Skocz do zawartości

Obsługa transakcji przez ZK w SGT i dane do Paczkomatu

Polecane posty

Szukałem na forum - nie znalazłem, lub nie miałem tyle czasu żeby znaleźć.

 

Tworzymy z Sello ZK i dalej procesujemy zamówienie w Subiekcie. Listy przewozowe są generowane za pomocą ProstejPaczki.

W przypadku paczkomatów, mamy do czynienia z 3 adresami:

  1. Adres klienta z konta allegro - wrzucany do danych głównych kontrahenta w SGT
  2. Dane paczkomatu - wrzucane do danych do wysyłki w SGT
  3. Adres odbiorcy paczki - nie wrzucane nigdzie do danych kontrahenta w SGT

Z punktem 3 jest problem. Ważne jest, żeby te dane były zgodne ze stanem faktycznym. Szczególnie na wypadek przygód w doręczeniu paczki. Niestety Subiekt na tą chwilę nie dostaje nigdzie danych odbiorcy od Sello.

@Bartosz Rosa i @Piotr Taraszkiewicz jakieś pomysły jak sobie z tym poradzić?

 

Dane Paczkomatu wrzucamy również do Pola własnego za pomocą funkcji ProstejPaczki. W ten sposób sa one przypisane per zamówienie a nie per klient. W sytuacji, gdy ten sam klient w krótkim czasie złoży kilka zamówień, to dane nie zostaną nadpisane.

Jeśli się nie mylę (za mało czasu, żeby szukać po ZK przykładu), to w przypadku Punktów odbioru Poczty Polskiej, będzie ten sam problem. Sello wrzuci do karty kontrahenta dane z konta Allegro jako główne, do adresu dostawy dane z punktu odbioru i brakuje nam danych odbiorcy, co w przypadku Poczty Polskiej może być problemem. Mogą nie wydać paczki.

 

 

Link to postu

Dla porównania:

DANE W SELLO

image.png.1beea075ad3e97c956f52bd2fbe30bd2.png

DANE W PACZCE GENEROWANEJ W E-NADAWCY, dane pobrane z allegro przez EN

image.png.ab8ee94454867cc38164be3e4913a2e6.png

 

DANE W E-N. NA PACZCE Z PP2, dane pobrane z Sello przez PP2

image.png.908a943e4b6975d02e8283ecb79099e3.png

 

ul. Socj. - wygenerowana w EN

ul. Miesz. - wygenerowana przez PP2

image.png.fdba7e4b17e77222efd7cf816f71151c.png

 

PP2 wstawia ulicę z punktu odbioru, EN z adresu, którego nie ma (chyba) w Sello, a jest w allegro:

image.png.4ea879084eff06a7adb73ee37aee93a3.png

Link to postu

Poprawka z mojej strony. W Sello nie widzę nigdzie 3 adresów. Są dwa, adres punktu odbioru i adres z danych konta. Niestety dochodzą dane odbiorcy, które mogą być inne niż dane z konta allegro.

Zamawiający Jan Kowalski, może wprowadzić, że paczkę w Poczcie odbierze córka, która z męża ma Grażyna Kochanowska. Poczta może nie wydać paczki.

 

Przykład z dzisiaj. Klientka ma konto zarejestrowane ma dane z Wielkiej Brytanii. Kupiła towar z dostawa do Paczkomatu, Odbiorcą jest osoba z adresem z Polski. Trzy różne adresy. gdyby to był odbiór w Poczcie, klientka mogłaby nie odebrać paczki z powodu braku zgodności danych odbiorcy.

Link to postu
49 minut temu, Dominik kidl napisał:

co w przypadku Poczty Polskiej może być problemem. Mogą nie wydać paczki.

Kupujący niezarejestrowany w Allegro nie musi podawać a nawet chyba nie może podać adresu swojego jeśli odbiera w punkcie. Zakładam zatem, że nie jest to poczcie potrzebne i rozpoznają kupujące po dghy7y23+2ghd827hf@ :).

