Skocz do zawartości
Forum użytkowników
stanko91

Rozliczenia Sello / Subiekt

Polecane posty

proszę o:

 

- Zapłacono przelewem - automatycznie na dokumencie sprzedaży w subiekcie

- skojarzone rozliczanie pobrań tzn. rozliczam w sello = rozliczyło w subiekcie

Udostępnij ten post


Link to postu

i ja!

 

Ja bym poszedł jeszcze dalej: także zapłacono gotówką (pobranie) automatycznie na dokumencie sprzedaży.

Ostatnio długo walczyłem na linii Sello - Subiekt w aspekcie ustawienia właściwego oznaczenia sposobu płatności na dokumencie końcowym, w zależności od sposobu wysyłki paczki i doszedłem do wniosku, że się nie da. Zawsze jest gotówka. Szkoda, bo zamiast wystawiać i drukować dokumenty końcowe automatycznie, muszę ręcznie i w każdym jeszcze troche poklikać  >:(

Udostępnij ten post


Link to postu

Podbijam temat.

Wiele firm prowadzi Rozrachunki (rejestruje wpłaty) w Subiekcie. Na dziś trzeba je prowadzić dwukrotnie. Raz w Sello, raz w Subiekcie. Czy Sello, mogłoby przenosić automatycznie rozrachunki (wpłaty) do Subiekta np w momencie kliknięcia CTRL+W na Transakcjach ---> czyli "Zarejestruj wpłatę"? Póki co przy setkach, czy chociażby dziesiątkach rozliczeń (wpłat) dziennie jest bardzo ciężko to ręcznie ogarnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu

Rozumiem, mimo wszystko dzięki. Ew. firmy mierzące się z tym problemem mogą też się tu przypominać, może Sello Team nada jakiś priorytet jeśli będzie więcej podobnych zgłoszeń :D

Udostępnij ten post


Link to postu

Oj zdecydowanie popieram roszczeniowa postawę wspolpiszacych ;) ja rowniez mam kłopoty z rozrachunkami na linii sello-sgt.

 

 

Kolejne głosy w temacie przenoszenia rozliczeń wpłat do Subiekta? Prosimy o wsparcie kolejnych Użytkowników, Sello Team zawsze poważnie traktuje nasze uwagi na tym forum :D

Udostępnij ten post


Link to postu

Witam

To nie ma co rozważać- to trzeba zrobić:), sytuacja jest beznadziejna, ja muszę to po 2 razy rozliczać raz w sello dwa w subiekcie.

 

Popieram inicjatywę, aż skandal że po 6 latach nikt z tym nic nie zrobił :)

Udostępnij ten post


Link to postu

Drodzy Userzy lobbujemy w tym temacie dalej !!! :D

 

Ja przygotuję tutaj i umieszczę w wolnej chwili jak by to mogło wg mnie wyglądać. W sumie do Subiekta mogłyby się na początek chociaż "wpłaty" przenosić z datą płatności PAYU z SELLO, to już by było bardzo dużo, a taki rozrachunek (wpłata, czy też wg nomenklatury Subiekta SPŁATA NALEŻNOŚCI - po prostu WPŁATA) no i rozliczenie (powiązenie jej) z dowodem sprzedaży. Wszystko jest już w Sello, więc po co to ręcznie przeklepywać?? Jak by była ta funkcjonalność w SELLO, to nikt by się nie skarżył, że jest wpłata, ale jej nie zauważył, albo na odwrót nie ma wpłaty, a towar wysłany... Od razu Subiekt by pokazywał różnice na koncie.

 

Resztę można rozbudować z czasem, ale potrzebujemy tutaj jeszcze trochę lobbowania userów nt. tej funckjonalości ROZRACHUNKÓW w tym poście :D

Udostępnij ten post


Link to postu

Nie każdy będzie lobbował za tym bo każdy ma swoją "pilną" sprawę ;) Dla mnie jest to obsługa wielu poziomów cen i wielu magazynów :)

 

Akurat może się okazać, że wszyscy będziemy mieć szczęście bo ST jest zmuszone do przepisania synchronizacji z Subiektami więc w sumie można to zrobić od razu tak jak należy i wprowadzić za jednym razem obsługę wszystkich zgłaszanych przez lata sugestii związanych właśnie z synchronizacją z Subiektami.

