Skocz do zawartości

Import zamówień - wyjątki

Polecane posty

Witam, mam takie pytanie. Mamy integrację z Nexo Pro i importujemy do Nexo zamówienia ze sklepu...

Tutaj jednak pojawiają się pewne problemy. Np. darmowa wysyłka - którą nasz system generuje jako 0 zł, w nexo nie może się dodać za 0 zł, musi być za 1 grosz. Podobnie niektóre rabaty naliczają się inaczej.

Moje pytanie brzmi. Czy jest sposób, aby zamówienia dodawały się 1 do 1 w nexo, a błędy pojawiały dopiero przy próbie zrealizowania zamówienia?

Link to postu
4 godziny temu, Jakub Z napisał:

Mamy integrację z Nexo Pro i importujemy do Nexo zamówienia ze sklepu...

Tak naprawdę to pytanie bardziej do osoby/firmy, która wam tą integrację wykonała. Poprzez Sferę, nie ma problemu z wystawieniem ZK, w którym pozycja będzie za kwotę 0zł. Co do naliczania rabatów, to tutaj też kwestia, czy wasza integracja przekazuje cenę bazową + rabat, albo cenę bazową + cenę z rabatem itp. Jeśli też wasz sklep ma jakąś przesadzoną dokładność danych w bazie, będzie gubił ułamki.

  • Lubię to 2
Link to postu
  • 3 miesiące temu...
Dnia 21.04.2020 o 15:06, Radomił Ząbik napisał:

Tak naprawdę to pytanie bardziej do osoby/firmy, która wam tą integrację wykonała. Poprzez Sferę, nie ma problemu z wystawieniem ZK, w którym pozycja będzie za kwotę 0zł. Co do naliczania rabatów, to tutaj też kwestia, czy wasza integracja przekazuje cenę bazową + rabat, albo cenę bazową + cenę z rabatem itp. Jeśli też wasz sklep ma jakąś przesadzoną dokładność danych w bazie, będzie gubił ułamki.

Witam, a mam jeszcze pytanie. Bo własnie mamy problem z przekazywaniem zamówień, bo ciągle odejmuje/dolicza 2-3 grosze w Nexo....

Używamy systemu Nopcommerce (tam kwoty są XX,XXXX zł) . Zastanawiam się:
a) czy da się zrobić aby zamówienie w nexo było 1 do 1 w kwotach? ewentualnie jakieś wskazówki jak to wdrożyć? mamy problem że gubi nam zaokrąglenia 1,3 grosze... 
b) podobnie z tymi rabatami - jeden system jest skomplikowany, a później kolejny ;)  w efekcie pojawiają się odrębne wartości ;]
c) podpowiesz co zrobić aby kwoty zerowe się przekazywały? (chyba, że to fiskalnie jest źle i nie można takiego paragonu? ale chcieliśmy zaznaczać to Klientowi, że miał "darmową wysyłkę".)

Osoba która to dla mnie robi (brat), nie zajmuje się raczej Nexo... O ile potrafi programować, to już wdrożyć się w tak rozległy system / wyłapać niuanse obu systemów (szczególnie rbatów/przeliczeń... to jest pewien problem). Jednocześnie jak czasem zerkamy na oferty, to za głupie poprawki 1 pluginu, czasem mówią kwoty rzędu 4-5 k... więc zrobienie integracji jaką robimy to są pewnie już w ogóle chore pieniądze... tzn. przy dużych firmach to może grosze, ale dla naszej to prawie nierealny koszt...

Link to postu
34 minuty temu, Jakub Z napisał:

a) czy da się zrobić aby zamówienie w nexo było 1 do 1 w kwotach? ewentualnie jakieś wskazówki jak to wdrożyć? mamy problem że gubi nam zaokrąglenia 1,3 grosze... 

b) podobnie z tymi rabatami - jeden system jest skomplikowany, a później kolejny ;)  w efekcie pojawiają się odrębne wartości ;]

