Skocz do zawartości

Aktualizacja - Problem

Polecane posty

Dobry wieczór,

Właśnie jestem po kilku próbach aktualizacji Sello do najnowszej wersji. I niestety schody. Aktualizacja się wiesza. Dokładnie wiesza się zaraz na początku podczas Kopiowania nowych szablonów wiadomości. Pasek postępu dochodzi do mniej więcej 4/5 długości. I nagle na pasku okna pojawia się Not responding. I koniec balu Panno Lalu.

Trochę technikaliów:
System operacyjny: Windows Server 2016
SQL: MS SQL Server 2017 Std
Rozmiar bazy danych przed konwersją: ~18GB
Rozmiar bazy danych w momencie zawieszenia się aktualizacji: ~22GB

Czy jest jakaś metoda, aby przebudować wszystkie indeksy w tabelach za jednym kliknięciem w SSMS? Albo jakąś procedurą? Szkoda, że w Sello nie ma takiej opcji w programie serwisowym, tak jak ma to miejsce w Subiekcie.

Link to postu

Mamy kilka sygnałów, że taki problem występuje, ale nie znamy jeszcze szczegółów.

 

Prosiłbym o podesłanie wyników zapytania SQL wykonanego na bazie w poprzedniej wersji (np na kopii z 1.36).

select et_Id, et_name, et_subject from em_Template

Można na priv lub na sello@insert.com.pl jeśli będą tam jakieś wrażliwe informacje.

Link to postu
13 godzin temu, Radosław Dobrowolski napisał:

I nagle na pasku okna pojawia się Not responding. I koniec balu Panno Lalu.

A proszę zaczekać nieco dłużej, nawet pomimo tego, że pojawia się informacja, że aplikacja nie odpowiada, ewentualnie w okienku Windowsowym kliknąć aby zaczekać aż skończy.

 

Link to postu

Skądinąd mam informacje, że aktualizacja przejdzie, tylko trzeba zaczekać. Nie wiemy dlaczego akurat na tym kopiowaniu szablonów tak zwolniło, bo nie ma tam dużo danych do przeniesienie i u nas w testach trwa to dość krótko. Widocznie w niektórych bazach liczba zapytań do bazy zbytnio ją przytłoczyła w tym wypadku - ale powinno to przejść po dłuższym czasie (kilkanaście minut).

 

Link to postu
1 godzinę temu, Bartosz Rosa napisał:

Skądinąd mam informacje, że aktualizacja przejdzie, tylko trzeba zaczekać. Nie wiemy dlaczego akurat na tym kopiowaniu szablonów tak zwolniło, bo nie ma tam dużo danych do przeniesienie i u nas w testach trwa to dość krótko. Widocznie w niektórych bazach liczba zapytań do bazy zbytnio ją przytłoczyła w tym wypadku - ale powinno to przejść po dłuższym czasie (kilkanaście minut).

 

u nas to samo, wisi od ponad godziny na tym samym. Baza 300GB - jakiś pomysł/opcje co zrobić, jak przyspieszyć?

Bo rozumiem, że w przeciwnym wypadku, powrót do starej wersji tylko?

Link to postu

Mamy pewne podejrzenie, że okienko aktualizacji bazy trochę kłamie w kwestii wykonywanego zadania. Kopiowanie szablonów wiadomości, istotnie wykonuje serię zapytań do bazy, ale to powinno trwać max kilka sekund. Jako, że jest to seria zapytań, to pasek postępu przez chwilę nie jest odświeżany, co system Windows wykrywa jako zawieszenie programu i "zamraża" zrzut ekranu okna aby wyświetlić go użytkownikowi. Tymczasem zadanie kopiowania szablonów się kończy i aktualizacja przechodzi do ostatniego kroku, jakim jest porządkowanie bazy (shrink) - to zadanie jest długotrwałe, zwłaszcza na dużych i ogromnych bazach. A Windows nadal wyświetla zrzut ekranu i wszystko wygląda jakby zadanie utknęło na tym kopiowaniu szablonów.