 

Podchodzi pod to cała masa rzeczy, w tym właśnie rozliczanie rozrachunków, prawidłowa forma dostawy na dokumentach sprzedaży, obsługa wielu poziomów cen i magazynów i jeszcze parę innych. Czyli zamiast lobbowania za jedną funkcją powinniśmy się skupić na lobbowaniu za zrobieniem prawidłowej synchronizacji z Subiektami :)

 

Hmmm... naprawdę nie widzę powodu żeby nie zrobić tego wszystkiego za jednym razem? A jeśli nawet nie uda się tego wprowadzić naraz to chociaż uwzględnić to w tym nowym mechanizmie i stopniowo dodawać w następnych wersjach kolejne sugestie związane z Subiektami.

others-301.GIF

 

I wszyscy byliby zadowoleni

others-267.gif

Udostępnij ten post


Link to postu

To do synchronizacji z Subiektami pozwolę sobie przypomnieć o konieczności ustawiania prawidłowej daty zakończenia sprzedaży w fakturze, na datę ostatniego zakupu (wg systemu aukcyjnego) w danej transakcji.

Udostępnij ten post


Link to postu

To do synchronizacji z Subiektami pozwolę sobie przypomnieć o konieczności ustawiania prawidłowej daty zakończenia sprzedaży w fakturze, na datę ostatniego zakupu (wg systemu aukcyjnego) w danej transakcji.

 

 

Taaaak!!! Można tę datę z FODa wyciągnąc, nie?

Udostępnij ten post


Link to postu

Odkopuje temat bo nie chcę zakładać nowego.

 

Czy coś w temacie rozrachunków się zmieniło? Potrzebuje rozliczyć kilka tys. transakcji w Subiekcie które są już rozliczone w Sello i nie chcę robić tego ręcznie.

 

Może ktoś ma chociażbym jakiś "prymitywny" sposób na rozliczanie należności pobraniowych w subiekcie ?

 

Aktualnie mam tak że transakcje pobraniowe z Sello trafiają jako należności do Subiekta na konto np. Inpostu i potrzebuje je jakoś automatycznie rozliczyć. Wydaje mi się że nie jest to jakaś wielka filozofia aby załatwić to zewnętrznym programikiem bo to proste operacje na bazie danych ale może mi się tylko wydawać :)

Udostępnij ten post


Link to postu

Odkopuje temat bo nie chcę zakładać nowego.

 

Czy coś w temacie rozrachunków się zmieniło? Potrzebuje rozliczyć kilka tys. transakcji w Subiekcie które są już rozliczone w Sello i nie chcę robić tego ręcznie.

 

Może ktoś ma chociażbym jakiś "prymitywny" sposób na rozliczanie należności pobraniowych w subiekcie ?

 

Aktualnie mam tak że transakcje pobraniowe z Sello trafiają jako należności do Subiekta na konto np. Inpostu i potrzebuje je jakoś automatycznie rozliczyć. Wydaje mi się że nie jest to jakaś wielka filozofia aby załatwić to zewnętrznym programikiem bo to proste operacje na bazie danych ale może mi się tylko wydawać :)

 

Ja niestety rozliczenia / rozrachunki robię ręcznie w Subiekcie, ale jak masz jakieś pytania to daj znać - coś pomogę.

 

 

Skoro masz rozliczone je w Sello to napisz nam jak wpisujesz datę wpłaty przy wpłacie pobraniowej, bo póki co przy oznaczaniu spłaty należności Sello nie pyta o tę datę, a jest to strasznie potrzebne! :D

 

Właśnie rozliczam pobrania z Sello i wyglądają one w Subiekcie bardzo ładnie:

rozliczenia.png?dl=1

 

 

 

Jeśli Klient ociąga się z odebraniem pobrania albo coś kombiunje natychmiast pojawia się przy rozrachunku przeterminowanie i dzwonię do Klienta spytać co ma za problem z odebraniem pobrania.

