Skocz do zawartości

Brak połączenia z drukarką fiskalną Novitus

Polecane posty

Dzień dobry.

Mam problem z drukowaniem paragonów fiskalnych na drukarce Novitus Vento. Po uruchomieniu Windows 10 i Subiekta GT oraz włączeniu drukarki nie mogę wydrukować paragonu na drukarce fiskalnej. Kasiarz zgłasza błąd 2004 ( brak połączenia z urządzeniem zewnętrznym ). Po zrestartowaniu Windowsa i Subiekta wszystko działa poprawnie. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i zna jego rozwiązanie ?

Pozdrawiam

Robert

Edytowane przez Robert Betkier
Link to postu

Też mam novitusa dwukrotnie był resetowany u producenta i po 3 latach nie nadaje się do pracy leży w śmieciach jako nawet nie rezerwowa bo nic ni da się zrobić na subiekcie gt dziąłąła - błąd fiskalizacji coś o stawkach vat o ile pamiętam ze niby były zmieniane. Nawiasem pisząc nowa drukarka posnet także ma błąd fiskalizacji. dołączam się do zgłoszenia. Używam nexo

Edytowane przez Robert Mazurek
Link to postu
2 godziny temu, Robert Betkier napisał:

Mam problem z drukowaniem paragonów fiskalnych na drukarce Novitus Vento. Po uruchomieniu Windows 10 i Subiekta GT oraz włączeniu drukarki nie mogę wydrukować paragonu na drukarce fiskalnej. Kasiarz zgłasza błąd 2004 ( brak połączenia z urządzeniem zewnętrznym ). Po zrestartowaniu Windowsa i Subiekta wszystko działa poprawnie. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem i zna jego rozwiązanie ?

Ala o jaki problem chodzi skoro napisał Pan, że już działa ?

 

1 godzinę temu, Robert Mazurek napisał:

Też mam novitusa dwukrotnie był resetowany u producenta i po 3 latach nie nadaje się do pracy leży w śmieciach jako nawet nie rezerwowa bo nic ni da się zrobić na subiekcie gt dziąłąła - błąd fiskalizacji coś o stawkach vat o ile pamiętam ze niby były zmieniane.

Większość problemów z urządzeniami fiskalnymi wynika z niewiedzy jak się nimi posługiwać, na podstawie tak ogólnych informacji ciężko cokolwiek powiedzieć, zdarzają się też awarie sprzętowe, ale dobry serwisant od sprzętu fiskalnego i programów Insertu sobie poradzą - polecam lepiej wybierać wsparcie.

 

1 godzinę temu, Robert Mazurek napisał:

Nawiasem pisząc nowa drukarka posnet także ma błąd fiskalizacji. dołączam się do zgłoszenia.

Jaki błąd, o jakiej treści ?

--

Ogólnie mogę podzielić się doświadczeniem, że u jednego z klientów w sobotę przestały działać dwie (podkreślam dwie) drukarki (akurat Innova Profit) podłączone poprzez przejściówki USB, które działały w obecnej konfiguracji o wielu miesięcy, nie było z nimi komunikacji również poprzez program serwisowy producenta drukarki, nie miałem czasu na dokładniejszą analizę, a klient za płacenie za mój czas, więc podłączyłem drukarki bezpośrednio pod port COM, działają bez problemów - podejrzewam aktualizację Windows 10. 

Edytowane przez Daniel Kozłowski
Link to postu
7 minut temu, Daniel Kozłowski napisał:

Ala o jaki problem chodzi skoro napisał Pan, że już działa ?

 

 

Muszę restartować Windows codziennie po pierwszym uruchomieniu. Rzeczywiście potem jest wszystko ok. Następnego dnia to samo - uruchomienie kompa, odpalenie Subiekta = brak połączenia z drukarką, następnie restart Windows+ uruchomienie Subiekta= jest ok. Trochę to dziwne, nic nie zmieniałem w ustawieniach,  a wcześniej nie było problemów.

Link to postu
2 minuty temu, Robert Betkier napisał:

Muszę restartować Windows codziennie po pierwszym uruchomieniu. Rzeczywiście potem jest wszystko ok. Następnego dnia to samo - uruchomienie kompa, odpalenie Subiekta = brak połączenia z drukarką, następnie restart Windows+ uruchomienie Subiekta= jest ok.

Proszę opisać konfigurację i podać treść błędu. Proszę też sprawdzić komunikację z drukarką za pomocą programu serwisowego producenta drukarki, jeśli jej nie będzie to należy szukać przyczyny poza Subiektem, w miejscu występowania, a więc nie jest to temat na forum. Może Pan też zastosować opisane przeze mnie obejście.

 

5 minut temu, Robert Betkier napisał:

Trochę to dziwne, nic nie zmieniałem w ustawieniach,  a wcześniej nie było problemów.

Wiele problemów bierze się stąd, że od początku nie było coś zrobione poprawnie, problem ujawnia się po jakimś czasie - dniach, miesiącach, latach - ponadto ciągle się aktualizują/zmieniają systemy operacyjne, programy antywirusowe, zmian jest mnóstwo i niektóre mogą sprawić problemy...

Link to postu
2 godziny temu, Robert Mazurek napisał:

Historia z Ponieddziałku 3 ostatnie paragony z dnia brak

Nie rozumiem co chciał Pan przekazać tą wypowiedzią, gdyż nie podał dodatkowych informacji, o które prosiłem. Jeśli chce Pan rozwiązać problem to proszę zacząć stosować się do sugestii.

Link to postu
  • 1 rok później...

Kasiarz GT + Novitus Deon Online na Port COM 1 - co jakis czas Kasiarz zgłasza błąd 2004 czyli brak dostępu do port COM1. Drukarka fiskalna połączona po kabelku RS.  Tym razem nie wiem jak to naprawić.  Jakies pomysły? Próbowałem odinstalować port, po ponowanym połączniu znowu brak dostepu. Zbędne programy odinstalowane. Sterowniki do Novitus są nowo zainstalowane. 😏

Link to postu

Jaki to system operacyjny, wersja programów i wersja sterowników urządzeń zewnętrznych ? W komputerze jest fizyczny port COM czy jest zastosowano jakąś przejściówkę ? Co w takiej sytuacji pokazuje program serwisowy od producenta drukarki fiskalnej ?

 

Jako test / obejście problemu można komunikować się z drukarką poprzez USB lub sieć.

 

W dniu 21.10.2021 o 13:05, Pasieka Piecuch napisał:

Sterowniki do Novitus są nowo zainstalowane. 😏

Jakie niby sterowniki skoro napisał Pan, że wcześniej komunikacja odbywa się po RS232, a ten interfejs nie wymaga żadnych dodatkowych sterowników ? 

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...