Skocz do zawartości

E-archiwizacja - zawiesza się

Polecane posty

Od jakiegoś czasu regularnie co kilka archiwizacji zawiesza się e-archiwizacja. Nie idzie nic zrobić z poziomu samej aplikacji e-archiwizacja nexo. Jedynym rozwiązaniem jest wyrzucenie procesów e archiwizacji (earchiwizacja i earchiwizacja.worker), potem skasowanie przesłanych części kopii poprzez moduł e-archiwizacji w Subiekcie. Prawdopodobnie zawsze zawiesza się w podobnym momencie.

 

Edytowane przez Łukasz W.
Link to postu

Przyczyną jest najprawdopodobniej brak miejsca w usłudze. Wtedy wystarczy usunąć najstarsze archiwa tak, aby zrobić miejsce na nowe.

Można też skorzystać z opcji informowania e-mailem o kończącym się miejscu na kolejne kopie zapasowe.

Powinno też działać ustawienie automatycznego nadpisywania najstarszych archiwów, czyli usuwania, żeby zrobić miejsce na nowe.

 

Edytowane przez Jarek K.
Link to postu

Automatyczne nadpisywanie jest aktywne cały czas, przez kilka tygodniu działało dobrze, dopiero od kilu dni tak się dzieje.

Cytat

Prawdopodobnie zawsze zawiesza się w podobnym momencie.

To jednak nieprawda, teraz zawiesiło się przy 117 MB

Cytat

Przyczyną jest najprawdopodobniej brak miejsca w usłudze. Wtedy wystarczy usunąć najstarsze archiwa tak, aby zrobić miejsce na nowe.

Być może, spróbuje usunąć dzisiaj starsze archiwa, jednak powinna działać funkcja nadpisywania.

Link to postu
  • 3 tygodnie później...

W Pańskim przypadku bardzo wolno przebiega wysyłanie archiwów, wysyłanie 600MB dochodzi do 12h. Prawdopodobnie jest jakiś problem z połączeniem internetowym. Po stronie serwisu wszystko jest w porządku, nic się nie zacina, inni klienci wysyłają swoje archiwa bez problemu.

Proszę o podanie numerka tego archiwum, z którym teraz wystąpił problem. Czy to jest 201712051600?
Czy wysyłanie tego archiwum zostało wznowione? Wygląda na to, że nadal jest wysyłane, a jeszcze nie osiągnęło połowy.

Link to postu

Problem z połączeniem rzeczywiście występuje - niestety nowy światłowód dopiero w przyszłym roku, lecz chodzi mi o to, że archiwizacja zawiesza się zawsze, jak kończy się miejsce na dysku e-archiwizacji, mimo uruchomionej opcji nadpisywania.

201712051600 rzeczywiście mogła zawiesić się z powodu internetu - wznowiona leci dalej.

Niestety archiwum z problemem musiałem skasować - dopiero wtedy po ręcznym zwolnieniu pamięci możliwa jest kontynuacja. Działa to tak:

1.Dysk pełen - Archiwum się zawiesza - nie można wstrzymać ani anulować.

2.Trzeba wyłączyć proces e-archiwizacji

3.Zwolnić miejsce na dysku

4.Można uruchomić e-archiwizacje z powrotem, można wtedy anulować te zawieszone archiwum - nie ma możliwości kontynuacji, trzeba stworzyć kolejne.

I tak do następnego zapełnienia dysku. Następnym razem nie skasuję tego archiwum i napiszę tutaj jakie to było.

Link to postu

Stare archiwa są usuwane zgodnie z ustawieniem. Z logu na serwerze wynika, że zaraz po rozpoczęciu transferu archiwum o numerze 201712051600, dokładnie 6 sekund później, zostało automatycznie usunięte archiwum 201711241600, po zabrakło miejsca. Natomiast o 8:49 zostały usunięte ręcznie trzy kolejne archiwa z kolejnych dni, a o 11:16 rozpoczęło się wysyłanie kolejnego archiwum 201712061115. Wysyłanie archiwum 201712051600 nie zostało zakończone, ostatni raz zostało coś z niego wysłane o 11:15.

Link to postu
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

U nas też się wiesza zwykle po wysłaniu kilku GB danych (zwykle na 7GB z 10GB, pomaga restart serwera - usluga się sama wznawia i wysyła resztę)
Temat zgłosiłem Panu Jarkowi KοIaѕie na PRV.

