Skocz do zawartości

Rachmistrz Nexo PRO - dwa rodzaje działalności

Polecane posty

Posiadam Rachmistrz Nexo PRO zarejestrowane jako biuro rachunkowe i taką też działalność prowadzę. Teraz dodatkowo planuje zacząć działać też w innej branży (handel towarami). Zakupiłem już Subiekt Nexo PRO, Vendero, Sello i mam pytania. 

1.Czy te dwie działalności mogę prowadzić pod jednym podmiotem jako biuro rachunkowe czy trzeba dodać tą drugą działalność jako klient biura rachunkowego? Co jest najlepszym rozwiązaniem technicznym ze strony Waszego oprogramowania i połączenia tych rożnych modułów.

2. Jeśli otworzę tę drugą działalność jako klient biura pod tym samym NIP co biuro rachunkowe i kontem insert, to czy Rachmistrz będzie wszystko zliczał/przenosił do PIT właściciela automatycznie do biura rachunkowego czy ręcznie trzeba dodawać do PIT właściciela? A co z ewidencją JPK i VAT chyba wszystko osobno tworzone i też ręcznie dodawane do deklaracji VAT i wysyłane?

3.Czy pod licencją biura rachunkowego będzie działał Subiekt Nexo PRO i Vendero oraz Sello?

 

Proszę o wyjaśnienia, ewentualne podpowiedzi i rady.  Z góry dziękuję. 

Link to postu

Jeżeli chodzi o model działania przedstawiony przez Pana, to proponuję podmiot Rachmistrza z typem Własnej księgowości biura rachunkowego (podmiot na prowadzenie własnej księgowości biura rachunkowego nie zmniejsza ilości licencji) oraz osobną bazę Subiekta nexo połączenego z vendero i sello.

Dodatkowo pragnę poinformować, że dla nowo-zarejestrowanych licencji w ramach opieki posprzedażnej każdy z użytkowników ma dostęp do 3-miesięcznej specjalistycznej pomocy telefonicznej. Indywidualny numer na usługę przychodzi w osobnej wiadomości e-mail po zarejestrowaniu licencji.

Link to postu

Może się źle zrozumieliśmy. Mam podmiot (biuro rachunkowe) założony jako typ Własnej księgowości biura rachunkowego (podmiot na prowadzenie własnej księgowości biura rachunkowego i nie pomniejszył mi ilości licencji). Tylko teraz pytanie: czy przy rozszerzeniu działalności o handel towarami mogę dołączyć do tego Subiekta Nexo PRO i Vendero i Sello? Czy mam zakładać drugi podmiot z osobną bazą jako typ Własnej księgowości biura rachunkowego (można w ogóle założyć dwa podmioty jako typ Własnej księgowości biura rachunkowego?)

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Link to postu

Działając na powiązanej bazie licencjonowanej jako biuro rachunkowe, nie będzie możliwości uruchomienia vendero.
Komunikacja może odbywać się online lub za pomocą plików (XML, EDI++).

Link to postu
Dnia 5.05.2020 o 16:00, Przemysław Werner napisał:

No to zgodnie z tym co napisałem, jeżeli posiada Pan już podmiot Rachmistrza z odpowiednim typem (przyp. Własnej księgowości biura rachunkowego), to teraz pozostaje utworzyć osobną bazę Subiekta (bez powiązania z Rachmistrzem), gdzie skonfiguruje Pan vendero oraz Sello.

 

Dnia 5.05.2020 o 16:18, Łukasz D. napisał:

Dziękuję Panie Przemysławie, a czy może Pan wyjaśnić dlaczego tworzyć osobna bazę Subiekta i nie łączyć z Rachmistrzem?

 

Dnia 6.05.2020 o 10:52, Przemysław Werner napisał:

Działając na powiązanej bazie licencjonowanej jako biuro rachunkowe, nie będzie możliwości uruchomienia vendero.

 

Nie dawało mi to spokoju i właśnie sprawdziłem. Nie widzę przeciwwskazań, aby uruchomić vendero na istniejącej wspólnej bazie Subiekta i Rachmistrza licencjonowanej na potrzeby własnej księgowości biura.

Link to postu

Dziękuję bardzo Panie Jacku,

to teraz pytanie czy lepiej łączyć wszystko na jednej bazie danych (Rachmistrz-baza jako biurowy na własne potrzeby, Subiekt, Vendero, Sello) czy osobno baza Rachmistrz i osobno baza Subiekta (połączenie Subiekta z Vendero i Sello)? 

Stworzyłem już osobna bazę na Subiekcie ale nie mam jeszcze tam zapisów i nic nie łączyłem z Vendero i Sello. Ale też zauważyłem że z poziomu Rachmistrza nie uruchomię teraz Subiekta bo chyba nie pracują na jednej bazie.

Czy może Pan doprecyzować co jest najlepszym rozwiązaniem żeby dokumenty przesyłać automatycznie, praca była jak najbardziej zautomatyzowana oraz żeby to sprawnie wszystko działało z punktu technicznego.

 

Dziękuję bardzo

Link to postu
3 godziny temu, Łukasz D. napisał:

Czy może Pan doprecyzować co jest najlepszym rozwiązaniem żeby dokumenty przesyłać automatycznie, praca była jak najbardziej zautomatyzowana oraz żeby to sprawnie wszystko działało z punktu technicznego.

Zdecydowanie powinno to działać na jednej bazie danych razem z Rachmistrzem. Oczywiście Sello ma też własną bazę, ale powinna ona być połączona z tą właśnie wspólną bazą nexo.

Tą osobną bazę dla Subiekta proponuję od razu usunąć (w programie serwisowym).

Link to postu

 

1 godzinę temu, Jacek Izydorczyk napisał:

Zdecydowanie powinno to działać na jednej bazie danych razem z Rachmistrzem. Oczywiście Sello ma też własną bazę, ale powinna ona być połączona z tą właśnie wspólną bazą nexo.

Tą osobną bazę dla Subiekta proponuję od razu usunąć (w programie serwisowym).

 

Super, dziękuję bardzo za rozwianie wątpliwości. Usunę bazę Subiekta i połączę razem z Rachmistrzem. Jeśli coś nie będzie działało dam znać tutaj. 

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...