Jak już wspomniałem, to wszystko zależy od kodu integracji, zapewne przez Sferę, którą macie z Nopcommerce - samo nie ma integracji, więc wnioskuje, że ktoś i tu nie wiem, czy brat, napisał taką integrację, czy jakaś firma. Trzeba zerknąć jak są wprowadzane ceny do NEXO, poprzez Sferę. Prawdopodobnie wrzucą cenę nie wskazującą rabatu, NEXO skądś cenę bierze podczas dodawania pozycji, po czym, jak dostaje inną, to stwierdza, że jest rabat. Ale to wszystko trochę gdybanie, bez kodu. Bezpieczne dodanie ceny, aby nie pojawiły się zmiany, powinno mniej więcej wyglądać tak:

poz.Cena.NettoPrzedRabatem = cena;
poz.Cena.RabatProcent = 0;                    
poz.Cena.NettoPoRabacie = cena;

 

38 minut temu, Jakub Z napisał:

c) podpowiesz co zrobić aby kwoty zerowe się przekazywały? (chyba, że to fiskalnie jest źle i nie można takiego paragonu? ale chcieliśmy zaznaczać to Klientowi, że miał "darmową wysyłkę".)

Tu podobnie musi być jakaś kwestia po stronie tego narzędzia - bez problemu można utworzyć ZK z ceną równą 0. Spróbujcie w samym Subiekcie utworzyć takie ZK ręcznie, jeśli się da, to przez Sferę także. Może programista waszego rozwiązania, dał warunek, że jak jest zero, to nie dodawaj, czasem tak ludzie robią.

 

40 minut temu, Jakub Z napisał:

Osoba która to dla mnie robi (brat), nie zajmuje się raczej Nexo... O ile potrafi programować, to już wdrożyć się w tak rozległy system / wyłapać niuanse obu systemów (szczególnie rbatów/przeliczeń... to jest pewien problem). Jednocześnie jak czasem zerkamy na oferty, to za głupie poprawki 1 pluginu, czasem mówią kwoty rzędu 4-5 k... więc zrobienie integracji jaką robimy to są pewnie już w ogóle chore pieniądze... tzn. przy dużych firmach to może grosze, ale dla naszej to prawie nierealny koszt...

Troszkę się pogubiłem. Brat programował to rozwiązanie do połączenia Nopcommerce z Subiektem NEXO przez Sferę? Nopcommerce raczej chyba nie programował, bo to jest CRM, ewentualnie dostosował ;) Jeśli programował ten łącznik, to przekazać mu sugestie powyżej, powinien Sobie z nimi poradzić, jak jest programistą :) Teraz pisze Pan o poprawkach pluginu, czyli chyba jednak nie brat, no chyba, że brat kasuje takie kwoty. No poprawka, jak coś działa źle, to chyba nie powinna być płatna, tym bardziej chyba trywialna - zaczynam się gubić czytając Pana wypowiedzi i już nie wiem co i jak. Nie wiem, jaką częścią integracji, jest samo wczytywanie zamówień, kto wam robił, nie chcę też się wypowiadać czy płacicie dużo czy mało, bo nie znam faktów, które pewnie mogą być różne po obu stronach. Ewentualnie proszę o kontakt w wiadomości prywatnej.

 

  • Dziękuję 1
Link to postu
49 minut temu, Jakub Z napisał:

Używamy systemu Nopcommerce (tam kwoty są XX,XXXX zł) . Zastanawiam się:

Jeszcze zastanawiam się, czy temat nie pada na precyzji waluty, bo pewnie w NEXO macie ustawione 2 miejsca po przecinku, a obsługujecie je w 4, więc wtedy na wartości może polecieć - możecie zmienić precyzję, ale może to zrodzić więcej konfliktów. W takim przypadku, integrator powinien lecieć po polach wartości, a nie ceny jednostkowej, co powinno zniwelować te różnice.

  • Dziękuję 1
Link to postu
23 minuty temu, Radomił Ząbik napisał:

Troszkę się pogubiłem. Brat programował to rozwiązanie do połączenia Nopcommerce z Subiektem NEXO przez Sferę? Nopcommerce raczej chyba nie programował, bo to jest CRM, ewentualnie dostosował ;) Jeśli programował ten łącznik, to przekazać mu sugestie powyżej, powinien Sobie z nimi poradzić, jak jest programistą :) Teraz pisze Pan o poprawkach pluginu, czyli chyba jednak nie brat, no chyba, że brat kasuje takie kwoty. No poprawka, jak coś działa źle, to chyba nie powinna być płatna, tym bardziej chyba trywialna - zaczynam się gubić czytając Pana wypowiedzi i już nie wiem co i jak. Nie wiem, jaką częścią integracji, jest samo wczytywanie zamówień, kto wam robił, nie chcę też się wypowiadać czy płacicie dużo czy mało, bo nie znam faktów, które pewnie mogą być różne po obu stronach. Ewentualnie proszę o kontakt w wiadomości prywatnej.

