Skocz do zawartości

Czy sello to dobry wybór?

Polecane posty

Dnia 11.01.2020 o 18:12, Marcin SZFF napisał:

Witam,

powoli idę do przodu, ale z naciskiem na powoli.

Próbuję aktualnie podłączyć komputer kliencki i mam takie błędy:

InsERT_Driver: Pobieranie połączenia do bazy danych:
Nieprawidłowy wskaźnik.
 (0x80004003)

 

InsERT_Driver: Łączenie z systemem sprzedaży:
Nieudane łączenie:
Połączenie z zewnętrznym systemem niedostępne:
Nieudane logowanie do systemu Subiekt GT (0x80041329)

 

Pierwszy przy próbie testu połączenia a drugi przy próbie Synchronizacji towaru. Podczas włączania Sello wersji klienckiej wszystko łączy się ok i widać również produkty ściągnięte na wersji głównej. Jak są jakieś zmiany na wersji głównej to też je widać. Ale nie da się nic zrobić na wersji klienckiej.

 

Dnia 13.01.2020 o 08:50, Marcin SZFF napisał:

Tak jak podejrzewałem użytkownik został zmieniony i ma pełne uprawnienia. Dodatkowo jeśli wejdziemy w ustawienia i parametry połączenia z subiektem to na użytkowniku pracownik wyskakuje błąd "Nie odczytano użytkowników. Prawdopodobnie parametry połączenia nie są zdefiniowane lub serwer jest niedostępny."

Witam,

czy ktoś może ma jakiś pomysł odnośnie powyższych błędów?

Pozdrawiam Marcin.

 

EDIT: 

Udało mi się rozwiązać problem - trzeba było wysłączyć autentykację Windows oraz podać dane użytkownika "sa"

Edytowane przez Marcin SZFF
  • Lubię to 2
Link to postu

Witam ponownie,

dalej póbuję sonfigurować poprawnie sello. 

Teraz mam problem z twoerzeniem paczek po stronie InPostu - wszystko jest wypełnione (wydaje mi się, że poprawnie chociaż nie ma tutaj żadnego poradnika) i podczas tworzenia paczek w Paczkomatach pojawia się błąd:

Cytat

Tworzenie paczki 3/2020: {"status":400,"error":"validation_failed","message":"There are some validation errors. Check details object for more info.","details":{"receiver":[{"email":"invalid"}],"custom_attributes":[{"target_point":["incorrect_name"]}]}}

Ktoś wie co może być przyczyną?

Pozdrawiam Marcin.

Link to postu

Witam,

tak, ID i token są wpisane. 

Tak czytając treść błędu to wygląda jakby był błędny adres e-mail, nazwa i atrybuty. Z tymże tego ręcznie nigdzie się nie ustawia.

Chyba, że Sello nie obsługuje transakcji Allergo Smart Paczkomaty? Albo ja coś źle przypisałem? 

Sprawdziłem i połaczenie z InPostem jest - udało się utworzyć list przewozowy dla kuriera InPost. 

Pozdrawiam Marcin.

screen.jpg

Edytowane przez Marcin SZFF
Link to postu
7 minut temu, Marcin SZFF napisał:

Albo ja coś źle przypisałem? 

Wydaje się, że jest wszystko OK. Ja mam jedynie, mimo odbioru przez kuriera, wpisany także paczkomat nadawczy. Nie wiem, czy to ma znaczenie... Zapewne wpisanie jest możliwe po chwilowym przestawieniu na nadawanie w urządzeniu.

 

Z ustawień to na pewno trzeba odpiąć Allegro Paczkomaty od zwykłych wysyłek (Paczkomaty 24/7, te na Twoją umowę a nie allegrową) bo tam ma być "Paczkomatowa standardowa", ale to także nie powinno mieć znaczenia.

 

Z przyczyn, tak na szybko, nasuwa mi się kwestia czy konto w managerze inpostu jest prepaid czy postpaid, ale po Twojej skali, to raczej nie masz konta na przedpłaty - wtedy należało by doładować konto... Ale błędy - jak piszesz - wskazują na coś innegro...

 

11 minut temu, Marcin SZFF napisał:

Chyba, że Sello nie obsługuje transakcji Allergo Smart Paczkomaty?

Obsługuje cały ShipX InPostu.

Czy w PACZCE masz maila z +? Sprawdzisz to gdy otworzysz PACZKĘ i otworzysz 2-klikiem pasek z adresem paczkomatu. ?

Czy otwiera się takie okienko?

image.png.d0fde74c86e86a095a8005cc2a098c33.png

 

No i jeszcze kwestia czy magicy z InPostu podpięli Ci ID i ShipX pod Twoje konto MP na którym działasz, czy pod jakieś inne, nowe, albo na którym wcześniej coś nadawałeś. Bo i tak się tu na forum okazywało... Możesz na wszelki wypadek sprawdzić, czy w MP można tą samą paczkę odnaleźć i są tam prawidłowe adresy z +.