Akurat na przełomie roku zmienialiśmy serwer na nowy więc temat systemu operacyjnego i sprzętu można wykluczyć.
(usterka polegająca na wieszaniu się procesu wysyłki Archiwum występowała na starym i występuje również na nowym serwerze) 

Mówiąc wprost coś jest na rzeczy z aplikacją NEXO do wysyłki. 

Edytowane przez Jarek KοIaѕa
identity protection
Link to postu
  • 2 miesiące temu...

Mamy już wersję 20 nawet 20.0.1 więc będziemy testować i damy znać czy udało się skutecznie rozwiąząć problem.

Tymczasem wczoraj z migrowaliśmy się z 20 do 20.0.1.
Przed konwersją bazy danych naturalnie zrobiliśmy archiwizacje. Po konwersji również zrobiliśmy archiwizacje.
W wyniku w/w czynności w programiku do wysyłania e-archiwizacji znalazły się 2 archiwa. Z tego co zauważyłem tylko 1 zaczęło się wysyłać automatycznie, drugie było w kolejce, z ręki puściłem "play" i rozpoczęła się wysyłka 2 archiwów na raz.

Reasumując: Wysyłka z serwera, 2 archiwa, każde po 10GB.
Dziś sprawdziłem czy zostały one wysłane, 1 z nich się wysłało, przy drugim był komunikat "Value can not be null" czerwonym kolorem czcionki.
Wznowiłem wysyłkę tego drugiego (niewysłanego) archiwum poprzez naciśniecie przycisku "play" i rozpoczęło wysyłanie od 800MB, czyli pewnie tam gdzie się zatrzymał.

W czym rzecz?
 

Edytowane przez Użytkownik GT/NEXO
Link to postu

Nie trzeba było nic ubijać.
Po prostu kliknąłem play i nastąpiła kontynuacja wysyłki archiwum na serwery e-archiwizacji.
Tak jak powiedziałem wznowiło od 800MB, obecnie już prawie jest 3GB i cały czas "ładnie" wysyła.

Ten komunikat z błędem nie jest nowy, już tak kilka razy miałem w przeszłości, jeszcze długo przed wersją 20.
Nigdy wcześniej jednak tego (jakoś) nie zgłosiłem.

 

Edytowane przez Użytkownik GT/NEXO
Link to postu
  • 7 miesięcy temu...

Temat z wieszaniem się wysyłki wydaje się, że został rozwiązany skutecznie bo od dłuższego czasu go nie zaobserwowałem.


Nadal jednak przy wysyłce równolegle 2 i więcej archiwów w chmurę, wywala często komunikat:  "Value can not be null" - gdy taki problem wystąpi wystarczy wznowić wysyłkę z poziomu apki e-archiwizacji i znów równolegle wysyła. Wznowienie polega na tym aby kliknąć klawisz play/pause z tym, że gdy wystąpi ten problem to ten klaiwsz przybiera formę zawiniętej strzałki. 

 

Edytowane przez Użytkownik GT/NEXO
Link to postu
  • 1 miesiąc temu...

Panie Piotrze,

Mam na uwadze Pana radę i gdy kolejnym razem temat wystąpi, zrobię jak Pan sugeruje i wrócę.

Tymczasem wynikł inny problem, archiwum ma ponad 16GB danych, przy próbie wysyłki widzę komunikat, że plik jest zbyt duży.
Wykupiona usługa to 30 GB więc nie wiem w czym problem?

Tak przy okazji, to archiwum jest tak duże w związku z pocztą i otrzymywanymi przez nas licznymi zdjęciami od klientów (załączniki do poczty).
Powstało w NEXO co prawda rozwiązanie gdzie można w chmurze umieszczać pliki wysyłane i fajnie, potrzebujemy jednak rozwiązania dla załączników przychodzących jak i wyrzucenia do chmury tych które już są w bazie. Pisałem o tym na forum (przewidując problem) już z 2 lata temu. 

Jeśli ma Pan jakikolwiek wpływ na to, to uprzejmie proszę o zwiększenie priorytetu dla w/w opisywanego zagadnienia.
Z góry dziękuję za empatię i jednocześnie proszę o info jak poradzić sobie z problemem, który wystąpił.

 

nexo_1.jpg

NEXO.jpg

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...