Skocz do zawartości

Nowy synchronizator Subiekta 2.0

Polecane posty

W końcu i my przeszliśmy na nowy synchronizator. 

Pierwszy najważniejszy problem jaki się pojawił to nieokreślone ostrzeżenia systemu sprzedaży jak w załączniku. Pojawiają się w bardzo dużej ilości co kilka / kilkanaście minut skutecznie blokując Sello i bazę. Restart nie pomaga. Windows 10, Sello w najnowszej wersji. NA wszystkich stanowiskach jest uruchomiony nowy synchronizator.

Zrzut ekranu 2021-05-25 093459.jpg

Edytowane przez Paweł Błaszkowski
Link to postu
Cytat

Chyba mój problem jest podobny i sam od dłuższego czasu się nie rozwiązał.

 

Aktualizacja istniejącej oferty (v2.beta) "xxx" z konta yyy na Allegro.pl: Oferta zzzz nie istnieje.

Kod błędu: 404 Not Found

[OfferNotFoundException]: Oferta zzzzz nie istnieje.

 

Raczej problem dotyczy aktualizacji oferty a nie synchronizacji z Subiektem. Proszę anulować zmiany oczekujące dla tej aukcji zakończonej, bo jej fizycznie na Allegro nie ma - stąd błąd 404 Not found. Dodatkowo można na tych zakończonych ofertach wyłączyć wznawianie i synchronizację stanu.

 

  • Dziękuję 1
Link to postu
13 minut temu, Paweł Błaszkowski napisał:

Pierwszy najważniejszy problem jaki się pojawił to nieokreślone ostrzeżenia systemu sprzedaży jak w załączniku.

Która wersja Sello jest zainstalowana?

8 minut temu, Kuba Karpowicz napisał:

Chcę wystawić paragon imienny dla osoby fizycznej (bez NIP), pojawia się błąd:

"Kontrola NIP w systemie sprzedaży: Istnieje już kontrahent o podanym numerze NIP."

W Subiekcie jest włączona kontrola NIPu, która blokuje możliwość dodania nowego kontrahenta. Prawdopodobnie jest tam ustawiona opcja aby blokować też kontrahentów bez NIPu - Subiekt uznaje brak NIPu za taki sam NIP jak inny brak NIPu. Trzeba to przestawić na wartość taką, aby pomijał pusty NIP.

 

Link to postu
5 minut temu, Bartosz Rosa napisał:

W Subiekcie jest włączona kontrola NIPu, która blokuje możliwość dodania nowego kontrahenta. Prawdopodobnie jest tam ustawiona opcja aby blokować też kontrahentów bez NIPu - Subiekt uznaje brak NIPu za taki sam NIP jak inny brak NIPu. Trzeba to przestawić na wartość taką, aby pomijał pusty NIP.

 

Które wersje mamy do wyboru?

kontrahenci01.png

Link to postu
18 minut temu, Bartosz Rosa napisał:

Na pewno te z dopiskiem poza pustym. Dokładnego działania tych opcji z Subiekta nie znam, trzeba by doczytać w pomocy, ewentualnie zapytać na forum Subiekta.

Działa na pewno z kontrolą częściową "poza pustym" i "poza detalicznymi".

Druga sprawa: wybieramy w Sello "Dokument końcowy", on się tworzy w Subiekcie, ale nie pojawia się automatycznie okienko do wydruku. Musimy zrobić to ręcznie z poziomu Sello lub Subiekta.

Link to postu

Proszę przyjrzeć się ustawieniom w parametrach zewnętrznego systemu sprzedaży - zakładka DOKUMENTY. Nowy synchronizator ma więcej ustawień i niektóre różnią się od tych wcześniejszych - trzeba je dostosować do siebie. W szczególności parametry o nazwie: Pokaż okno przy ręcznym tworzeniu dla dokumentów początkowych oraz końcowych.

 

  • Lubię to 1
Link to postu

No dobra jestem znów w grze, ogarnąłem Synchro 2.0 po wczorajszym komunikacie w Sello, szczerze? Zastanawiałem się, czy to już działa, czy nie (xd) i czy jest włączone czy nie, no ale jest cool !

Obecnie co do

dokumentu początkowego w Sello, to proszę o dodanie funkcji z Subiekta:

UNIEWAŻNIJ 

od razu zamiast domyślnego kasowania przy anulowaniu transakcji dodanych ręcznie w Sello można używać tej funkcji.

Generalnie jak za chwilę będa nam wpadać zamówienia z Amazona, to chciałbym mieć historię zleceń anulowanych z innych źródeł niż tylko z Allegro no choćby z zewnęrznych sklepów, czy z infolinii.

Na dzisiaj kasowanie całkowite zamówień od Klientow to już chyba prehistoria ?