Link to postu

@Marcin Szef @Ziggi Wo
Pytanie postawione w tytule tego wątku trochę się nie nadaje na forum producenta programu, podpowiem parę rzeczy na które trzeba w sello uważać, sello jest programem który trzeba sprawdzać czy wszystko zrobił dobrze.
Sprawdź kilka programów zanim zdecydujesz po zmienianie programu co pare miesięcy to zły pomysł

Pracuję w firmie która ma od 500-1000 zamówień dziennie, 10 kont allegro w sello, ponad 100 000 faktur w ubiegłym roku, w takich przypadkach nie bardzo jest opcja żeby zmieniać całą organizacje pracy "bo będzie nowy program", chociaż część funkcji wydaje się być oczywista w sello niektóre rzeczy nie są intuicyjne.

Ja żeby wdrożyć sello w firmie dla której pracuje musiałem napisać zestaw aplikacji, zaczęło się od integracji z kurierami, masowa wysyłka maili(z fakturą pdf), montaż zestawów w subiekcie, kontrolę aktywnych produktów, dodawanie dodatkowych informacji w uwagach na fakturze jak np nr. listu przewozowego (sello tego nie umie) portal do śledzenia a'la BL i wiele innych

Na plus dla sello

-Cena (mało istotne przy dużym obrocie)

-wsparcie na forum

-Wbudowana integracja z subiektem

Na minus

-brak integracji z kurierami jest tylko inpost(i geis który upadł) - każdy konkurencyjny program jest zintegrowany z większością kurierów, można kupić prostą paczkę i pierwszy z plusów traci na wartości bo trzeba dokupić integracje, dwa lata temu jak podchodziliśmy do PP to chcieli 1000zł/rok obecnie nie mają nawet cennika na stronie

-nie wiem czy aktualne, brak masowego wysyłania faktur w pdf, można zrobić wzorce załączające plik ale działają tylko przez opcje "nowa wiadomość" a nie "mailing".

-brak obsługi wielu magazynów z subiekta, raz się ustawia i już zawsze z tego magazynu wystawia faktury

-bałagan w kartotece towarów w sello, towar który był sprzedany, już na zawsze pozostanie w sello nawet jak w subiekcie jest nieaktywny.

-sello nie składa kompletów w subiekcie, przed wystawieniem faktur musisz wszystkie zestawy ręcznie zmontować w subiekcie i dopiero wystawić fakturę.

-Zamówienia w których jest kilka towarów i któraś jest niepowiązana z towarem z subiekta tutaj można się przejechać, bo sello taką fakturę wystawi bez tego towaru jak ktoś tego nie dopatrzy to klient dostanie niekompletne zamówienie

-Duplikaty nipów w subiekcie, są dwa rozwiązania: zrezygnowanie z masowego wystawiania dokumentów( sello w momencie napotkania blokady duplikacji nip w subiekcie zatrzymuje cały proces i wystawia np 5 ze 100 faktur w logu jest błąd który nie wskazuje nawet która transakcja to zepsuła i szukaj wiatru w polu) druga opcja to wyłączenie kontroli nipu i zapisywanie duplikatów kontrahentów. Może ciężko to sobie wyobrazić ale to się zdarza codziennie, firmy kupują z wielu kont nie rejestrowanych za każdym razem tworzy się nowy klient w sello który chce założyć sobie kartotekę w subiekcie.

-aktualizacje na ostatnią chwilę - Piękny przykład 1.33 allegro ogłosiło wyłączenie starego api 13 stycznia, sello aktualizacje wypuściło 14? tylko dzięki temu że allegro zostawiło to włączone trochę dłużej nie ma armagedonu. Ta aktualizacja była zapowiadana na grudzień! Aż mi się allegro paczkomaty przypomniały, przez pół roku tu na forum było pisane że już w następnej wersji będą allegro paczkomaty, konkurencja już wysyłała tanie paczuszki a ty sprawdzaj codziennie zniecierpliwiony na nową wersje sello żeby później się okazuje że jednak nie w tej wersji.

Przejrzyj sobie wątki na tym forum z przed lat z problemami i sugestiami, które przez ten czas nie znalazły swojego rozwiązania a uczyniły by sello bardzo dobrym programem.

 



 

Edytowane przez Szymon G
Link to postu

Witam,

dziękuję za odpowiedzi. Udało się "naprawić" nie do końca wiem jak, ale się udało.

13 godzin temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

Wydaje się, że jest wszystko OK. Ja mam jedynie, mimo odbioru przez kuriera, wpisany także paczkomat nadawczy. Nie wiem, czy to ma znaczenie... Zapewne wpisanie jest możliwe po chwilowym przestawieniu na nadawanie w urządzeniu.

Z ustawień to na pewno trzeba odpiąć Allegro Paczkomaty od zwykłych wysyłek (Paczkomaty 24/7, te na Twoją umowę a nie allegrową) bo tam ma być "Paczkomatowa standardowa", ale to także nie powinno mieć znaczenia.

