Skocz do zawartości

Automatyczne wznawianie zakończonych aukcji

Polecane posty

W wersji 1.38 jest już dostępna automatyczna aktywacja oferty. Niestety u mnie nie działa prawidłowo.

Ustawienia w ofercie:

  • Synchronizacja ilości: uwzględnij DOSTĘPNE
  • Zakończenie: gdy DOSTĘPNE <= 0
  • Wznów automatycznie, gdy liczba DOSTĘPNYCH będzie większa niż 0: Zaznaczone

Oferta-ustawienia.jpg.8ba41e1212c75f5190104ec1a0ea2909.jpg

 

Sello wprowadziło zmianę w ofercie "aktywowanie oferty", jednak nie doszło do jej aktywacji:

Oferta-zmiany.thumb.jpg.54f2b229c48319916431e0e41eaa0ad7.jpg

 

Komunikat z raportu:

Pobiernie statusu wykonania zlecenia aktywowania oferty dla "....................." (..................) z konta ............... na Allegro: Serwis nie przetworzył zleconego polecenia:

- Niepoprawna liczba sztuk. (-)

 

(P.S. Wyżej jest literówka "Pobiernie" zamiast "Pobieranie")

 

 

Powodem jest to, że Sello próbowało w pierwszej kolejności aktywować ofertę, zamiast wcześniej dokonać w niej zmiany ilości. Efekt jest taki, że oferta ma nadal ujemną ilość dostępnych sztuk, więc Allegro nie pozwala jej aktywować.

 

 

____________________________________

Zamykając już to zgłoszenie, zerknąłem jeszcze raz na ofertę i zaszły teraz pewne zmiany. 2 godziny później (w trakcie pisania zgłoszenia) Sello dokonało zmiany liczby sztuk i ponownie puściło aktywację oferty. Poniżej screen:

Oferta-zmiany2.thumb.jpg.badb3fe8b1e320464d88f6f3a1a870a2.jpg

Link to postu
W dniu 2.04.2021 o 13:14, Dominik kidl napisał:

(P.S. Wyżej jest literówka "Pobiernie" zamiast "Pobieranie")

Poprawiona.

 

Natomiast co do kolejności wysyłania zmian to jest ona następująca:

  1. kończenie ofert
  2. aktualizacja ofert
  3. wznawianie ofert

W teorii aktualizacja stanu powinna iść najpierw, zaś jej aktywowanie dopiero później- dodatkowo aktywowanie jest procesem asynchronicznym, czyli Sello zleca aktywowanie i po chwili odpytuje serwis czy się udało, więc to wprowadza dodatkowe opóźnienie w kolejności.

 

Dwie potencjalne przyczyny jakie mi przychodzą do głowy to:

  • Podczas zmiany liczby sztuk wystąpił jakiś błąd w serwisie, Sello wtedy przerzuca to zadanie na koniec kolejki i wykonuje następne. Przerzucenie go na koniec oznacza, że najpierw mogło pójść zlecenie aktywacji oferty. Jako, że serwis odrzucił to ze względu na niepoprawne stany, aukcja w Sello trafiła z powrotem do zakończonych a taka operacja usuwa wszystkie oczekujące zmiany (czyli m.in. zniknie zmiana liczby sztuk). Zależnie od tego jaki to był błąd Sello raportuje go od razu lub też np po 2-3 próbach wykonania.
  • Nowy mechanizm aktualizacji ofert działa po stronie serwisu inaczej niż poprzedni i np wysłana zmiana liczby sztuk nie zdążyła się w ofercie ustawić zanim nadszedł czas realizacji zleconej aktywacji oferty.

Sądząc jednak po liście zmian na zrzucie i braku śladu po zmianie liczby sztuk podejrzewam raczej ten pierwszy scenariusz. Gdyby się powtarzał prosiłbym o włączenie logowania komunikacji z Allegro i podesłanie do nas logu jak wystąpi problem ponownie. Będzie można potwierdzić ten scenariusz i opracować jakieś rozwiązanie bardziej "kuloodporne".

 

Można też spróbować włączyć starą metodę aktualizacji i sprawdzić czy na niej problem się również powtarza, aby wykluczyć scenariusz drugi.

 

  • Dziękuję 1
Link to postu

Podsyłam dzisiaj jeszcze jeden przykład. Niestety nie jedyny. Wg mnie, wszystkie ustawienia wskazują na to, że oferta powinna się wznowić. Tutaj nawet nie próbowało dokonać jakichkolwiek aktualizacji w ofercie. Towar faktycznie skończył się, jednak FVZ wprowadziliśmy do SGT 2 kwietnia i wtedy też stany powinny się zaktualizować. Sello widzi aktualnie dostępny towar. Oferta ma włączoną aktualizację ilości oraz wznowienie.

Włączyłem przed chwilą logi, jednak jeśli się nie mylę to dla takiego przykładu nic nie znajdziemy - Sello nie próbowało nic zmienić w ofercie, to też i nie będzie żadnych logów dla niej z komunikacji z Allegro.

 

Nowy-2.thumb.jpg.f561f71f836b387d81b6101fc72d37f3.jpg

 

W

 

Link to postu

Hmm. Na aukcji pozostało niby 37. Rozumiem, że towar zszedł innymi kanałami i aukcja przy takim stanie (w Allegro) została zakończona. Teraz pojawiło się 75 sztuk i w ogóle nie wygenerowała się zmiana. Sprawdzimy taki scenariusz.

Czy przelicz stany wywołane na tej aukcji/towarze coś generuje?