W przypadku odbioru w punkcie Allegro nie zwraca nawet adresu kupującego w strukturze zamówienia, tylko jego adres z danych Allegro oraz adres punktu odbioru.

Link to postu
9 minut temu, Bartosz Rosa napisał:

Kupujący niezarejestrowany w Allegro nie musi podawać a nawet chyba nie może podać adresu swojego jeśli odbiera w punkcie. Zakładam zatem, że nie jest to poczcie potrzebne i rozpoznają kupujące po dghy7y23+2ghd827hf@ :).

W przypadku odbioru w punkcie Allegro nie zwraca nawet adresu kupującego w strukturze zamówienia, tylko jego adres z danych Allegro oraz adres punktu odbioru.

Bartek jesteś pewien, że nie może podać innego adresu? Przykład poniżej:

Nowy-2.jpg.f1814744fcfb1eb72abdcbcdc9b21fef.jpg

 

 

Nowy-1.jpg.5a8599a55ec5508361edbd7ab7eca321.jpg

 

W tej sytuacji, do etykiety został pobrany adres Paczkomatu i tu jest OK, oraz dane odbiorcy z adresem z Wielkiej Brytanii. InPost zwraca komunikat "receiver - address - post_code - invalid". Niestety ma racje. Kod pocztowy jest nieprawidłowy.

Link to postu
Dnia 22.01.2020 o 08:30, Bartosz Rosa napisał:

Możesz podesłać log z pobierania danych dla tej transakcji z prawokliku?

Log wysłałem na priv.

 

Transakcja, którą opisałem wyżej z danymi klienta z Anglii, to niestety moje niedopatrzenie. Pochodzi z 14 stycznia, więc ze starszej wersji Sello.

Problem jednak występuje. Wczoraj mieliśmy drugą sytuację, ze świeżą transakcją. Poniżej screeny. Mamy trzy adresy:

a) adres z konta - nie posiadał ulicy
b) adres odbiorcy - klient wskazał inny niż jego dane z konta
c) adres paczkomatu

InPost zwrócił błąd z powodu braku ulicy w danych odbiorcy. Sello w transakcji ma tylko dwa adresy "a" oraz "c".

 

Poniżej dane z konta klienta:
Nowy-1.jpg.2303aa2f662e7d6f93b9b040b12457c9.jpg

 

Poniżej dane z transakcji:

Nowy-2.jpg.667042952c4134f302d1dfbd9a8d84e7.jpg

Edytowane przez Dominik kidl
załacyzłem zły plik
Link to postu

Faktycznie w tym przypadku zwracane są dane punktu odbioru jak i adres kupującego inny niż dane z serwisu. Musimy pomyśleć jak w Sello to zorganizować, bo albo wycofamy zmianę i dane odbiorcy będą lądować w adresie wysyłkowym jak dotąd a informacje o punkcie odbioru w notatkach, albo będzie konieczne dodanie trzeciego adresu do transakcji i wyświetlanie tego w jakiś sposób w oknie.

Link to postu

To i ja się dołączę do dyskusji z innego tematu, który przed chwilą założyłem :)

 

W dniu dzisiejszym kontaktował się z nami opiekun Poczty, który dostał informację o problemie z Urzędu pocztowego, że nasze przesyłki odbiory w punkcie nie posiadają imię i nazwiska klienta.

Czy Państwo spotkali się z taką sytuacją?

Podobno kod odbioru jest wymagany przy sklepie żabka oraz stacji paliw, a w urzędach pocztowych bazują na imię i nazwisku oraz nr telefonu.

Do tworzenia etykiet PP w EN używamy transformaty, która pobiera sobie numer PniUP z imienia i nazwiska, a tak gdzie jest imię i nazwisko, wczytuje się cała nazwa z tego pola. We wcześniejszych wersjach, w polu odbiorca, było imię i nazwisko. W załączniku przesyłam jak teraz wygląda etykieta.

