Skocz do zawartości

Podwójne etykiety SMART

Polecane posty

Dzień dobry

Problem jest tego typu, że Sello stworzyło podwójne etykiety SMART, powinien jedną, ponieważ przypisana była jedna. Druga etykieta została opłacona 8,99 - chodzi o paczkomaty.

Do wydruku w Sello była niestety ta druga. Czy jest możliwość, aby Sello weryfikował czy pobiera etykietę SMART czy nieSMART ?

Problem był jednorazowy, jednak  wysyłałem wtedy 100 etykiet z czego 70 zostało podwojonych.

Ewentualnie jakaś dorada, gdzie był błąd?

Oczywiście Inpost twierdzi, że problemu nie miał, Allegro również. Spychologia w obu przypadkach na Sello.66955663_Zrzutekranu(281).thumb.png.1f2b121d17a950bd748bda827df9f3fc.png

 

Edytowane przez Paweł Nitendel
Link to postu

Czy w Sello nie pojawiły się żadne błędy dotyczące komunikacji z serwerami InPostu? Problem z utworzeniem ponownym przesyłki nie musi być związany z awarią - może to być związane ze wzrostem obciążenia serwerów API, problemami z dostępem do Internetu. Prawdopodobnie odpowiedź z serwera o utworzeniu pierwszej przesyłki doszła zbyt późno lub zaginęła i Sello w związku z brakiem informacji o przesyłce utworzyło ją przy kolejnej synchronizacji.

Spróbujemy jakoś temu zaradzić.

 

Link to postu

Niestety problem jest dość częsty (u mnie zdarza się przynajmniej raz dziennie) wydaje się że to kwestia obciążenia serwerów bo wieczorem zawsze wszystko działa szybko i sprawnie, w ciągu dnia dłużej mieli i odbiera etykietę a jeśli trwa to za długo status się nie zmienia a w rzeczywistości etykieta została utworzona, dobrze byłoby np. mieć możliwość pobrania danych drugi raz za pomocą przycisku "ODBIERZ" jeśli sello mogłoby ponownie pobrać dane przesyłek z inpost włącznie z tą która ma status "czeka na utworzenie" 

Link to postu
22 godziny temu, Bartosz Rosa napisał:

Czy w Sello nie pojawiły się żadne błędy dotyczące komunikacji z serwerami InPostu? Problem z utworzeniem ponownym przesyłki nie musi być związany z awarią - może to być związane ze wzrostem obciążenia serwerów API, problemami z dostępem do Internetu. Prawdopodobnie odpowiedź z serwera o utworzeniu pierwszej przesyłki doszła zbyt późno lub zaginęła i Sello w związku z brakiem informacji o przesyłce utworzyło ją przy kolejnej synchronizacji.

Spróbujemy jakoś temu zaradzić.

 

 

7 minut temu, Łu kasz napisał:

Niestety problem jest dość częsty (u mnie zdarza się przynajmniej raz dziennie) wydaje się że to kwestia obciążenia serwerów bo wieczorem zawsze wszystko działa szybko i sprawnie, w ciągu dnia dłużej mieli i odbiera etykietę a jeśli trwa to za długo status się nie zmienia a w rzeczywistości etykieta została utworzona, dobrze byłoby np. mieć możliwość pobrania danych drugi raz za pomocą przycisku "ODBIERZ" jeśli sello mogłoby ponownie pobrać dane przesyłek z inpost włącznie z tą która ma status "czeka na utworzenie" 

Cóż  z tym począć ? 

Reklamacje będą odrzucane. 

Jednak z forum sprzedawców wiem, że skuteczne tu jest odwołanie do UKE. Ktoś ze sprzedawców miał po 400 takich numerów miesięcznie. Inpost zwraca kasę, ale dopiero po interwencji UKE. Nie wiem czy to prawda i czy jesteśmy w stanie w jakiś sposób udowodnić winę Inpostu ? @Bartosz Rosa

Link to postu

Generalnie jeśli mam taką sytuację po prostu od razu wchodzę do menadżera inpost na stronę i sprawdzam czy paczką się rzeczywiście utworzyła, ale ostatnimi czasy ciężko bo strona przeważnie 1/3 dnia nie działa... eh byłoby dobrze jeśli sello mogłoby pobrać dane zwrotne następny raz czy paczka została utworzona, jest realne wdrożenie takiego rozwiązania?

Mój schemat paczkowania wygląda w ten sposób: Wybór transakcji z sekcji "Do paczek" -> kompletowanie towaru fizycznie -> drukowania dokumentu końcowego -> przenoszenie do sekcji PACZKI "Do wysłania" -> Wyślij dane do Dostawcy paczek -> drukowania listu na gotowe zamówienie 

Link to postu
18 minut temu, Łu kasz napisał:

byłoby dobrze jeśli sello mogłoby pobrać dane zwrotne następny raz czy paczka została utworzona, jest realne wdrożenie takiego rozwiązania?

Myślę, że tak, mamy już zapisaną realizację takiego zadania. Sello musiało by zapamiętywać, że paczka była już wysyłana i nie dostało odpowiedzi oraz w jakiś sposób zidentyfikować przesyłkę pobraną z InPostu, żeby móc ją powiązać z paczką w Sello - prawdopodobnie po mailu kupującego da się to zrobić jednoznacznie. Zobaczymy jakie możliwości daje w tym zakresie API ShipX.

 

 

  • Lubię to 1
Link to postu
13 minut temu, Bartosz Rosa napisał:

Czy dało by rade podesłać nam log z tworzenia takich zdublowanych etykiet?

Jak włączyć logowanie komunikacji z paczkomatami:

Wraz z logiem prosiłbym o wskazanie numeru paczki której to dotyczy. Log można przesłać na sello@insert.com.pl z linkiem do tego tematu.

Ja bym chętnie podesłał, tylko temat log'a już jakiś czas temu rozbieraliśmy i ten plik u mnie się nie tworzy.

1477204491_Zrzutekranu(283).thumb.png.3cddedea39583866fe68e07483082772.png

Link to postu
1 godzinę temu, Bartosz Rosa napisał:

W jakich lokalizacjach są te pliki? Bo przecież nie mogą być w jednej - chyba, że to jest widok historii jednego pliku. Tak czy inaczej, przedostatni wskazuje na poprawną lokalizację. Najlepiej go usunąć i zrobić od nowa, żeby dane był teraźniejsze.

Po usunięciu powyższych nowy plik nie powstaje ….

Proszę o informację, co mam zrobić żeby taki plik powstał, już po uruchomieniu sello jako administrator?

Paczki -> drukuj-> podgląd ??

 

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...