 

 

 

@ PanBanBan to jest to co Ty pisałeś, że w zeszycie prowadzisz, nie prościej w Subiekcie ? ? ? ;D ;D ;D

 

 

Brakuje w Sello niestety paru oczywistych rzeczy jak:

 

1) okno zapytania się o datę wpłąty w Sello

2) przeniesienie wpłaty do Subiekta

3) oznaczanie rozrachunków jako rozliczonych (tzn: połączenie tej wpłaty z jej dokumentem sprzedaży) - od biedy można to robić ręcznie, ale brak punktów 1 i 2 strasznie dużo zabiera czasu -to niewielka robota dla programisty w Sello Teamie

 

 

 

W idealnym przypadku ja tylko na podstawie numer u paki odnajduję TRANSAKCJĘ klikam na transakcji PPM - zarejestruj wpłatę i dalej powinno Sello zrobić:

 

1) wyświetlić okno zapytania się o datę wpłaty w Sello

2) przeniesienie wpłaty do Subiekta

3) oznaczanie rozrachunków jako rozliczonych (tzn: połączenie tej wpłaty z jej dokumentem sprzedaży)

Czyli to wszystko co namalowałem na powyższej grafice.

 

 

i dzięki tym trzem rzeczom temat byłby praktycznie raz na zawsze zamknięty, a moje rozwiązanie jest ultrauniwersalne i skalowalne (na tym screenie widać sprzedaż z kilku sklepów na Allegro, wiele kont bankowych) pasuje do wszystkich przypadków jakie do tej pory miałem, stąd proponuję je kiedyś zaimplementować - Drogi Sello Teamie :D Nie ma dużo roboty ;D

 

 

 

 

Tak samo prowadzi się wpłaty z PAYU - niezapłacone widać w oknie - natychmiast księgowa wie, że przy tych wpłatach PAYU coś jest nie HALO i szukamy przyczyny. Możliwe, że Sello pokazało np dwie wpłaty, a była tylko jedna, albo coś dwa razy wysłane, albo pakowacz nie ustawił w paczce pobrania i poszło zwykłą paczką bez pobrania - po wystawieniu dokumentów natychmiast to widać w tym oknie. Pominę, że w tym oknie też przypomina terminy zwrotów (ZW) do przelania, oraz faktur zakupowych, korekt itd do zapłaty i wiele wiele innych i tak to działa w kilku dużych sklepach na Allegro jakie ja znam.

 

 

 

Na czerwono to sugestie do ST

Udostępnij ten post


Link to postu

mobisoft - jak nie zależy Ci na sprawdzeniu tych rozrachunków to można by oznaczyć je wszystkie jak opłacone w zakresie dat od X do Y - to by było bardzo proste zapytanie SQL i na forum Subiekta na pewno ktoś by je napisał. Jak trzeba konkretnie ze sprawdzeniem to już bardziej skomplikowana sprawa.

 

Dnia 8.02.2017 o 20:29, HotKey napisał:

@ PanBanBan to jest to co Ty pisałeś, że w zeszycie prowadzisz, nie prościej w Subiekcie ? ? ? ;D;D;D

Nie ;)

 

Ty księgujesz w dwóch programach - Sello i SGT więc oczywistym jest, że zajmuje Ci to 2x więcej czasu niż mi ;) I nie zrozumiałeś po co mi zeszyt ;)

Spoiler


1. Loguję się do banku żeby sprawdzić czy są jakieś nowe wpływy. W tytule operacji na głównej liście wpływów mam zawsze jako pierwszy numer przesyłki z EN'a wiec widzę go od razu bez żadnego otwierania każdej operacji. Jak są wpływy to zapisuję je sobie w zeszycie w jednej kolumnie, a w drugiej za co, np.


+30,00 PP 1234
+19,89 nick zuzia
+25,28 PP 1236
 

PP 1234 to 4 ostatnie cyfry z numeru przesyłki

 

2. Potem przechodzę do Sello i otwieram transakcje, oczekujące na płatność z filtrem w trakcie wysyłki i księguję bieżące wpłaty - wyszukuję je na liście (po nicku) i klikam zarejestruj wpłatę, a w zeszycie ląduje X przy wpłacie, np.


+19,89 nick zuzia X
 

Przy czym nie interesuje mnie kiedy klient zapłacił więc mi obecna funkcjonalność zarejestruj wpłatę wystarczy, ale jak już pisałem potwierdzenie daty w tym miejscu (tak jak w paczkach) też może być.

