Skocz do zawartości

Błąd zapisu do bazy danych

Polecane posty

Witam, 

Od paru dni zawiesza nam się baza Sello. Nie pobierają się zamówienia , nie można zmieniać danych w transakcjach , po wejściu w notatkę wyrzuca okienko transakcji. Aplikacja zwraca błąd zapisu do bazy danych. Pomaga tylko restart bazy z poziom sql menagment . Czym może być to spowodowane ? W tym okresie jest to bardzo uciążliwe . 

Baza Subiekta działa prawidłowo - nie trzeba jej restartować .Tak wiec server SQL działa poprawnie . Czym może być spowodowany problem? 

Link to postu

Niestety nie wiemy co powoduje ich powstawanie - nie licząc ingerencji programów zewnętrznych w bazę, które nieodpowiednio nadają identyfikatory nowym wpisom w tabelach. Stąd jako rozwiązanie doraźne dodaliśmy wykrywanie tych błędów z możliwością ich naprawienia. Znacząco przyspiesza to ewentualną diagnozę i naprawę problemów, które te rozjechane identyfikatory (bo o to chodzi) powodują. Kiedyś trzeba było ręcznie wykonywać polecenie SQL sprawdzające tabelę ins_Ident (zawierającą identyfikatory) i ręcznie to naprawiać.

 

Sam problem polega na tym, że w tabeli ins_Ident znajdują się kolejne identyfikatory używane przez nasz framework do nadawania identyfikatorów nowym rekordom w tabelach. Dostęp do tych identyfikatorów odbywa się poprzez procedurę składowaną sp_Identyfikator, która aktualizuje tabelę ins_Ident tak aby był tam zawsze kolejny id dla danej tabeli.

Coś powoduje, że w tabeli ins_Ident pojawia się identyfikator wcześniejszy niż aktualnie nadany dla danej tabeli, więc framework przy dodawaniu nowego rekordu do jakieś tabeli otrzymuje starszy id, co powoduje błąd zapisu do bazy danych, w związku z próbą wstawienia rekordu z kluczem głównym istniejącym już w danej tabeli. Procedura naprawcza w tym przypadku aktualizuje identyfikatory w tabeli ins_Ident do max+1 dla każdej tabeli.

 

Link to postu

My mamy programy zewnętrzne. Wczoraj wieczorem robiłem aktualizację serwera i oczywiście restart. Dziś nie było nawet jednego błędu do tej pory. Zazwyczaj już kilkukrotnie naprawialiśmy błędy.

Przed restartem SQL Server mocno obciążał pamięć, sumarycznie była zajęta w ponad 95%. Dziś jest to już 65%, rano było tylko 25%. Może coś w tym kierunku?

Link to postu

Duże użycie RAMu przez serwer to rzecz normalna i raczej nie jest to przyczyną.

Czy normalnie zostawiacie Sello na noc włączone? Czy to może być skorelowane z pojawianiem się tych rozjazdów? U nas podczas prac programistycznych jak i testów takie uszkodzenia nigdy się nie zdarzyły - ale u nas zazwyczaj program nie działa dłużej niż kilkanaście minut.

Link to postu

Dzień dobry.

U nas po instalacji tej wersji notorycznie rozłącza wszystkie programy połączone do baz danych(zdalne końcówki). Dzieje się tak przy tworzeniu zamówienia do Subiekta GT lub wyborze kontrahenta, z poziomu Sello.

Opcja naprawy bazy danych pojawiła się raz i zniknęła.

Powyższe informacje o problemie przy zapisie nie pojawiają się w konsoli błędów.

Oprócz tego okresowo program antywirusowy(GDATA) wskazywał na Sello, że "ma wirusa" - na komputerach gdzie jest zainstalowane Sello.

Link to postu

Mamy jedno zgłoszenie, że program GData wykrywa wirusa w programie serwisowym Sello. Zweryfikowaliśmy ten problem i u nas ten program nic nie wykrywa. Proponuję zaktualizować bazę wirusów i przeskanować cały komputer, bo być może Sello zostało zainfekowane jakimś złośliwym oprogramowaniem na tym komputerze.

 

To zrywanie połączenia może być również wynikiem działania złośliwego oprogramowania.

Link to postu
12 godzin temu, Bartosz Rosa napisał:

Czy normalnie zostawiacie Sello na noc włączone? Czy to może być skorelowane z pojawianiem się tych rozjazdów? U nas podczas prac programistycznych jak i testów takie uszkodzenia nigdy się nie zdarzyły - ale u nas zazwyczaj program nie działa dłużej niż kilkanaście minut.

Tak, Sello działa 24h na dobę. Co jakiś czas go wyłączam i jak czas pozwala to 1x w tygodniu aktualizacje na serwerze i restart. Zdarzało się, że i 2-3 tygodnie Sello działało w automacie, cały czas włączone.

Na automatach działamy od dawna. Problem z bazą pojawił się w listopadzie. Nie zgłaszałem, bo przecież robiłem czyszczenie bazy w związku ze zmianą formy prowadzenia działalności. Założyłem, że doszło do uszkodzenia bazy i miałem do tego tematu wrócić jak tylko wszelkie formalności zamknę w związku z aportem.

Gdy zobaczyłem na forum, że inni też mają taki problem, to dało mi nadzieję, że to nie moja wina :)

Link to postu
W dniu 3.12.2020 o 09:52, Bartosz Rosa napisał:

A czy te błędy bazy danych pojawiają się zawsze po nocy czy może w czasie dnia również? Najlepiej to poobserwować odświeżając sekcję ważne informacje - wtedy wykonywane jest również sprawdzanie bazy danych pod tym kątem.

Pojawiały się również w ciągu dnia, także kilka minut po wykonaniu naprawy bazy.