 

Resztę przekazałem. Może z czymś wrócę ;)

Do tego się odniosę, bo tradycyjnie wmieszałem nowy wątek, nie rozwijając go ;) Chodziło o zupełnie inny temat ? jak koszyk zakupowy do nopcommerce.... Który w ofercie ma firma X... przetestowałem go i znalazłem X błędów, sugestii usprawnień... No i pojawił się wątek, że mogę czekać w nieskończoność na naniesienie poprawek, lub je zlecić... zlecenie to jednak koszt rzędu 4 k +... a zmiany nie były duże, więc.... Zresztą z tą samą firmą kiedyś rozmawiałem na temat integracji właśnie z Subiektem GT... ale nie mieli demo / nic co by pokazywało jak to działa, a plugin kosztował około 3 k... a wspominali, że mogą być potrzebne dodatkowe poprawki i tam kwoty szły w kwoty (już nie pamiętam jakie, ale koło 10 k). Dlatego porzuciłem temat i zrobiliśmy integracje sami...  z grubsza to działa, ale są niektóre kwiatki. Sorry za wprowadzanie chaosu :)

Edytowane przez Jakub Z
Edit: No i dzięki! poza "ikonkami" wypada też i tak! Odpiszę na priv na to poniższe ;)
Link to postu

Odnośnie kosztów nie będę się wypowiadał, różne Sobie modele biznesowe przyjmują firmy programistyczne, aczkolwiek model gdzie klient płaci za komplet godzin, nieważne, że poprawki wynikają z błędów programisty, to chyba jakiś Święty Grall :) Może lepiej nie wspominać tutaj takich opcji, bo jeszcze Insert by je przyjął :P Mam też świadomość, dzięki użytkownikom forum, że dla Pana "poprawka" to nie poprawianie błędu kodu programisty, tylko dostosowanie klasyczne i logicznego rozwiązania, do wymogów biznesowych Pana organizacji, co już wymaga szeregu zmian i testów, z czego mogą się pojawić koszty.  

Link to postu
  • 2 tygodnie później...
Dnia 5.08.2020 o 12:16, Radomił Ząbik napisał:

Odnośnie kosztów nie będę się wypowiadał, różne Sobie modele biznesowe przyjmują firmy programistyczne, aczkolwiek model gdzie klient płaci za komplet godzin, nieważne, że poprawki wynikają z błędów programisty, to chyba jakiś Święty Grall :) Może lepiej nie wspominać tutaj takich opcji, bo jeszcze Insert by je przyjął :P Mam też świadomość, dzięki użytkownikom forum, że dla Pana "poprawka" to nie poprawianie błędu kodu programisty, tylko dostosowanie klasyczne i logicznego rozwiązania, do wymogów biznesowych Pana organizacji, co już wymaga szeregu zmian i testów, z czego mogą się pojawić koszty.  

 

A mam jeszcze jedno pytanie. Platforma sklepowa posiada system "punktów" który może obniżyć lub całkowicie posłużyć do spłaty zamówienia. Zastanawiam się, jak coś takiego przekazać do nexo?

Czyli np. za zarejestrowanie dostajemy 100 punktów o równowartości załóżmy 10 zł. Klient zamawia za 100 zł, 10 zł używa z punktów, 90 zł ma do opłacenia... pytanie jak coś takiego przekazać do nexo?

Forma płatności > Bon własny ? czy może jest jeszcze inne miejsce, które by się lepiej nadawało? Może ktoś przerabiał taki problem?

Link to postu

Tu chyba najwięcej ma do gadania księgowa, aby to się potem dobrze rozliczało ;) Tak naprawdę, zależy od klienta:

- można dodać własną formę płatności, tylko odpowiednio ją ustawić, aby rozrachunki wychodziły prawidłowo i przypadkiem nie tworzyły się KP

- można odliczać te bony od produktów, ale tutaj ważna kwestia, czy klient może Sobie zrobić koszyk "za darmo", bo wtedy by trzeba było sprzedawać za 0zł

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...