Robert foto 0 Napisano 24 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 24 Czerwca 2020 w Brak Polskich Znaków Dzień dobry, Mamy od jakiegoś czasu problem z polskimi znakami w tematach wiadomości obsługiwanych przez Sello. Myślałem, że problem dotyczy konfiguracji serwera, ale zdecydowanie usuwanie polskich znaków odbywa się w Sello. Przykładowa otrzymana wiadomość z Allegro "RE: Dyskusja - X uznał zgłoszony problem za rozwiązany" zawiera wszystkie znaki, natomiast po kliknięciu odpowiedz, a jeszcze przed wysłaniem, tytuł to: "RE: Dyskusja - X uzna zgoszony problem za rozwizany". Co więcej, testowałem odpowiadanie na tej samej wiadomości i co 5-10 rezultat był pozbawiony polskich znaków, dlatego problem wydawał się sporadyczny i trudno było go z czymś powiązać. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 768 Napisano 25 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2020 w Brak Polskich Znaków Czy we wiadomościach jest włączone sprawdzanie pisowni? Cytuj Link to postu
Robert foto 0 Napisano 25 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2020 w Brak Polskich Znaków (edytowane) Niestety nie ma to związku z problemem usuwania polskich znaków z tytułów wiadomości. Do tej pory mieliśmy to wyłączone, bo tak było mniej problemów. Teraz do testów włączyłem: -pierwsza wiadomość - 3 pierwsze odpowiedzi mają usunięte polskie znaki, następne 30 odpowiedzi bez błędu. -druga wiadomość - 2 pierwsze odpowiedzi mają usunięte polskie znaki, następne 3 bez błędu, kolejna ma usunięte znaki. Nie jest to też kwestia klienta/stanowiska. Nie występuje w wiadomościach automatycznych. Tylko u nas występuje ten problem? Czy w znacznej części odpisanych (ręcznie) wiadomości nie macie wyciętych polskich znaków z tytułów wiadomości? Edytowane 25 Czerwca 2020 przez Robert foto przypomniałem, że chodzi wyłącznie o tytuły a nie treść Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 768 Napisano 26 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2020 w Brak Polskich Znaków Te znaki znikają już w oknie odpowiedzi czy dopiero po zapisaniu wiadomości? Czy używany jest jakiś szablon lub odpowiedź jest skądś wklejana do maila? Cytuj Link to postu
Robert foto 0 Napisano 26 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Napisano 26 Czerwca 2020 w Brak Polskich Znaków No właśnie już na etapie tworzenia odpowiedzi, przed zapisaniem/wysłaniem. Bez szablonu, stopka prosta - bez grafiki. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 768 Napisano 29 Czerwca 2020 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2020 w Brak Polskich Znaków I jak dobrze zrozumiałem, kilkukrotna próba otwarcia, anulowania wiadomości (tej samej) wypada raz dobrze raz źle? Proszę sprawdzić czy ma to jakiś związek z trwającą w tle synchronizacją, np jeśli trwa jakaś synchronizacja (np pobieranie wiadomości) czy wtedy otwarcie wiadomości powoduje wystąpienie problemu a gdy synchronizacja nie idzie to jest w porządku. Cytuj Link to postu
Robert foto 0 Napisano 6 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2020 w Brak Polskich Znaków Zgadza się, choć ostatnio pierwsza próba odpisania zawsze daje tytuł bez polskich znaków. Niestety nie widzę też zależności z synchronizacją. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 768 Napisano 7 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2020 w Brak Polskich Znaków Czy problem występuje na jednym czy wielu komputerach? Cytuj Link to postu
Robert foto 0 Napisano 7 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2020 w Brak Polskich Znaków Tak, na wielu. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 768 Napisano 8 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2020 w Brak Polskich Znaków To by mogło sugerować, że coś nie tak jest z bazą danych - można ją do nas podesłać, zerkniemy czy uda się powtórzyć problem (w tej sprawie proszę o mail na sello@insert.com.pl). A systemy Windows są w polskiej wersji językowej? Cytuj Link to postu
Radek A 6 Napisano 9 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2020 w Brak Polskich Znaków U mnie występuje ten sam problem... Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 768 Napisano 10 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2020 w Brak Polskich Znaków Hmm, teraz to i u mnie występuje . Już patrzę o co chodzi. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 768 Napisano 10 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2020 w Brak Polskich Znaków Ok, problem znaleziony. Efekt uboczny działania "świeżaka" (programisty z małym stażem) . Niestety konieczne są zmiany w kodzie, więc poprawka będzie w najbliższej wersji. Cytuj Link to postu
Robert foto 0 Napisano 10 Lipca 2020 Autor Udostępnij Napisano 10 Lipca 2020 w Brak Polskich Znaków Uff... bo wyglądało to dziwnie. Cieszę się że inni też mają ten sam problem Panie Bartku, a jak to możliwe, że u innych problem zaczął się pojawiać z takim opóźnieniem w stosunku do nas i skąd ta "losowość" występowania? Cytuj Link to postu
Jakub Engler 3 Napisano 10 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2020 w Brak Polskich Znaków Podejrzewam że czynników jest całe pokłady, wszystko idzie na przód, zmienia się bardzo szybko, to też stworzyć coś uniwersalnego jest mega trudne. Podejrzewam że nawet w przypadku gdyby każdy miał identyczne środowisko pracy i komponenty i tak pojawiały by się różne nierówności pracy. Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 768 Napisano 10 Lipca 2020 Udostępnij Napisano 10 Lipca 2020 w Brak Polskich Znaków Na takie losowe występowanie różnych problemów ma wpływ środowisko Windows. Programy w bardzo dużym stopniu opierają się na systemowych bibliotekach funkcji. Zarówno nasze jak i te na których my się opieramy (niebędących częścią systemu). Każda poprawka czy zmiana w takiej systemowej funkcji wpływa automatycznie na działanie wszystkich zależnych od niej bibliotek czy programów. Dlatego poniekąd ktoś tam w Redmond w firmie Microsoft ma realny wpływ na działanie aplikacji tworzonych tutaj, bo można powiedzieć, również pisze po części tę aplikację . Jako, że aktualizacje systemowych bibliotek są rozsunięte w czasie u jednych problem może pojawić się szybciej, u innych później. Liczność różnych wersji bibliotek i ich wzajemnego oddziaływania na siebie na różnych systemach prowadzi także do sytuacji takich, w których problem występuje tylko u niektórych użytkowników. Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.