 

3. Potem transakcje oczekujące na płatność z filtrem wszystkie wysłane i posortowane wg daty utworzenia. W dolnym oknie szczegółów transakcji mam otwartą zakładkę paczki i tam jest kolumna z numerem nadania z EN'a. Szukam transakcji po dacie i kwocie, zaznaczam, sprawdzam numer paczki i klikam zarejestruj wpłatę. Z Senditem tak samo, z tym że numer zlecenia Sendita kopiujemy do notatek do paczek więc jest widoczny w dolnym oknie w notatkach do transakcji. Ale najpierw wpłatę z Sendita trzeba połączyć z numerami zleceń bo Sendit beznadziejnie wypełnia tytuły operacji do banku i przysyła tylko rozliczenie na maila. Poczta Polska ma to 100x lepiej zrobione, a Sendit gdyby nie cena i połączenie z Allegro to jest beznadziejną firmą ;) A w zeszycie lądują X przy tych wpłatach, np.


+30,00 PP 1234 X
+25,28 PP 1236 X
 

I jak zaksięguję wpłaty, a jakaś transakcji mi wisi z wcześniejszych dni to sprawdzam status paczki. I tu faktycznie przydałaby się ta kolumna z linkiem do śledzenia paczki bo nie musiałbym otwierać wiadomości o wysyłce żeby przejść do strony śledzenia.

KONIEC

 

 

I takie księgowanie jest bardzo szybkie i bez żadnych pomyłek, ale ponieważ jestem leniwy to dla mnie i tak trwa za długo ;) więc wpłaty widzę w powiadomieniach bankowych i na tej podstawie rejestruję wpłaty klientów w trakcie realizacji. A księgowania pobrań robię raz na kilka dni i zaznaczam wszystko zbiorczo (z Ctrl) kierując się tylko kwotami bo rzadko się zdarzają takie same kwoty ale i to mam opanowane bo mam prawidłowo posortowaną listę. I tu z kolei brakuje opcji odznaczania na gridzie zaznaczonych już pozycji o czym pisałem np tutaj: https://forum.sello.pl/index.php?topic=7395.0, ale jakby dało się ją zrobić to ST już by dawno temu ją dorobiło więc straciłem nadzieję na tą funkcję :(

 

Także zeszyt jest tylko żebym miał gdzie zaznaczyć tego iksa że tą wpłatę już zaksięgowałem. Potem na koniec miesiąca szybkie porównanie zeszytu z wyciągami bankowymi czy czasem coś nie pominąłem (zajmuje mi to 10 min) i tyle. A w Subiekcie zapłaty z góry mam jako "zapłacono przelewem", a zapłaty za pobraniem mam jako "zapłacono gotówką" i odpowiednio zmodyfikowany wydruk faktury - to znaczy pisze na nim zamiast "zapłacono gotówką" to "zapłacono za pobraniem" bo księgowe klientów się czepiały, że pobranie to nie jest gotówka ;)I tutaj z kolei, mi w Sello brakuje właśnie wyboru domyślnego wzorca wydruku do wysyłania faktury emailem. W każdym razie w SGT zawsze mam wszystkie transakcje z Sello jako opłacone więc nie muszę w nim nic księgować.

 

Jeszcze myślałem o jednym usprawnieniu żeby dla klientów mieć jeden numer rachunku bankowego, a dla doręczycieli (pobrań, allegro, payu) drugi numer i wtedy byłby czytelniejszy podział powiadomień bankowych ale na razie nie kombinuję zwłaszcza, że tych pobrań nie mam dużo. A gdybym miał więcej transakcji to zainwestowałbym w program do księgowania wpłat do Sello

 

PS

Na czerwono to sugestie do ST ;)

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu

Jeszcze myślałem o jednym usprawnieniu żeby dla klientów mieć jeden numer rachunku bankowego, a dla doręczycieli (pobrań, allegro, payu) drugi numer i wtedy byłby czytelniejszy podział powiadomień bankowych ale na razie nie kombinuję zwłaszcza, że tych pobrań nie mam dużo. A gdybym miał więcej transakcji to zainwestowałbym w program do księgowania wpłat do Sello

 

 

Jeśli dobrze zrozumiałem, to to to już jest w Sello i ja tego używam (cesje: PAYU, EMS, SENDIT, INPOST,... ) - ustawiasz je w Sello i przenoszą się do Subiekta automatycznie.