Z przyczyn, tak na szybko, nasuwa mi się kwestia czy konto w managerze inpostu jest prepaid czy postpaid, ale po Twojej skali, to raczej nie masz konta na przedpłaty - wtedy należało by doładować konto... Ale błędy - jak piszesz - wskazują na coś innegro...

Zgodnie z sugestią ustawiłem nadanie w paczkomacie i zadziałało. Co więcej po ponownym podejściu ponownie ustaliłem odbiór kurierem i teraz działa na tych ustawieniach. W między czasie wyłączyłem w ogóle Paczkomaty 24/7. Może tutaj był problem, że się podwajało, albo konto na zwykłe paczkomaty jest inne - nie wiem nie mam takowego. Nie wiem też czy nie zabrałem się za zamówienie jeszcze "nie gotowe" chociaż wpłata była z tego co pamiętam.

Konto oczywiście postpaid :) Ważne, że działa.

Znowu trochę przy Sello posiedziałem i mam kolejne pytania - bardzo ważne:

1. W jaki sposób pobierane są zamówienia? Z zakładki "zamówienia" w allegro czy np. z menagera czy to całkowicie niepowiązane?

2. Czy w przypadku pracy na Sello zrezygnowaliście całkowicie z Menadżera sprzedaży? Powiadomienia klientom wysyłacie z szablonów sello czy raczej właśnie z menadżera?

3. Jest jakiś odnośnik w konkretnym zamówieniu do śledzenia paczki? Albo taka funkcjonalność w sello, że pobiera status wysyłki zamówienia? Znalazłem oczywiście nr. listu przewozowego w obrobionym już zamówieniu, ale brakuje mi zwykłego linka do kliknięcia, żeby przerzucił na stronę śledzenia lub śledzenia w programie. 

4. Czy podpięte do transakcji maile są usuwane z poczty? W jaki sposób są one "ogarniane" ? Pracując ręcznie maile było oznaczane jako przeczytane, potem przenoszone do innego folderu itd. I tak w skrzynce odbiorczej zostawały tylko nowe zamówienia i np. reklamacje czy inne zgłoszenia. W przypadku pracy z Sello te maile się podpinają i tak naprawdę nic nie wnoszą i nawet się do nich nie zagląda, bo i po co? Chyba, że się zagląda?

Tylko co dalej z nimi czy np. po oznaczeniu zamówienia jako wysłane maile są usuwane ze skrzynki odbiorczej czy np. gdzieś przenoszone? Jak to działa i w którym momencie się dzieje? Dobrze by mieć porządek na skrzynce pocztowej.

5. Mam również pytanie odnośnie "listy magazynowej" - w przypadku zamówienia na 1 pozycję wydaje się zbędne drukowanie całej strony A4. Macie na takie zamówienia jakieś rozwiązanie?

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Pozdrawiam Marcin.

 

 

Edytowane przez Marcin SZFF
Link to postu
1 godzinę temu, Szymon G napisał:

@Marcin Szef @Ziggi Wo
Pytanie postawione w tytule tego wątku trochę się nie nadaje na forum producenta programu, podpowiem parę rzeczy na które trzeba w sello uważać, sello jest programem który trzeba sprawdzać czy wszystko zrobił dobrze.
Sprawdź kilka programów zanim zdecydujesz po zmienianie programu co pare miesięcy to zły pomysł

Pracuję w firmie która ma od 500-1000 zamówień dziennie, 10 kont allegro w sello, ponad 100 000 faktur w ubiegłym roku, w takich przypadkach nie bardzo jest opcja żeby zmieniać całą organizacje pracy "bo będzie nowy program", chociaż część funkcji wydaje się być oczywista w sello niektóre rzeczy nie są intuicyjne.

Ja żeby wdrożyć sello w firmie dla której pracuje musiałem napisać zestaw aplikacji, zaczęło się od integracji z kurierami, masowa wysyłka maili(z fakturą pdf), montaż zestawów w subiekcie, kontrolę aktywnych produktów, dodawanie dodatkowych informacji w uwagach na fakturze jak np nr. listu przewozowego (sello tego nie umie) portal do śledzenia a'la BL i wiele innych

Na plus dla sello

-Cena (mało istotne przy dużym obrocie)

-wsparcie na forum

-Wbudowana integracja z subiektem

Na minus

-brak integracji z kurierami jest tylko inpost(i geis który upadł) - każdy konkurencyjny program jest zintegrowany z większością kurierów, można kupić prostą paczkę i pierwszy z plusów traci na wartości bo trzeba dokupić integracje, dwa lata temu jak podchodziliśmy do PP to chcieli 1000zł/rok obecnie nie mają nawet cennika na stronie

-nie wiem czy aktualne, brak masowego wysyłania faktur w pdf, można zrobić wzorce załączające plik ale działają tylko przez opcje "nowa wiadomość" a nie "mailing".

-brak obsługi wielu magazynów z subiekta, raz się ustawia i już zawsze z tego magazynu wystawia faktury

-bałagan w kartotece towarów w sello, towar który był sprzedany, już na zawsze pozostanie w sello nawet jak w subiekcie jest nieaktywny.

