Skocz do zawartości

Witajcie !

Polecane posty

Drodzy użytkownicy Gestora nexo!

Witam wszystkich, którzy już używają Gestora nexo oraz wszystkich przyszłych użytkowników. Oddajemy w Wasze ręce to forum, abyście mogli dzielić się swoimi doświadczeniami i wymieniali uwagi na temat korzystania z programu.

Aby ten post nie stanowił tylko sztampowego powitania…. nie nie, nie ustawię tablicy „Witamy Gospodarza Domu Serdecznie”, lecz przedstawię jedną z nowości w wersji 11.0.0 nexo: wiadomości SMS. Można z nich korzystać w całym nexo (nie tylko w Gestorze!), a ja postaram się przedstawić kilka przypadków ich użycia.

 

 

Jak skonfigurować wiadomości SMS

 

Na początek jednak kilka słów jak włączyć możliwość wysyłania wiadomości SMS. Potrzebujemy Internetu oraz  zarejestrowanej licencji jakiegokolwiek produktu linii nexo w „Moim koncie”.

Uruchomcie wasze nexo. W drzewku modułów znajdźcie „Wiadomości SMS” i wejdźcie w ten moduł, co spowoduje pokazanie się takiego okienka:

 

 

 

01_komunikat_przy_wejsciu_w_SMS.png

 

Jeśli jeszcze nie podłączyliście swojego podmiotu do konta – przejdźcie do Zarządzania licencjami i podłączcie je. A jeśli jeszcze nie zarejestrowaliście swojej licencji w koncie – TUTAJ jest link do tematu w dziale pytań i odpowiedzi z wyjaśnieniem jak to zrobić.

 

Klikamy w „Moje konto”, logujemy się, a po zalogowaniu się przechodzimy do licencji produktów, gdzie powinniście zobaczyć „Usługę SMS”. Aktywujemy usługę (nie bójcie się, jest bezpłatna i nie ma żadnych haczyków!):

 

02_Aktywacja_uslugi.png

 

Przy aktywacji trzeba wybrać taryfę usługi: „Standard” lub „Pro” Pierwsza z nich umożliwia wysyłanie wiadomości SMS z losowych numerów, druga pozwala na wysyłanie wiadomości z umieszczeniem nazwy nadawcy (np. nazwy Waszej firmy) oraz umożliwia korzystanie z polskich znaków:

 

03_Wybor_taryfy.png

 

Co wybieracie? Ja wybrałem PRO, a w dalszej pokażę wam, jak ustawić się nazwę nadawcy.

Przy aktywacji czeka na was prezent – kilka darmowych wiadomości SMS do testowania. Za kolejne – jak to w życiu – trzeba już zapłacić. Przygotowaliśmy dla Was kilka pakietów w każdej z taryf. W taryfie „Standard” są one nieco tańsze – ale coś za coś – mają mniejsze możliwości.

Jeśli wybraliście taryfę PRO, pozostaje jeszcze wybór nazwy nadawcy. W Waszym nexo wejdźcie do modułu „Wiadomości SMS” i wciśnijcie Shift + Ctrl + K, a następnie z listy po lewej stronie wybierzcie „Parametry wiadomości SMS”.

Zobaczycie takie okienko:

 

04_Nazwa_nadawcy.png

 

To, co nas interesuje to nazwa nadawcy i jak widać domyślnie jest tam ustawione „INFO”. Jeśli chcecie ją zmienić, kliknijcie w „Popraw”, a następnie w przycisk „Zmień nazwę nadawcy” widoczny obok „Aktualnej nazwy”. Pokaże się okienko – wpiszcie swoją nazwę, pamiętając że może mieć ona maksymalnie 11 znaków i wymaga zatwierdzenia po stronie providera.

Od tego momentu macie już wszystko przygotowane do wysyłania Waszych wiadomości SMS.

