HotKey . 248 Napisano 26 Marca 2020 Udostępnij Napisano 26 Marca 2020 w dwa formularze w jednej transakcji Spotkała mnie dzisiaj sytuacja jakiej się już nie spodziewałem. Klientka wypełniła formularz dwa razy. Raz podała fakturę i przesyłkę OWP Pocztą drugi raz: paragon i paczkomat (w drugim, późniejszym formularzu po 6 h od wypełnienia pierwszego). Rozumiem, że Sello bierze dane z drugiego formularza i ignoruje dane z pierwszego formularza? Otóż niestety pojawiły się notatki z pierwszego formularza - adres OWP - to już chyba było zgłaszane. Dalej miałem dane adresowe Paczkomatu z drugiego formularza, oraz znacznik "Faktura" z pierwszego formularza. Skasowanie transakcji i pobranie jej ponownie naprawiło sprawę, nie pomogło np kliknięcie PPM i pobranie danych od nowa, trzeba było aż skasować transakcję. Czemu jest to aż tak skomplikowane ? Mam najnowszą wersję Sello. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 747 Napisano 26 Marca 2020 Udostępnij Napisano 26 Marca 2020 w dwa formularze w jednej transakcji Nie ma wielu wersji formularza. Są tylko dane w zamówieniu, które można zmieniać do czasu np. zakończenia płatności. Za każdym razem po zmianie dane będą zaktualizowane w Sello. Notatki się nie zaktualizują w takim wypadku ale mamy to przewidziane do zmiany, jak się uda to w 1.34. Typ dokumentu natomiast przestawia się z PA na FS, w drugą stronę to nie działa, dlatego pozostała FS. 2 godziny temu, HotKey . napisał: Czemu jest to aż tak skomplikowane ? To są problemy wieku młodzieńczego. Całe pobieranie transakcji jest stworzone zupełnie od nowa, zatem zdarzają się nieprzewidziane i nieobsłużone jeszcze sytuacje. Będziemy to prostować w najbliższych aktualizacjach. Cytuj Link to postu
MARCIN e-kupowanie.pl 999 Napisano 26 Marca 2020 Udostępnij Napisano 26 Marca 2020 w dwa formularze w jednej transakcji 1 godzinę temu, Bartosz Rosa napisał: Typ dokumentu natomiast przestawia się z PA na FS, w drugą stronę to nie działa, dlatego pozostała FS. Nie zawsze. Niestety zależy to od tego kiedy Sello pobierze dane. Jeśli po dwóch próbach klienta to będą dane z drugiej próby i dane do faktury w ogóle się nie pojawiają w Sello. Gdyby w Sello był znacznik FS zawsze gdy klient (kiedykolwiek) go wybierze, to nie musiałbym anulować już ładnych kilku paragonów po interwencji klientów lub spostrzeżeniu danych do faktury przed wysyłką. W innych wypadkach tłumaczę, że to allegro zaczęło inaczej działać od ub. roku i nie mogę wystawić faktury do wysłanego już paragonu (bez nip)... Niemniej z powodu zmiany działania allegro i błędów klientów czasem robi się zamiesznie... Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 747 Napisano 27 Marca 2020 Udostępnij Napisano 27 Marca 2020 w dwa formularze w jednej transakcji No pobiorą się i zapiszą aktualnie dostępne w Allegro dane. 21 godzin temu, MARCIN e-kupowanie.pl napisał: Gdyby w Sello był znacznik FS zawsze gdy klient (kiedykolwiek) go wybierze To nie jest możliwe, bo Allegro nie ma historii zmian w zamówieniu. Jest tylko jedno zamówienie i w Sello jest to, co było w zamówieniu w momencie ostatniej synchronizacji. W tej chwili i tak FS pozostaje jeśli miałeś to wcześniej pobrane, natomiast gdyby Sello cofało FS do PA tak jak chce HotKey to tym bardziej nie odnotowałbyś takiej sytuacji. Cytuj Link to postu
MARCIN e-kupowanie.pl 999 Napisano 27 Marca 2020 Udostępnij Napisano 27 Marca 2020 w dwa formularze w jednej transakcji 2 minuty temu, Bartosz Rosa napisał: To nie jest możliwe, bo Allegro nie ma historii zmian w zamówieniu. Może warto by im to zasygnalizować? Tzn. sytuację, gdy klient kasuje swój wybór kolejnym wypełnieniem dostawy/płatności w allegro. A gdyby Sello opierało sie tutaj na mailach? Tam ślad o FS zostaje (przy każdym wypełnieniu dostawy/płatności w allegro przychodzi mail). Ciekawe, czy to możliwe? Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 747 Napisano 27 Marca 2020 Udostępnij Napisano 27 Marca 2020 w dwa formularze w jednej transakcji Można na różne sposoby próbować rozwiązywać problemy, ale uważam, że nie tędy droga. Problem jest w tym, że kupujący nie potrafią skorzystać właściwie z systemu zamawiania jaki oferuje im Allegro. Allegro i tak w wielu miejscach próbuje prowadzić kupującego za rękę, np informując, że to samo już niedawno kupił, czy na pewno chce kupić jeszcze raz itp. Pomimo tak jasnych wskazówek i tak trafiają się klienci, którzy tego nie rozumieją i dokonują pół(nie)świadomie ponownych zakupów, z których się potem wycofują. Jednak myślę, że sporą część takich przypadków to ostrzeżenie eliminuje. Dlatego, jeśli pojawiają się tego typu problemy trzeba z tym uderzyć do Allegro, aby również ostrzegali użytkownika o fakcie, że raz wybrał fakturę, a teraz to zmienia - czy jest tego świadom. To odsieje, ale nie wykluczy całkowicie tego typu przypadków. Natomiast dorabianie kolejnych mechanizmów obronnych po stronie programu, analizowanie treści maili, wyciąganie jakichś wniosków, obsługa różnych kolejności wystąpienia zdarzeń w czasie, opóźnionych wiadomości - to samo w sobie staje się bardzo skomplikowane i zamiast gasić pożar w zarodku, próbuje go gasić gdy już cały dach płonie. - w dodatku przy użyciu wiaderka i chochli. Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.