-sello nie składa kompletów w subiekcie, przed wystawieniem faktur musisz wszystkie zestawy ręcznie zmontować w subiekcie i dopiero wystawić fakturę.

-Zamówienia w których jest kilka towarów i któraś jest niepowiązana z towarem z subiekta tutaj można się przejechać, bo sello taką fakturę wystawi bez tego towaru jak ktoś tego nie dopatrzy to klient dostanie niekompletne zamówienie

-Duplikaty nipów w subiekcie, są dwa rozwiązania: zrezygnowanie z masowego wystawiania dokumentów( sello w momencie napotkania blokady duplikacji nip w subiekcie zatrzymuje cały proces i wystawia np 5 ze 100 faktur w logu jest błąd który nie wskazuje nawet która transakcja to zepsuła i szukaj wiatru w polu) druga opcja to wyłączenie kontroli nipu i zapisywanie duplikatów kontrahentów. Może ciężko to sobie wyobrazić ale to się zdarza codziennie, firmy kupują z wielu kont nie rejestrowanych za każdym razem tworzy się nowy klient w sello który chce założyć sobie kartotekę w subiekcie.

-aktualizacje na ostatnią chwilę - Piękny przykład 1.33 allegro ogłosiło wyłączenie starego api 13 stycznia, sello aktualizacje wypuściło 14? tylko dzięki temu że allegro zostawiło to włączone trochę dłużej nie ma armagedonu. Ta aktualizacja była zapowiadana na grudzień! Aż mi się allegro paczkomaty przypomniały, przez pół roku tu na forum było pisane że już w następnej wersji będą allegro paczkomaty, konkurencja już wysyłała tanie paczuszki a ty sprawdzaj codziennie zniecierpliwiony na nową wersje sello żeby później się okazuje że jednak nie w tej wersji.

Przejrzyj sobie wątki na tym forum z przed lat z problemami i sugestiami, które przez ten czas nie znalazły swojego rozwiązania a uczyniły by sello bardzo dobrym programem.

Witam,

pozwoliłem sobie odpisać w osobnym poście :)

Na pewno już widzę sporo "braków" sello mimo, że jedynie skończyłem konfigurację i przerobiłem kilka testowych transakcji. Szczerze? Dla mnie Sello w tym momencie wygląda jak świeżo gotowy projekt z masą pomysłów na usprawnienie. I w pewnym sensie tak jest z tego co czytam. Natomiast trzeba pamiętać w czasie od kiedy Sello zaczeło istnieć rynek mocno się zmienił i samo Allegro. Osobiście wydaje mi się, że takim punktem zwrotnym było pojawienie się Menadżera Sprzedaży.  Wydaje mi się, że wcześniej Sello było jedyna opcją, która potrafiła "ogarnąć" burdel związany z allegro. Jeszcze 4-5 lat temu jak szukałem "automatyzacji" pracy to właściwie nie było, albo ja nie znalazłem dla Sello sensownej alternatywy. Była chyba Prosta Paczka,  która ogarniała tylko tą część z kurierami i EasyUploader, który wyglądał (i jak dla mnie dalej wygląda) jak proste narzędzie napisane przez studenta, który jutro może zachlać pałę i przez przypadek wyłączyć działanie programu. Może są to błędne oceny, ale jak szukałem rozwiązania dla siebie to powyższe programy rozwiązywały 1-3 problemy na 6 zadanych. I było mi szkoda czasu na wdrażanie połowicznych rozwiązań. W tamtym czasie to samo było z Sello nie spełniało moich oczekiwań bo rozwiązywało 2-4 problemy na 6. Wtedy Sello również wyglądało na ociężałe, często niedziałające, zacinające, psujące i ogólnie nie warte zachodu. Dlatego odpuściłem. Ale wtedy nie było ani BL ani xSale Tak jak pisałem punktem zwrotnym wydaje mi się było wprowadzenie Menadżera Sprzedaży  - takie pokazanie, że da się ładnie, schludnie, przejrzyście i solidnie. 

W każdym razie odnoszę wrażenie, że Sello jest już produktem sensownym na ten moment. 

Pytanie - bo po całym poście ciężko stwierdzić -  w takim razie czemu tak duża firma z tak dużą listą zarzutów do Sello zdecydowała się wdrożyć Sello? I czemu go nie zmieni na oprogramowanie konkurencji? Bo wydaje mi się, że przy tej skali raczej nie ma co patrzeć w stronę BL czy podonych tylko rozwiązań "skrojonych na miarę" jak Comarch? I szczerze sam się nad tym zastanawiam. Swoją drogą ciekawe jaki to koszt wdrożenia. W każdym razie coś mało plusów jak na fakt, że sello jest wdrożone i nadal wykorzystywane :) 

Ja się zdecydowałem na Sello w związku z integracją z Subiektem. Mimo wszystko to produkty jednej firmy i wydaje (przynajmniej wydaje) że to dość istotne.

