Skocz do zawartości
  • 0

Jak dodać nowego klienta?

Pytanie

1 odpowiedź na to pytanie

Polecane posty

  • 0

W celu dodania nowego klienta do kartoteki przejdź do modułu Klienci i skorzystaj z opcji dodawania nowej pozycji.

 

Sugestia: Nowego klienta możesz również dodać bezpośrednio z poziomu głównego menu aplikacji, z poziomu menu z operacjami na liście klientów oraz z poziomu menu kontekstowego dostępnego po kliknięciu prawym klawiszem myszy na liście klientów.

 

Po przejściu do formularza zdecyduj w nagłówku formularza, czy dodawany klient jest firmą czy osobą.

 

firma_osoba_A.png

 

Uwaga: Możesz w każdej chwili zmienić  typ dodawanego klienta bez utraty wprowadzonych danych.

 

W formularzu klienta uzupełnij identyfikator podatkowy:

  • NIP - dla klienta typu firma
  • PESEL - dla klienta typu osoba.

 

Dla klientów typu firma możesz pobrać dane bezpośrednio z bazy GUS. W tym celu po wprowadzeniu identyfikatora podatkowego naciśnij przycisk Wyszukaj w bazie GUS.

 

Następnie uzupełnij dane podstawowe:

  • Nazwa (pole wymagane) - dla klienta typu firma
  • Imię i nazwisko (pole wymagane) - dla klienta typu osoba
  • Email - adres, który będzie podpowiadany przy wysyłce dokumentu do klienta
  • Dane adresowe.

 

W sekcji z danymi handlowymi możesz uzupełnić:

  • Domyślną formę płatności - forma płatności będzie ustawiana na dokumentach wystawianych dla tego klienta
  • Domyślny termin płatności - liczba dni płatności będzie ustawiana na wystawianych dokumentach
  • Domyślny rabat
  • Numer rachunku bankowego - nazwa banku zostanie automatycznie uzupełniona na podstawie wprowadzonego numeru rachunku.

 

dane_klienta.thumb.png.4b60ec5b12c96155c2f14a3a20054a7d.png

 

Dane kontaktowe możesz zdefiniować w sekcji Kontakty dodatkowe.

W sekcji Pozostałe masz możliwość określenia elementów opisujących dodawanego klienta.

 

W celu zapisania do kartoteki wprowadzonych danych klienta skorzystaj z opcji Zapisz.

 

Edytowane przez Pomoc techniczna
Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...