wszystko od razu, inni wystawiają dokument i robią wydruki pojedynczo przy pakowaniu paczki. Nie narzucamy tutaj żadnego scenariusza pracy.

8 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

2.3 Czy wiadomości zawierające nr. listu i link do śledzenia przesyłki są automatycznie wysyłane do klientów na koniec realizacji zamówienia? 

Można, ale po co, skoro taką samą funkcję realizuje teraz Allegro? Klienci nie zawsze lubią być zasypywani mailami od sprzedawcy, a zdarza mi się otrzymać powielone maile z jednego ze wspomnianych programów konkurencyjnych ;).

8 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

2.4 Co z zamówieniami gdzie jest jakiś problem, np. towaru nie ma na stanie? W jaki sposób jest to widoczne? może jakieś screeny? 

Pojawi się błąd w raporcie synchronizacji, na liście w kolumnie z numerem dokumentu nie będzie tego numeru. W najbliższym czasie pojawi się też nowy synchronizator Sello-Subiekt, który będzie podświetlał problemowe transakcje na czerwono, wraz z informacją o problemie widocznej w dolnej części programu.

Przykład jak to wygląda obecnie w module Aukcji:

informacje-o-problemach.png

8 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

4. Jak jest z zarządzaniem ofertami na allegro? Da się np. zmienić ceny konkretnego towaru w magazynie, a ceny na allegro np. na 3 kontach zmienią się automatycznie? 

Da się zmienić na magazynie. Sello zauważy taką zmianę i zmieni cenę w swojej kartotece towarów - w której znajdują się towary powiązane z tymi w Subiekcie. Jeśli w aukcjach z danym towarem jest włączona synchronizacja stanów/dostępnych sztuk to zostanie wygenerowana zmiana i zapisana na liście zmian oczekujących na wysłanie. Zmiany te można wysyłać zarówno ręcznie jak i automatycznie. Ceny można również odświeżyć ręcznie, zmienić ręcznie jak i skorzystać z funkcji zbiorczej zmiany cen w Sello z wieloma różnymi opcjami (o kwotę, na kwotę, o procent, zaokrąglanie na różne sposoby, ręczna edycja wielu cen w jednym oknie a la excel). Jest tutaj pełna dowolność.

8 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

Jak jest z wyszukiwaniem zamówień? Tj. dzwoni klient i odbiera jeden z 5 pracowników, klient nie wie nic oprócz swojego nazwiska czy z każdego komputera (każdy komputem obsługuje inne konto allegro) czy jest jakieś okienko wyszukiwania, które po nazwisku przeszuka wszystkie zamówienia?

W Sello można wyszukiwać na wiele sposobów. Wyszukiwanie proste po danych na liście Ctrl+F, wyszukiwanie po posortowanej kolumnie (wystarczy zacząć pisać), wyszukiwanie/filtrowanie według określonych kryteriów (F7/F8, np wyszukiwanie klienta po danych adresowych).

image.png.190728efe32aa9573b9eb71f4449c55f.png

Dodatkowo każdy widok modułu jest podzielony na dwa obszary, główny i widok obrócony. I tak np. znajdując klienta w module KLIENCI, można wyświetlić całą listę jego transakcji, wiadomości, zakupionych towarów czy aukcji w których brał udział.

8 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

Dla mnie na ten moment największym plusem Sello jest dobra współpraca z Subiektem, natomiast szczerze powiedziawszy spodziewałem się czegoś bardziej komplementarnego. Np. nie wiedziałem, że do drukowania listów przewozowych niezbędny jest osobny dodatek oraz że przygotowanie gotowych paczek składa się z tylu etapów.

Jest w miarę dobra, a będzie jeszcze lepsza już niebawem, bo kończymy prace nad długo wyczekiwanym synchronizatorem Sello-Subiekt. Będzie ona szybsza, będzie lepiej pozwalać ustalić co się stało (nowy mechanizm raportowania błędów - screen powyżej), otworzy nowe możliwości implementacji kolejnych funkcji.

Co do paczek, to obecnie Sello umożliwia bezpośrednią współpracę z InPostem, możliwość eksportowania danych do dowolnego formatu czytelnego przez inne systemy kurierskie oraz współpracę z pozostałymi kurierami poprzez zewnętrzne oprogramowanie, lista programów tutaj: https://www.sello.pl/dodatki/

Możliwe, że pojawi się obsługa kolejnych kurierów, ale w chwili obecnej nie jest to dla nas priorytetem - jak wspominałem robimy bardzo duże zmiany w module Allegro i Subiekta i je najpierw musimy ukończyć.

8 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

1. Automatyzacja procesów - programowalne ciągi akcji - tj. jeśli zamówienie zaznaczamy jako opłacone to automatycznie drukuje list przewozowy list pakowy i paragon/fakturę do zamówienia - dokument sprzedaży przesyła mailem do klienta wraz z linkiem do śledzenia statusu przesyłki - i to wszystko 1 kliknięciem. Jest taki albo zbliżony mechanizm w Sello?

Automatyzacji pod jeden przycisk nie ma, bo założeniem był podział pracy. Niektórzy użytkownicy rozwiązują kwestie automatyzacji kilku zadań korzystając np z programów do nagrywania makr (np. Autohotkey). Również plusem jest przechowywanie bazy danych na własnym komputerze, można zatem skorzystać z usług firm zajmujących się tworzeniem rozwiązań skrojonych pod potrzeby firmy i stworzyć za ich pomocą funkcje, których program nie oferuje. Takie rozwiązania również funkcjonują.

8 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

Interfejs jest dużo bardziej przejrzysty a sama obsługa dużo bardziej intuicyjna - przynajmniej tak się wydaje. Chociażby wyszukiwanie zamówiń o które pytałem.