Natomiast trochę ciężko "przetestować" kilka rozwiązań przed podjęciem decyzji. "Wdrożenie" testowe Sello zajęło mi tydzień czasu i od poniedziałku obsłuży ok 20% zamówień. I przez 2 tygodnie będą testy, aby sprawdzić czy to ma sens. Natomiast naprawdę Sello musiałoby wypaść, źle żebym zrezygnował. Zdaje sobie sprawę jakie ograniczenia ma program o na co mogę liczyć.

Niestety nie do końca wiem co oferuje konkurencja i nie ma jak się do tego odnieść.

Np. sama obsługa zamówień w BL wygląda fajnie i intuicyjnie - wszystko fajnie pokazane na YT super.  Ale eksport dokumentów sprzedaży odbywa się przez zewnętrzną aplikację synchronizator, eksport listów, przez dodatek. I np. połączenia z subiektem nigdzie nie pokazane, a czytałem, że pozostawia sporo do życzenia. Np. jest problem eksportem wielu dokumentów sprzedaży na raz, wyraźne opóźnienia w drukowaniu. Już w sello mnie to drażni, a jak spotkają się 2 aplikacje różnych firm połączone synchronizatorem 3 firmy to przepis na wieczne problemy. Na dodatek dodatek ma 3 składowe - synchronizacja stanu, zamówień i magazynu (?) Tutaj już nie ma takich fajnych filmików i pokazów jak to łatawe - podejrzewam, że z tego powodu, że poprostu nie jest takie proste. Poza tym już jest problem bo polegamy na rozwoju 3 różnych firm - Subiekta, BL i twórcy synchronizatora. A jak się, któraś "wypnie" ? Albo wtopi czy nie nadąży? To całość w pizdu. 

Chętnie poczytam o doświadczeniach z innymi rozwiązaniami :)

Pozdrawiam Marcin.

Link to postu
7 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

Zgodnie z sugestią ustawiłem nadanie w paczkomacie i zadziałało.

Stawiam, że to blokowało. Możesz ew. usunąć paczkomat i zweryfikować czy paczki będą "wychodzić".

 

7 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

W jaki sposób pobierane są zamówienia?

Z API Allegro (co nie zawsze odzwierciedlało w przeszłości dane z zakładki 'zamówienia' lub kiedyś 'sprzedane'). Ale teraz raczej jest 1:1. MS to dodatkowy program, którego można nie używać, więc on też musi zaciągać zamówienia. Dla Sello główne jest to, co zwraca API Allegro.

 

 

7 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

Czy w przypadku pracy na Sello zrezygnowaliście całkowicie z Menadżera sprzedaży?

Celem korzystania z Sello jest wyeliminowanie do minimum (jeśli się da - całkowicie) logowania do allegro przez www... W Sello można wysyłać powiadomienia - ustawić automatyczne wiadomości w zależności od wykonanego działania. Od miesięcy (może ponad rok) nie wysyłam powiadomień o przyjęciu zamówienia, dokonanej wpłacie itp. Tylko, że paczka wysłana wraz z nr nadania. Nie ma negatywnego odzewu od klientów - allegro i tak wysyła sporo wiadomości.

image.png.f1588bde9b34beb71fb7098df83d93e7.png

 

 

7 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

Jest jakiś odnośnik w konkretnym zamówieniu do śledzenia paczki?

W PACZCE.

 

 

7 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

maile

Nie pomogę. Nadal maile przerabiam w programie pocztowym poza Sello i widzę w tym korzyści. Ale wszystko zależy od skali sprzedaży i ilości błędów, które może generować obsługa maili w Sello w porównaniu z ręczną obsługą poza programem. Ale to subiektywna ocena, bo maile w Sello to tylko regularnie usuwam (te wysłane przeze mnie).

 

 

7 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

odnośnie "listy magazynowej"

A do czego jej używasz? Do pakowania czy do zebrania towarów z magazynu? Do tej drugiej czynności jest inna ciekawa lista na forum:

 

 

6 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

I przez 2 tygodnie będą testy, aby sprawdzić czy to ma sens.

Osobiście przeglądałem rozwiązania o których piszesz (niektórymi opcjami się wspomagam w tym, czego sello jeszcze nie umie). Mnie też przekonuje program dużej firmy. Nawet jeśli byłby kiedyś wygaszony, to nie stanie się tak z dnia na dzień...

Niedługo ma być wypuszczony nowy synchronizator sello < > subiekt(y), co na pewno podniesie funkcjonalność Sello. Szczególnie jak ktoś ma nexo.

No i.. oczywiście nie ma rozwiązania/programu idealnego. Tak jak nie ma wzorcowego sposobu działania (lub jednego wzorca czego oczekują użytkownicy) do której Sello miało by równać...