 

 

NalepkaAdresowa_860727689.thumb.jpg.70835ec33225f7e171cbda1c0463d02b.jpg

 

 

Do tworzenia etykiet używam transformaty. Tam gdzie jest odbiorca, nie ma skąd pobrać aktualnych danych odbiorcy, ponieważ Sello ich nie zapisuje nigdzie w bazie, a pobierać dane z danych do dokumentu też nie da rady. Przeglądając zamówienia Allegro, kilka razy się zdarzyło, że adres odbiorcy był inny niż adres domyślny (dokumentowy) klienta.

Czekam jeszcze na potwierdzenie opiekuna z Poczty, czy jest wymaganie imię i nazwisko odbiorcy na etykiecie (co i tak dla mnie jest bez sensu, bo po co są kody odbioru w takim razie). Jeżeli będą wymagane, to trzeba będzie pobierać imię i nazwisko z adresu dokumentowego, ale jak będzie sytuacja jaką opisywał Dominik:

" Zamawiający Jan Kowalski, może wprowadzić, że paczkę w Poczcie odbierze córka, która z męża ma Grażyna Kochanowska. Poczta może nie wydać paczki. "

to będzie problem.

 

Link to postu

@Mariusz Kownacki tj efekt poruszonego przeze mnie tematu. Dziwiło mnie, że nikt wcześniej tego nie zgłosił. Problem będzie się pojawiał, dopóki nie zostanie uzupełniony w Sello adres odbiorcy.

 

 

1 godzinę temu, Bartosz Rosa napisał:

Faktycznie w tym przypadku zwracane są dane punktu odbioru jak i adres kupującego inny niż dane z serwisu. Musimy pomyśleć jak w Sello to zorganizować, bo albo wycofamy zmianę i dane odbiorcy będą lądować w adresie wysyłkowym jak dotąd a informacje o punkcie odbioru w notatkach, albo będzie konieczne dodanie trzeciego adresu do transakcji i wyświetlanie tego w jakiś sposób w oknie.

Bartek, nie zapomnijcie o użytkownikach Subiekta. Jeśli znajdziecie miejsce na dane odbiorcy w transakcjach Sello, to musi to mieć jeszcze przełożenie na ZK w Subiekcie. To jest dodatkowy problem, bo Subiekt nie ma aż tylu  miejsc na dane klienta w kartotece. W pewien sposób trzymanie danych pkt odbioru w notatce załatwiało sprawę. U nas z notatki wrzucaliśmy dane do Pola własnego. Dalej to robimy, ale na tą chwilę dane punktu odbioru mamy też adresie dostawy. Trzymanie danych w Polu własnym ZK, pozwala na przypisanie adresu do zamówienia. Trzymanie tych samych danych w kartotece klienta generuje problem, gdy złoży on kilka zamówień w krótkim czasie, z różnymi adresami dostaw. Dane są nadpisywane i wszystkie zamówienia są wysyłane na jeden adres.

Link to postu
48 minut temu, Bartosz Rosa napisał:

No właśnie pytanie, który adres ma trafiać do Subiekta jako wysyłkowy - adres odbioru czy adres klienta przy czym adres klienta nie zawsze jest obecny.

Moim zdaniem, to adres odbiorcy jest ważniejszy.

Niestety nie uda się zrobić tego na skróty, żeby ten adres trafiał do głównego w kartotece. Zapomniałem o jeszcze jednej sytuacji, przy zakupie na firmę, dochodzi jeszcze jeden komplet danych:

a) adres z konta

b) adres odbiorcy

c) adres paczkomatu

d) dane do faktury

 

Oczywiście chodzi mi o sytuację, gdybyśmy zdecydowali się wrzucić dane odbiorcy do danych głównych w kartotece klienta SGT. Przy zakupie na firmę muszą tam się znajdować dane do faktury, więc list przewozowy dostanie złe dane odbiorcy. Zdarzają się nierzadko zakupy przez pracownika firmy, który odbiera towar u siebie prywatnie lub w punkcie.

Przed chwilą sprawdziłem. Mogę zamówić przedmiot do paczkomatu, zmienić dane odbiorcy i wskazać jeszcze inne dane do faktury. Dane z konta allegro, wg mnie przy żadnej z tych sytuacji nie są wykorzystywane.

