Skocz do zawartości

[1.31.1] SKASOWANE DANE DO FAKTURY Z ALLEGRO i SELLO

Polecane posty

Klientka kupuje:

1-szy FOD - dane w mailu z NIP i Firma, FV

2-gi FOD - dane w mailu bez NIP i bez FV + udana płatność

Aktualne dane w Allegro: brak danych do FV

Dane w SELLO: dane bez NIP,  zaznaczona FV (dlaczego? skoro drugi FOD podaje "nie wybrano faktury") - wystawiamy fakturę detaliczną +fiskalizacja (brak w Sello danych firmowych), Odbiór w Punkcie, mamy w adresie wysyłki punkt odbioru.

 

Coś trzeba z tym pomyśleć - za dużo będzie komplikacji z tym nadpisywaniem/usuwaniem (jak widać wyżej, też błędnym) danych...

Wg mnie dane do faktury powinny się zachować w SELLO mimo tego, że allegro je skasowało (w zasadzie klient, ale nie ma takiej świadomości co się dzieje z danymi w takim momencie)! Inaczej będziemy ciągle wystawiać korekty faktur, albo obsługiwać zwroty, bo ktoś nie zechce korygować do właściwej faktury z NIP... Zdecydowanie potrzeba rozwiązania, może nawet zakładki typu: "podawane dane przez klienta" - do ręcznego przeklikania i sprawdzania danych do faktury! Niech się świeci na czerwono jeśli kolejny FOD usunął coś, co było w pierwszym! Albo, żeby Sello zapytało o to czy chcemy użyć NIP-u/danych z pierwszego maila/foda?

Chyba, że ktoś widzi inne rozwiązanie?

Oczywiście ST przyjął "zasady" zapisywania danych wg Allegro, ale chyba jednak nie można ufać temu co przychodzi z API na końcu, tylko brać pod uwagę zachowania klientów, który mimiwolnie kasują dane wypełniając kolejne FODY (czasami zasadnie, bo np. płatność się nie udała i chcą zapłacić innym sposobem lub drugi raz).

 

Link to postu

Zacznę od przypomnienia, nie ma pierwszego FODa, nie ma drugiego :). Jest tylko zmiana danych w zamówieniu.

FV pozostała zaznaczona dlatego, że obecnie (jak i kiedyś zresztą również) znacznik FS w formularzu/zamówieniu ustawia w transakcji typ dokumentu na FV. Nie ma natomiast mechanizmu odwrotnego, czyli jeśli w transakcji jest ustawiona FS to nie cofa się do PA. Z kolei jeśli dodamy takie "cofanie" FV to jeśli ktoś używa FV jako domyślnego typu zaczną mu się ustawiać paragony.

11 godzin temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

w zasadzie klient, ale nie ma takiej świadomości co się dzieje z danymi w takim momencie

Przecież usunięcie tych danych to jego świadoma decyzja, same się chyba nie usunęły. Klient nie wypełnia kolejnego foda, tylko wchodzi w to samo zamówienie, które uzupełnił poprzednio. Więc nie ma mowy, że coś tam się dzieje bez jego wiedzy. Jeśli dane do faktury zniknęły tzn, że ostatecznie nie chce faktury i w zasadzie tutaj trzeba by tylko dodać cofanie znacznika FS do domyślnego typu dokumentu.

 

Link to postu
Przed chwilą, Bartosz Rosa napisał:

Przecież usunięcie tych danych to jego świadoma decyzja, same się chyba nie usunęły.

Nieświadoma. Klientka napisała, po wystawieniu przez nas faktury z paragonem o fakturę z NIP.

 

2 minuty temu, Bartosz Rosa napisał:

Jeśli dane do faktury zniknęły tzn, że ostatecznie nie chce faktury i w zasadzie tutaj trzeba by tylko dodać cofanie znacznika FS do domyślnego typu dokumentu.

Przy takim założeniu można wyciągnąć błędny wniosek (niestety życie nie jest tak proste jak API). Taki znacznik - jeśli klienta choć raz dodał NIP - byłby zasadny.

 

Nie można przyjąć, że klienci są świadomi. Sello powinno nas tutaj ratować przed takimi błędami Allegro. Albo Allgero, nie pozwalając usunąć danych do faktury.

Pomóżcie! ? Coś trzeba tu zmienić. To się będzie powtarzać. Stąd pytanie na forum już zadawane, gdzie są dane do faktury. Chociaż jakiś znacznik "FV", który zmusi Użytkownika Sello do czujności i sprawdzania czy wszystko jest OK.

A czy Allegro w API informuje teraz, ile razy klient wypełnił "FOD"?