 

 

Edytowane przez MARCIN e-kupowanie.pl
  • Lubię to 1
Link to postu
10 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

Na pewno już widzę sporo "braków" sello mimo, że jedynie skończyłem konfigurację i przerobiłem kilka testowych transakcji. Szczerze? Dla mnie Sello w tym momencie wygląda jak świeżo gotowy projekt z masą pomysłów na usprawnienie.

masa pomysłów jest tu na forum i to proste pomysły z przed kilku lat,, do dziś nie wdrożone, największą wadą sello jest to że programiści nie mają czasu, takie tłumaczenie jest tu powtarzane od lat, w zeszłym roku została podniesiona też cena z obietnicą zwiększenia prac nad sello, niestety nic się nie zmieniło, prośby użytkowników wciąż są niespełnione.

10 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

Pytanie - bo po całym poście ciężko stwierdzić -  w takim razie czemu tak duża firma z tak dużą listą zarzutów do Sello zdecydowała się wdrożyć Sello? I czemu go nie zmieni na oprogramowanie konkurencji?

To nie do mnie należał wybór, jestem tylko katem wykonującym rozkaz, przed sello był EU z jakimś lipnym integratorem z subiektem. Nacisk był se strony handlowców którzy pracowali na sello, twierdząc że ten program jest najlepszy (jedyny na którym pracowali) Wtedy dopiero się pojawiało więcej alternatyw.

Jestem 4 osobą która się podjęła wdrożenia sello w tej firmie, wcześniejsze próby kończyły się na tym że dochodziło się do momentu w którym sposób działania sello nie współgrał ze sposobem pracy logistyki/księgowości i temat był odpuszczany a informatyk tracił pracę. Po paru tygodniach kiedy integrator od EU znowu narobił syfu wszyscy zadawali sobie pytanie dlaczego nie ma sello przecież w innych firmach działa(to trwało prawie 2 lata) :)

Kiedy rozpocząłem prace nad sello i rozwiązałem wszystkie wcześniejsze problemy, odpaliliśmy sello na jednym koncie allegro, pracownicy mogli na spokojnie oswajać się z programem, i można też było wychwycić problemy, które z czasem i wzrostem skali(dorzucenie kolejnych kont allegro) się nawarstwiały a ja pisałem na to "łatki". w między czasie pojawił się pomysł na przetestowanie czegoś innego był pobieżnie sprawdzony BL ale integrator z subiektem trzeb by napisać swój bo ten który jest mocno nie spełniał wymogów. Niestety czas gonił założenie "zarządu" było takie że ich nie obchodzi jaki program ale do końca roku ma być wdrożony program (listopad-grudzień) Przez te dwa miesiące napisałem sporo "łatek" do sello porzucanie tego i zaczynanie od nowa nie wchodziło w grę, trochę jak zlecenie z budżetówki, nie ważne jak ważne żeby było.

Efekt? (prawie)wszyscy biją brawo bo sello wdrożone, działa i jest lepiej niż z EU może nie idealnie, pracownicy nauczyli się żyć z błędami, a ja właśnie realizuję dodatek do pozwiązywania zduplikowanych NIP klientów z istniejącymi w subiekcie, oraz obsługę wielu magazynów. Sello jest już zamurowane.
Moje argumenty zupełnie się nie liczą w obliczu statystyki, odsetek błędów zmalał, ja z tego satysfakcji nie mam, pomimo tego że napisałem tysiące linii kodu i nauczyłem się bardzo wiele (po drodze jeszcze zrobiłem dwa certyfikaty serwisanta insertu, dokumentacje bazy sello recytuje przez sen, a API inpostu, dpd, gls, allegro ...., i sfere subiekta mam w małym paluszku).

Ile to kosztowało? wg. mnie za dużo ale to ja wystawiam fakturę :)

 

10 godzin temu, Marcin SZFF napisał:

Niestety nie do końca wiem co oferuje konkurencja i nie ma jak się do tego odnieść.

Moja rada jak masz chęci i moce przerobowe, przetestuj inne rozwiązania, z każdym dostawcą oprogramowania się dogadasz i dostaniesz wersje testową bez problemu przedłużą jak będzie potrzeba, masz kilka kont allegro odpal jedno w innym programie zobaczysz na czym najlepiej się pracuje. Osobiście nic Ci nie polecę bo nie znam rozwiązań tak dobrze jak sello mam klientów którzy są zadowoleni z BL i tego integratora subiekta ale mają małą sprzedaż i sello też byli by zadowoleni.

Jest szansa że sello będzie najlepszym rozwiązaniem, mi osobiście marzy się selo 2.0 gdzie zebrane doświadczenie powinno pozwolić stworzyć aplikację idealną. To co jest obecnie czyli tworzenie potworka, gdzie część z mechanizmów jest pisana od nowa i dostosowywana do starej architektury zostawiając przy tym częściowo stare problemy i przestarzałe rozwiązania, to jest ślepa uliczka.

Jest na to najlepszy moment, allegro właśnie kończy swoje nowe API, INSsert GT czyli również architektura sello niedługo trafi do insertowego muzeum,  do tego dodanie obsługi chociaż najpopularniejszych kurierów, cena ze spokojem może być 2x wyższa. Cena BL czyli najsensowniejsza konkurencja ma cene za miesiąc wyższą niż roczny abonament sello, a klientów im nie brakuje.