Myślę, że to kwestia przyzwyczajenia. Sello ma bardzo dużo różnych możliwości i funkcji i nie sposób tego upchnąć w skromnym i prostym interfejsie - który również ma możliwość konfiguracji (listy, kolumny, chowane menu, filtry itp).

8 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

Fajna strona dla klienta gdzie może sprawdzić aktualny status swojego zamówienia.

Mieliśmy taką wiele lat temu, ale zrezygnowaliśmy z niej m.in. ze względów na małe zainteresowanie klientów. A i obecnie klienci mogą mieć wątpliwości związane z RODO co do istnienia takiej strony. Obecnie klienci mają te wszystkie dane w Allegro, w aplikacji mobilnej Allegro.

Resztę to muszą już napisać użytkownicy :).

  • Lubię to 1
Link to postu
9 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

3. Z tego co rozumiem do drukowania listów przewozowych jest niezbędny dodatek, który nazywa się Smart Paczka2 tak? A do działania Smart Paczki potrzebna jest "Sfera dla Subiekt GT" ?

Chyba sfera nie jest potrzebna.

 

Ale czy faktycznie żeby zautomatyzować wysyłkę należy korzystać z zewnętrznego oprogramowania abonamentowego?  Trochę słabo.

Link to postu
9 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

2.1 A w końcu pytanie czy to tylko tak przytłaczająco wygląda i się wydaje czy faktycznie tak jest? 

Używam Sello dość dawno i przesiadłem się na niego przy drugim podejściu. Za pierwszym też miałem takie wrażenie. Wystarczy trochę cierpliwości i nauki, potem wykorzystuje się pełne możliwości. Jeśli się zdecydujesz na Sello, to poczekaj do wersji 1.33 - wiele się zmieni w obsludze transakcji. A przez najbliższy tydzień użytkowania (do wydania 1.33) można się nauczyć tego, czego nie będzie za chwilę...

 

9 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

W jaki sposób drukowanych jest np. 41 paragonów i 59 faktur w subiekcie?

Jest możliwość wystawiania dokumentów zbiorczo. Wtedy np. wyjdzie na jaw gdzie nie ma stanów w subiekcie, bo do takich zamówień nie utworzą się dok. końcowe (paragony, faktury). Osobiście wiele oczekuję od nowego synchronizatora. Już jest dobrze (ale nie na subiekcie nexo, tylko gt), a będzie jeszcze lepiej...

 

9 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

3. Z tego co rozumiem do drukowania listów przewozowych jest niezbędny dodatek, który nazywa się Smart Paczka2 tak? A do działania Smart Paczki potrzebna jest "Sfera dla Subiekt GT" ?

Osobiście używam ProstaPaczka2. Ale to prawda, że w obecnej sytuacji Sello nie zapewnia zautomatyzowania w tym względzie (poza całym inpostem, jak pisał Bartek). Co do Sferty, to nie wiem, bo ją mam od b. dawna. Ale najlepiej spytać u twórców dodatku, którym jesteś zainteresowany.

 

9 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

Da się np. zmienić ceny konkretnego towaru w magazynie, a ceny na allegro np. na 3 kontach zmienią się automatycznie? 

Jeśli włączysz automat, to cena zmieni się na 6 kontach. Chyba, że na 3 aukcjach wyłączysz synchronizację - ale wtedy też nie zsynchronizują się stany.

 

9 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

czy z każdego komputera (każdy komputem obsługuje inne konto allegro) czy jest jakieś okienko wyszukiwania, które po nazwisku przeszuka wszystkie zamówienia?

Baza jest jedna i w niej są wszystkie dane. Jeśli nie wyłączysz użytkownikowi uprawnień do innych kont, to będzie mógł przeszukać wszystko.

 

9 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

 Jest taki albo zbliżony mechanizm w Sello?

Nie ma.

 

9 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

Wydaje się, że propozycja Sello powinna być lepsza niż wygląda na pierwszy rzut oka

Moim zdaniem: INNA. Dla mnie lepsza. Tu już wiele w ocenie będzie zależało od oczekiwań użytkownika. Poza tym w tej cenie nie znajdziesz chyba takiej integracji z Subiektem. Nie ma (do)opłat za ilość zamówień.

 

W razie: śmiało pytaj.

Edytowane przez MARCIN e-kupowanie.pl
  • Lubię to 1
Link to postu

Witam,

dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi. Wszystkie były pomocne. Postanowiłem dać realną szansę Sello i sprawdzić jego działanie po prostu w pracy. I teraz bardzo ważne pytanie czy zaczynać działać już czy poczekać na nową wersję, którą tutaj już bardzo zachwalacie? :)

Generalnie plan miałem taki aby w piątek popołudniu i w sobotę rano wszystko skonfigurować bo mimo wszystko trochę tego jest. Następne podpiąć aukcje do towarów w przyszłym tygodniu i testować powoli jak to działa. Tak naprawdę myślę, że do faktycznej realizacji zamówień mógłbym przystąpić najwcześniej w środę/czwartek  a bardziej realnie  w środę 22.01. 

Tylko właśnie pytanie czy zaczynać się bawić z aktualną wersją na już czy lepiej poczekać jeszcze tydzień. Wydaje mi się, że nie ma co tracić czasu bo trochę zajmie zanim będę w miarę swobodnie poruszał się po programie i zanim faktycznie zacznę uczyć dziewczyny realizujące zamówienia poprzez Sello. 

 

12 godzin temu, Bartosz Rosa napisał:

Pojawi się błąd w raporcie synchronizacji, na liście w kolumnie z numerem dokumentu nie będzie tego numeru. W najbliższym czasie pojawi się też nowy synchronizator Sello-Subiekt, który będzie podświetlał problemowe transakcje na czerwono, wraz z informacją o problemie widocznej w dolnej części programu.