Czyli Ty stawiasz X w zeszycie, a my klikamy ROZLICZ w Subiekcie. Do tego Subiekt sam wrzuca w tle to na konto i porównuję sobie tylko SALDO w banku s SALDEM w SGT, jeśli się zgadza, to jest OK.

Generalnie przejrzyj logikę, bo uważam, że jest w 97% taka sama jak Twoja, też używam EN i przychodzą mi na konto kwoty z numerami paczek - tylko dalej narzędzia inne ;D, no i wpisy w SGT pojawiają się same - nie trzeba robić notatek - akurat to już jest w Sello super zrobione.

Udostępnij ten post


Link to postu

Jeszcze myślałem o jednym usprawnieniu żeby dla klientów mieć jeden numer rachunku bankowego, a dla doręczycieli (pobrań, allegro, payu) drugi numer i wtedy byłby czytelniejszy podział powiadomień bankowych ale na razie nie kombinuję zwłaszcza, że tych pobrań nie mam dużo. A gdybym miał więcej transakcji to zainwestowałbym w program do księgowania wpłat do Sello

 

To już jest:

cesje.png?dl=1

 

 

Numery kont bankowych ustawiasz / sprawdzasz w Subiekcie - to chodzi SUPER !!! ;D

 

 

 

 

 

 

mobisoft - jak nie zależy Ci na sprawdzeniu tych rozrachunków to można by oznaczyć je wszystkie jak opłacone w zakresie dat od X do Y - to by było bardzo proste zapytanie SQL i na forum Subiekta na pewno ktoś by je napisał. Jak trzeba konkretnie ze sprawdzeniem to już bardziej skomplikowana sprawa.

Możesz też na pokazanym screenie zaznaczyć je wszystkie (multiselect) i PPM ---> ROZLICZ ZBIORCZO :D

 

 

 

Proste ? ;D

 

 

 

rozliczenia_zbiorczo.png?dl=1

Udostępnij ten post


Link to postu

Jeśli dobrze zrozumiałem, to to to już jest w Sello i ja tego używam (cesje: PAYU, EMS, SENDIT, INPOST,... ) - ustawiasz je w Sello i przenoszą się do Subiekta automatycznie.

Czyli Ty stawiasz X w zeszycie, a my klikamy ROZLICZ w Subiekcie. Do tego Subiekt sam wrzuca w tle to na konto i porównuję sobie tylko SALDO w banku s SALDEM w SGT, jeśli się zgadza, to jest OK.

Generalnie przejrzyj logikę, bo uważam, że jest w 97% taka sama jak Twoja, też używam EN i przychodzą mi na konto kwoty z numerami paczek - tylko dalej narzędzia inne ;D, no i wpisy w SGT pojawiają się same - nie trzeba robić notatek - akurat to już jest w Sello super zrobione.

Tak masz rację - logika postępowania ta sama. Ale mi i tak zajmuje to mniej czasu niż Wam w SGT bo X w zeszycie jest szybszy, a może ja po prostu lubię stawiać te iksy w zeszycie... ;)

 

Ja nie prowadzę żadnych rozliczeń w SGT (nawet zakupów bo od tego mam osobny arkusz który mi pilnuje wszystkiego) więc szczerze pisząc to nawet nie orientuję się w tamtym module.

 

 

PS

Wpłat PayU nie sprawdzam szczegółowo - czy zdarzyło się żeby PayU czegoś Wam nie zapłaciło?

Udostępnij ten post


Link to postu

PS

Wpłat PayU nie sprawdzam szczegółowo - czy zdarzyło się żeby PayU czegoś Wam nie zapłaciło?

 

Nie ale czasami jest więcej kasy niż powinno :D otóż:

np: Klient coś dopłaci po paru dniach przez PAYU za coś tam i co wtedy? Pewnie nie zauważysz w Sello takiej dopłaty... Rozliczenia natychmiast pokażą płatność z PAYU do której nie ma faktury do podpięcia (rozliczenia).