Edytowane przez Szymon G
  • Lubię to 1
Link to postu
Dnia 19.01.2020 o 00:24, Marcin SZFF napisał:

Znowu trochę przy Sello posiedziałem i mam kolejne pytania - bardzo ważne:

2. Czy w przypadku pracy na Sello zrezygnowaliście całkowicie z Menadżera sprzedaży? Powiadomienia klientom wysyłacie z szablonów sello czy raczej właśnie z menadżera?

4. Czy podpięte do transakcji maile są usuwane z poczty? W jaki sposób są one "ogarniane" ? Pracując ręcznie maile było oznaczane jako przeczytane, potem przenoszone do innego folderu itd. I tak w skrzynce odbiorczej zostawały tylko nowe zamówienia i np. reklamacje czy inne zgłoszenia. W przypadku pracy z Sello te maile się podpinają i tak naprawdę nic nie wnoszą i nawet się do nich nie zagląda, bo i po co? Chyba, że się zagląda?

Tylko co dalej z nimi czy np. po oznaczeniu zamówienia jako wysłane maile są usuwane ze skrzynki odbiorczej czy np. gdzieś przenoszone? Jak to działa i w którym momencie się dzieje? Dobrze by mieć porządek na skrzynce pocztowej.

Ad.2 - Może ktoś jeszcze podzieli się swoimi spostrzeżeniami?

Ad.4 - Bardzo bym prosił o odpowiedź - może Bartosz się wypowie? Zależałoby mi aby wyeliminować również korzystanie z osobnego programu pocztowego.

 

Dzięki za inne odpowiedzi :)

Link to postu
Dnia 18.01.2020 o 22:57, Szymon G napisał:

-aktualizacje na ostatnią chwilę - Piękny przykład 1.33 allegro ogłosiło wyłączenie starego api 13 stycznia, sello aktualizacje wypuściło 14? tylko dzięki temu że allegro zostawiło to włączone trochę dłużej nie ma armagedonu

To nie do końca tak. Wersja 1.33 była gotowa już w grudniu (miała być pod koniec listopada) i została przekazana do testów dla wybranych użytkowników, m.in. po to aby wykluczyć wiele problemów, które nie wyszły u nas w testach. Już wtedy z Allegro ustalony był plan przedłużenia wsparcia dla Sello biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności. Tak, że data publikacji wersji to nie jest cud, że wyszło, tylko z góry zaplanowany termin uwzględniający betatesty, święta, urlopy, czas na poprawę znalezionych błędów oraz czas potrzebny do zmigrowania się użytkowników - który wg. danych historycznych powinien wystarczyć.

 

Dnia 19.01.2020 o 00:24, Marcin SZFF napisał:

1. W jaki sposób pobierane są zamówienia? Z zakładki "zamówienia" w allegro czy np. z menagera czy to całkowicie niepowiązane?

Zakładka zamówienia w Allegro korzysta z API Allegro. Sello i inne programy korzystają z API dla programów, które pod spodem korzysta z API Allegro. Teoretycznie rzecz biorąc powinny to być te same dane, ale jednak jest po drodze dodatkowa warstwa.

Dnia 19.01.2020 o 01:24, Marcin SZFF napisał:

Dla mnie Sello w tym momencie wygląda jak świeżo gotowy projekt z masą pomysłów na usprawnienie

Po części można by tak powiedzieć. W ostatnim czasie bardzo dużo pracy włożyliśmy w rozwój mechanizmów działania wewnątrz Sello, które istniały od 2006 roku i były już po prostu zbyt stare przez co trudno się na nich pracowało, wdrożenie czasami małej poprawki wymagało bardzo dużych nakładów pracy, wielu testów wzajemnie powiązanych ze sobą mechanizmów. Obecnie sytuacja w module Allegro znacząco się uprościła, choć jeszcze ostatnie kawałki kodu są przepisywane. W najbliższym czasie podobnie będzie z synchronizacją z Subiektem GT/nexo.

23 godziny temu, Szymon G napisał:

w zeszłym roku została podniesiona też cena z obietnicą zwiększenia prac nad sello, niestety nic się nie zmieniło, prośby użytkowników wciąż są niespełnione

Zmieniło. Mieliśmy dodatkowego człowieka, dzięki któremu udało się zrealizować kilka nowych funkcji. Nie były to może najbardziej pożądane funkcje, ale też takich funkcji nie zleca się nowej osobie bo to się zawsze źle kończy ze względu na zbyt małe doświadczenie. Niestety wdrożenie programisty w działanie programu to nie jest tydzień, raczej są to miesiące, żeby nie powiedzieć przynajmniej rok.

W tym czasie "stały zespół" ciężko pracował nad tym co siedzi wewnątrz programu, (plus wliczyć trzeba konieczność przepisania synchronizacji z Geisem, InPostem, oraz Allegro). Obecnie jesteśmy na ukończeniu tego dużego przedsięwzięcia związanego z wymianą przestarzałych i trudnych w utrzymaniu komponentów programu, więc będzie więcej czasu, który będziemy mogli poświęcić na rozwój bardziej widoczny w codziennej pracy - taką mam nadzieję :).

