Skocz do zawartości

[Archiwalne] Zlecenia serwisowe online (opublikowane w wersji 37)

Polecane posty

W wersji 32.0.0 Gestora nexo, w Laboratorium udostępniliśmy możliwość włączenia dodatku Zlecenia serwisowe - online. Obecnie dodatek ten umożliwia wysyłanie zleceń serwisowych na serwer www. Dzięki udostępnionemu linkowi klient może śledzić postęp zlecenia serwisowego.

 

1.  Jak włączyć?

W Gestorze nexo uruchom Laboratorium:

1. Wciśnij Ctrl+spacja i wpisz mnemonik „XX”.

image.png.03cb95a23aea7ba964296a6630bb7657.png

Nastąpi przejście do strony Laboratorium

2. Zaakceptuj regulamin Laboratorium

image.thumb.png.b58ed5950957fd8af03b9ee353cf710a.png

 

3. Włącz dodatek Zlecenia serwisowe - online

image.png.dbc1d23fee5e15f4c3fb8163cdd24a42.png

 

2.   Jak działa dodatek?

Dodatek ten umożliwia wysyłanie zleceń serwisowych na serwer www. Dzięki udostępnionemu linkowi klient może śledzić postęp zlecenia serwisowego. Link można udostępnić za pomocą autotekstu w szablonach wiadomości SMS oraz szablonach wiadomości e-mail.

Po włączeniu w laboratorium, każde nowo dodawane zlecenie serwisowe będzie wysyłane na serwer www. 


image.thumb.png.94acf4ab7245ef01a897411300fb21c2.png
 

O tym, że każde nowo dodane zlecenie serwisowe jest wysyłane na serwer decyduje ustawienie w parametrach zleceń serwisowych.

image.png.ec85761e49a8db3611d3f05be57e7acb.png

Parametr Automatycznie wysyłaj nowo utworzone zlecenia serwisowe na serwer(standardowo zakreślony) pozwala zdecydować, aby zlecenie serwisowe po dodaniu do systemu było automatycznie wysłane na serwer. 


Dane na serwerze mogą być automatycznie aktualizowane podczas zmiany etapu scenariusza. Możemy w scenariuszu ustawić na których etapach ma być wysyłana aktualizacja zlecenia serwisowego na serwer.

image.png.334057d3700ff776d66b690d7cabdae8.png 


W module Zlecenia serwisowe zostały dodane 4 nowe operacje:

image.png.e0389b306c082a30ee4e83a4357d2fda.png


Wyślij na serwer - operacja umożliwiająca wysłanie zlecenia serwisowego na serwer www. Do widoku zleceń serwisowych można dodać kolumnę Wysłane na serwer, w której widać, które zlecenia serwisowe zostały już wysłane. 
Aktualizuj na serwerze - operacja umożliwiająca aktualizowanie danych zlecenia serwisowego na serwerze www. 
Usuń z serwera - usuwa zlecenie z serwera www. 
Otwórz stronę z historią - otwiera stronę www z widocznym przesłanym zleceniem serwisowym. Adres ten można udostępnić klientowi. 


Link do strony www ze zleceniem serwisowym może zostać przekazany klientowi za pomocą wiadomości SMS lub wiadomości e-mail. Dodaliśmy autotekst, który automatycznie zamienia się na link. Autotekst możemy zamieścić np w szablonie wiadomości e-mail, który wskażemy na wybranym etapie scenariusza zlecenia serwisowego. Dzięki temu klient dostanie powiadomienie w formie wiadomości e-mail, a w nim również link to śledzenia zlecenia serwisowego.

image.png.17c6208f2d6e6ed7beb44a09426c097e.png

image.png.1512dee07cf22555f99588f25a0c5870.png

 

3. Planowane zmiany w kolejnych wersjach
Umożliwienie klientom zgłaszania zleceń serwisowych poprzez formularz www. Dodane zgłoszenia mogą zostać zapisane w nexo. Z poziomu systemu użytkownik będzie miał możliwość akceptacji/odrzucenia wybranych zgłoszeń. Po akceptacji, zlecenie serwisowe zostanie zapisane do bazy danych wraz z linkiem do śledzenia historii.

