Skocz do zawartości

Problem z Walutą / Błąd systemu?

Polecane posty

Witam serdecznie,

przy wystawianiu dokumentów wczoraj zauważyliśmy coś dziwnego - podczas wybierania pozycji kurier - w pierwszym przypadku system pokazuje cenę w PLN, chwilę później w EUR. Dokumenty wystawiane były jeden po drugim (w przeciągu 10 minut). I teraz:

1) cennik główny jest w EUR

2) w obu przypadkach ustawienia klienta są takie same (domyślna waluta na dokumentach PLN; cena i rabat deklarowane dla nabywcy)

3) cena usługi kurierskiej w EUR w cenniku głównym = 4 EUR 

4) cena usługi kurierskiej w PLN na zrzucie (16.25 zł) - jest naszą cena przyjętą, którą wpisujemy ręcznie i chcielibyśmy żeby taka się pokazywała za każdym razem, natomiast...

5) ..cena w PLN - jeśli system ją przelicza z EUR powinna być 18.26 PLN (po kursie)

 

Moje pytania więc:

a) dlaczego tak się stało?

b) czy można ustawić stałą cenę w PLN, jeśli cennik główny jest w EUR?

 

Z góry dziękuję za odp.

 

Zrzut ekranu 2020-05-25 o 21.50.32.png

Zrzut ekranu 2020-05-25 o 22.01.13.png

Link to postu
Dnia 26.05.2020 o 07:33, Radosław Czopik napisał:

a) dlaczego tak się stało?

Dobrze byłoby, aby podesłał Pan jeszcze zrzut ekranu ze sposobu wyliczania cen w obu przypadkach. Różnica prawdopodobnie polega na odmiennej kalkulacji cen.

image.png.8c404f82e9ea6d3e58d0a14e4960b764.png

Dnia 26.05.2020 o 07:33, Radosław Czopik napisał:

b) czy można ustawić stałą cenę w PLN, jeśli cennik główny jest w EUR?

Na ten moment można sobie poradzić, wykorzystując cennik indywidualny dla kontrahenta w PLN. Rozwiązanie uniemożliwi jednak używanie innych cenników indywidualnych w EUR.
Jeżeli chodzi o możliwość przeliczania ceny z cennika EUR po stałym kursie, to będzie skutkowało na wszystkich pozycjach, a nie tylko tej jednej konkretnej.

Uniwersalnym rozwiązaniem mogłoby być zewnętrzne rozwiązanie własne, które pozwoliłoby zwracać stałą cenę dla pozycji Kurier. W tym celu jednak zalecam kontakt z licencjonowanym serwisantem.

Edytowane przez Przemysław Werner
Link to postu

Witam,

jest jedna cena dla wszystkich (zrzut w załączniku). 

Zauważyłem, że teraz cena znowu pojawia się tylko w EUR, nawet u tego kontrahenta, u którego pojawiało się w PLN...

Czy jest jakiś sposób, aby to ustawić raz na stałe, najlepiej w PLN?

 

 

 

Zrzut ekranu 2020-05-29 o 15.50.26.png

Zrzut ekranu 2020-05-29 o 15.52.56.png

Edytowane przez Radosław Czopik
Link to postu
1 minutę temu, Radosław Czopik napisał:

Czy jest jakiś sposób, aby to ustawić raz na stałe, najlepiej w PLN?

 

Dnia 28.05.2020 o 09:44, Przemysław Werner napisał:

Na ten moment można sobie poradzić, wykorzystując cennik indywidualny dla kontrahenta w PLN. Rozwiązanie uniemożliwi jednak używanie innych cenników indywidualnych w EUR.
Jeżeli chodzi o możliwość przeliczania ceny z cennika EUR po stałym kursie, to będzie skutkowało na wszystkich pozycjach, a nie tylko tej jednej konkretnej.

Uniwersalnym rozwiązaniem mogłoby być zewnętrzne rozwiązanie własne, które pozwoliłoby zwracać stałą cenę dla pozycji Kurier. W tym celu jednak zalecam kontakt z licencjonowanym serwisantem.

 

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...