Skocz do zawartości

Biuro-problem z wysyłką używając podpisu kwalifikowanego na karcie GRAPHITE

Polecane posty

Jak w temacie, mamy problem z wysyłką poprzez Biuro używając nowej karty z podpisem kwalifikowanym typu GRAPHITE. Stare oprogramowanie do podpisu kwalifikowanego zostało kompletnie odinstalowane i zainstalowano nowe oprogramowanie Szafir obsługujące kartę typu GRAPHITE z podpisem kwalifikowanym. Poprzez Rachmistrza czy Gratyfikanta podpisuje i wysyła deklaracje prawidłowo, ale próbując wysłać zbiorczo deklaracje lub pliki JPK poprzez Biuro (bez znaczenia czy jedną deklarację czy więcej) robi się problem w momencie gdy wybraliśmy klienta/klientów którego plik chcemy wygenerować, podpisać i wysłać. Do momentu zaznaczania podmiotów/klientów jest OK, ale klikając dalej Biuro próbuje otworzyć sobie Rachmistrza (widać to w menedżerze zadań) i na tym etapie program zawiesza się i widzimy tylko komunikat o wygenerowaniu deklaracji elektronicznej. Możemy tylko poprzez menedżer zadań zakończyć pracę Rachmistrza i otrzymamy komunikat o błędzie podczas próby wysyłki deklaracji.

Jest na to jakieś rozwiązanie?

Screeny z momentem zawieszenia się Biura oraz po "zamknięciu" Rachmistrza poprzez Menedżer zadań poniżej

biuro-wysyłka.jpg

biuro-zatrzymanie_rachmistrza.jpg

Link to postu

Win 7 Pro i aktualizowany jest na bieżąco, a Biuro 1.20. Rachmistrz i Gratyfikant są w wersji 1.60 SP1 HF1

Poprzedniego dnia aktywny był jeszcze stary podpis kwalifikowany i działał normalnie. Dopiero gdy trzeba było używać nowego podpisu, który jest już niestety na nowej karcie GRAPHITE. Karta ta nie była czytana (obsługiwana przez dotychczasowe oprogramowanie CCS) i należało odinstalować aktualne oprogramowanie, aby zainstalować soft przeznaczony dla kart GRAPHITE.

Podpis kwalifikowany działa indywidualnie u klientów w Rachmistrzu, natomiast problemy są podczas prób wysyłki poprzez Biuro (dotyczy zarówno deklaracji VAT jak i plików JPK) i nie ma znaczenia czy chcę wysłać jeden plik czy kilka.

P.S. Pakietu Insert nie przeinstalowaliśmy na tym komputerze.

Edytowane przez Grzegorz Bertling
Link to postu
  • 2 tygodnie później...

Przeinstalowanie Biura nic nie dało :(

Wygląda jakby podczas próby podpisu deklaracji zawiesił się Rachmistrz, którego Biuro uruchamia sobie w tle. Widocznie jest jakiś problem współpracy Biura z oprogramowaniem karty Graphite.

Proszę o pomoc, bo zbliża się kolejny termin...

Link to postu
  • 1 miesiąc temu...

Proszę dodać nowego użytkownika w systemie Windows z uprawnieniami administratora, przelogować się i wówczas sprawdzić jaki jest efekt.

W razie dalszych problemów proszę przeprowadzić archiwizację danych, a pliki, które zostaną utworzone zabezpieczyć w bezpiecznym miejscu.
Następnie należy odinstalować aplikację Biuro GT, przeczyścić rejestry systemowe (zewnętrznym programem) i ponownie zainstalować program.

Link to postu
  • 8 miesięcy temu...
W dniu 21.04.2020 o 12:29, Kamil Goleń napisał:

Proszę dodać nowego użytkownika w systemie Windows z uprawnieniami administratora, przelogować się i wówczas sprawdzić jaki jest efekt.

W razie dalszych problemów proszę przeprowadzić archiwizację danych, a pliki, które zostaną utworzone zabezpieczyć w bezpiecznym miejscu.
Następnie należy odinstalować aplikację Biuro GT, przeczyścić rejestry systemowe (zewnętrznym programem) i ponownie zainstalować program.

No i udało się w końcu rozwiązać powyższy problem. Jeśli ktoś ma podobny problem z wysyłką zbiorczą poprze Biuro przy użyciu podpisu kwalifikowanego na karcie Graphite to przedstawię rozwiązanie, które nam pomogło.

Uruchomiliśmy Menedżera CryptoCard Graphite i po włożeniu czytnika USB z kartą Graphite kliknęliśmy "gwiazdkę" (PINY) [1], a następnie "Trwały kod pin QSCD..." [2] i włączamy opcję "Trwały pin - tryb zapamiętywania" [3]

 

CRYPTOCARD1.thumb.jpg.2d1dc6214c054de7a01b8b30d9d4a1ee.jpg

 

 

 

Edytowane przez Grzegorz Bertling
  • Dziękuję 1
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...