Skocz do zawartości

Sello samo duplikuje aukcje podpinając je pod drugie konto

Polecane posty

Dzieje się jakaś masakra ;)

Problem zaczął się od momentu wystąpienia komplikacji z przedłużeniem licencji (ale nie wiem czy to miało wpływ, czy może zbiegło się ze zmianą na 1.33)?

 

Teraz Sello "duplikuje" aukcje pod tym samym numerem podpinając je pod drugie konto. W rzeczywistości jest to jedna i ta sama aukcja, tylko dlaczego tak się wyświetla? Codziennie pojawiają się  nowe klony...

 

selloo.png

selloo1.png

Link to postu

1. Wykonaj w programie serwisowym poniższe polecenie SQL:

select * from au__Auction where au_Number = '8773415164'

i podeślij wynik, tak aby było widać cały wiersz ze wszystkimi wartościami

2. Umiemy powtórzyć taką sytuację z powielonymi aukcjami, ale przy pobieraniu nieprawidłowej pojawia się błąd 403 forbidden.

Link to postu

Wychodzi na to, że poprawnie przypisana aukcja była pierwsza. Ta bez powiązania z towarem jest druga. Prawdopodobnie cały problem bierze się stąd, że w poprzednich wersjach typu 1.31 była wykonana nieprawidłowa autoryzacja i w tym przypadku konto Altronix jest zautoryzowane danymi konta Altronix_pl.

Na początek sugeruję, aby usunąć z Sello te wszystkie aukcje niepowiązane, zdublowane a w zasadzie te, które są powiązane z nieprawidłowym kontem. Potem w danych konta autoryzować ponownie konto Altronix_pl upewniając się, że to te konto jest autoryzowane. Sello w nowej wersji nie pozwoli zautoryzować błędnymi danymi (innego konta), ale próbujemy doszukać się jakiegoś potencjalnego błędu i dobrze by było zwrócić na to uwagę.

Teoretycznie to powinno pomóc na duble i przyczyna ich powstawania powinna w ten sposób zniknąć. Jednak może być taka sytuacja, że w Sello już zapisane aukcje są przypisane do złego konta, wtedy pobranie aukcji może spowodować, że pobiorą się aukcje poprawne z właściwego konta tworząc duble.

Link to postu
39 minut temu, Bartosz Rosa napisał:

Wychodzi na to, że poprawnie przypisana aukcja była pierwsza. Ta bez powiązania z towarem jest druga. Prawdopodobnie cały problem bierze się stąd, że w poprzednich wersjach typu 1.31 była wykonana nieprawidłowa autoryzacja i w tym przypadku konto Altronix jest zautoryzowane danymi konta Altronix_pl.

Przy tej teorii byłoby już dużo więcej takich dubli, a jest ich 110 i z datami nie starszymi niż tydzień

Na początek sugeruję, aby usunąć z Sello te wszystkie aukcje niepowiązane, zdublowane a w zasadzie te, które są powiązane z nieprawidłowym kontem. Potem w danych konta autoryzować ponownie konto Altronix_pl upewniając się, że to te konto jest autoryzowane. Sello w nowej wersji nie pozwoli zautoryzować błędnymi danymi (innego konta), ale próbujemy doszukać się jakiegoś potencjalnego błędu i dobrze by było zwrócić na to uwagę. 

Usunąć czy zaplanować zakończenie aukcji?

Link to postu

Usunąć, żeby ich w Sello nie było.

4 minuty temu, Radek A napisał:

Przy tej teorii byłoby już dużo więcej takich dubli, a jest ich 110 i z datami nie starszymi niż tydzień

Zapewne pobierałeś dane nie starsze niż tydzień, ewentualnie na jakiejś starszej aukcji wystąpiła sprzedaż która pobiera również dane o aukcji.

