Skocz do zawartości

Klient wybiera przesyłkę zagraniczną

Polecane posty

Mamy taki problem, że regularnie zdarzają się klienci, którzy wybierają krajowe formy dostawy i podają adres zagraniczny. Allegro niestety na to pozwala i przepuszcza takie FOD-y. 

Większość takich sytuacji wyłapujemy ręcznie przeglądając transakcje, ale przy dużym wolumenie i zbiorczym drukowaniu dokumentów i listów przewozowych dla transakcji, które świecą na zielono zdarzyło się, że taka transakcja przeszła przez nasze sito i wysłaliśmy produkt warty 30zł + 13zł wysyłka do Belgii (koszt wysyłki 130zł...)

Czy ktoś się spotkał z takim problemem? Jak sobie radzicie?

Czy jest szansa na to, by Sello podświetlało na czerwono transakcję z krajem wysyłki innym niż Polska? Mi by nawet wystarczyło, gdyby do transakcji dodawała się automatycznie uwaga "UWAGA ADRES ZAGRANICZNY". Wtedy na pewno pracownik by wyłapał taką sytuację.

  • Lubię to 1
Link to postu

Podświetlanie na czerwono lepiej zostawić na sytuacje błędne, mieszanie tego z innymi "ostrzeżeniami" nie będzie dobre.

Jeśli już, to prędzej transakcje takie mogły by być oznaczane na żółto ostrzeżeniami, ale to jeszcze wymaga obmyślenia rozwiązań pewnych zagadnień.

Na szybko, to można na wydruku np listy magazynowej dorobić skryptem sprawdzanie czy państwo jest inne niż PL,Polska i dodawanie jakiegoś ostrzeżenia.

 

  • Lubię to 1
Link to postu
15 godzin temu, M. K. napisał:

Mamy taki problem, że regularnie zdarzają się klienci, którzy wybierają krajowe formy dostawy i podają adres zagraniczny. Allegro niestety na to pozwala i przepuszcza takie FOD-y. 

A czym wysyłacie ?

W Sello w adresie jest jeszcze Państwo i jego kod. Ja też wysyłam za granicę (kiedyś DPD teraz GLS).

Jeżeli nawet ktoś nie zmienił kraju ale podał adres zagraniczny to dalej przy generacji listów to nie przeszło bo systemy automatycznie sprawdzają kod pocztowy.

Link to postu

Mamy ten sam problem. Niestety od jakiegoś czasu DPD przepuszcza takie paczki. Kiedyś pojawiał się błąd kodu pocztowego co dawało możliwość wychwycenia takich przesyłek.

Najlepszy rozwiązanie jakie mogłoby pojawić się w Sello to właśnie podświetlanie takich transakcji lub chociaż notatka. My akurat nie korzystamy z list magazynowych.

Najgorsze jest to, że Allegro nie ma zamiaru nic z tym zrobić i problem na pewno pozostanie. Wg nich nie musimy takich przesyłek wysyłać. Niestety nie da się sprawdzać adresu do każdej transakcji...

  • Lubię to 1
Link to postu

Niestety i nas to spotyka. Faktycznie Allegro nie widzi w tym problemu, choć moim zdaniem nie powinni mieć najmniejszego problemu, żeby pokazywać koszt wysyłki do kraju, który klient wskazuje w adresie dostawy.

Wg nich nie trzeba wysyłać, ale ewentualnego negatywa z tego powodu nie usuną, bo przecież nie są wstanie ustalić faktycznego przebiegu transakcji ;)

U nas znacznie zmniejszyła się liczba takich sytuacji, gdy uzupełniliśmy cenniki niemal na wszystkie możliwe kraje. Może jednak kupując, klient czyta koszt wysyłki do jego kraju?

Jak jest u Was, macie ustawione cenniki do tych krajów, gdzie wpadają Wam dostawy?

 

Na pewno przyda się jakiś znacznik na tego typu transakcję. Dążąc do automatyzacji, musimy w jakiś sposób wyłapać te zakupy, żeby nie wylądowały od razu na magazynie.

Link to postu
Dnia 28.02.2020 o 10:28, Bartosz Rosa napisał:

Podświetlanie na czerwono lepiej zostawić na sytuacje błędne, mieszanie tego z innymi "ostrzeżeniami" nie będzie dobre.

Jeśli już, to prędzej transakcje takie mogły by być oznaczane na żółto ostrzeżeniami, ale to jeszcze wymaga obmyślenia rozwiązań pewnych zagadnień.

