Skocz do zawartości

Rezerwacje zapasu dla zleceń serwisowych i umów z klientami [SUGESTIA]

Polecane posty

Dzień dobry, obserwując inne posty i własne perypetie z wdrożeniem Gestora do obsługi zleceń serwisowych i umów z klientami podzielam wrażenie, że tematowi zarządzania zapasem magazynowym w tym programie można byłoby poświęcić nieco więcej uwagi. W mojej ocenie jest to jedna z większych słabości modułu, utrudniająca korzystanie z niego w praktyce. Nie wiem, na ile to jest możliwe, ale może byłoby warto usprawnić Gestora tak aby:

1. Pozycje asortymentowe umów z klientami i zleceń tworzyły rezerwacje tak samo jak zamówienia od klientów
2. W sekcji Asortyment na zleceniach i umowach przydałyby się kolumny: zapotrzebowanie ilość - ilość zarezerwowana w magazynie - ilość już zrealizowane na zleceniu - ilość obecnie dostępna / wolna w magazynie - ilość na oczekujących zamówieniach do dostawców. Chcielibyśmy wiedzieć które pozycje asortymentowe są zabezpieczone fizycznym zarezerwowanym zapasem, a które trzeba dopiero zamówić oraz - ważne - czy to zamówienie zostało już złożone czy nie
3. Wypisanie RW do zlecenia lub dodanie asortymentu na fakturze rozliczającej zlecenie lub umowę oczywiście zwalnia rezerwacje
4. Klikając na ilość zarezerwowaną przy asortmencie fajnie byłoby mieć np. okienko z listą dokumentów które powodują daną rezerwację, aby można było łatwiej podejmować decyzje w przypadkach konfliktowych (komu ew. tymczasowo "obciąć" ilość itp.)

"Ręczne" alokacje zapasu z opisem i terminem ważności to byłby może o jeden krok za daleko, ale punty powyżej uważam za warte przynajmniej rozważenia.  
 

 

Link to postu

Dziękuję -  w moim odczuciu bardzo to zwiększy użyteczność Gestora. Wprawdzie (niby) planowanie zapasu to niby domena "dużych" systemów ERP, ale to nie znaczy, że małe firmy tego nie robią. Nikt nie chce trzymać na stanie rzeczy, które mu nie zejdą, albo zejdą nie wiadomo kiedy. 

A jeżeli chodzi o umowy - ja bym tematu nie odpuszczał. Do zlecenia serwisowego też może być wystawionych wiele (tu 2) dokumentów. Każdy dokument wystawiony usuwałby odpowiednie rezerwacje. Więc chyba nieważne ile tych dokumentów jest? Rozumiem, że może być mały mętlik z momentem uznania umowy za zakończoną. Tu jestem przekonany, że bez problemu coś pan wymyśli. :) Np. wg całkowitej wartości przedmiotu umowy?

 

 

  • Lubię to 1
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...