 

Obecnie dodatek Zlecenia serwisowe - online jest dostępny testowo dla wszystkich użytkowników Gestora nexo. Zachęcamy do testowania i zgłaszania swoich uwag oraz sugestii. Docelowo korzystanie z tego dodatku może wymagać posiadania aktywnego abonamentu, wersji PRO lub spełnienia innych warunków.

 

Edytowane przez Igor Bernakiewicz
  • Lubię to 1
Link to postu

Dokladnie tak. Mam scenarisuz obslugi klienta i mam tam szablony maila i szablony sms. Przy pierwszym kroku: przyjecie sprzetu do naprawy generuje mi sie automatycznie sms z linkiem

i niestety linku nie widac w smsie. Gdy generuje  sie mail rowniez z autotekstem tez brak linku.

 

image.png.a9fccfa59f0a0db0740e7084e1c9d4f2.png

Link to postu

Ok już widzę, gdzie jest problem. Dziękuję za zgłoszenie.
Link nie zostanie wstawiony do wiadomości, jeśli taki szablon z wykorzystanym tym autotekstem jest przypisany do pierwszego etapu zlecenia serwisowego. Jeśli zlecenie serwisowe było już zapisane i zmienimy etap na taki, który generuje wiadomość z wykorzystaniem autotekstu <<link do historii online zlecenia>> to link zostanie wstawiony do wiadomości. 

Poprawimy do najbliższej wersji.

Link to postu

W wersji 35.0.0 Gestora nexo dodatek Zlecenia serwisowe online nadal jest dostępny w ramach Laboratorium. Nasz dodatek został wzbogacony o wiele istotnych nowości:

  1. Nowy moduł Zgłoszenia serwisowe
  2. Formularz internetowy do zgłaszania zleceń naprawy przez klientów
  3. Skrócone linki do śledzenia zleceń serwisowych

 

UWAGA! Aby w dalszym ciągu korzystać ze zleceń serwisowych online, należy je ponownie włączyć w Laboratorium nexo, wcześniej akceptując regulamin.


image.png.12a9cd09fe271a8641815685900965ca.png 


Po ich włączeniu zostanie udostępniony nowy moduł Zgłoszenia serwisowe.

 

image.png.e1b811434563b94610120e0978fefcca.png

 

 

 

1. Nowy moduł Zgłoszenia serwisowe

Moduł Zgłoszenia serwisowe jest podzielony na dwie części. Po lewej stronie widzimy listę zgłoszeń dodanych przez klientów. Po prawej szczegóły wybranego zgłoszenia. Zgłoszenia są pobierane przy każdym wejściu do modułu lub za pomocą operacji Pobierz nowe.

image.thumb.png.a762fd9d0927e06eb38985b496a55bfa.png

 

 

 

 

2. Formularz internetowy do zgłaszania zleceń naprawy przez klientów

Link do formularza można skopiować za pomocą operacji: Kopiuj link do formularza

image.png.98a7c8d9745e3e5547b3bc73c83e2680.png

 

Poprzez formularz internetowy klienci dodają swoje zgłoszenia serwisowe.

image.thumb.png.ca2950a84cb5731d4faa64fb69665c3a.png

image.thumb.png.180fa36bf9764626abd6d566d9bb752c.png

 

 


Dane firmy serwisującej wyświetlane na formularzu możemy zmienić w parametrach zleceń serwisowych online

image.png.a7c981292a62f3a3c914fcbff82bbd55.png 

Również w tym miejscu możemy ustawić parametry do powiadomień po akceptacji/odrzuceniu zgłoszenia serwisowego. Mogą to być powiadomienia w formie wiadomości e-mail oraz SMS.

 

Zgłoszenia serwisowe dodane przez klientów są pobierane przez system Gestor nexo. Widoczne są w nowym module Zgłoszenia serwisowe i czekają na akceptację. 

image.thumb.png.4348893bd06a06aa060c444f0390a836.png

 

Z tego miejsca operator systemu może przypisać:

  • rodzaj zlecenia;
  • scenariusz;
  • urządzenie (wybrać z listy urządzeń, dodać nowe na podstawie danych, które zgłosił klient);
  • wybrany klient (wybrać z listy dopisanych klientów, dodać nowego klienta na podstawie danych, które zgłosił klient);

Po uzupełnieniu danych akceptujemy zgłoszenie. 

 

Po zaakceptowaniu zostaje dodane zlecenie serwisowe do systemu z przypisanymi danymi.