Link to postu
13 minut temu, Bartosz Rosa napisał:

Proszę zajrzeć tutaj: https://www.sello.pl/2020/01/23/uwaga-na-duble-transakcji/

i sprawdzić, który z opisanych tam problemów wystąpił w tym przypadku

Żaden problem opisywany z powyższego linku, problem tyczył się transakcji z dnia aktualizacji Sello z tym, że tranzakcie zostały pobrane po aktualizacji.

Link to postu

Chyba wykryliśmy jeszcze jeden możliwy scenariusz dzięki @Qba s. Prawdopodobnie dwa dni po aktualizacji bazy może dojść do powielenia transakcji pobranych starą wersją Sello w okresie dnia przed aktualizacją i dnia aktualizacji.

Aby tego uniknąć można przestawić datę odcięcia np na 2 dni późniejszą (USTAWIENIA > Parametry wysyłania i odbierania > zakładka TRANSAKCJE). Jeśli już doszło do takiego powielenia, to takie transakcje należy anulować. Kolejne nie powinny się już dublować. W Sello widoczne będą dwie transakcje takie same, jedna bez Nr zamówienia, druga (powielona) z numerem.

Link to postu

U mnie też pojawiły się duble, ale nie transakcji. Wczoraj było wszystko OK, a dzisiaj wszystkie oferty z konta 1 zostały zdublowane w sello do konta 2. Nie mają cenników ani przypisanego towaru.

Po kliknięciu "Pokaż w serwisie" otwiera się oferta na koncie 1.

Usuwam teraz wszystkie oferty bez przypisanego towaru. Niestety zanim się zorientowałem, zdążyłem kilkanaście powiązać. Jak odnaleźć teraz te oferty z pośród kilku tysięcy? Z głowy nie pamiętam wszystkich, które wiązałem.

Całe szczęście, konto 1 miało tylko 60 ofert.

Link to postu

Stare są dobre. Nowe wyglądają właśnie jakby nagle pomieszały mu się konta. Zaciągnął je do konta nr 2. W historii ofert są daty wystawienia itd zgodne ze stanem tych starych, właściwych ofert. Nr ofert są zgodne z tymi na koncie nr 1. Zrobiłem autoryzację obu kont. Zrobiłem też pełne pobranie i jak na tą chwilę jest OK. To jednak nie oznacza, że tak zostanie. Zaktualizowałem sello tydzień temu i od tamtej pory dopiero teraz się zdarzyła taka sytuacja.

Nowe oferty, które powiązałem z towarem na koncie 2, odszukałem. Nie miały zdjęć i nie dało się ich zaciągnąć z powodu błędu "Forbirdden".

Nie wiem, czy tylko u mnie tak jest, ale zauważyłem też że filtr statusu synchronizacji z serwisem nie zawsze działa. Np wyświetla u góry na ikonach, że 10 ofert oczekujących na synchronizację, jednak po ustawieniu takiego filtru nic mi nie wyświetla (ustawione wszystkie konta i wszyscy użytkownicy, brak innych filtrów).

Gdy edytuję oferty i wysyłam do serwisu, pojawiają się błędy, to nie wszystkie można zobaczyć po ustawieniu filtra "wystąpił błąd". Wiem, ze to inny temat, ale na szybko nie znalazłem podobnego. Jeśli trzeba to założę nowy i postaram się uzbierać więcej danych.

Link to postu
1 godzinę temu, Dominik kidl napisał:

Zaciągnął je do konta nr 2.

 

1 godzinę temu, Dominik kidl napisał:

filtr statusu synchronizacji z serwisem nie zawsze działa.

 

1 godzinę temu, Dominik kidl napisał:

"Forbirdden".

 W weekend wszystkie powyższe przypadki u mnie też wystąpiły.

