Skocz do zawartości

[Nowa funkcjonalność] Implementacja komunikatora/czata między userami

Polecane posty

Witam,

 

Jestem z Insertem już prawie 10 lat (w zakresie pakietu GT) .

Średnio co 3 miesiące mam od waszych handlowców telefon czy nie jestem zainteresowany wykupieniem abonamentu na Gestora GT, chętnie bym go kupił nie tylko za 300 czy 600zł albo i odpowiednio więcej jeśli tylko wierzyłbym, że warto - wyjątkowo jednak nie wykupiłem abonamentu do Gestora GT...  zdradzę powód takiego stanu rzeczy - ten projekt praktycznie nie żyje (będąc precyzyjnym niewiele się w nim dzieje już od długiego czasu).

 

 

Mam nadzieję, że z Gestorem NEXO będzie zupełnie inaczej, będzie to projekt żywy - czego sobie i Państwu życzę.

 

 

Poddaje pod rozwagę zaimplementowanie funkcji czatu / komunikatora tekstowego do Gestora NEXO między userami.

Wiem - są już ku temu oddzielne, gotowe rozwiązania (kiedyś GG, teraz np. Skype) ale w mojej opinii zintegorany czat miałby kilka zasadniczych przewag, takich jak:

 

1/ Integracja z NEXO (czyli siła wspólnego Interfejsu NEXO przekładająca się na ergonomię pracy, możliwość wywołania poprzez mnemoniki, wywołania przychodzącej wiadomości na tej belce pionowej z lewej wspólnie np. z terminami z kalendarza - migająca ikonka jak ktoś napisze..)

2/ archiwum rozmów byłoby przechowywane w bazie więc nie musiałbym myśleć o dodatkowej archiwizacji

3/ nie musiałbym również wykupywać ale i instalować dodatkowych apek...

4/ z czasem mogłoby powstać API spinające czat z wtyczką którą można zainstalować na stronie www (coraz to bardziej popularne rozwiązanie w kontaktach z potencjalnymi klientami,

wcale nie kosztujące mało bo mniej więcej jest to poziom cenowy abonamentu Subiekta, a przy większej ilości userów nawet sporo większe pieniądze - a poziom skomplikowania tej apki co ciekawe nieporównywalnie mniejszy od Subiekta). Takie rozmowy po zidentyfikowaniu klienta można byłoby podpinać do konkretnej kartoteki klienta celem archiwizacji rozmów/ustaleń.

Oczywiście nawet jeśli nie bylibyście zainteresowani budową wspomnianej wtyczki, to nie mam wątpliwości, że widząc potencjał rozwiązania i możliwość zarobienia fajnych pieniędzy znalazłoby się wielu twórców którzy taką wtyczkę dodatkowo by stworzyli jako rozwiązanie partnerskie... 

5/ przewagą byłoby również to, iż ten komunikator byłby dostępny tylko wśród pracowników danej firmy (wykluczenie pokusy plotkowania ze znjaomymi poprzez np. GG - argument wazny dla szefostwa)

6/ taka wtyczka na www byłaby również komplementarna do Vendero bo czaty są szczególnie popularne na stronach sklepów www i w mojej opinii takie rozwiązanie jest mocno w linii do Sello i Vendero, które z definicji mają pomóc w obsłudze klienta Internetowego.

7/ wspomniane API mogłoby być dostępne np. w wersji PRO zachęcając do jej wyboru bardziej wymagających klientów,

 

Tak naprawdę prosty czat miedzy userami (ewentualnie grupą wybranych userów) na początek byłby w zupełności wystarczający.

 

Całościowo oczywiście można komunikować się z userami np. poprzez klienta poczty albo poprzez zadania wbudowane już w NEXO ale do bieżącej komunikacji na co dzień, wklejenia pojedyńczego linka bo coś się chce pokazać koledze z drugiego pokoju, napisania krótkiej informacji...lub ogłoszenia czegoś wszystkim... czat byłby niezastąpiony. Pracuje w grupie z moimi ludzmi (łącznie do 10 osób) i takich drobnych interakcji łącznie pewnie mamy kilkaset dziennie. Poczta jest zbyt poważnym narzędziem by ją wikłać w takie 1 zdaniowe konwersacje.

 

Mam nadzieje, że choć trochę przekonałem Państwa o słuszności implementacji powyższego rozwiązania.

Myślicie Państwo, że jest szansa na realizację powyższego?

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Edytowane przez Użytkownik GT/NEXO
  • Lubię to 1
Link to postu

Witam,

Zaskoczę Pana - pomysł na komunikator pojawił się od samego początku prac nad Ge nexo. Z powodów dokładnie takich, jak Pan opisał i taką funkcjonalnością, plus wysyłaniem odwołań (linków) do obiektów nexo (np. rozrachunek N 1234/2016), które można wysyłać do współpracowników i po kliknięciu w taki link uruchamia się podgląd danego obiektu. Na dzisiaj, temat jest odłożony w czasie. Odnotuję we wpisie wiodącym Pana głos - im więcej osób zainteresowanych, tym większa szansa na szybsze zajęcie się tym tematem.