Tutaj nie do końca mi o to chodzi. W związku ze specyfiką naszej pracy synchronizowanie stanów raczej będzie wyłączone. Tak jak pisałem niektóre indeksy trzymamy na stanie po 1 szt. i przychodzą 5 razy w miesiącu inne mamy w dostawie co 2 dzień inne produkty oferujemy z dłuższym czasem realizacji zamówienia - pod zamówienie. 

I tutaj właśnie pytanie w którym momencie realizacji samego zamówienia pojawi się jakiś komunikat i czy w ogóle się pojawi? Czy może dopiero pojawi się przy drukowaniu dokumentu sprzedaży w Subiekcie? Czy sello ma możliwość "sprawdzenia" stanu w przypadku wyłączenia synchronizacji? Czy po prostu synchronizacja musi być włączona, ale jest jakaś opcja nie kończenia ofert mimo braku na stanie? Kolega Marcin napisał, że wtedy nie tworzą się dokumenty sprzedaży, ale jak to jest widoczne?

 

11 godzin temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

Używam Sello dość dawno i przesiadłem się na niego przy drugim podejściu. Za pierwszym też miałem takie wrażenie. Wystarczy trochę cierpliwości i nauki, potem wykorzystuje się pełne możliwości. Jeśli się zdecydujesz na Sello, to poczekaj do wersji 1.33 - wiele się zmieni w obsludze transakcji. A przez najbliższy tydzień użytkowania (do wydania 1.33) można się nauczyć tego, czego nie będzie za chwilę...

Też moje drugie podejście - tym razem z większą dozą determinacji :)

 

11 godzin temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

Jest możliwość wystawiania dokumentów zbiorczo. Wtedy np. wyjdzie na jaw gdzie nie ma stanów w subiekcie, bo do takich zamówień nie utworzą się dok. końcowe (paragony, faktury). Osobiście wiele oczekuję od nowego synchronizatora. Już jest dobrze (ale nie na subiekcie nexo, tylko gt), a będzie jeszcze lepiej...

 

Osobiście używam ProstaPaczka2. Ale to prawda, że w obecnej sytuacji Sello nie zapewnia zautomatyzowania w tym względzie (poza całym inpostem, jak pisał Bartek). Co do Sferty, to nie wiem, bo ją mam od b. dawna. Ale najlepiej spytać u twórców dodatku, którym jesteś zainteresowany.

 

Jeśli włączysz automat, to cena zmieni się na 6 kontach. Chyba, że na 3 aukcjach wyłączysz synchronizację - ale wtedy też nie zsynchronizują się stany.

 

1. Nie utworzą się czyli będzie jakiś błąd? Zamówienie może zostanie przeniesione do zakładki zaległe? Jak to wygląda? Bardzo dla mnie istotny punkt.

2. ProstaPaczka2 w Twoim wypadku załatwia zarówno InPost i innych kurierów? Czy np. w przypadku InPosta korzystasz z wbudowanego rozwiązania a po innych kurierów dopiero sięgasz do dodatku? Co jest wygodniejsze? Rozumiem, że pełna obsługa Paczkomatów w tym opcje SMART i te specjalne adresy jest ogarnięta? 

3. Cenę ustalam w kalkulatorze cen w subiekcie czy w Sello?

 

Jak wspominałem mamy kilka kont allegro i będzie to wprowadzane stopniowo, ale już teraz nasuwa mi się pytanie czy jest sens wprowadzania takiego rozwiązania w przypadku towaru stricte pod zamówienie? Jedno z kont na których prowadzimy sprzedaż ma bardzo szeroką ofertę - automatyczne wystawioną, ale produktów bardziej niszowych/specjalistycznych. Czyli 20 tys. aukcji a sprzedaż może na kilkuset. Dodatkowo towar typowo pod zamówienie, nie trzymany na stanie i bez możliwości podpięcia pod produkt w magazynie. Czy w takim wypadku jest sens?

Myślę, że jeszcze o nie jedną rzecz spytam. Widzę, że moje przewidywania się sprawdziły i jedną z mocniejszych stron Sello jest to właśnie forum i społeczność za nim stojąca :) Przy okazji widzę, że taki temat był potrzeby bo jest więcej osób z podobnymi pytaniami :) 

Pozdrawiam Marcin.

Edytowane przez Marcin SZFF
Link to postu

Witam. Aktualnie posiadam ten sam problem co kolega Marcin Szef ale na 10 kontach :). Chyba wybiorę sello zamiast BL, jeżeli to rozwiązani ma kolega na myśli ze względu na mniejsze prawdopodobieństwo krzaczenia 2 produktów insertu. 

1)Pytanie tylko do znawców tematu czy warto do sello pobrać 27 tyś indeksów które mam w subiekcie czy faktycznie wybrać towary rotujące internetowo koło 6 tyś ? Czy zaczytanie wszystkiego nie wpłynie znacząco na szybkość pracy programu?

2)Czy parowanie aukcja allegro - towar subiekt-->sello jest możliwe z automatu np. po kodzie ean produktu czy trzeba wszystko spinać ręcznie?

3)Co w przypadku sprzedaży na 1 aukcji zestawów np. lodówka plus dwa wkłady - jak to zaprogramować, żeby z 1 aukcji program ściągał z 2 indeksów - da się to jakoś?

4)A i pierwszy napotkany problem to ściągnięcie samych indeksów z subiekta do sello - mój początek z sello był 6 lat temu przez 10 minut ale coś tam sello wbiło w bazę i pobierało się dziś  tylko 1000 zł 27 tyś indeksów. Sprawę zdaje się załatwia przeklinanie parametru do sprzedaży internetowej - aktualnie mieli subiekt bazę od 40 minut przy zbiorczym przestawieniu tego parametru.  Rozumiem, że produkt musi być zaklinany pozycja do sklepu internetowego lub pozycja do serwis aukcyjnego,żeby wszedł do sello w towary czy jest to obojętne który?

