Skocz do zawartości

[sfera] Nie ustawiono powiązanego obiektu na polach: AdresHistoria.Panstwo

Polecane posty

Witam,

mam problem podczas dodawania dokumentu sprzedaży poprzez sferę.

Po wypełnieniu danych i wywołaniu funkcji Zapisz pojawia się informacja: Nie ustawiono powiązanego obiektu. na polach: AdresHistoria.Panstwo.

Co może powodować takie zachowanie nexo? Problem występuje tylko przy niektórych kontrahentach, którzy teoretycznie niczym się od siebie nie różnią, tj. mają oczywiście swoje adresy i każdy z nich ma wypełnione pole Państwo (zweryfikowałem do dodatkowo w samym programie korzystającym ze sfery), ale nic ich szczególnie nie wyróżnia, a jednak problem występuje.

Dodając dokument przez program wszystko działa - błąd występuje tylko gdy używam sfery.

 

Link to postu

Jako uzupełnienie dodam jeszcze, że po wyrzuceniu błędu sprawdziłem jeszcze adresy ustawione na dokumencie zamówienia:

1. Adres płatnika
2. Adres odbiorcy
3. Adres nabywcy
4. Adres mojej firmy
5. Adres kontrahenta

I każdy z tych adresów posiada ustawiony prawidłowo obiekt Panstwo i można odczytać wszystkie informacje.
Nie wiem dlaczego przy użyciu sfery nexo zwraca ten błąd.

Link to postu
1 godzinę temu, Mateusz Matuszewski napisał:

Czy ustawia Pan MiejsceDostawy, które również jest typu AdresHistoria?

Strzał w dziesiątkę - faktycznie, ten obiekt na zamówieniu w którym występuje błąd nie jest ustawiony.

Jednak pozostaje pytanie, dlaczego tak się dzieje? Od czego zależy to, czy nexo ustawi samo MiejsceDostawy, czy też nie? Każdy dokument jest przetwarzany tak samo, każdy kontrahent posiada adres główny i adres "do wysyłki", więc dlaczego w jednym przypadku wszystko działa prawidłowo, a w innym nexo wymaga wprowadzenia tego ręcznie? I dlaczego taki problem nie występuje przy dodawaniu zamówienia w samym nexo dla tego samego kontrahenta?

Link to postu

Jeśli adres dostawy (podstawowy) jest pobierany z kontrahenta to ustawiane jest MiejsceDostawyZewnetrzne, a jeśli jest wprowadzany ręcznie (lub wybierany z lookupa) to wypełniane jest MiejsceDostawy.

Czy adres dostawy w sferze wypełnia Pan ręcznie (jeśli tak to w jaki sposób) czy jest ustawiany automatycznie?

  • Dziękuję 1
Link to postu

No właśnie to jest zabawne, bo nasz sposób przetwarzania zamówień opiera się na danych adresowych pobieranych z kontrahenta - nigdy ręcznie nie ustawiamy adresu na samym dokumencie. Dlatego bardzo zdziwiło mnie to, że nexo wymaga podania tego adresu.

Na tę chwilę zastosowałem pewien workaround, przed samym zapisem dokumentu w nexo zmieniam MiejsceDostawyTyp na MiejsceDostawyTyp.Domyslny i dodatkowo MiesceDostawy ustawiam na null - to rozwiązało problem i adres pobierany jest poprawnie za każdym razem (z kontrahenta). Ciekawi mnie jedynie, dlaczego tak się dzieje, problem wydaje się być losowy, nie mogę znaleźć miejsca, które by za to odpowiadało, bo tak jak wspomniałem, nigdy nie podajemy adresu bezpośrednio na dokumencie, zawsze jest pobierany z kontrahenta.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...