Opcja UNIEWAŻNIJ zwyczajnie anuluje taki dokument wraz z jego rezerwacją. Towar wraca na magazyn, a ja po jakimś czasie mogę sobie szybko taki dokument odnowić np opcją "POWIEL"

Prośba o implementację.

Dziękuję.

 

 

 

image.png.ef934ba0e8c3a2bb1e01802852e21194.png

 

 

  • Lubię to 1
Link to postu
4 godziny temu, Bartosz Rosa napisał:

Na pewno te z dopiskiem poza pustym. Dokładnego działania tych opcji z Subiekta nie znam, trzeba by doczytać w pomocy, ewentualnie zapytać na forum Subiekta.

Z kontrolą NIPu jest jeszcze jeden kłopot, bliżej nieokreślony. Na co dzień ZK wystawia u nas bez najmniejszego problemu, nawet jeśli ta sama firma kupuje kolejny raz. Około 2-5raz w miesiącu na 10 tys transakcji trafią się takie, gdzie nie może wrzucić ZK z powodu właśnie kontroli numeru NIP. Opcja jaką mam ustawioną w SGT na stałe to "kontrola częściowa - wszystkie numery poza pustymi".

Nie udało mi się na szybko nic konkretnego ustalić, a że szybciej było te kilka transakcji zrobić ręcznie (wyłączałem całkowicie kontrolę nr NIP i wywoływałem utworzenie ZK z PPM), to też nie szukałem zbyt długo.

Skoro jednak pojawił się ten temat ponownie, to również do niego wracam.

Moje podejrzenie pada na kontrahentów, którzy zostali wrzuceni do SGT w inny sposób niż Sello. Gdy to Sello powiela kontrahenta z tym samym nr NIP, to jest OK. Gdy dany kontrahent istnieje już w SGT i został utworzony ręcznie lub wpadł z innego kanału sprzedaży (synchronizacja innym programem), to już coś nie działa prawidłowo.

Samo SGT przy takim kontrahencie i wyżej wspomnianych ustawieniach wyrzuca komunikat, że już klient z tym nr NIP istnieje i czy na pewno chcę dodać. Może z tym komunikatem Sello nie może sobie poradzić?

 

Poniżej wrzucam ustawienia z Sello i SGT. Może coś ułatwi do zlokalizowania przyczyny? A może tak powinno być? :)

 

396579328_SGT-bladNIPu.jpg.986c78c1e892f05c8ac5e0014be1ffbe.jpg

2102708429_Sello-bladNIPu.jpg.4193f215dce6adf3965a39f475789a45.jpg

Link to postu
50 minut temu, Bartosz Rosa napisał:

A ci pozostali kontrahenci są aktywni czy nie?

Jaki dokładnie Sello podaje komunikat (z raportu)?

Raporty co pewien czas usuwam a nie zapisałem, której transakcji to dotyczy. Nie mogę być pewien w 100%. Poniżej jednak wrzucam prawdopodobną transakcję. Mam do niej kilka takich samych błędów i o tej samej godzinie po dwa odrębne błędy:

 

1. Tworzenie w systemie sprzedaży dokumentu początkowego do transakcji '........................': W systemie sprzedaży więcej niż jeden kontrahent posiada NIP 'RODO'. Symbole kontrahentów: RODO, RODO Najlepiej dopasowany kontrahent: 'RODO'

 

2. Drugi błąd wysyłam w pliku w prywatnej wiadomości. Jest tam pełna treść jakie dane synchronizuje i z lenistwa nie chce mi się ich ukrywać. Tym bardziej, że są napisane "programistycznym" ciągiem znaków.

Link to postu

1. Ale to jest tylko ostrzeżenie a nie błąd. Sello informuje, że znaleziono taką sytuację i powiązano jednego z kontrahentów. Dokument powinien się normalnie wystawić.

2. Błąd dotyczy kontroli w systemie sprzedaży (jest taki dopisek), czyli w Subiekcie. Prawdopodobnie w Subiekcie jest dwóch takich kontrahentów z tym samym NIPem i sama edycja tego kontrahenta kończy się błędem.

Link to postu

Witam

czy istnieje opcja ewentualnie czy można ją dodać

dotyczy transakcji anulowanych

a mianowicie po zakupie a gdy transakcja jest już pobrana i jest w zakładce oczekuje na płatność widnieje jako oczekująca na płatność po jakimś czasie część kupujących  anulują transakcje i nie pobiera mi tego do sello że klient anulował

nigdzie nie widzę by nawet ręcznie pobrał odpowiednie statusy

Link to postu
W dniu 26.05.2021 o 13:02, Bartosz Rosa napisał:

1. Ale to jest tylko ostrzeżenie a nie błąd. Sello informuje, że znaleziono taką sytuację i powiązano jednego z kontrahentów. Dokument powinien się normalnie wystawić.