 

Edytowane przez Ziggi Wo
Link to postu

Hej,

1. jeżeli chodzi o dostawy to u nas wszystko leci przez ProstąPaczkę. Nie wyobrażam sobie teraz innej pracy. Mega prosto, intuicyjnie i szybko!

2. Do sello trafiają towary oznaczone w subiekcie jako "Do serwisu aukcyjnego".  Przy tak dużej ilości indeksów zakładam, ze macie pełnego sql-a więc nie będzie problemu z ograniczeniem do 10GB.

3. Mamy aukcje na których nie mamy synchronizacji ilości /własnie długi czas realizacji/. Natomiast przy wystawianiu paragonu/faktury z takiej aukcji, dokument końcowy po prostu się nie wystawi. Zaznaczamy np.100 zamówień w sello i widzimy, ze do 10 nie wystawiło dokumentów. Wówczas wiemy, że jest tam problem z dostępnością towaru. Wpisujemy sobie notatkę do takiej transakcji i czekamy na dostawę towaru. Dopiero po przyjęciu go na stan, realizujemy zamówienie

4. Z zestawami jest problem, ale tu bardziej po stronie subiekta. My korzystamy z kompletów w subiekcie. Następnie taki komplet traktujemy jako towar w sello i wystawiamy do tego aukcje. Minusem tego jest działanie subiekta - jak tworzysz komplet to towar jednostkowy schodzi ze stanu. Komplety stosujemy przy wysokich stokach towarowych, gdzie część towaru sprzedajemy jako towar jednostkowy a część jako komplet w połączeniu z innym asortymentem

Z minusów oczywiście jak dla mnie:

1. Brak obsługi różnych poziomów cen z subiekta dla różnych kont.

2. Brak obsługi sprzedaży w pełnych opakowaniach /tzn. wprowadzenia przelicznika, czyli sprzedaż z jednej subiekta towaru w sztukach, kartonach, paletach/ co w połączeniu z róznymi poziomami cen zwiększyłoby znacznie możliwości sprzedaży.   

 

ps. warto poczekać na nową wersję sello. Szkoda czasu na naukę pewnych funkcji, które nie będą dostępne w nowej wersji.

Link to postu
7 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

czy zaczynać działać już czy poczekać na nową wersję, którą tutaj już bardzo zachwalacie?

W 1.33 zmieni się pobieranie transakcji. Logika ich obsługi się zmieni. Poza tym przy instalacji nowej wersji ustawi się tzw. data odcięcia. Wszystkie transakcje pobrane przed tą datą (starym sposobem) nie będą aktualizowane przez nową wersję. Będzie trzeba je usunać kub obsługiwać ręcznie (np. śledząc maile). Oczywiście po instalacji 1.33 można je będzie usunąć i pobrać od nowa.

 

7 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

do faktycznej realizacji zamówień mógłbym przystąpić najwcześniej w

Osobiście zaplanował bym tak, żeby transakcje z allegro (zamówienia) pobrać dopiero wtedy, gdy w Sello będą połączone oferty (aukcje) z towarami z Subiekta. Inaczej w transakcjach w których znajdzie się towar nie połączony z towarem kartotekowym GT utworzą się towary jednorazowe, które znów pojedynczo będzie trzeba podmieniać na kartotekowe w każdej transakcji.

 

7 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

Czy może dopiero pojawi się przy drukowaniu dokumentu sprzedaży w Subiekcie?

Komunikatu nie będzie. Po prostu nie utworzy się dokument. Jeżeli ustawisz sobie kolumny np. w taki sposób jak poniżej (typ dok. wst. / symbol dok. wst. / typ dok. koń. / symbol dok końc.) to po prostu po zbiorczym wystawieniu dokumentów miejsce gdzie pojawi się nr dok. końcowego pozostanie puste:

image.png.cda697eae6580a700b0ae59dd28b4654.png

 

7 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

Czy sello ma możliwość "sprawdzenia" stanu w przypadku wyłączenia synchronizacji?

Nie.

 

7 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

Czy po prostu synchronizacja musi być włączona, ale jest jakaś opcja nie kończenia ofert mimo braku na stanie?

Można mieć włączoną synchronizacje, ale wyłączony automat wysyłania oznaczonych w Sello zmian do allegro. Wówczas można pojawiające się zmiany ręcznie anulować (pojedynczo lub zbiorczo). Będzie je widać przy taki filtrze w AUKCJACH:

image.png.0f1c7deed76cad6edadc3fcfedfa3e2a.png

 

7 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

Zamówienie może zostanie przeniesione do zakładki zaległe?

Nie, to całkiem inna funkcjonalność.

Z zasady (zamysłu) pracy w Sello, w TRANSAKCJE > OCZEKUJĄCE NA PŁATNOŚĆ znajdują się transakcje nie gotowe do realizacji. Po oznaczeniu wpłaty przenosi się (lub Sello przenosi, w zależności od ustawień) je do TRANSAKCJE > DO PACZEK. I tam pozostanie transakcja, do której nie wystawiono dok. końcowego, np. z powodu braku towaru.

 

7 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

ProstaPaczka2 w Twoim wypadku załatwia zarówno InPost i innych kurierów?

Tak, w zasadzie pocztę allegro i DHL.

 

7 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

Co jest wygodniejsze?

Hmm... Dodatek jest szybszy niż ręczna edycja w e-nadawcy. Ale dodatek kosztuje. Zależy na co możesz sobie pozwolić. Sądzę, że to zależy od skali sprzdaży - albo oszczędzasz czas albo złotówki... ?

 

7 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

Rozumiem, że pełna obsługa Paczkomatów w tym opcje SMART i te specjalne adresy jest ogarnięta? 

Tak.

 

7 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

Cenę ustalam w kalkulatorze cen w subiekcie czy w Sello?

Można i tak i tak. Jeśli zmienisz w Subiekcie to Sello oznaczy, że jest rozbieżność, np.:

image.png.cb28411173af01ae786f6239dc410d31.png

Ty zdecydujesz czy tą zmianę aktywować i wysłać do allegro.