 

PS

Inna sytuacja: z dzisiaj - FOD (czyli mail z danymi dostawy/faktury) z danymi firmy bez NIP, drugi mail (zwykły) "proszę o fakturę: NIP"... ??  Sytuacja patowa... do ogarnięcia tylko ręcznie...

Link to postu
2 godziny temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

A czy Allegro w API informuje teraz, ile razy klient wypełnił "FOD"?

Nie, bo nie ma ponownego wypełniania. Zawsze klient pracuje na tym samym zamówieniu. Może tam wchodzić, wychodzić, odświeżać, zmieniać do czasu aż nie dojdzie do etapu zablokowania (gotowa do przetwarzania). Jakby się uprzeć, to można prowadzić rejestr jego zmian, będzie teoretycznie widać kiedy jakaś zmiana następowała. Natomiast sam proces kupowania w Allegro nie gwarantuje nawet chronologii zdarzeń w dzienniku więc nie polegałbym na tym.

2 godziny temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

drugi mail (zwykły) "proszę o fakturę: NIP"... ??  Sytuacja patowa... do ogarnięcia tylko ręcznie...

No a jak inaczej, jeśli klient nie poda danych do faktury w Allegro to musi podać Ci je ręcznie. Nie bardzo widzę tutaj możliwości przeskoczenia tego. Akurat to że ktoś wpisał najpierw dane do faktury a potem je usunął, po czym znowu chce fakturę to tylko szczególny przypadek takiego zachowania.

 

Link to postu
1 godzinę temu, Bartosz Rosa napisał:

Jakby się uprzeć, to można prowadzić rejestr jego zmian

Jeśli byłby taki rejestr, to Sello mogło by ostrzegać, że gdzieś w zmianach usunięto NIP. Mogło by to pomóc w tego typu przypadkach. Inne "zagrywki" klientów nie są tak groźne i można im łatwiej wytłumaczyć, że sytacja wynika z ich zachowania...

 

1 godzinę temu, Bartosz Rosa napisał:

Nie bardzo widzę tutaj możliwości przeskoczenia tego.

Napisałem o tym bardziej z powodu pokazania, że są sytuacje "omijające" API szerokim łukiem - zatem nie do końca można się ograniczać do kopiowania zachowania API 1:1. Może to oOgraniczyć program i jego możliwości.

Link to postu
5 minut temu, Bartosz Rosa napisał:

No i dlatego jest zawsze dostępna możliwość ręcznej ingerencji w transakcję :).

To jest super. Brakuje tylko w Sello informacji, że był NIP i NIPu ni(e) ma... Nie czytam maili z allegro i nie pobieram ich do Sello. Tylko je widzę i bez otwierania archiwizuję w programie zewn. W związku z tym, nie mam opcji szybkiej weryfikacji ile maili przyszło z tzw. fod-em i czy się nie zmieniły dane (wyjątkowo chodzi o fv), a Sello obecnie tego nie sygnalizuje...

 

PS

dzisiaj zauważyłem, że w Sello przy zaznaczonym pkt. odbioru jako adresie wysyłki (chodzi o OwP Poczta) PP2 wysyła do EN odbiorcę paczki/klienta a nie odbiorcę/odbiorcę wybranego przez klienta w allegro // czy przy owym "ptaszku" dla OwP, jest możliwość wyciągnięcia z bazy tego odbiorcy paczki, który został wybrany w allegro? (nie zawsze jest to ten sam, który jest właścicielem konta allegro; w niektórych wypadkich mogą na Poczcie nie wydać paczki, jeśli ktoś zechce weryfikować DO)

i - dla pewności - pytanie uzupełniające: czy przy odznaczeniu w Sello OwP w adr.wysyłki, sytuacja będzie poprawna (czyli odbiorca wybrany w allegro będzie w adresie do wysyłki)?

Link to postu

No ale jak się zmieniły dane to jaką masz pewność, że ten NIP jest nadal poprawny? Przecież mogłem niechcący przy zakupie kliknąć na firmę - Allegro wpisało mi dane, poszło. Po czym się zorientowałem, że jednak nie chcę i wycofałem zmianę pozostawiając zamówienie bez FV, bez NIPu itd. Wydaje się, że sprzedawcę obowiązuje aktualne i ostateczne dane w zamówieniu a nie to co przez chwilę się tam znajdowało.

Jeśli kupujący nie potrafi posługiwać się (obecnie) prostym interfejsem Allegro aby coś kupić to i tak zawsze zakombinuje tak, że bez ręcznej ingerencji się nie obejdzie. Więc jeśli chce tę fakturę ostatecznie to niech przyśle/przekaże też NIP. Skoro Allegro tego nie historiuje to w mojej ocenie Sello też nie powinno, bo znowu zacznie robić się bałagan jak z FODami, podpinanie, przepinanie, porównywanie, wyciąganie tego "najbardziej prawidłowego" itd.