Link to postu

Zaglądam teraz do Sello i jest ponownie to samo. Konto 1 jest przez nas używane do pozbywania się stoków. Jest tam niewiele ofert i nadal się wyświetlają. Te same oferty jednak zostały zaciągnięte i przypisane do konta 2, choć do niego nie należą. W raportach nie widać kiedy mogło do tego dojść. Dopiero po  23 są błędy pobierania danych o tych ofertach:

Pobieranie pełnych danych oferty ................... dla konta .................. z serwisu Allegro.pl: Forbidden
HTTP Status: Forbidden (403)

Tutaj jednak wiadomo o co chodzi, nie może pobrać pełnych danych, bo tych ofert na koncie 2 po prostu nie ma.

Dlaczego akurat dopiero teraz?

Co mogło się wydarzyć, że wcześniej taka sytuacja nie występowała?

 

Skoro w ciągu 24h wystąpiła już dwukrotnie, to domyślam się, że będzie się powtarzała.

Co się stanie z transakcją, gdy wpadnie zakup z takiej oferty? Przypisze do konta1 czy konta 2? A może właśnie zdubluje?

 

Mógłbym uruchomić zapis w logach, ale potrzebowalibyśmy prawdopodobnie zapisu z 24h. Rano zauważyłem zdublowane oferty. Przez cały dzień się nie powieliły, dopiero teraz.

 

Pełną synchronizację ofert mam ustawioną 1 raz na 24h. Może właśnie przy pełnej synchronizacji występuję ta sytuacja i dlatego jej nie widać zbyt często? To jednak nie tłumaczy, dlaczego wcześniej nic takiego nie było.

Link to postu
12 godzin temu, Dominik kidl napisał:

Nowe oferty, które powiązałem z towarem na koncie 2, odszukałem. Nie miały zdjęć i nie dało się ich zaciągnąć z powodu błędu "Forbirdden".

A czy da radę sprawdzić identyfikatory bazodanowe au_id tych obu ofert w au__Auction? Tak żeby mieć 100% pewności która z tych aukcji była pierwsza zapisana w bazie.

12 godzin temu, Dominik kidl napisał:

Nie wiem, czy tylko u mnie tak jest, ale zauważyłem też że filtr statusu synchronizacji z serwisem nie zawsze działa. Np wyświetla u góry na ikonach, że 10 ofert oczekujących na synchronizację, jednak po ustawieniu takiego filtru nic mi nie wyświetla

Jeśli praca/synchronizacja odbywa się z różnych komputerów to taki efekt może wystąpić, bo plakietki na przyciskach nie odświeżają się natychmiast pomiędzy różnymi stanowiskami.

12 godzin temu, Dominik kidl napisał:

Gdy edytuję oferty i wysyłam do serwisu, pojawiają się błędy, to nie wszystkie można zobaczyć po ustawieniu filtra "wystąpił błąd"

Nawet we Wszystkich i po wybraniu widoku wszystkich kont?

Może to ma jakiś związek z tymi dublami, które fałszują wyniki.

10 godzin temu, Dominik kidl napisał:

Te same oferty jednak zostały zaciągnięte i przypisane do konta 2, choć do niego nie należą

Czy w tych ofertach była jakaś sprzedaż? Są jakieś transakcje?

10 godzin temu, Dominik kidl napisał:

Dlaczego akurat dopiero teraz?

Co mogło się wydarzyć, że wcześniej taka sytuacja nie występowała?

Kiedy była baza podnoszona do wersji 1.33?

10 godzin temu, Dominik kidl napisał:

Co się stanie z transakcją, gdy wpadnie zakup z takiej oferty? Przypisze do konta1 czy konta 2? A może właśnie zdubluje?

W zasadzie to najpierw podejrzewaliśmy, że oferty się dublują w momencie pobrania zdublowanej transakcji, bo na to jest wyjaśnienie i w najbliższej aktualizacji jest kilka poprawek na różne powody dublowania transakcji.

 

 

Link to postu
1 godzinę temu, Bartosz Rosa napisał:

A czy da radę sprawdzić identyfikatory bazodanowe au_id tych obu ofert w au__Auction? Tak żeby mieć 100% pewności która z tych aukcji była pierwsza zapisana w bazie.