Efekt jest podobny. Jeśli zmiana jest na stałe, to chyba lepiej w Subiekcie zmienić i wysłać zmiany do serwisu.

 

 

7 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

czy jest sens wprowadzania takiego rozwiązania w przypadku towaru stricte pod zamówienie?

Muisz pamiętać o tym, że oferty nie podpięte do towarów nie wygenerują transakcji z towarami kartotekowymi. Ale można oczywiście podpinać je stopniowo, w miarę sprzedaży takich produktów.

 

7 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

Myślę, że jeszcze o nie jedną rzecz spytam.

Na pewno. ?

Edytowane przez MARCIN e-kupowanie.pl
Link to postu
3 godziny temu, Ziggi Wo napisał:

Rozumiem, że produkt musi być zaklinany pozycja do sklepu internetowego lub pozycja do serwis aukcyjnego,żeby wszedł do sello w towary czy jest to obojętne który?

Musi być 'do serwisu aukcyjnego'. Można to robić "na raty", czasem jakiś błąd w towarze w 'Subiekcie zablokuje transfer (ostatnio ktoś pisał o uszkodzonym zdjęciu). Jeśli Sello - z powodu ilości towarów - nie odpowiada, to zazwyczaj oznacza, że dalej działa ;)

 

3 godziny temu, Ziggi Wo napisał:

Czy parowanie aukcja allegro - towar subiekt-->sello jest możliwe z automatu np. po kodzie ean produktu czy trzeba wszystko spinać ręcznie?

Jest pół-automat ale to zależy od tego jakie dane masz w ofertach na allegro.

 

Warto poczytać informacje o wersjach na stronie (czasem zapominanej):

https://www.sello.pl/o-programie/lista-zmian/

i potem w szczegółach do wersji o... szczegółach... ?

 

O ważnej rzeczy wspominał @Kaczor . - darmowy SQL ma ograniczenie wielkości bazy do 10 GB.

 

Link to postu
13 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

czy poczekać na nową wersję, którą tutaj już bardzo zachwalacie?

Ja sugeruję poczekać, bo niepotrzebnie będzie trzeba na starej rozwiązywać problemy, których w nowej już nie będzie.

13 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

Wydaje mi się, że nie ma co tracić czasu bo trochę zajmie zanim będę w miarę swobodnie poruszał się po programie i zanim faktycznie zacznę uczyć dziewczyny realizujące zamówienia poprzez Sello.

Można zatem sprawdzić jak działa cała reszta, bez pobierania transakcji a zacząć je pobierać dopiero po zainstalowaniu nowej wersji. W parametrach pobierania i wysyłania można wpisać datę odcięcia, do której Sello ma nie zapisywać transakcji. Nie sprawdzałem ale może da się ją ustawić na przyszłość, tak na wypadek pobrania transakcji niechcący.

13 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

I tutaj właśnie pytanie w którym momencie realizacji samego zamówienia pojawi się jakiś komunikat i czy w ogóle się pojawi? Czy może dopiero pojawi się przy drukowaniu dokumentu sprzedaży w Subiekcie?

W ogóle taki dokument się nie utworzy w Subiekcie i pojawi się błąd tworzenia dokumentu w Sello.

13 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

Czy sello ma możliwość "sprawdzenia" stanu w przypadku wyłączenia synchronizacji?

Sello sprawdza stan w swojej kartotece, która jest i musi być synchronizowana z Subiektem. Sama synchronizacja towarów nie musi mieć wpływu na aukcje.

13 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

Czy po prostu synchronizacja musi być włączona, ale jest jakaś opcja nie kończenia ofert mimo braku na stanie?

Kończenie ofert w Allegro jest oddzielone od stanu towaru. Aby oferty się zakończyły musi być włączona odpowiednia opcja w samej ofercie/aukcji w Sello. Można zatem wybrać dla których ofert ma się kończyć, dla których nie.

9 godzin temu, Ziggi Wo napisał:

1)Pytanie tylko do znawców tematu czy warto do sello pobrać 27 tyś indeksów które mam w subiekcie czy faktycznie wybrać towary rotujące internetowo koło 6 tyś ? Czy zaczytanie wszystkiego nie wpłynie znacząco na szybkość pracy programu?

Większa liczba to zawsze dłuższy czas synchronizacji - tego przeskoczyć się nie da. Czas pełnej synchronizacji jaki podpowiada nasz tester to około 3 towary na sekundę, ale zależy to oczywiście od sprzętu, obciążenia sieci i wielu innych czynników. Późniejsze synchronizacje są mniejsze, bo synchronizowane są tylko zmienione towary w Subiekcie. Nowy synchronizator, nad którym pracujemy będzie pod tym kontem dodatkowo zoptymalizowany, aby wykonywać tylko to co jest niezbędne w danej chwili.

9 godzin temu, Ziggi Wo napisał:

2)Czy parowanie aukcja allegro - towar subiekt-->sello jest możliwe z automatu np. po kodzie ean produktu czy trzeba wszystko spinać ręcznie?

Można z półautomatu obecnie, korzystając ze zmian zbiorczych:

image.thumb.png.0c6f6dc86f2ab3958a7ba0c1dd36c72b.png

Dla powiązywania aukcji z towarami mamy takie narzędzie jak powyżej, które umożliwia np. wyciągnięcie ostatniego słowa z tytułu aukcji, dodania do niego prefiksu Symbol: i wyszukania towarów o takim symbolu. Możliwości są zatem spore, bo funkcja wykorzystuje mechanizm tagów Sello, które mają możliwości przetwarzania tekstu za pomocą modyfikatorów warunkowych, tekstowych, matematycznych itp. Dodatkowo można wizualnie porównać aukcję ze znalezionymi dopasowaniami w towarach, czy ręcznie skorygować powiązanie na wybranej liście aukcji.