Pozostaje tylko kwestia formalno-podatkowa. Czy w sytuacji, gdy do transakcji detalicznej wystawiamy paragony imienne, żeby łatwiej było zidentyfikować transakcję, to jeśli Jan Kowalski kupuje ze swojego konta i wskazuje innego odbiorcę, to paragon imienny muszę wystawić na Jana Kowalskiego?

 

Jak na tą chwilę, to wróciłbym do trzymania danych punktu odbioru w notatkach. Mielibyśmy do dyspozycji:

  • dane główne, czyli np z konta lub do faktury
  • dane do wysyłki - czyli dane odbiorcy
  • dane punktu odbioru  z notatek
Link to postu

Tak też zrobimy, najwyżej dodamy parametr, który będzie sterował tym czy punkt odbioru ma nadpisywać adres wysyłkowy w transakcji czy nie. Ale w takim razie, jeśli klient nie poda innego adresu wysyłkowego i wybierze punkt odbioru to w danych wysyłkowych pojawią się dane z Allegro - czy to jest w porządku?

Link to postu
Przed chwilą, Bartosz Rosa napisał:

Tak też zrobimy, najwyżej dodamy parametr, który będzie sterował tym czy punkt odbioru ma nadpisywać adres wysyłkowy w transakcji czy nie. Ale w takim razie, jeśli klient nie poda innego adresu wysyłkowego i wybierze punkt odbioru to w danych wysyłkowych pojawią się dane z Allegro - czy to jest w porządku?

Osobiście - nie wiem jak to zrobicie ? i czy się da wszystko/kich pogodzić - mnie jest wygodniej jeśli na dole widać punkt odbioru. A już na pewno nie chciałbym rezygnować z wysyłania powiadomienia maiowego w formie "wysłaliśmy na adres" kiedy "wysłaliśmy do punku". To duża zmiana w 1.33 na plus, ale może to da się zrealizować jeszcze inaczej, uwzględniając powyższe trudności?

Link to postu
18 godzin temu, Bartosz Rosa napisał:

Tak też zrobimy, najwyżej dodamy parametr, który będzie sterował tym czy punkt odbioru ma nadpisywać adres wysyłkowy w transakcji czy nie. Ale w takim razie, jeśli klient nie poda innego adresu wysyłkowego i wybierze punkt odbioru to w danych wysyłkowych pojawią się dane z Allegro - czy to jest w porządku?

Jesli klient nie wybierze innego adresu wysyłkowego, to w danych wysyłkowych pojawią się dane z Allegro - czy dobrze rozumiem, że w danych wysyłkowych wtedy będzie punkt odbioru?

Link to postu

To by było zbytnio pomieszane. Algorytm jest podobny do tego w wersjach poprzednich. Adres kupującego z danych Allegro zapisywany jest w danych klienta.

Transakcja w momencie tworzenia domyślnie ustawia ten właśnie adres jako adres dostawy. Jeśli kupujący wybrał adres dostawy, to nadpisze on adres wysyłki w Allegro.

Jeśli kupujący wybiera punkt odbioru, to zawsze ten punkt trafia do notatki, a dodatkowo w zależności od nowego parametru, który dodamy w 1.33.1 zostanie on zapisany bądź nie, jako adres wysyłkowy w transakcji.

image.png.373b6505ac379a48895469ba3ccc49d6.png

Przy takim (domyślnym) ustawieniu w Sello będą zapisane 2 adresy. Adres punktu odbioru oraz adres dokumentowy.

Po wyłączeniu będzie działać jak dotychczas, w adresie wysyłkowym będzie adres wysyłkowy wybrany przez klienta lub adres z konta Allegro, adres punktu odbioru będzie w notatce.

Link to postu

Czy z poziomu transakcji będzie widać (będzie można sprawdzić w bazie) czy została zapisana z włączonym parametrem czy bez?

Albo czy będzie inny sposób na sprawdzenie czy w adresie do wysyłki zapisanym w paczce jest adres punktu odbioru czy adres dostawy wybrany w Allegro?

 

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...