 

Po akceptacji lub odrzuceniu możemy wysłać powiadomienie do klienta ze wskazanego szablonu wiadomości, a w nim link dzięki któremu będzie mógł śledzić postępy w zleceniu serwisowym.image.thumb.png.9b13bb2ef52685f79faae75127f38d60.png


image.png.0b11da275d9006a2b6900868a8b4199c.pngimage.thumb.png.39bc9b9428ccbbee71a4a38768d7d0d1.png

 

 

 


3. Skrócone linki do śledzenia zleceń serwisowych.

Krótkie linki to przyjaźniejsza forma łatwiejsza do przesyłania, dyktowania itp. Przykładowy skrócony link: https://sledzserwis.insert.com.pl/historia-zgloszenia/JSazisHUjkK88cXCog-sWg

Długie linki, które były stosowane wcześniej wciąż są aktywne i działają.

 

 

 

Planowane zmiany w kolejnych wersjach:

  • Ekran umożliwiający włączenie usługi w Gestorze nexo wraz z przeprowadzeniem przez elementy konfiguracji;
  • Możliwość wykreowania formularza w formie widgetu;

 

Obecnie dodatek Zlecenia serwisowe - online jest dostępny testowo dla wszystkich użytkowników Gestora nexo. Zachęcamy do testowania i zgłaszania swoich uwag oraz sugestii. Docelowo korzystanie z tego dodatku może wymagać posiadania aktywnego abonamentu, wersji PRO lub spełnienia innych warunków.

  • Dziękuję 1
Link to postu

 

W dniu 28.09.2020 o 17:14, Igor Bernakiewicz napisał:

Ok już widzę, gdzie jest problem. Dziękuję za zgłoszenie.
Link nie zostanie wstawiony do wiadomości, jeśli taki szablon z wykorzystanym tym autotekstem jest przypisany do pierwszego etapu zlecenia serwisowego. Jeśli zlecenie serwisowe było już zapisane i zmienimy etap na taki, który generuje wiadomość z wykorzystaniem autotekstu <<link do historii online zlecenia>> to link zostanie wstawiony do wiadomości. 

Poprawimy do najbliższej wersji.

Witam, dalej mam problem z linkiem w pierwszej wiadomosci. Czy zostalo to poprawione od wrzesnia? Bede wdzieczny za inforamcje.

Link to postu

Jeszcze analizuje informacje gdzie moge automatycznie zaznaczyc aby kazde zlecenie bylo umieszczane na serwerze i w parametrach zlecen serwisowych tego nie mam:

image.png.11ddc221b94a55e2d7cee0985b406da4.png

Nie ma juz tego parametru? Zainstalowalem wersje 35.

Edytowane przez Radek Szachnowski
literowka
Link to postu
8 godzin temu, Radek Szachnowski napisał:

Jeszcze analizuje informacje gdzie moge automatycznie zaznaczyc aby kazde zlecenie bylo umieszczane na serwerze i w parametrach zlecen serwisowych tego nie mam:

 

Nie ma juz tego parametru? Zainstalowalem wersje 35.

Nie ma już tego parametru, takie ustawienie definiujemy na poziomie scenariusza.

image.thumb.png.2049f21c2e6a80739a89d93eb6335ce9.png

Link to postu
15 godzin temu, Radek Szachnowski napisał:

Mała sugestia: fajnie aby w sledzeniu historii naprawy pojawily sie dane opiekuna/pracownika przypisanego do danego zlecenia.

Imie, nazwisko, telefon, adres mailowy ewnetualnie godziny pracy:) ulatwi to kontakt jesli jest kilku pracownikow i kazdy prowadzi swoje serwisy.

 

Dziękuję. Sugestię zapisałem.

Link to postu

hmm moja wypowiedź była szersza i mniej więcej powinna wyglądać tak (nie wiem dlaczego na forum jest tylko pierwsza jej część :)

 

"Dziękuję. Sugestię zapisałem. Takie autoteksty jak: e-mail pracownika, telefon pracownika, e-mail opiekuna, telefon opiekuna powinny pojawić się w wersji letniej"

 
Edytowane przez Igor Bernakiewicz
  • Dziękuję 1
Link to postu
W dniu 16.04.2021 o 08:28, Igor Bernakiewicz napisał:

Czy udało się Panu skopiować ten link? Prawdopodobnie inna aplikacja w tym momencie musiała zablokować schowek. Zrobimy lepszą informację o tym fakcie.