9 godzin temu, Ziggi Wo napisał:

3)Co w przypadku sprzedaży na 1 aukcji zestawów np. lodówka plus dwa wkłady - jak to zaprogramować, żeby z 1 aukcji program ściągał z 2 indeksów - da się to jakoś?

To zależy o jakim zestawie mówimy. Czy jest to zestaw Allegro (wtedy jest to traktowane jako sprzedaż 3 osobnych towarów z kartoteki) czy jest to zestaw wirtualny. Wtedy obecnie należy zmontować taki zestaw w Subiekcie i Sello potraktuje go jako osobny towar. Automatyczne montowanie wirtualnych zestawów mamy w planach.

9 godzin temu, Ziggi Wo napisał:

pozycja do serwis aukcyjnego,żeby wszedł do sello w towary czy jest to obojętne który?

Musi być pozycja do serwisu aukcyjnego. Pozycja do sklepu internetowego jest dla vendero.

6 godzin temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

Komunikatu nie będzie. Po prostu nie utworzy się dokument.

Ale nowy synchronizator Sello-Subiekt będzie już ładnie na czerwono podświetlał takie transakcje - jak już będzie :).

 

Link to postu

Witam,

ponownie dziękuję za odpowiedzi :)

17 godzin temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

W 1.33 zmieni się pobieranie transakcji. Logika ich obsługi się zmieni. Poza tym przy instalacji nowej wersji ustawi się tzw. data odcięcia. Wszystkie transakcje pobrane przed tą datą (starym sposobem) nie będą aktualizowane przez nową wersję. Będzie trzeba je usunać kub obsługiwać ręcznie (np. śledząc maile). Oczywiście po instalacji 1.33 można je będzie usunąć i pobrać od nowa.

 

Osobiście zaplanował bym tak, żeby transakcje z allegro (zamówienia) pobrać dopiero wtedy, gdy w Sello będą połączone oferty (aukcje) z towarami z Subiekta. Inaczej w transakcjach w których znajdzie się towar nie połączony z towarem kartotekowym GT utworzą się towary jednorazowe, które znów pojedynczo będzie trzeba podmieniać na kartotekowe w każdej transakcji.

Logika ich obsługi się zmieni? Tzn. że rozdział z zielonego poradnika o przygotowaniu przesyłki będzie nieaktualny?

W jaki sposób będzie to wyglądało po zmianie? Bardzo jestem ciekawy tej nowej wersji bo mam wrażenie, że "przemówi" do mnie bardziej niż aktualna :) 

Jeśli chodzi o harmonogram prac to na ten "weekend" - piątek popołudniu i sobota rano planuję tylko konfigurację programu. Instalacja + połączenie z subiektem + podstawowe ustawienia. Jeśli czas pozwoli to następnym krokiem będzie połączenie ofert z towarami w subiekcie. I ponad to napewno nic więcej nie zrobię. 

Myślałem tylko żeby ściągnąć kilka transakcji tylko po to żeby zobaczyć jak to wygląda i przetestować czy wszystko działa np. z tworzeniem dokumentów końcowych listów przewozowych itp. - na razie bez drukowania i fiskalizacji czegokolwiek.

 

17 godzin temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

Hmm... Dodatek jest szybszy niż ręczna edycja w e-nadawcy. Ale dodatek kosztuje. Zależy na co możesz sobie pozwolić. Sądzę, że to zależy od skali sprzdaży - albo oszczędzasz czas albo złotówki... ?

 

Tutaj raczej chodziło mi o obsługę wbudowanego modułu do drukowania listów InPost  vs. InPost w ProstaPaczka2. 40 zł miesięcznie to nie jest koszt tylko pytanie czy jest sens. 

Na ten moment przesyłki InPost stanowią ok 90% naszych wysyłek. 80% to paczkomaty (SMART zasmakował kupującym :) ). Także jeśli wygodniejszy będzie wbudowany moduł to może nawet zrezygnujemy z DPD. Ma ktoś jakieś doświadczenia? 

Chyba że e-nadawca to nazwa modułu w Sello? Założyłem, że e-nadawca to strona przewoźnika DHL czy Poczy Polskiej :)

 

 

Mam jeszcze pytanie odnośnie obsługi e-maili - na podstawie jakiego protokołu działa Sello? Czy jest to POP3 czy IMAP ?

Bardziej mi chodzi o możliwość równoczesnego korzystania z Thunderbirda skonfigurowanego pod IMAP czy to nie będzie się gryzło? Czy Sello np. nie ściągnie wszystkich wiadomości protokołem POP3 i na wszystkie maile trzeba będzie odpisywać przez Sello. I co np. z mailami niepowiązanymi z transakcjami?

Pozdrawiam Marcin.

Edytowane przez Marcin SZFF
Link to postu
5 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

Myślałem tylko żeby ściągnąć kilka transakcji tylko po to żeby zobaczyć jak to wygląda i przetestować czy wszystko działa np. z tworzeniem dokumentów końcowych listów przewozowych itp. - na razie bez drukowania i fiskalizacji czegokolwiek.

Niestety, nie da się ściągnąć wybiórczo. Ale taki sam test możesz osiągnąć jeśli dodasz transakcje do Sello ręcznie - na nich będzie można przetestować.to o czym piszesz (jednak bez paczkomatów allegro, ale tak samo to działa przy zwykłych paczkomatach).

 

5 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

Logika ich obsługi się zmieni? Tzn. że rozdział z zielonego poradnika o przygotowaniu przesyłki będzie nieaktualny?

Sello przechodzi na nowe API Allegro w kwestii pobierania transakcji. Zmiany dotyczą ich przyjęcia (także oznaczeń graficznych) i ew. wstępnej obróki. Wystawianie dok. i dalsze etapy się nie zmieniają. Poradniki były pisane do starszych wersji programu - i z czasem w pewnej części się zdeaktualizowały (ich autor obecnie nie zajmuje się e-commerce, więc się nie "aktualizują"). Zauważysz to, jeśli je przerobisz na żywym Sello. Do poradników polecam lekturę dot. nowych wersji na sello.pl i... forum ?