 

Zastosowanie pierwsze - SMS do kolegi

 

Można już wysłać pierwszego SMSa. Tylko do kogo? Królikiem doświadczalnym może być kolega z pracy.

Wchodzimy do modułu „Pracownicy”, ustawiamy fokus na koledze i z menu kontekstowego wybieramy opcję „Wyślij SMS” (można też w module Wiadomości SMS wywołać okno nowego SMSa). Wprowadzamy treść i klikamy „Przekaż do wysłania”:

 

05_SMS_do_kolegi.png

 

Wiadomość została przekazana do wysłania. Za niedługo w firmie powinno pojawić się ciasto ;)

Przy okazji kilka słów o wysyłaniu. W powyższym scenariuszu wiadomość SMS została przekazana do wysyłki. Nie oznacza to, że od razu zostanie wysłana, lecz umieszczono ją w skrzynce nadawczej i zostanie wysłana w najbliższej sesji wychodzącej. Domyślnie sesje wysyłkowe odbywają się co 5 minut (można to zmienić w „Parametrach wiadomości SMS”). Jeśli zależy wam na natychmiastowej wysyłce – wejdźcie do modułu „Wiadomości SMS”, wciśnijcie F6, aby zmienić widok na „Skrzynka nadawcza SMS”:

 

06_Widoki_SMS.png

Po przełączeniu widoku, zaznaczcie wybrane wiadomości i wybierzcie opcję „Wyślij” – zostaną wysłane natychmiast.

 

 

Zastosowanie drugie: windykacja

 

Przejdźmy teraz do prawdziwie biznesowego zastosowania: do windykacji. Wiecie, że w nexo są wbudowane fajne narzędzia ułatwiające tę pracę? Jeśli nie, to patrzcie – za chwilę pokażę Wam wycinek możliwości narzędzi windykacyjnych nexo związany wyłącznie z wiadomościami SMS.

Mam w firmie kilku delikwentów, którzy często zapominają o terminie zapłaty. Skoro zapominają, chciałbym im przypominać za pomocą SMSa – powiedzmy na 3 dni przed upływem terminu.

Jak to zrobić? Oto recepta:

Wchodzimy do modułu windykacji (np. z wykorzystaniem mnemonika: wciśnijcie Ctrl + Spacja a następnie wpiszcie WI). Jeśli do tej pory nie korzystaliście z Windykacji, dostaniecie taki komunikat:

 

07_Windykacja_narzedzia.png

 

Klikamy „Tak” i po kilku sekundach narzędzia się zainstalowały. Co w nich jest? M.in. scenariusze windykacyjne wg których będzie odbywać się windykowanie „delikwentów”, domyślne szablony wezwań do zapłaty, ponagleń, itd.

 

Jeśli już widzieliście taki komunikat, ale nie chcieliście wtedy instalować narzędzi – nic straconego. W module Windykacji wejdźcie do menu Operacje i stamtąd je zainstalujcie.

 

Teraz, gdy narzędzia są już zainstalowane, chcę wszystkim rozrachunkom przydzielić scenariusz windykacyjny wykorzystujący SMSy. Dlatego przechodzę do modułu Rozrachunków (mnemonik RN), zaznaczam wszystkie rozrachunki i z menu kontekstowego wywołuję opcję „Zmień scenariusz windykacyjny”:

 

08_Przypisanie_scenariusza.png

 

Po jej wywołaniu przypisuję „Scenariusz z przypomnieniem SMS”. Dlaczego akurat ten? Ponieważ w pierwszym etapie, na trzy dni przed upłynięciem terminu windykacji ma ustawione wysłanie do dłużnika wiadomości SMS z informacją o upływającym terminie zapłaty - czyli dokładnie to, czego chciałem.

 

Jeśli chcecie, możecie sami definiować własne scenariusze postępowania windykacyjnego. Te, które są wbudowane w nexo, to tylko nasza propozycja.