dziekuje juz sie udalo. Jest to bardzo fajny pomysl ale czy bedzie mozliwosc zmiany np nazw posczegolnych pol? Nie kazdy w subiekcie serwisuje lub sprzedaje sprzet:) W zasadzie mam klientow, ktorzy sprzedaja wszystko... od kwiatow, przez karme, listwy dekoracyjne, elementy wyposarzenia kuchni az do samochodow:)fajnie by bylo aby nazwy w formularzu byly bardziej uniwersalne np. zamiast sprzet to np. produkt asortyment wtedy mozna by formularz i caly modul wykorzystac do reklamacji. Powiekszyloby to grono firm, ktore zakupia gestora:) Jesli byla by taka mozliwosc to rowniez formatka dla kilku produktow bylaby duzy ulatwieniem przy reklamacjach. Np. Dodaj kolejny produkt i pojawia sie to samo okno do wpisania nowego, reklamowanego produktu. 

image.thumb.png.b571b29547ec3003295021ca8337f625.png

Link to postu
  • 4 tygodnie później...

1. Umieściłem reklamacje na mojej stronie ( głównie w celach prezentacyjnych ). Jednak ponieważ generalnie mam mało reklamacji , prawdopodobnie będę rzadko sprawdzał zlecenia serwisowe online w Subiekcie. Bardzo by się w tej sytuacji przydało aby po pojawieniu się nowego zlecenia serwisowego przyszedł do mnie sms lub email.

2. Wprowadziłem testowo zlecenie podając numer NIP. Jednak gdy zlecenie pojawiło się w Gestorze nie nastąpiło powiązanie po numerze nip - musiałem go jeszcze raz wprowadzić

3. Myślę że mógłbym zaproponować ten produkt kilku klientom działającym międzynarodowo. W tej sytuacji przydałaby się możliwość przetłumaczenia formularza na kilka języków zwłaszcza angielski i niemiecki

4. Przy wprowadzaniu zlecenia online wyskoczył błąd captchy , potem zniknął

Link to postu

1. Chcemy zrobić licznik przy nazwie modułu, który informowałby o nowych zgłoszeniach.

2. Na razie nie ma automatycznego wiązania. Można za pomocą InsTYNKTu znaleźć klienta, który jest zapisany w bazie.

3. Chcemy udostępnić API, które umożliwi budowanie formularza według swoich potrzeb.

4. Czasami może się tak zdarzyć, gdy formularz pozostaje w długiej bezczynności.

  • Lubię to 1
Link to postu
  • 4 miesiące temu...
Chciałbym Państwa poinformować, że od wersji jesiennej Gestora nexo (wersja 37) Zlecenia serwisowe online zostaną przesunięte z Laboratorium i będą dostępne w programie na nowych zasadach. Do korzystania ze zleceń online niezbędne będzie posiadanie Gestora nexo w wersji PRO wraz z aktywnym abonamentem.

Dziękujemy Państwu za wszystkie zgłoszone uwagi dotyczące tej funkcji.

Co trzeba zrobić, aby nadal korzystać ze Zleceń serwisowych online?

  • Posiadam licencję Gestora nexo w wersji PRO - wystarczy zadbać o posiadanie aktywnego Abonamentu do programu. Po aktualizacji do wersji 37 wejść w moduł Zlecenia online i przeprowadzić aktywację usługi za pomocą dostępnego kreatora.
  • Posiadam licencję Gestora nexo (nie PRO) - należy wykupić rozszerzenie do Gestora nexo PRO i zadbać o posiadanie aktywnego Abonamentu. Po aktualizacji do wersji 37 wejść w moduł Zlecenia online i przeprowadzić aktywację usługi za pomocą dostępnego kreatora.
Uwaga! Zlecenia serwisowe online na wersjach nexo 36 i starszych przestaną działać w dniu 11.10.2021. Zlecenia wysłane przez klientów po tej dacie będą przechowywane, ale ich pobranie będzie możliwe tylko w Gestorze w wersji 37 lub nowszej.
Link to postu
  • Piotr Kolasa zmienił tytuł na [Archiwalne] Zlecenia serwisowe online (opublikowane w wersji 37)
  • Piotr Kolasa odpiął i locked ten temat
Użytkownik forum
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...