1 godzinę temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

jest możliwość wyciągnięcia z bazy tego odbiorcy paczki, który został wybrany w allegro?

Do tego właśnie dodaliśmy pstryczek w parametrach wysyłania i odbierania > TRANSAKCJE, którym można wyłączyć umieszczanie adresu owp w adresie wysyłkowym. Wtedy w adresie wyląduje adres klienta a adres owp w notatce - czyli tak jak było kiedyś.

Jeśli klient wpisze adres dostawy to znajdzie się on a adresie wysyłkowym w transakcji. Jeśli nie wpisze, w adresie tym będzie adres z danych Allegro.

Link to postu
9 minut temu, Bartosz Rosa napisał:

No ale jak się zmieniły dane to jaką masz pewność, że ten NIP jest nadal poprawny? Przecież mogłem niechcący przy zakupie kliknąć na firmę - Allegro wpisało mi dane, poszło. Po czym się zorientowałem, że jednak nie chcę i wycofałem zmianę pozostawiając zamówienie bez FV, bez NIPu itd. Wydaje się, że sprzedawcę obowiązuje aktualne i ostateczne dane w zamówieniu a nie to co przez chwilę się tam znajdowało.

Formalnie masz rację. Ale wg mnie przeceniasz świadomość po stronie klientów... ? . Poza tym zapewne tylko z pozycji biurka sprzedawcy można odczuć jacy są Kupujący i poczuć ich postawę, którą można zdefiniować jako "FOCH/BĘDZIE NEGATYW". Jak ktoś jest IDIOTĄ to niczym go nie przekonasz, tym bardziej do tego, że to jego błąd...

Dlatego lepiej wiedzieć, że wpisał NIP i potem go usunął, żeby choćby była szansa na wykonanie telefonu do Kupującego.

 

 

13 minut temu, Bartosz Rosa napisał:

Do tego właśnie dodaliśmy pstryczek w parametrach wysyłania i odbierania > TRANSAKCJE, którym można wyłączyć umieszczanie adresu owp w adresie wysyłkowym. Wtedy w adresie wyląduje adres klienta a adres owp w notatce - czyli tak jak było kiedyś.

To wiem, ale wtedy nie mogę wysłać adresu punktu w mailu... (a ja znów swoje, co?)

 

Co szykujecie na następną wersję?

 

  • Lubię to 1
Link to postu
1 godzinę temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

Dlatego lepiej wiedzieć, że wpisał NIP i potem go usunął, żeby choćby była szansa na wykonanie telefonu do Kupującego.

Ale pytanie jak często taka sytuacja występuje, bo to będzie znów kawał kodu za tym stał, który historiuje dane, coś z nimi robi a zdarzy się to raz na 30 dni. Do tego jaka jest pewność, że Sello pobierze akurat dane w tym momencie, że ten NIP był :). Jeśli pobierze po tym fakcie to i tak tego nie sposób odzyskać.

1 godzinę temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

To wiem, ale wtedy nie mogę wysłać adresu punktu w mailu...

Wybierz jedno z dwóch :). Aby to w pełni obsłużyć musimy dodać trzeci adres w Sello, ale to nieco więcej pracy, bo i Subiekta trzeba jakoś obsłużyć a tam są tylko 2 adresy.

1 godzinę temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał:

Co szykujecie na następną wersję?

Na razie nie wiem :), bo 120% mojego czasu przeznaczam obecnie na obsługę maili i forum.

 

Link to postu
3 minuty temu, Bartosz Rosa napisał:

Do tego jaka jest pewność, że Sello pobierze akurat dane w tym momencie, że ten NIP był

To fakt. Tak patrząc, to po wprowadzeniu tej opcji ryzyko niewystawienia faktury wcale nie maleje...

[u mnie zdarzyło się 1 raz na... 40 dni... O innych przypadkach mogę nie wiedzieć]

 

3 minuty temu, Bartosz Rosa napisał:

Wybierz jedno z dwóch :).

Trzecie!  FOCH!  ?

?

Edytowane przez MARCIN e-kupowanie.pl
  • Haha 1
Link to postu

@Bartosz Rosa  -  czy po odznaczeniu image.png.f6cfe389728afde3ede89644fc26a336.png    zmiana będzie dotyczyć tylko nowo pobranych TRANSAKCJI i nie zmieni się nic w już pobranych i zakończonych? czy też zadziała to inaczej?  // tak samo odwrotnie (po ew. ponownym zaznaczeniu opcji) - co ulegnie w Sello zmianie?

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...