Skocz do zawartości

Nowy dział sello nowa funkcja ZWROTY

Polecane posty

No super byłyby wstępnie: 

-Oznaczenie zwrotu jako wykonany bo na allegro w tej sekcji zwroty wiszą i tyle, ja osobiście tam nie zaglądam w ogóle nigdy 
-Przeniesienie do sekcji zwrotu wpłatności przez payu lub podgląd danych konta bankowego klienta z formularza zwrotu 
-Wystąpienie o zwrot prowizji za przyjęty zwrot (nawet bardzo podobnie jak w sekcji transakcji, ja często często korzystam z tej funkcji) 


Może ktoś jeszcze ma jakieś trafne spostrzeżenia? może wypowie się ktoś więcej na temat przydatności dla niego w/w zakładki jeśli miałaby kiedyś taka powstać

 

  • Lubię to 2
Link to postu
  • 2 tygodnie później...

Nie da się ukryć, że obecny model zwrotów (czyli tak naprawdę ptaszek "paczka zwrócona) z Sello pochodzi chyba z początków programu. W tym czasie dużo się zmieniło i faktycznie odświeżenie by się przydało a najlepiej przebudowa.

Na pewno zwrot częściowy trzeba dorobić. Kolejna sprawa zakładka z listą zwrotów i statusami paczek do tych zwrotów. I w przypadku oznaczenia paczki jako zwróconej usuńcie komunikat "czy usunąć dokument końcowy" - jak się US dowie, że zachęcacie do tego ludzi... ?

Link to postu
Dnia 10.09.2020 o 10:28, Tomek - massur napisał:

Nie da się ukryć, że obecny model zwrotów (czyli tak naprawdę ptaszek "paczka zwrócona) z Sello pochodzi chyba z początków programu.

Ja z tej funkcji nie korzystam, bo można sobie mocno namieszać. Klikając zwrot paczki transakcja pojawia się ponownie w "do paczek". Przez to pracując na kilku stanowiskach jednocześnie może się zdarzyć, że towar zostanie ponownie wysłany.

Według mnie zwroty powinny być raczej połączone z transakcją a nie z paczką. Potrzebny jest stan transakcji "zwrócona" (bo "anulowana" to u nas zazwyczaj transakcje, które nie zostały nigdy opłacone. W tej chwili radzimy sobie notatkami i cechami transakcji, ale to jest amatorskie rozwiązanie.

Link to postu

Reasumując - w dobie darmowego zwrotu SMART stały się owe zwroty codziennością w niemal każdej firmie a w części to plaga stanowiąca 1/3 wysyłanych paczek. Sprawny i praktyczny mechanizm do obsługi jest więc kluczowy.

Bartek - macie może jakąś wstępną koncepcje na kiedy moglibyśmy liczyć na zmiany w tym temacie?

Link to postu

Ale pytasz o kształt nowego modułu? Bo z tego co jest żadnego półśrodka chyba nie da się zrobić.

Na pewno jak pisał M. K.  trzeba ów zwrot odnosić do transakcji a nie do paczki (ta zawrócona/nieodebrana to swoją drogą).

Na pewno do ugryzienia zwrot prowizji, zwrot wpłaty i korekta dokumentu końcowego - te 3 statusy zwrotów byłyby potrzebne. Zwroty powinny być oddzielnym tworem (coś jak paczka lub transakcja), który mógłby być spięty i z Allegro i z chociażby paczkomatami - bo to najpopularniejszy sposób zwrotów, u innych nie musi tak być.

  • Lubię to 1
Link to postu

Tak jak koledzy poprzednicy piszą.

Najlepiej jakby była osoby dział: Zwroty, który by działał na zasadzie transakcji.

Jak klient wybiera zwrot w Allegro, wtedy taki zwrot jest pobierany jak transakcja. Zawierałby on status oczekuje na wysłanie od klienta oraz odebrany. Taki zwrot zawierałby również dane o towarze jaki jest zwracany, jego ilość, przyczyna zwrotu oraz załączony dokument.

Zwrot byłby przypisany do tansakcji tak jak paczka.

Jeżeli klient chciałby znów aby wysłać paczkę, wtedy można by zrobić funkcję "Stwórz paczkę na podstawie zwrotu".