 

Teraz przechodzę do modułu Windykacji (mnemonik WI) i zmieniam widok (F6) na „Windykacja wg etapów”.

Przedstawia on te rozrachunki, które wg przypisanych im scenariuszy windykacyjnych wymagają wykonania jakiejś czynności. Rozrachunki te są zgrupowane per etap scenariusza windykacyjnego:

 

09_Windykacja_wg_etapow.png

 

Niczym Adam Słodowy, pozwoliłem sobie wcześniej przygotować dane tak, aby akurat w etapie przypomnienia o zbliżającym się terminie widać było trzy nierozliczone należności.

Zaznaczam teraz wszystkie te należności (Ctrl+A) i z menu „Windykacja” wywołuję operację „Wykonaj zaplanowaną operację windykacyjną”. Po jej wykonaniu, dla każdego z dłużników przygotowany został SMS, którego treść wykorzystuje dane z jego należności:

 

11_SMS_windykacyjny.png

 

 

Od teraz dłużnicy nie będą mogli już mówić, że zapomnieli.

 

Jeśli spodobał Wam się taki sposób windykowania, to możecie wszystkim swoim klientom przypisać scenariusz windykacyjny (operacja zbiorcza dostępna w module Klienci). Dzięki temu, wszystkie powstające na nich rozrachunki będą miały przypisany wybrany przez Was scenariusz i będziecie mogli na bieżąco przypominać, ponaglać, wzywać do zapłaty, etc.

Wiadomości SMS mogą mieć wiele innych zastosowań – informowanie o promocji, przypomnienie klientowi o umówionym spotkaniu lub klientce o wizycie w salonie fryzjerskim. Korzystajcie do woli!

Link to postu
Dnia 11.07.2016 at 13:33, Marek Pyznarski napisał:

Jeśli spodobał Wam się taki sposób windykowania, to możecie wszystkim swoim klientom przypisać scenariusz windykacyjny (operacja zbiorcza dostępna w module Klienci). Dzięki temu, wszystkie powstające na nich rozrachunki będą miały przypisany wybrany przez Was scenariusz i będziecie mogli na bieżąco przypominać, ponaglać, wzywać do zapłaty, etc.

 

Witam

Pytanie: Czy przypisując scenariusz windykacyjny (z przypomnieniem SMS na 3 dni przed terminem płatności) ,do wszystkich swoich klientów, to czy Ci klienci dostaną widomość SMS z automatu, czy muszę ręcznie uruchomić reazlizację scenariusza windykacyjnego?

Link to postu
  • 5 miesięcy temu...

Odpowiedź Pana Marka dotyczyła wiadomości windykacyjnych. Ze względu na szczególny kontekst takich wiadomości, aktualnie nie planujemy tam pełnego automatu.

Dla wiadomości e-mail/sms już znajdujących się w skrzynce nadawczej automatyczna wysyłka jest dostępna. Odpowiednie ustawienia można znaleźć w konfiguracji konta pocztowego czy w parametrach wiadomości SMS.

Jesteśmy świadomi wygody pełnych automatów. W bliskiej przyszłości planujemy wprowadzenia do Gestora nexo nowy typ obiektu, potrafiący automatycznie generować wiadomości do klienta podczas tworzenia i zmiany statusu. Przy odpowiedniej konfiguracji konta pocztowego, e-maile będą wysyłane bez potrzeby ręcznego wywołania operacji.

Link to postu

To może chociaż checkbox w jakimś miejscu - czy chcesz realizować te powiadomienia automatycznie? Rozumiem, że wiadomości windykacyjne to specyficzny typ powiadomień :)

Ale tak samo przydałoby się w przypadku wysłania do Klienta oferty e-mailem, żeby powiadomić smsem: "Szanowny Kliencie na Twój e-mail wysłaliśmy ofertę..." czy FV: "Została wystawiona FV o numerze ... na kwotę ...." można to teraz zrobić tylko ręcznie ;)

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...