Dnia 19.01.2020 o 00:24, Marcin SZFF napisał:

4. Czy podpięte do transakcji maile są usuwane z poczty? W jaki sposób są one "ogarniane" ? Pracując ręcznie maile było oznaczane jako przeczytane, potem przenoszone do innego folderu itd. I tak w skrzynce odbiorczej zostawały tylko nowe zamówienia i np. reklamacje czy inne zgłoszenia. W przypadku pracy z Sello te maile się podpinają i tak naprawdę nic nie wnoszą i nawet się do nich nie zagląda, bo i po co? Chyba, że się zagląda?

To zależy od ustawień pobierania, czy mają być usuwane czy nie. W Sello wiadomości e-mail są automatycznie powiązywane z klientami, aukcjami, transakcjami i paczkami, dzięki czemu jest do nich bezpośrednio dostęp w razie chęci zweryfikowania czegoś. Maile niepotrzebne można wyłączyć lub przenosić regułami do innych folderów.

Link to postu
13 minut temu, Bartosz Rosa napisał:

Tak, że data publikacji wersji to nie jest cud, że wyszło, tylko z góry zaplanowany termin uwzględniający betatesty, święta, urlopy, czas na poprawę znalezionych błędów oraz czas potrzebny do zmigrowania się użytkowników - który wg. danych historycznych powinien wystarczyć.

No to zaplanowany na ostatnią chwilę, użytkownicy mają "może" dwa tygodnie na aktualizacje, ja osobiście instaluję te duże aktualizacje już z "Hotfixem" czyli czekałbym teraz na 1.33.1

Są też duże zmiany w bazie danych, więc muszę dostosować własne rozwiązania, na wszystko ledwie dwa tygodnie.

Link to postu
43 minuty temu, Szymon G napisał:

No to zaplanowany na ostatnią chwilę, użytkownicy mają "może" dwa tygodnie na aktualizacje, ja osobiście instaluję te duże aktualizacje już z "Hotfixem" czyli czekałbym teraz na 1.33.1

Są też duże zmiany w bazie danych, więc muszę dostosować własne rozwiązania, na wszystko ledwie dwa tygodnie.

Dwa tygodnie to jest dużo. Po Pana wypowiedziach dochodzę do wniosku, że jest Pan programistą. Jeżeli chciałby Pan być beta testerem, proszę się zgłosić do ST np. do Bartka.

Trochę zdradzę, że przy wersji BETA V1 były problem z paczkomatami (nie wysyłały się do InPostu) oraz z mailami bez +.

Jeżeli taką wersję by wypuściło ST i większość osób by zainstalowało, byłby duże problemy i spam na forum. Beta testy umożliwiają już na samym początku wyeliminowanie poważnych błędów programu.

Wypuszczenie przetestowanej wersji 2 tygodnie przed planowanym usunięciem starym API sprawi, że użytkownicy otrzymują już przetestowaną i stabilną wersję, aby ST miał czas na poprawienie ewentualnych małych błędów oraz błędów dotyczących specyfiki i organizacji pracy.

  • Lubię to 1
Link to postu
2 godziny temu, Szymon G napisał:

No to zaplanowany na ostatnią chwilę, użytkownicy mają "może" dwa tygodnie na aktualizacje,

Wcześniej nie było wolnych zasobów dostępnych bo realizowane były inne funkcje. 2 tygodnie na aktualizację to są również dane statystyczne z ostatniej koniecznej aktualizacji, która miała miejsce w czerwcu.

Oczywiście, nie daliśmy na to pół roku, ale zakres prac związanych z przerabianiem wszystkiego praktycznie pod zmiany w Allegro nie pozostawił nam innej możliwości.

2 godziny temu, Szymon G napisał:

Są też duże zmiany w bazie danych, więc muszę dostosować własne rozwiązania, na wszystko ledwie dwa tygodnie.

Polecam zgłosić się do mnie zgodnie z informacją w tym wątku:

Osoby, które się zgłosiły miały informację o zmianach w bazie miesiąc wcześniej.

1 godzinę temu, Tomek - massur napisał:

Co się z nim stało?

Nie wytrzymał napięcia :). A tak bez żartów, pracownicy bywają różni. Jednemu praca odpowiada i jest z nami wiele lat, inny popracuje rok i szuka czegoś innego dla siebie.

 

Link to postu

Witam,

pojawił się nowy drobny problem. Z przyczyn niezależnych (przynajmniej tak podejrzewam - InPost to sprawdza) z automatu nie podpinają się nr. listu przewozowych do transakcji w allegro w przypadku przesłki kurierskiej InPost. 

Myślałem, że załatwię to korzystając z PPM i wybierając opcję "Wyślij ponownie numery nadawacze do serwisu aukcyjnego" 

Natomiast nie przynosi to żadnego efektu.

Może jakiś pomysł?

Pozdrawiam Marcin.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...