 

Będziesz musiał mnie pokierować jak to sprawdzić. Na tą chwilę wszystkie zostały usunięte. Zakładam, że dublują się przy pełnym pobieraniu informacji o ofertach, więc 1 raz na dobę. Jutro będę mógł to sprawdzić, jeśli tylko sytuacja się powtórzy.

 

1 godzinę temu, Bartosz Rosa napisał:

Nawet we Wszystkich i po wybraniu widoku wszystkich kont?

Tak, wszystkie konta i podgląd ofert wszystkich użytkowników.

 

1 godzinę temu, Bartosz Rosa napisał:

Może to ma jakiś związek z tymi dublami, które fałszują wyniki.

Kojarzę już z wcześniejszej wersji podobne sytuacje, ale żę nie ja na co dzień obsługuję Sello, to mi nie przeszkadzało a pracownicy nie zgłaszali. Spróbuje zebrać więcej informacji, jak to tylko będzie możliwe.

 

 

1 godzinę temu, Bartosz Rosa napisał:

Czy w tych ofertach była jakaś sprzedaż? Są jakieś transakcje?

Przejrzałem wczoraj kilkanaście i nic nie było, ale to nie jest pewne. Konto 1 jest używane tylko do wyprzedaży i jest tam mało produktów i tych, które i tak słabo się sprzedają, więc trzeba byłoby przejrzeć wszystkie, żeby mieć pewność. Sama historia wystawienia oferty została zaciągnięta, czyli wyświetlało się, że została wystawiona np we wrześniu 2019. Jesli dziś ponownie się zdublują, to zbiorę więcej informacji.

 

1 godzinę temu, Bartosz Rosa napisał:

Kiedy była baza podnoszona do wersji 1.33?

16 stycznia

 

1 godzinę temu, Bartosz Rosa napisał:

W zasadzie to najpierw podejrzewaliśmy, że oferty się dublują w momencie pobrania zdublowanej transakcji, bo na to jest wyjaśnienie i w najbliższej aktualizacji jest kilka poprawek na różne powody dublowania transakcji.

Na pewno zdublowało wszystkie oferty z konta 1 i na 100% nie sprzedały one przez weekend. Teoria obalona :)

Link to postu

@Bartosz Rosa znowu wpadły oferty z konta 1.

W programie serwisowym użyłem polecenia:

select au_title, au_number, au_startDate, au_Id, au_EndDate from au__auction where au_state = 3 order by au_Id desc

Znalazłem oferty, które maja ten sam numer aukcji. Mają różne au_Id, ale nie wiem, która to która. Co dopisać do polecenia, żeby np otrzymać jeszcze nazwę konta z allegro. Wtedy miałbym dwie oferty o tym samym nr, ale przy jednej byłoby konto 1 a przy drugiej konto 2. Wiedziałem, które au_Id jest do której aukcji.

 

 

Dnia 27.01.2020 o 10:06, Bartosz Rosa napisał:

Czy w tych ofertach była jakaś sprzedaż? Są jakieś transakcje?

nie, w tych zdublowanych ofertach nie wyświetla żadnej sprzedaży. Jeśli będzie trzeba, mogę zrobić zakup kontrolowany na zdublowanej ofercie. Dostanie odp, co się stanie z transakcją, do którego konta zostanie przypisana i czy ją zduubluje.

Link to postu
Dnia 27.01.2020 o 10:06, Bartosz Rosa napisał:

A czy da radę sprawdzić identyfikatory bazodanowe au_id tych obu ofert w au__Auction? Tak żeby mieć 100% pewności która z tych aukcji była pierwsza zapisana w bazie.

kolejnośc zapisu w bazie jest prawidłowa. Tzn oferta z konta 1, tego właściwego ma numer mniejszy niż oferta ta sama zapisana na koncie 2 (do którego trafiły błędnie). Rozumiem, że im wyższy au_Id, tym później oferta została zapisana w bazie.

 

Zrobię później czyszczenie ciasteczek i ponowną autoryzację.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...