 

5 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

Na ten moment przesyłki InPost stanowią ok 90% naszych wysyłek. 80% to paczkomaty (SMART zasmakował kupującym :) ). Także jeśli wygodniejszy będzie wbudowany moduł to może nawet zrezygnujemy z DPD. Ma ktoś jakieś doświadczenia?

Nie testowałem PP2 na Paczkomatach. Pracuję na Sello. Zawsze praca wewnątrz jednego programu będzie szybsza i prostsza. Ale jest jeden punkt o którym warto pomyśleć -  podpytaj w PP2 jak to jest z ustawianiem gabarytów, bo jak na razie w Sello przy tworzeniu każdej paczki trzeba go ustawić ręcznie przed puszczeniem synchronizacji do InPost.

Do Paczkomatów InPost musi Ci przydzielić ID i token, jeśli go nie masz to już do nich pisz, bo nie zawsze załatwiają sprawy od ręki.

 

5 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

e-nadawca

https://e-nadawca.poczta-polska.pl/

 

5 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

odnośnie obsługi e-maili

POP3

Jeśli Thunderbird nie kasuje maili na serwerze przy ich pobieraniu to będą też dostępne w Sello.

  • Lubię to 1
Link to postu
9 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

Logika ich obsługi się zmieni? Tzn. że rozdział z zielonego poradnika o przygotowaniu przesyłki będzie nieaktualny?

Większość pozostanie taka sama. Znikną jednak formularze, kopiowanie danych z formularzy, transakcje będą odzwierciedlać zamówienia w Allegro i to co się w nich aktualnie znajduje. Wszelkie zmiany wprowadzone przez kupującego będą automatycznie nanoszone na transakcję w Sello.

9 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

W jaki sposób będzie to wyglądało po zmianie? Bardzo jestem ciekawy tej nowej wersji bo mam wrażenie, że "przemówi" do mnie bardziej niż aktualna :) 

Wraz z publikacją nowej wersji publikujemy zawsze informacje o zmianach i nowościach. Są one dostępne w Sello po kliknięciu w informację o nowej wersji w sekcji WAŻNE INFORMACJE na stronie startowej, po zainstalowaniu nowej wersji Sello automatycznie każdemu wyświetla zakładkę NOWOŚCI aby zapoznać się ze zmianami. Informacje te pochodzą z naszej strony https://www.sello.pl/aktualnosci

Tym razem bardzo mocno nakłaniamy aby każdy użytkownik Sello zapoznał się z informacjami (bo nie wszyscy je czytają) gdyż trzeba będzie zmienić nieco sposób obsługi transakcji.

9 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

Myślałem tylko żeby ściągnąć kilka transakcji

Kilku się nie da :). No chyba, że proces pobierania zostanie przerwany w którymś momencie.

9 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

Mam jeszcze pytanie odnośnie obsługi e-maili - na podstawie jakiego protokołu działa Sello? Czy jest to POP3 czy IMAP ?

Obecnie POP3. Co do IMAPa to rozważamy jego wprowadzenie ale będzie to wymagało przepisania modułu wiadomości. Zobaczymy jakie zmiany przyniesie ten rok i czy będziemy mieli dostatecznie dużo czasu aby zrealizować to zadanie.

 

Link to postu
14 minut temu, Marcin SZFF napisał:
 

Witam,

dzięki za odpowiedź. 

Już napotkałem pierwszy problem. 

jest możliwość "hurtowej" zmiany parametrów towaru w subiekcie? Be problemu udało się podłączyć bazę natomiast po "pobraniu" towarów do sello pojawiła się zawrotna ilość 3 produktów :) Niestety w parametrach towaru nigdy nie zaznaczaliśmy "Pozycja do sklepu / serwisu aukcjyjnego / sprzedaży mobilnej"

Jest na to jakaś rada? Idę szukać rozwiązania.

Pozdrawiam Marcin.

1877548233_zbioreczezaznaczenieserwisuaukcyjnego.png.9e7e13ed1d0d2c62c51f33fbc07fbb36.png

 

14 minut temu, Marcin SZFF napisał:

Już napotkałem pierwszy problem.  Ale na szczęście udało się go rozwiązać.

Wg mnie nie ma nic gorszego na forum jak napisać coś w stylu "Mam problem z czymś ale już sobie poradziłem" bez napisania w jaki sposób rozwiązało się ten problem.

Edytowane przez maniootek •
  • Lubię to 1
Link to postu

@Marcin SZFF  napisz do Pana @Piotr Taraszkiewicz z ProstejPaczki na maila w sprawie programu do testu. Znając jego podejście z pewnością udostępni Ci wersję na 14 dni. Sprawdzisz czy Ci się przyda.

Czy nam się przydaje? Jest to jeden z takich programów dzięki, któremu oszczędzasz czas. A ten czas możesz poświęcić na zarządzanie sprzedażą a nie obsługę zamówień. Mamy wersję standard, ale pewnie przejdziemy na premium. Do tego testujemy jego nowy moduł listy magazynowej. Pewnie też zostanie zakupiony. Z niecierpliwością czekamy na jego kolejne rozwiązania, które usprawnią prace naszych magazynierów.

  • Dziękuję 1
Link to postu

Witam,

powoli idę do przodu, ale z naciskiem na powoli.

