Skocz do zawartości

mBank/MT940: Nie wspierany import operacji bankowych

Polecane posty

Raczej małe firmy będą mały "zwykły" mBank.

 

Chodzi o ten na:
https://online.mbank.pl/pl/Login


A nie korporacyjny CompanyNet: https://companynet.mbank.pl/mt/

 

Od jakiegoś czasu,  https://online.mbank.pl/pl/Login udostępnia pliki MT940

(można zamówić odpłatnie taką usługę / pobór plików MT940  w mBank - w panelu).

 

PS

Problem polega na nie obsługiwaniu ujemnych sald w mBank.

Zgłaszane było już kiedyś z rok temu do 'Dział Pomocy Technicznej InsERT' <office@insert.com.pl>

 

Edytowane przez Jacek Synowiec
Link to postu
  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Mam taki sam problem. Niezbyt rozumiem odpowiedz w rodzaju " Podejrzewam, że jest to plik mt940 ze "zwykłego" konta firmowego". Czy MT940 jest opisane standardem?

Zakladam, ze tak. Poprosze wiec o liste funkcjonalnosci standardu opsiujacego format MT940 jakie nie sa zaimplementowane w Subiekcie.

Lub prosze o wskazanie co "niezwyklego" powinno bym w pliku MT940, aby byl zgodny z dewiacja MT940 zaimplementowana w Subiekcie.

Otrzymywanie plikow MT940 w mBanku wiaze sie z oplata, zatem powinno byc jasno okreslone, ze Subiekt nie obsluguje tego standardu, aby wasi Klienci nie byli narazeni na niepotrzebne koszty.

Niestety na chwile obecna okazuje sie, ze Subiekt Nexo Pro nie radzi sobie z plikami MT940, ale zeby sie o tym dowiedziec trzeba najpierw aktywowac ta usluge w mBanku.

Jak zamierzacie zatem rozwiazac kwestie swiadomego wprowadzania Klientow Inserta w blad?

Edytowane przez Szymon Kufel
Link to postu
Dnia 4.09.2016 at 15:04, Szymon Kufel napisał:

Mam taki sam problem. Niezbyt rozumiem odpowiedz w rodzaju " Podejrzewam, że jest to plik mt940 ze "zwykłego" konta firmowego". Czy MT940 jest opisane standardem?

 

Pliki wyciągów mt940 w różnych bankach mogą się od siebie nieznacznie różnić. Stąd też w programie mamy do wyboru kilka parserów. Dodatkowo nawet w obrębie jednego banku ale dwóch różnych rodzajów kont (firmowe, korporacyjne,) zawartość plików generowanych przez bank może być inna. Takim przykładem jest mbank i problem, któremu poświęcony jest ten temat. W Nexo na ten moment obsługiwany jest akurat nie ten rodzaj rachunku bankowego, który Pan posiada.

Ten rodzaj rachunku obsługujemy : LINK

W przyszłości planujemy rozwiązać problem nieobsługiwanych rachunków, być może w innym formacie. Jednak na tą chwilę nie jestem w stanie podać przybliżonej daty owych zmian.

Link to postu
  • 2 miesiące temu...
Dnia 4.09.2016 at 15:04, Szymon Kufel napisał:

Mam taki sam problem. Niezbyt rozumiem odpowiedz w rodzaju " Podejrzewam, że jest to plik mt940 ze "zwykłego" konta firmowego". Czy MT940 jest opisane standardem?

Zakladam, ze tak. Poprosze wiec o liste funkcjonalnosci standardu opsiujacego format MT940 jakie nie sa zaimplementowane w Subiekcie.

Lub prosze o wskazanie co "niezwyklego" powinno bym w pliku MT940, aby byl zgodny z dewiacja MT940 zaimplementowana w Subiekcie.

Otrzymywanie plikow MT940 w mBanku wiaze sie z oplata, zatem powinno byc jasno okreslone, ze Subiekt nie obsluguje tego standardu, aby wasi Klienci nie byli narazeni na niepotrzebne koszty.

Niestety na chwile obecna okazuje sie, ze Subiekt Nexo Pro nie radzi sobie z plikami MT940, ale zeby sie o tym dowiedziec trzeba najpierw aktywowac ta usluge w mBanku.

Jak zamierzacie zatem rozwiazac kwestie swiadomego wprowadzania Klientow Inserta w blad?

 

Myślę, że nie byłoby nieporozumienia, gdyby Insert dokładnie podkreślał,
że chodzi o współpracę z plikami MT940 dla usług mBank CompanyNet dla korporacji.
 

Nawet sam mBank stosuje dla tych rozwiązań korporacyjnych trochę inne logo dla rozróżnienia:

 

mbank-logo-corpo.png

Link to postu
  • 3 miesiące temu...

Co do plików mt940 z rachunków firmowych w mbanku (nie korporacyjnych) to taki plik dałoby się wczytać wybierając parser ogólny gdyby bank poprawnie tworzył pliki z saldem ujemnym. Problem został zgłoszony do banku. Pozostaje modyfikacja błędnie wygenerowanego pliku, chociaż może być to pracochłonne zadanie.  

Link to postu
  • 5 tygodni później...

Jest odpowiedź od mBank - mam nadzieję, że będą to dla Państwa cenne wskazówki, by poprawić import.

 

--

Dzień dobry,
 
przeprowadziłam analizę, która nie wykazała nieprawidłowości po stronie wygenerowanego raportu.
 
Litera „C” oznacza saldo kredytowe, a litera „D” saldo debetowe.


W załączniku do odpowiedzi przesyłam specyfikację raportu MT940 dla klientów detalicznych.  
Zaznaczam, że jest to wersja robocza, która ma ułatwić odczytywanie raportu. 
 
Mam nadzieję, że Panu pomogłam. 
W imieniu zespołu mBanku ...

 

 

W załączniku:

mBank-specyfikacja-raportu-MT940-dla-klientów-detalicznych.pdf

Edytowane przez Jacek Synowiec
Link to postu

:) tylko co z tego, że  "Litera „C” oznacza saldo kredytowe, a litera „D” saldo debetowe" jak w plikach, które generuje bank zawsze jest D. Przynajmniej w tych plikach, które otrzymaliśmy. Proszę sprawdzić jak w pliku oznaczone jest saldo początkowe w sekcji  :60F: oraz końcowe w :62F: 

Link to postu
  • 3 lata później...
Dnia 7.04.2017 o 15:16, Rafał Płaszewski napisał:

Panie Jacku, oczywiście zostało to już zgłoszone do banku. Pisałem o tym wcześniej. Przy okazji dopowiem, że do wersji 16.0.0 przygotowujemy obsługę pobierania historii rachunku z plików csv. Umożliwi to pobranie historii praktycznie z dowolnego banku.

Odgrzewam tutaj kotlety, ale pytanie jak najbardziej do tematu: czy wspomniana, dostępna od dawna, funkcjonalność podbierania historii rachunku w CSV (mam na myśli detaliczny mBank) zapewnia te same funkcje co plik w formacie MT940? tzn. czy przelewy będą identyfikowane, wskazywany kontrahent, identyfikowany rodzaj operacji (transfer/przelew/karta) itd?

Będę wdzięczny za odpowiedź.

Pozdrawiam 

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...