 

12 minut temu, Sylwia Zak napisał:

Witam,

u mnie również błąd zapisu baz danych:

w ciągu ostatniego półtora tygodnia błąd w Sello pojawił się  3 razy.

Za każdym razem jest to inny błąd. Po ok 1 dniu błąd znika.

Bardzo proszę o wiadomość czym może być spowodowany ten błąd?

 

Dokładnie tak samo mieliśmy.

 

 

@Bartosz Rosa Nie wiem co dokładnie się podziało, ale od kilku dni nie mamy żadnych błędów. W piątek zaktualizowałem Sello do v 1.37.2. Do piątku produkcyjna baza chodziła na 1.36.0. Nic poza aktualizacją nie zrobiłem w ostatnim czasie.

 

 

 

 

Link to postu
18 godzin temu, Sylwia Zak napisał:

Za każdym razem jest to inny błąd. Po ok 1 dniu błąd znika.

Bardzo proszę o wiadomość czym może być spowodowany ten błąd?

Błąd, ze swej natury w pewnym momencie sam się naprawi, ale będzie to okupione wystąpieniem błędu związanego np. z pobraniem transakcji, nowej aukcji itp, raz lub więcej razy - zależnie od sytuacji. Tego typu problemy występowały od zawsze, które przechodziły bez większego echa. Teraz natomiast Sello dysponuje narzędziem diagnostycznym, które wykrywa ten problem i umożliwia jego natychmiastową naprawę. Kiedyś problemy z zapisem danych spowodowane tym właśnie problemem wymagały przesyłania do nas bazy danych do analizy, albo wykonywanie dodatkowych skryptów SQL w programie serwisowym.

 

Pisząc tego posta, uświadomiłem sobie, że być może, diagnostyka jest zbyt agresywna i można czasami powodować fałszywe alarmy - zwłaszcza, jeśli mowa o tym, że problem sam znika. Prosiłbym o wykonanie takich testów:

  1. Po pojawieniu się ostrzeżenia o takim błędzie, proszę w możliwie krótkim czasie odświeżyć sekcję Ważne informacje na stronie startowej i informację czy po samym tylko odświeżeniu błąd bazy znika. Jeśli w wielu przypadkach tak właśnie się dzieje (zwłaszcza, gdy nie trwa akurat żadna synchronizacja, która by mogła samoczynnie naprawić problem) to może to oznaczać fałszywy alarm.
  2. W momencie gdy trwają intensywne synchronizacje z serwisem Allegro, proszę kilkukrotnie odświeżyć sekcję Ważne informacje (czekając aż skończy się cała procedura odświeżania) i sprawdzić czy zdarza się, że ten błąd bazy zostaje pokazany a po kolejnych przyciśnięciach znika.

 

 

 

Link to postu

U nasz również od dłuższego czasu sypie błędami :( i wystarczy jeden naprawić i pojawia się kolejny, jak przeklikam wszystkie to na chwilę jest spokój ale po dłuższym czasie i tak one wracają, nie wiem co może powodować ten błąd bo wcześniej ich nigdy nie mieliśmy, a jak już się zdarzył to bardzo sporadycznie (jeden w roku)

Przechwytywanie.PNG

Przechwytywanie1.PNG

Link to postu
W dniu 8.12.2020 o 10:24, Bartosz Rosa napisał:

Pisząc tego posta, uświadomiłem sobie, że być może, diagnostyka jest zbyt agresywna i można czasami powodować fałszywe alarmy - zwłaszcza, jeśli mowa o tym, że problem sam znika. Prosiłbym o wykonanie takich testów:

  1. Po pojawieniu się ostrzeżenia o takim błędzie, proszę w możliwie krótkim czasie odświeżyć sekcję Ważne informacje na stronie startowej i informację czy po samym tylko odświeżeniu błąd bazy znika. Jeśli w wielu przypadkach tak właśnie się dzieje (zwłaszcza, gdy nie trwa akurat żadna synchronizacja, która by mogła samoczynnie naprawić problem) to może to oznaczać fałszywy alarm.
  2. W momencie gdy trwają intensywne synchronizacje z serwisem Allegro, proszę kilkukrotnie odświeżyć sekcję Ważne informacje (czekając aż skończy się cała procedura odświeżania) i sprawdzić czy zdarza się, że ten błąd bazy zostaje pokazany a po kolejnych przyciśnięciach znika.

 

 

 

Zrobiłem przykład 2. Aktualnie trwało pobieranie aukcji trwających z serwisu. Odświeżałem w odstępach około 5-10 s - tyle trwało odświeżenie. Błąd raz pojawiał się, raz znikał. Faktycznie wygląda jak chwilowy błąd.

Link to postu

Poniżej czynności jakie wykonywał automat i błędy jakie w tym czasie się pojawiały przy odświeżaniu informacji.

 

"Pobieranie aukcji trwających":

Lista niepoprawnych identyfikatorów tabel w bazie danych: au_Picture

 

 

 

Przy "Aktualizacja ofert trwających" oraz "System sprzedaży" jak również ręcznym wywołaniu pobierania wiadomości:

Lista niepoprawnych identyfikatorów tabel w bazie danych: em__Email, em_Source,

Lista niepoprawnych identyfikatorów tabel w bazie danych: em_Source

 

Przy "Pobieranie transakcji:

Lista niepoprawnych identyfikatorów tabel w bazie danych: tr__Transaction, tr_Item,

 

 

Dziś tylko takie wyłapałem.

jb__Job, jb_Message - na pewno występowały jednak dzisiaj na takie nie trafiłem.

 

P.S. Drobna niespójność w nazewnictwie "Pobieranie aukcji trwających" i "Aktualizacja ofert trwających"  :)

  • Dziękuję 1
Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...