  • Dziękuję 1
Link to postu

TAK! TAK! TAK! + kilkadziesiąt głosów pracowników naszej firmy. To jest świetny pomysł. Zgadzam się z nim w 200%, tylko proszę, aby był do niego dostęp ze strony Sfery, jak zresztą we wszystkich waszych modułach :D No i nie zróbcie z niego takiego "klikanego" modułu, jak działania, to tak nie może być, to musi być szybkie w użyciu, a nie w 50 menu kontekstowym opcja >:(

W głowie już rodzą mi się tysiące pomysłów, na wykorzystanie tego modułu Sferycznie, więc na pewno powinniście uwzględnić komunikację na poziomie bazy podmiotów, a nie użytkowników - wtedy będzie można wysyłać komunikaty z poza systemu.

 

P.S. Niestety, zgodzę się też z przedmówcą w kwestii tego, że Gestor jest traktowany nieco słabo przez was. U mnie handlowcy trochę się denerwują na niego, w szczególności w kwestii klikaniny w działaniach, a właśnie ten moduł, powinien być mega prosty i szybki.

  • Dziękuję 1
Link to postu
52 minuty temu, Radomił Ząbik napisał:

P.S. Niestety, zgodzę się też z przedmówcą w kwestii tego, że Gestor jest traktowany nieco słabo przez was.

 

Ma Pan na myśli Gestora GT czy nexo? Jeśli nexo, to... zabolało. Bardzo proszę, aby przejrzał Pan listy zmian np. z dwóch ostatnich pełnych wersji Ge nexo (10 i 11). 

 

57 minut temu, Radomił Ząbik napisał:

U mnie handlowcy trochę się denerwują na niego, w szczególności w kwestii klikaniny w działaniach, a właśnie ten moduł, powinien być mega prosty i szybki.

 

Tu poproszę o wyjaśnienie "klikaniny". Jeśli ma Pan na myśli za dużo dostępnych operacji i za dużo danych w działaniach, to przypominam o profilowaniu programu - nieużywane funkcje można wyłączyć i uprościć działania oraz operacje na nich.

Link to postu
1 minutę temu, Marek Pyznarski napisał:

Tu poproszę o wyjaśnienie "klikaniny". Jeśli ma Pan na myśli za dużo dostępnych operacji i za dużo danych w działaniach, to przypominam o profilowaniu programu - nieużywane funkcje można wyłączyć i uprościć działania oraz operacje na nich.

 

Przygotowanie odpowiedzi, chwilę trwało, bo zanim nexo czasem prześle powiadomienie, mijają lata świetlne xD A potem jeszcze sypnęło mi się forum, super :ph34r:

 

TL;DR - wyciągnijcie menu "Zbiorcze" gdzieś na wierzch w kilku miejscach i będzie ok! A funkcji to nigdy mało, więc jest ok!

 

No przykładowo dostęp do opcji zatwierdzania zadania, zmiany jego statusu. Wiadomo, można się potem wyuczyć na pamięć tego skrótu klawiszowego, ale wydaje mi się, że takie opcje, w szczególności dla zadań, powinny być od razu na wierzchu, na liście.

 

Przechwytywanie.PNG

 

Podobnie z powiadomieniami. Często jest tak, że zadania dajemy Sobie sami, więc wiemy co w nich jest, nie trzeba nam ich czytać. Wyciągnięcie menu "Zbiorce" pod przycisk np. Operacje, było by w sam raz.

 

Przechwytywanie2.PNG

 

To samo z pokazaniem zadania. Nie ma tutaj dostępu bezpośrednio do czynności tych podstawowych. Ponownie menu "Zbiorcze" powinno trafić tutaj w menu operacje i było by ok, a tam jest sam wydruk. Muszę w takim przypadku wejść w popraw i przeklikać, a po co, jak znam treść zadania i mogę np. od razu zaznaczyć, że się za nie biorę.

 

Przechwytywanie3.PNG

 

17 minut temu, Marek Pyznarski napisał:

 

Ma Pan na myśli Gestora GT czy nexo? Jeśli nexo, to... zabolało. Bardzo proszę, aby przejrzał Pan listy zmian np. z dwóch ostatnich pełnych wersji Ge nexo (10 i 11).

 

Tak, widziałem, wiem, działacie i dobrze. Ale póki co, w porównaniu do pozostałych programów, to cena licencji wypada trochę drogo. Plus o tym co piszę wyżej już wspominałem i zostało to uznane, że jest tak i tak będzie:

https://forum.insert.com.pl/index.php?/topic/619-powiadomienia-a-realizacja-zadania/

 

 

Przechwytywanie2.PNG

Link to postu

To się cieszę Panie Marku oraz Panie Radomile, że widzicie Panowie potencjał w zaproponowanym rozwiązaniu.