Link to postu

Dokładnie tak ?, osobna sekcja zwroty i tam parę potrzebnych informacji na temat statusu, z tym że obawiam się iż nie będzie możliwe zaciągnięcie statusu paczki ze zwrotem tj. nadana, w trakcie, odebrana bo chyba allegro nie wypluwa tam w żadnej formie numeru paczki, jedynie numer zwrotu którego chyba nie sposób powiązać z paczką? 

Link to postu

Skomplikowana sprawa. Na szybko widział bym to tak:

 

ZWROTY

 

ZWROTY ALLEGRO

zgłoszone zwroty

zwrot odebrany - czyli zwrócona paczka/transakcja w dniu jej przyjęcia przez nas na magazyn zyskuje wpis z datą zwrotu

zwrócono należność i sposób zwrotu, tak/nie

wystąpiono i przyznano zwrot prowizji - tak/nie

zarchiwizowane

 

ZWROTY COD

zwrot odebrany - czyli zwrócona paczka w dniu jej przyjęcia przez nas na magazyn zyskuje wpis z datą zwrotu

ile dni od zwrotu

powód zwrotu

wystąpiono i przyznano zwrot prowizji - tak/nie

zarchiwizowane

 

ZWROTY PACZEK OPŁACONYCH

zwrot odebrany - czyli zwrócona paczka w dniu jej przyjęcia przez nas na magazyn zyskuje wpis z datą zwrotu (np. nieodebrane z paczkomatu)

ile dni od zwrotu

notatki - co zrobiono z paczka (np. kontakt z klientem / klient dopłaci za wysyłkę / brak kontaktu / oczekuje na odebranie w siedzibie firmy etc....)

wystąpiono i przyznano zwrot prowizji - tak/nie

 

 

to tylko nieuporządkowany szkic...

  • Lubię to 2
Link to postu
  • 4 tygodnie później...

Podpinam się pod temat. Sekcja Zwroty dużo ułatwi w obsłudze zamówień.

  1. Potrzebne oczywiście nadawanie statusów zwrotom.
  2. Pobieranie zwrotów z Allegro
  3. Dopisywanie ręcznie zwrotów do transakcji - gdyby klient odesłał towar ale nie zgłosił tego przez Allegro
  4. Realizacja zwrotów częściowych - gdyby odesłał tylko część towaru z zamówienia
  5. Możliwość zamieszczania opisu/notatek do zwróconego towaru - na wypadek, gdyby towar wrócił niekompletny lub uszkodzony. Może dojść do sytuacji, że klient zwraca wadliwy towar choć nie zgłaszał reklamacji. Wtedy może dojść do pomniejszenia wartości towaru i niepełnego zwrotu pieniędzy
  6. Zarządzanie zwrotami wpłat - również z możliwością zmiany wartości ręcznie, gdyby się zdarzyło j.w. że towar był wadliwy
  7. Powiązanie z Subiektem i tworzenie Zwrotów detalicznych oraz korekt z poziomu Sello, żeby nie prowadzić dokumentacji w kilku miejsca i w każdym oddzielnie obsługiwać
  8. Moduł musi obsługiwać możliwość pomniejszenia kwoty z tytułu kosztów dostawy zgodnie aktualnymi przepisami, jeśli klient wybrał inną niż najtańszą dostępną w ofercie. Ten punkt powinien być załatwiony wraz z pkt 6
  9. Potrzebna będzie informacja o dacie i godzinie przyjęcia zwrotu, lub utworzenia dokumentu w Subiekcie lub nadania statusu typu "Przyjęty". Przydatny dla firm, które rejestrują monitoringiem otwieranie paczek i przyjmowanie towaru. W sytuacji gdyby klient odezwał się ws zwrotu, że coś mu się nie zgadza, wtedy inf o dacie i godzinie ułatwi odnalezienie nagrania.
  10. Wysyłanie wniosków o zwrot prowizji - gdyby udało się zrealizować taką funkcję na potrzeby Zwrotów, to można byłoby od razu pójść dalej i stworzyć funkcję zwrotów prowizji, która działałaby automatycznie wyszukując transakcję do których można wystąpić o zwrot prowizji (np.: brak wpłaty po 7 dniach, brak formularza po 7 dniach, zwrócone pieniądze do transakcji, anulowane zamówienia, itd). Coś na wzór: https://niezbedniksprzedawcy.pl/AsystentSprzedazy/automatyczne-zwroty-prowizji-allegro/o_narzedziu/

 

Link to postu
  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...