Skocz do zawartości

POLE WŁASNE - Sortowanie

Polecane posty

Witam,

Mam takie zagadnienie. Zdefiniowałem sobie nowe Pole Własne typu Słownik. W Słowniku zdefiniowałem sobie kolejne pozycje. Zakładam, że pozycje będę dodawał/modyfikował.

Teraz mam taki problem/niedogodność - w widoku np. faktur (czy też dowolnych innych dokumentów) próbując posortować pozycje po Polu Własnym nie sortuje mi ich alfabetycznie, a chronologicznie po czasie dodania pozycji do słownika. Tak więc dochodzi do sytuacji, gdzie dla przykładowych pozycji

AAA dodany dnia 1

AAB dodany dnia 2

AAC dodany dnia 1

 

Sortowanie narastająco daje następujący widok

AAA

AAC

AAB

 

Czy istnieje ustawienie, które rozwiąże powyższą niezgodność sortowania narastająco/malejąco?

 

Pozdrawiam

Link to postu
4 godziny temu, Przemysław Kwiatkowski napisał:

Na liście faktur - nie da się.

Przepraszam, najwyraźniej nie doczytałem/nie zrozumiałem problemu - jest jak napisał Pan Przemysław, na liście dokumentów (technicznie) sortowanie odbywa się po identyfikatorze słownika, a nie jego nazwie, czyli w praktyce w kolejności dodawania elementów słownika, jedyne obejście jakie widzę to samodzielne posortowanie słownika (zmiana identyfikatorów) według nazw elementów słownika.

Link to postu

Ok, dziękuję bardzo za odpowiedzi.

Niestety psuje to moją koncepcję dodawania/modyfikowania kolejnych pozycji w słowniku... bo rozumiem (na podstawie mojego przykładu) że fizycznie musiałbym usunąć ze słownika pozycję AAC, dopiero dodać AAB, po czym ponownie wprowadzić AAC... 

No nic, szkoda, niestety muszę zrezygnować z tej metody przeglądania/grupowania pozycji na fakturach

Link to postu
14 minut temu, Tomasz Urbaniak napisał:

bo rozumiem (na podstawie mojego przykładu) że fizycznie musiałbym usunąć ze słownika pozycję AAC, dopiero dodać AAB, po czym ponownie wprowadzić AAC... 

No nie, przecież wtedy zostałyby usunięte powiązania z dokumentami, należy zrobić dokładnie tak, jak napisałem - zmienić identyfikatory.

 

15 minut temu, Tomasz Urbaniak napisał:

No nic, szkoda, niestety muszę zrezygnować z tej metody przeglądania/grupowania pozycji na fakturach

Coś to się nie zgadza - założyłem że rozmawiamy o polach własnych "dokumentów", gdyż jesteśmy w dziale "Subiekt GT" a teraz pisze Pan o "pozycjach na fakturach" - czy na pewno chodzi o GT ?

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...