Trzeba poczekać aż skończy, pominąć tego porządkowania się nie da. Mogło by ono zadziałać szybciej, gdyby wykonać takie porządkowanie przed konwersją bazy - ale sumarycznie czas potrzebny na zrobienie obu tych rzeczy będzie pewnie dłuższy.

Link to postu

Bartek,

pomysł niezły, ale chyba jednak nie to (lub nie tylko to). Mieliśmy shrinka zrobionego PRZED kopią w sobotę (ok 10GB wolnego miejsca), w niedziele rano, zniknęło okienko (założyłem, że się wszystko zrobiło) tymczasem po odpaleniu, wykrzyczał, że wersja bazy jest NOWSZA niż programu (niemożliwe, bo było 1.37). Okazało się, że w properties bazy było cały czas ~1.36 - zmieniłem na 1.37 i ruszyło. ALE zaczęły się kosmiczne rzeczy dziać - nie dało się wejść w aukcje, paczki i towary. Wyzerowałem gridy, - to samo. Więc kolejna próba - konwersja do 1.37 i znowu stanęło na tym samym.

Dodam, że tempdb zgłupiało - zaczęło puchnąć w strasznym tempie.

Taka sytuacja. 

Wynik select et_Id, et_name, et_subject from em_Template - to 87 szablonów. 

Link to postu

~1.36 oznacza, że aktualizacja nie została zakończona poprawnie. Sama zmiana na 1.37 tej wartości może zadziałać, ale tylko pod warunkiem, że przeszły zmiany w bazie (zwłaszcza struktura bazy). Jeśli dzieją się dziwne rzeczy, jak brak możliwości wejścia do jakiegoś modułu, to oznacza, że struktura bazy danych nie została zmieniona a program w nowej wersji spodziewa się już nowych kolumn w tabelach itp.

Podejrzewam, że tempdb jest używany m.in. w procesie shrinkowania, stąd jego spuchnięcie. Po zakończeniu, ewentualnie po restarcie serwera powinien wrócić do normy. Możliwe, że shrink po aktualizacji w 1.37 stwierdził, że trzeba dodatkowo uporządkować dane w jakiejś większej tabeli, ze względu na dodanie kolejnych pól w niektórych tabelach. Mogło to spowodować pofragmentowanie pliku bazy danych, więc i shrink ma co robić.

Spróbuj zaczekać jeszcze raz na zakończenie konwersji, ewntualnie upewniając się, że nie zabraknie miejsca na dysku dla tempdb podczas shrinkowania. Możliwe, że shrinkowanie się nie powiodło i cała aktualizacja została przerwana (stąd tylda przy dbver w properties).

Jeśli nadal nie przejdzie, to spróbujemy coś z tym zrobić, może dodać możliwość wyłączenia shrinkowania przy aktualizacji.

Link to postu

U mnie też niestety bez powodzenia. Zwiecha na amen w pacierzu. I to, żeby coś się działo w tym czasie z bazami, ale nie. Stoją w miejscu. Nic nie rośnie, nic nie maleje. ;)

Mnie się wydaje, że indeksy są strasznie pofragmentowane. Ale klikać ręcznie w każdej tabeli przebudowę indeksów każdej tabeli - masakra.

@Bartosz Rosa Jakiś pomysł, na szybki Rebuild All indexes????

Link to postu
16 godzin temu, Bartosz Rosa napisał:

~1.36 oznacza, że aktualizacja nie została zakończona poprawnie. Sama zmiana na 1.37 tej wartości może zadziałać, ale tylko pod warunkiem, że przeszły zmiany w bazie (zwłaszcza struktura bazy). Jeśli dzieją się dziwne rzeczy, jak brak możliwości wejścia do jakiegoś modułu, to oznacza, że struktura bazy danych nie została zmieniona a program w nowej wersji spodziewa się już nowych kolumn w tabelach itp.