Próbuję aktualnie podłączyć komputer kliencki i mam takie błędy:

InsERT_Driver: Pobieranie połączenia do bazy danych:
Nieprawidłowy wskaźnik.
 (0x80004003)

 

InsERT_Driver: Łączenie z systemem sprzedaży:
Nieudane łączenie:
Połączenie z zewnętrznym systemem niedostępne:
Nieudane logowanie do systemu Subiekt GT (0x80041329)

 

Pierwszy przy próbie testu połączenia a drugi przy próbie Synchronizacji towaru. Podczas włączania Sello wersji klienckiej wszystko łączy się ok i widać również produkty ściągnięte na wersji głównej. Jak są jakieś zmiany na wersji głównej to też je widać. Ale nie da się nic zrobić na wersji klienckiej.

Link to postu

Witam,

na 99% nie chodzi o to. W piątek kiedy próbowałem coś robić było stworzone tylko 1 konto. W sobotę zanim napisałem szukałem rozwiązania na forum, natomiast wszystkie pytania o oba powyższe błędy kończyły się na poradzie "uruchom ponownie sello i/lub subiekt GT". Co u mnie się nie sprawdziło.

Stwierdziłem, że może problemem jest to, że z 2 komputerów łącze się jako zalogowany z tego samego użytkowanika. Dopiero wtedy stworzyłem nowe konto w sello, na 100% ze wszystkimi uprawnieniami.

Ale teraz jak o tym myślę, to wiem, że stworzyłem tego 2 użytkownika, ale czy faktycznie się z niego zalogowałem? Tego już nie jestem pewien. Może faktycznie tutaj jest problem. Jeszcze rano dam znać.

Tak przy okazji jeszcze mam pytanie o wzorce wydruków to przy opcji tworzenia swojego wydruku jest link "Zobacz gotowe wydruki do pobrania" natomiast odnośnik kieruje do głównej strony forum. Czy takie gotowe wzorce są dostępne np. dla DPD? Czy generalnie nie jest to potrzebne? Dopiero zacząłem tam konfigurację, ale warto spytać. 

Nie do końca rozumiem również rolę "Listy wysyłkowej" 

Cytat

"Listy wysyłkowe" - każdą paczkę przeznaczoną do wysłania można dodać do listy wysyłkowej. Następnie po jej wysłaniu jednym kliknięciem możemy oznaczyć wszystkie paczki z danej listy jako wysłane. Jest to bardzo pomocne gdy wysyłamy paczki kilkoma doręczycielami i nadania poszczególnych partii nie następują w jednym czasie. Niektórzy wykorzystują listy wysyłkowe dodatkowo jako znacznik, że paczka została już spakowana i jest gotowa do wydania kurierowi dodając paczkę do listy wysyłkowej w momencie ukończenia pakowania.

Z tego opisu wydaje mi się, że jest to lista "wirtualna" tj. lista wykorzystywana w późniejszych akcjach grupowych. Dobrze to rozumiem?

Natomiast później "Lista wysyłkowa" pojawia się w sekcji wydruki powiązane z dostawą przez co rozumiem, że drukuje się fizycznie razem z etykietą i listą magazynową. No chyba, że dalej jest ona wirtualna i mimo, że pojawia się w "wydrukach" to nie jest drukowana?

Wiem, że powyższe pytania mogą wydawać się trywialne natomiast nadal poruszam się w sferze teorii. Myślę, że po przerobieniu kilku zamówień część pytań sama zniknie. Natomiast jak już wspominałem niestety nie jest to program przyjazny nowym użytkownikom. Szczególnie nazwy są strasznie mylące i pewnych pojęć w pracy używam w całkiem innym kontekście. Np. lista wysyłkowa to dla mnie zestawienie paczek, paczki "zaległe" to niezrealizowane przy 1 podejściu, transakcje "do paczek" (to wg. mnie w ogóle przegięcie do paczek to może być towar) a to po prostu zamówienia opłacone, albo gotowe do realizacji. 

Dziwne dla mnie też jest np. łączenie paczek nieopłaconych (nieopłacone czyli niezrealizowane)  z tymi za pobraniem, już zrealizowanymi. Chyba że to źle rozumiem. W tej sekcji mając np. 50 paczek pobraniowych dziennie będzie prawdziwa masakra.

 

Pozdrawiam Marcin. 

Edytowane przez Marcin SZFF
Link to postu
7 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

natomiast odnośnik kieruje do głównej strony forum

Zapewne kieruje jeszcze do wcześniejszej wersji forum, z którego nie przeniesiono wątku z drukami.

 

7 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

Czy takie gotowe wzorce są dostępne np. dla DPD?

Raczej nie, Sello nie ma integracji z nimi. Chyba, ze któryś z użytkownków coś swojego udostępnił.

 

7 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

Dziwne dla mnie też jest np. łączenie paczek nieopłaconych (nieopłacone czyli niezrealizowane)  z tymi za pobraniem, już zrealizowanymi.

Z zasady oba rodzaje to przesyłki nieopłacone. Więc jest w tym logika. Natomiast w Sello wiele mogą pomóc filtry (w różnych miejscach) - w tym wypadku osobiście ustawiam filtr, przy którym nie widać pobraniówek (czyli paczek już wysłanych):

image.png.8ab08cf7fa175ed32010bbaa9b266e75.png

Przy okazji dopowiem, że sporadycznie filtry się "zatną" i wydaje się, że nic nie jest przefiltrowane a czegoś nie widać. Wówczas "hamburgerem" po lewej można przywrócić je do właściwego stanu.

Edytowane przez MARCIN e-kupowanie.pl
Link to postu

Witam,

wiadomo, że logika w tym jest, natomiast po prostu inna niż u mnie w pracy :) kwestia przyzwyczajenia, ale cieżko "przyswoić" nowe terminy i na początku jest to mylące.

Tak jak podejrzewałem użytkownik został zmieniony i ma pełne uprawnienia. Dodatkowo jeśli wejdziemy w ustawienia i parametry połączenia z subiektem to na użytkowniku pracownik wyskakuje błąd "Nie odczytano użytkowników. Prawdopodobnie parametry połączenia nie są zdefiniowane lub serwer jest niedostępny."

Pozdrawiam Marcin.

 

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...