Link to postu
21 minut temu, Bartosz Rosa napisał:

Hmm. Na aukcji pozostało niby 37. Rozumiem, że towar zszedł innymi kanałami i aukcja przy takim stanie (w Allegro) została zakończona. Teraz pojawiło się 75 sztuk i w ogóle nie wygenerowała się zmiana. Sprawdzimy taki scenariusz.

Dokładnie tak. 31 marca zostało dodane do SGT zamówienie od stałego klienta, przyjęte droga mailową na wszystkie dostępne sztuki.

2 kwietnia wprowadzona została faktura i stan magazynowy wzrósł do 75 szt.

 

22 minuty temu, Bartosz Rosa napisał:

Czy przelicz stany wywołane na tej aukcji/towarze coś generuje?

Tak - użycie "Przelicz stany (zakończ/wznów)" z PPM spowodowało wrzucenie zmiany ilości w ofercie oraz aktywację oferty. Obie zmiany poszły bezbłędnie do serwisu.

  • Dziękuję 1
Link to postu
30 minut temu, Bartosz Rosa napisał:

Hmm. Na aukcji pozostało niby 37. Rozumiem, że towar zszedł innymi kanałami i aukcja przy takim stanie (w Allegro) została zakończona. Teraz pojawiło się 75 sztuk i w ogóle nie wygenerowała się zmiana. Sprawdzimy taki scenariusz.

Czy przelicz stany wywołane na tej aukcji/towarze coś generuje?

U mnie też się tak czasem dzieje. Generalnie najpewniej jest wejść w przefiltrowane TOWARY i tam wybrac "zakończ/wznów". Dzisiaj takie coś też miałem, ale dla aukcji zakończonych ręcznie, chciałem je wznowić prez synchro z GT, ale zadziałało tylko z TOWARÓW.

  • Dziękuję 1
Link to postu

Ok zlokalizowaliśmy chyba źródło problemu. Jak zwykłe musiało wystąpić kilka zbiegów okoliczności :) i kilka poprawek nałożyło się na siebie powodując usuwanie dodanej zmiany oczekującej przy aktualizacji oferty zakończonej. W zależności od tego ile zmian wysyłanych było naraz, jakie było obciążenie serwisu Allegro efekty mogły być różne - od zniknięcia i braku wznowienia po wznowienie oferty i zniknięcie takiej zmiany z listy zmian. Poprawkę dorzucimy do 1.38.1, dajcie znać czy po jej instalacji ten problem dalej będzie występował.

  • Dziękuję 1
Link to postu

Poprawka będzie już w 1.38.1, ale ja jeszcze dodam ze swojej strony, że na moich kontach nic nie wznawia się automatycznie. Nadal wystawiam ręcznie od nowa. Aktualnie mam 286 produktów nie wznowionych, zakończonych od 1.11.2020, które są na stanie, a nie wznowiły się, pomimo prawidłowych ustawień. Odpuściłam już dawno, nie było czasu, ale wielokrotnie zastanawiałam się co jest nie tak. Poczekam zatem na nowe Sello.

 

Edycja: sprawdziłam i przeliczanie stanów działa - wznawia aukcje. Z tego co widzę, to w części produktów były 2 próby wznowienia nieudane, ale w części nie. Ani jednej.

Edytowane przez Magdalena MG
Link to postu
6 minut temu, Magdalena MG napisał:

zakończonych od 1.11.2020

Wznowić można tylko takie, które znajdują się w archiwum allegro. Mniej więcej ok. 2 miesiące od zakończenia oferty. Ale zdarzało mi się, że było na to mniej czasu...

Takie stare musisz po prostu wystawić od nowa.

Link to postu
W dniu 14.04.2021 o 13:41, Magdalena MG napisał:

Poczekam zatem na nowe Sello.

To może być skutek działania tego problemu, który będzie poprawiony. Mógł on mieć różne skutki w zależności od wielu czynników. Chyba, że sytuacja dotyczy tego co wspomniał Marcin - wznowić można oferty nie starsze niż te zakończone 60 dni temu. Przy okazji dodaliśmy taką opcję w filtrze zakończenia (60 dni).

Link to postu
  • 9 miesięcy temu...
W dniu 16.04.2021 o 14:40, Bartosz Rosa napisał:

To może być skutek działania tego problemu, który będzie poprawiony. Mógł on mieć różne skutki w zależności od wielu czynników. Chyba, że sytuacja dotyczy tego co wspomniał Marcin - wznowić można oferty nie starsze niż te zakończone 60 dni temu. Przy okazji dodaliśmy taką opcję w filtrze zakończenia (60 dni).

Czy w sytuacji jak nie miałem towaru na stanie ponad 60 dni i wszedł on mi na stan to aukcja wznowi się automatycznie - bez mojej wiedzy ?? czy ten czas 60 dni można edytować - gdzie jest ta edycja ???

Link to postu

60 dni wynika z tego ile czasu Allegro utrzymuje nieaktywne oferty. Po ich zakończeniu są one dostępne przez 60 dni a następnie zostają przeniesione do archiwum. Takich ofert nie ma już fizycznie na serwerach Allegro i nie można ich aktywować (wznowić). Sello przy próbie wznowienia takiej oferty dostanie z Allegro błąd 404, oferty nie znaleziono, w związku z czym usunie z aukcji w Sello automatycznie wznawianie, aby nie generować tego błędu kolejnym razem. 

W takiej sytuacji trzeba wystawić nową ofertę z tym towarem.

Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...