Podejrzewam, że tempdb jest używany m.in. w procesie shrinkowania, stąd jego spuchnięcie. Po zakończeniu, ewentualnie po restarcie serwera powinien wrócić do normy. Możliwe, że shrink po aktualizacji w 1.37 stwierdził, że trzeba dodatkowo uporządkować dane w jakiejś większej tabeli, ze względu na dodanie kolejnych pól w niektórych tabelach. Mogło to spowodować pofragmentowanie pliku bazy danych, więc i shrink ma co robić.

Spróbuj zaczekać jeszcze raz na zakończenie konwersji, ewntualnie upewniając się, że nie zabraknie miejsca na dysku dla tempdb podczas shrinkowania. Możliwe, że shrinkowanie się nie powiodło i cała aktualizacja została przerwana (stąd tylda przy dbver w properties).

Jeśli nadal nie przejdzie, to spróbujemy coś z tym zrobić, może dodać możliwość wyłączenia shrinkowania przy aktualizacji.

1. zmiana ver nic nie daje - widocznie jest jak mówisz, reszta zmian w bazie nie poszła

2. testowałem -  tempdb rośnie, ale cały czas ma miejsce na dysku, więc nie zapycha się, czyli to nie to

3. shrink robi się ok 40-50 min, a konwersja ostatnio robiła się ok  10 godzin! - mało możliwe, żeby po zmianie wersji, aż tyle było do uporządkowania

4. co do wyłączenia shrinka - jako parametr - absolutnie tak - w wielu sytuacjach to jest nadmiarowe, my i tak po konwersji reindeksujemy wszystko, dokonujemy kilku czyszczeń i tak robimy shrinka, więc to jako parametr BARDZO by się przydało

Link to postu

Ok, dorobimy możliwość wyłączenia shrinka. Natomiast co do samej aktualizacji, czy ktoś z "mniejszą" bazą byłby w stanie udostępnić ją nam do weryfikacji tego zawieszenia? Nasz FTP do tego dedykowany niestety jest w "remoncie" więc dlatego piszę o udostępnieniu na własnych zasobach.

Proszę o kontakt na sello@insert.com.pl w tej sprawie.

Link to postu

Mam ten sam kłopot. Sello zawiesza się dokładnie w tym miejscu. 

Baza danych którą chcę zaktualizować jest mała - ok 100MB ( 800GB wolnego miejsca ). Próbowałem pobrać plik raportu z aktualizacji, ale nie ma go w lokalizacji wskazanej w komunikacie.  Pozostałych baz 7GB i 5,5GB nie dotykam.

Musiałem odinstalować Sello i zainstalować od nowa wersję 1.36 to działa, no ale wiadomo bez aktualizacji.

Z czego to wynika ? Proszę o pomoc.

sello 2.png

sello.png

Edytowane przez Książe Goro
Link to postu

Nie, bazy proszę nam na maila nie przysyłać :), chodziło o kontakt. Bazy przyjmujemy tylko po podpisaniu umowy powierzenia danych i oczywiście jest ona usuwana po sprawdzeniu. Obecnie pozyskujemy już bazę do weryfikacji, tak że na tę chwilę proszę o cierpliwość. Gdybyśmy potrzebowali jeszcze jednej, dam znać.

Na wypadek gdyby zaszła potrzeba cofnięcia się do wersji poprzedniej to poniżej linki do wszystkich wersji: ftp://ftp.insert.com.pl/pub/aktualizacje/Sello/

 

Link to postu

Ok, udało się ustalić winowajcę. Aktualizacja tabeli z adresami z włączonym instynktem. Zupełnie po drugiej stronie świata od aktualizacji szablonów - tylko po prostu ostatnia wykonywana operacja widnieje w okienku. Instynkt korzysta z triggerów i przy aktualizacji tabeli adresów dla paczek przetwarzają one niepotrzebne każdy wiersz. Zaraz przygotujemy poprawkę doraźną.

Dzięki za pomoc wszystkim co się zgłosili i przepraszam za utrudnienia.

  • Dziękuję 1
Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...