Skocz do zawartości

Faktura VAT marża - wzorzec wydruku

Polecane posty

Witam serdecznie,

proszę o informacje jak i gdzie we własnym wzorcu wydruku wyłączyć widoczność tego pola z informacją o "towarze używanym". Klient który kupuje np w komisie nowy telefon ale w procedurze VAT marża niekoniecznie chciałby widzieć dopisek tego typu. Znalazłem w typach dokumentów opcje zmiany takiej informacji ale nie możliwość wyłączenia. Proszę o podpowiedź.

Pozdrawiam

fm marza.jpg

Link to postu

Dzień dobry,

parametru we wzorcu nie ma (ze względu na wymagania tego dopisku), ale można to usunąć w zaawansowanej edycji wzorca Stimulsoft lub po prostu wystawić zwykłą fakturę, która powinna być tutaj bardziej odpowiednia, bo nowy sprzęt nie powinien być sprzedawany w procedurze marży.

image.png.54770171dcb4ef76744514a90e6eb45c.png

Jeśli sprzedaż odbywa się w systemie marży, to dopisek być musi, bo wymaga tego ustawa o VAT:

Cytat

Art. 106e. 1. Faktura powinna zawierać:
[...]
3. W przypadku dostawy towarów używanych, dzieł sztuki, przedmiotów kolekcjonerskich i antyków, dla których podstawę opodatkowania stanowi zgodnie z art. 120 ust. 4 i 5 marża, faktura - w zakresie danych określonych w ust. 1 pkt 1-17 - powinna zawierać wyłącznie dane określone w ust. 1 pkt 1-8 i 15-17, a także odpowiednio wyrazy "procedura marży - towary używane", "procedura marży - dzieła sztuki" lub "procedura marży - przedmioty kolekcjonerskie i antyki".

 

Link to postu
4 godziny temu, Jarosław K napisał:

Nowy sprzęt zakupiony od osoby fizycznej na np umowę a sprzedawany dalej jako nowy, podlega procedurze VAT marża.

To ciekawe - mógłby Pan podać podstawę prawną? Bo ja znalazłem tylko to: Obrót nowymi towarami, a procedura VAT-marża (podatki.gov.pl)

4 godziny temu, Jarosław K napisał:

W GT tego dopisku o towarze używanym nie było na wzorcu wydruku do VAT marży

W GT również jest ten dopisek, ale w GT można ustawić procedurę na "nie określono" i wtedy faktycznie nic się nie drukuje. To jednak wynika z pewnych zaszłości, a obecne przepisy są jasne - dopiski muszą być na fakturze, dlatego w nexo nie da się ustawić na "nie określono".

Link to postu

Podstawy prawnej nie znam, mogę zapytać księgowość ale tak funkcjonowały od lat i funkcjonują dalej lombardy oraz komisy. Na jakiej podstawie US skarbowy określi kiedy telefon jest używany a kiedy nowy? W momencie zdjęcia foliowego opakowania z kartonika, włączenia urządzenia, włożenia karty SIM czy wykonania pierwszego połączenia?

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...