 

Dalej:

Klient zapłaci część przez PAYU, część na konto, a resztę chce pobraniem - to oczywiście przykład przesadzony, ale w tym stylu też tylko ustawienie tego w Sello przy wystawianiu faktury w dokumencie sprzedaży zapewni, że nic nie umknie z wpłat (i to już mamy!)

 

Dalej:

EMS często nie oddaje kasy (ok raz na miesiąc) - taki rozrachunek natychmiast widać.

 

 

Także:

- jeśli pakowacze wystawią dwa razy fakturę z płatnością PAYU na jedno zamówienie (błędy Sello, + błędy Subiekta) i pójdzie to jako PAYU dwa razy (zduplikowane), to widać, że jedna wpłata PAYU rozliczy jedną fakturę, a druga faktura "wisi" i nie będzie rozliczona bo nie ma do niej drugiej wpłaty PAYU. Tego też zeszyt nie wychwyci, ani nawet remanent - w rozliczeniach wszystko widać:

 

 

rozliczenia_zbiorczo.png?dl=1

 

Co do Twoich ustawień pobrania aby móc dodać konta bankowe: rozważ przy pobraniach zamiast ustawienia gotówki w Sello - stworzenie "karty płatności" np POCZTEX w SGT - ustaw jej numer konta bankowego w SGT pokaże się ona w Sello automatycznie i będziesz miał różne konta dla różnych firm - to co pisałeś - Sello automatycznie podpina ją do pobrań ---> SUPER !!!

 

Mi ostatnio rozliczenie wszystkich wpłat + zakupów i sprawdzenie sald na kontach zajmuje ok 1h za cały tydzień - kilkaset wpłat PAYU i różnych pobrań + wpłaty bezpośrednio na konto z innego sklepu, zwroty, korekty i zakupy kończę sprawdzeniem salda SGT vs. Bank. W rezultacie mam też każdą wpłatę / wypłatę (także kontrola poprawności wypłat) na koncie opisaną numerem faktury - przydaje się. Jako wartość dodaną mam wiele metod kontroli nad firmą, no i jestem 100% pewien, że wszystko się zgadza (co do grosza), gotówka, wpłaty, wypłaty, cesje. Jakby Sello miało rozliczenia (to co podałem wyżej), to pewnie potrzebowałbym jeszcze mniej czasu. Ile czasu zajmuje Tobie?

Udostępnij ten post


Link to postu

Jeszcze pokażę jedno okno - to wszystko już robi Sello - brakuje tylko przenoszenia tych wpłat z datą tej wpłąty (np: pobrań) do SGT (okna po prawej) no i oznaczenia jako rozliczone:

(gdyby to działało, to cała robota polegała by dalej jedynie na ... sprawdzeniu salda SGT vs. Bank), a takto każdy sobie rozlicza inaczej i ślęczymy nad tym całe godziny ...

 

rozrachunki_kontrahent.png?dl=1

 

 

 


 

 

 

 

Po prostu Sello po kliknięciu jednej transakcji i wciśnięciu CTRL+W (ZAREJESTRUJ WPŁATĘ) powinno wywoływać z Subiekta to okno:

 

naleznosc.png?dl=1

 

i po temacie.

 

 

 

 

To okno robi wszystko co wcześniej proponowałem i co jest potrzebne do rozliczenia:

- ustawia datę

- wartość faktury

- numer faktury

- ustawia rozliczenie (łączy fakturę z jej wpłatą)

- dodaje na rachunku wpłatę (do sprawdzenia czy się zgadza saldo SGT vs. Bank)

 

 

 

Wszystko za jednym kliknięciem i temat zamknięty na Amen. Oczywiście przy multiselekcie kilka transakcji) i wciśnięciu CTRL+W (ZAREJESTRUJ WPŁATĘ) - otwiera się to okno:

 

 

naleznosc_multiselect.png?dl=1

 

 

Prościej się już nie da zaproponować.

Udostępnij ten post


Link to postu

Niestety w Sello nie ma obecnie rozliczeń, przynajmniej takich "pełną gębą", można sobie tylko rozliczać za pomocą cech ewentualnie jakoś pomyśleć.

 

Tylko w Subiekcie obecnie, warto zainstalować do tego EmSzmala3 także.

Udostępnij ten post


Link to postu

×