Na szybko, to można na wydruku np listy magazynowej dorobić skryptem sprawdzanie czy państwo jest inne niż PL,Polska i dodawanie jakiegoś ostrzeżenia.

 

Nie wiem jak inni, ale my nie korzystamy z czegoś takiego jak lista magazynowa.

Drukujemy dokumenty końcowe do wszystkich "zielonych" transakcji i tworzymy paczki - na tym rola Sello się kończy i resztę ogarnia Prosta Paczka.

 

Dnia 28.02.2020 o 11:43, Paweł Wilk napisał:

W Sello w adresie jest jeszcze Państwo i jego kod. Ja też wysyłam za granicę (kiedyś DPD teraz GLS).

Jeżeli nawet ktoś nie zmienił kraju ale podał adres zagraniczny to dalej przy generacji listów to nie przeszło bo systemy automatycznie sprawdzają kod pocztowy.

Wysyłamy InPost i GLS - w przypadku InPost Prosta Paczka pokazuje błąd, bo metoda dostawy Allegro minikurier nie działa za granicę, ale w GLS drukuje się list przewozowy z adresem zagranicznym.

Link to postu
2 godziny temu, M. K. napisał:

Nie wiem jak inni, ale my nie korzystamy z czegoś takiego jak lista magazynowa.

To wg czego magazyn pakuje? Dokumentów końcowych?

Dnia 27.02.2020 o 19:50, M. K. napisał:

Czy ktoś się spotkał z takim problemem? Jak sobie radzicie?

Tak, spotykamy się z tego typu sytuacjami ale nie są już dla nas problemem odkąd napisaliśmy sobie skrypt sprawdzający wszystkie transakcje do paczek pod względem:

- czy cały adres nie jest zbyt długi (bo jeżeli tak, to nie zmieści się na wydruku i go skracamy)

- czy w adresie jest ciąg znaków (czy klient wpisał nazwę ulicy)

- czy w adresie jest liczba (czy klient wpisał numer mieszkania/domu)

- czy w transakcji z wybranym sposobem wysyłki nie paczkomatowej jest wpisana fraza paczkomat w danych adresowych (np. list pocztowy z adresem paczkomatu)

- czy numer telefonu jest poprawny (głównie dla przesyłek InPost)

- czy dany paczkomat istnieje

- czy dane do faktury zawierają NIP oraz na odwrót (czy paragon czasem nie ma wpisanego NIP)

- czy nie ma zdublowanej wpłaty (już nie występuje po 1.33+)

- czy nie ma zbyt wartościowego zamówienia listem niepoleconym (wtedy zmieniamy na polecony)

- czy dane do wysyłki nie zawierają znaków specjalnych zakodowanych w inny sposób (np ')

- czy kraj wysyłki to Polska

- czy kod pocztowy jest prawidłowy

 

Dopiero jak wszystko się zgadza to robimy dokumenty i paczki. W przeciwnym razie transakcja zostaje wstrzymana i piszemy/dzwonimy do klienta.

Link to postu
Dnia 29.02.2020 o 18:25, M. K. napisał:

ale w GLS drukuje się list przewozowy z adresem zagranicznym.

Czyli masz program uGLSI do importu paczek z Sello. Ten program automatycznie zmienia miejscowość i dopasowuje ją do kodu pocztowego jaki został podany przez klienta.

To dotyczy przesyłek krajowych, jeżeli ktoś poda adres zagraniczny ale nie zmieni kraju to ten program albo wywali błąd błędnego kodu pocztowego. Jeżeli jakimś cudem kod będzie dał się dopasować do kodów PL to zmieni miejscowość na naszą o czym zostaniesz poinformowany (żółta gwiazdka przy liście przed jego wydrukowaniem z informacją co zmieniono).

W najgorszym przypadku paczka może pójść gdzieś w złe miejsce ale w PL...

Nie ma opcji, żeby poszła za granicę jeżeli masz ustawiony kod kraju na PL.

Link to postu
Dnia 29.02.2020 o 21:12, maniootek • napisał:

To wg czego magazyn pakuje? Dokumentów końcowych?

Tak, mają wydrukowane dokumenty końcowe.

Kompletujemy w Prostej Paczce 2.

Dnia 2.03.2020 o 07:56, Paweł Wilk napisał:

Czyli masz program uGLSI do importu paczek z Sello. Ten program automatycznie zmienia miejscowość i dopasowuje ją do kodu pocztowego jaki został podany przez klienta.

Nie. List przewozowy jest wystawiany w Prostej Paczce. Przez Sello przechodzi kod kraju inny niż Polska, więc Prosta Paczka bezkrytycznie wystawia list zagraniczny.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...