M. K. 29 Napisano 3 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2020 w Klient podał adres zagraniczny - problem Zdarza nam się co jakiś czas, że klient podaje zagraniczny adres wybierając krajową formę dostawy. Allegro niestety takie zamówienia przepuszcza i nie widzi w tym żadnego problemu. Nasz sposób pracy jest mocno zautomatyzowany i wszystkie zamówienia "można przetwarzać" idą do pakowania. Niektóre takie zamówienia wyłapujemy na etapie generowania listu przewozowego jeśli dana metoda dostawy zwróci błąd - na przykład zamówienia do Hiszpanii z metodą dostawy Allegro Minikurier24 InPost... Ale na przykład zamówienie metodą dostawy Kurier GLS za 12zł pojechało do Austrii gdzie nas wysyłka kosztowała więcej niż wartość towaru. Czy wobec obojętności Allegro na ten problem możemy liczyć na dodanie w Sello jakiegoś mechanizmu zabezpieczającego? Mogłaby to być na przykład walidacja sposobu dostawy z adresem - jeśli kraj odbiorcy =/= PL a metoda dostawy jest oznaczona jako krajowa to podświetl na czerwono. Ewentualnie prościej - ustawienie, zgodnie z którym zamówienia z krajem miejsca dostawy innym niż PL nie otrzymają statusu "można przetwarzać". A może ktoś ma jakieś inne gotowe rozwiązanie problemu? Cytuj Link to postu
Mamut Maniek 114 Napisano 4 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2020 w Klient podał adres zagraniczny - problem No tak, formatowanie warunkowe by się przydało do grida. U nas przed przystąpieniem do realizacji zamówienia puszczamy skrypt, który sprawdza w bazie takie rzeczy. Cytuj Link to postu
Dominik kidl 78 Napisano 4 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2020 w Klient podał adres zagraniczny - problem Podpinam się pod temat. Faktycznie przy automatyzacji procesów, adresy zagraniczne są sporym problemem. Bez zewnętrznych dodatków lub jeśli firma przewozowa nie wypluje błędu, to nie idzie wyłapać takie zamówienia. Allegro w tym temacie strasznie dziwnie się zachowuje. Problem istnieje od dawna. Osobiście z nimi ten temat poruszałem co najmniej kilka razy. Technicznie nie widzę problemu,żeby wprowadzili ograniczenie - przy sposobie wysyłki na Polskę musi być adres z Polski. Cytuj Link to postu
MARCIN e-kupowanie.pl 999 Napisano 4 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2020 w Klient podał adres zagraniczny - problem Szkoda, że allegro nie zablokuje możliwości składania takich zamówień... Może by tam zacząć zgłaszać regularnie? Cytuj Link to postu
Bartosz Rosa 1 747 Napisano 4 Listopada 2020 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2020 w Klient podał adres zagraniczny - problem 13 godzin temu, M. K. napisał: Czy wobec obojętności Allegro na ten problem możemy liczyć na dodanie w Sello jakiegoś mechanizmu zabezpieczającego? Tak, mamy zapisaną już taką sugestię do realizacji. Jest póki co przypisana do kolejnej dużej wersji. Cytuj Link to postu
Polecane posty
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.