2. Błąd dotyczy kontroli w systemie sprzedaży (jest taki dopisek), czyli w Subiekcie. Prawdopodobnie w Subiekcie jest dwóch takich kontrahentów z tym samym NIPem i sama edycja tego kontrahenta kończy się błędem.

Prawdopodobnie to nie ta transakcja. Na tą chwilę nie odtworzę z głowy, której transakcji to dotyczyło. musimy zaczekać do następnego razu. Wtedy wrzucę więcej informacji.

Link to postu
W dniu 28.05.2021 o 09:52, Sławomir B napisał:

kupujących  anulują transakcje i nie pobiera mi tego do sello że klient anulował

Anulowane przez kupującego transakcje mają w Statusie zamówienia w serwisie czerwony X. Dodatkowo można je wyfiltrować.

 

obraz.png.0081b7982dec81c765f307fa6c226f00.png

Powinno się to pobierać normalnie jak każda inna zmiana w zamówieniu na Allegro, chyba że ręcznie została wyłączona synchronizacja tych transakcji z Allegro (na zakładce cechy).

Link to postu

Witam Panowie. Nie znalazłem tego tematu, ale przy nowym synchronizatorze podczas wystawiania dokumentu pojawił się komunikat:

Utworzenie/aktualizacja dokumentu zamówienia nie jest możliwe, ponieważ istnieje już dokument końcowy.
Dokument powstał przez utworzenie dokumentu,ale nie został zapisany.
To znaczy przy powstawaniu okazało się że konieczna jest jego zmiana i został on anulowany. Po ponownym kliknięciu niestety Sello nie chce go stworzyć. Poniżej kilka grafik.
Co gorsza nie jest on widoczny w dokumencie:sel_01.jpg.912425bea4337a05c356cb7bc57c8b02.jpg
 
jest widoczny wyłącznie w historii:  sel_02.jpg.63ba4b2e8a51a608e7c88596637e7792.jpg
 
 
sel_03.jpg.c1d98ee9169eb111e36dde8c3f766b86.jpg
Wystawienie dokumentu pomogło wyłącznie kliknięcie opcji DOKUMENTY KOŃCOWE. System nie reagował wcale na opcję DOKUMENT KOŃCOWY - jako jeden.
W historii zapisały się 2 wystawienia tego dokumentu - dziwna sprawa.
Edytowane przez Tomasz Czajkowski
Link to postu

Podejrzane, bo to by oznaczało, że Sello zapisało w transakcji id dokumentu z Subiekta a nie zapisało jego nazwy. Niestety taki prosty scenariusz jak anulowanie dokumentu podczas wystawiania przechodzi u nas prawidłowo. Czy były tam jakieś bardziej skomplikowane operacje wykonywane?

 

W Subiekcie jest jeden dokument (ten nowy) a starego nie ma? Jaki to Subiekt i Sello w której wersji?

Link to postu
10 minut temu, Bartosz Rosa napisał:

Podejrzane, bo to by oznaczało, że Sello zapisało w transakcji id dokumentu z Subiekta a nie zapisało jego nazwy. Niestety taki prosty scenariusz jak anulowanie dokumentu podczas wystawiania przechodzi u nas prawidłowo. Czy były tam jakieś bardziej skomplikowane operacje wykonywane?

 

W Subiekcie jest jeden dokument (ten nowy) a starego nie ma? Jaki to Subiekt i Sello w której wersji?

sel_04.jpg.87b0ff7b38e92881af79f18af829df55.jpg

Link to postu

Klikamy  DOKUMENT KOŃCOWY, system otwiera nam go do wglądu i jeżeli wszystko się zgadza to go zapisujemy lub jeżeli się nie zgadza to ANuLUJEMY.
Ten został anulowany z powodu z powodu konieczności uzupełnienia magazynu - towaru nie było na stanie.
Dzisiaj towar wjechał na magazyn i konieczne było ponowne wystawienie dokumentu - niestety finał jak wyżej.
Sello najnowsze - Subiekt 1.66 SP3 HF1

Poradziłem wystawiając dokument funkcją DOKUMENTY KOŃCOWE zamiast DOKUMENT KOŃCOWY.

Co do bardziej skomplikowanych operacji to sądzę, że nie było, chociaż SELLO pracuje sieciowo. Osoba wystawiająca dokumenty twierdzi, że nie było potrzeby robić cokolwiek, bo nie było towaru na stanie i dokument po prostu został anulowany (nie usunięty) - nie został zapisany.

W Subiekcie jest tylko ten NOWY

 

Sprawdziliśmy nawet w Subiekcie po kontrahencie, czy ma przypisany jakikolwiek inny dokument - nie ma nic.

Edytowane przez Tomasz Czajkowski
  • Dziękuję 1
Link to postu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Użytkownik forum
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...