 

Wierzę też że nie będziecie nadto dumać i implementować tego latami, tylko po prostu zrobicie to w najbliższych wersjach (chociaż w jakieś wersji lite by uzyskać 80% efektu nakladem 20% waszego zaangazowania dzieki czemu zobaczycie pierwszy feedback z rynku) i pójdziemy razem do przodu :)

 

Mimo, iż zasadniczo czat kojarzy się z rozrywką i młodzieżowymi zabawami...to nie mam wątpliwości, że to nowoczesne narzedzie pozwoliłoby mocno obniżyć poziom haosu w firmach poprzez poprawę przepływu informacji.

 

Oczywiście możliwość przesyłania odwołań do obiektów NEXO (najlepiej nie tylko do dokumentów ale i do karotek towarowych/kontrahentów) również byłoby "piękną" funkcjonalnością.

 

Tak naprawdę dziś odpowiednikiem czata w naszej firmie jest komunikacja telefoniczna, wiele razy (pewnie kilkaset razy dziennie) na wzajem z zespołem wymieniamy się informacjami typu dzwonił Jan Kowalski, wystaw zamówienie na to i na tamto a nastepnie podeślij Janowi via mail, popraw oferte o numerze 1619 itd., dopisz do towaru x wage bo brakuje, oddzwoń pod numer taki i taki, żona dzwoniła ale miałeś zajęte, skontaktuj sie ASAP.. itd... Tysiace drobnych zadan... niestety taka komunikacja ma wiele wad, których nie ma czat:

 

- bo rozmowa tel. jest ulotna, szczególnie gdy tuż po rozmowie zadzwonią kolejne 3 telefony i jeszcze stacjonarnie przyjdzie klient, który wymaga obsługi

- nawet jeśli pamiętamy nadal szczegóły rozmowy to łatwo o błędy, pokręcić numer dokumentu np. 1619 z 1916 to nie problem ...  z kolei Jana Kowalskiego też łatwo pomylić z innym Janem bo mamy ich w bazie 50 i nie wiadomo którego Kowalskiego wstawić do ZK czy TS...

- odrywamy od pracy siebie na wzajem mimo iż 90% spraw jest może i ważnych ale zwykle niepilnych i można byłoby je załatwić via komunikator tekstowy, 

- możliwość komunikowania grupowego o co trudno zwykle przez telefon (mamy możliwość niby telekonferecji ale zestawienie jej to wyższa szkoła jazy na naszej centrali zakladowej) 

 

Mówiąc krótko to co odróżnia czat od komunikacji przez telefon to:

- czat nie jest ulotny

- czat można byłoby przeszukiwać wstecz (archiwum rozmów)

- czat minimalizuje błędy

- czat oszczędza czas

- czat spaja grupę i poprawia pracę grupową (komunikacja na kanale ogólnym)

- czat nie rozprasza bo można przeczytać wątek kiedy ma się chwilę

- czat oszczedza pieniadze (firmy wieloodzialowe i obnizka na rachunkach)

- czat podnosi satysfakcje obslugi klienta (pracownicy miedzy oddzialami nie zajmuja linii telefonicznych a brak zajetych linii dla klientow nie prowadzi w konsekwencji do ich oplywu)

 

Argumenty za tym rozwiązaniem można dwoić i troić jak widać. Widze ich wiele wiecej.

 

Nie chciałbym być źle odebrany, że z analizami wchodzę na nieswoje poletko... ale jednak zaryzykuje wierząc, że odbierze mnie Pan tylko pozytywnie bo takie mam intencje..

 

Chwalicie się, ze macie ponad 0,5 mln sprzedanych licencji. Jeśli założymy, że za jakiś czas z migrujecie na NEXO 100.000 tyś podmiotów a tylko 1% zakupiłoby dodatkową wtyczkę czata na swoją stronę www czy też sklep to można z tego mieć niezły strumień dochodu. 

Przy wersji PRO LIVE CHATA wychodzi 900zł rocznie, co daje wynik dla tylko 1000 podmiotów (1%) * 900zł/rocznie = 900 000 pln przychodu rocznie. 

https://www.smartsupp.com/pl/pricing/

Dziś są takie czasy w większości branż, że jak firmy nie ma w Internecie to znaczy, że w zasadzie nie istnieje - więc to założenie 1% jest bardzo ostrożne mając na uwadze tak dynamicznie zmieniające się czasy i trendy w Internecie.

 

Zmierzam do tego, ze jak sami nie zrobicie tej wtyczki to ja zainwestuje i mimo ze nie jestem z branzy wygram na tym temacie, tylko zrobcie ten komunikator i dajcie api ;)

 

Wszystkiego dobrego :)

 

Edytowane przez Użytkownik GT/NEXO
Link to postu
Dnia 7.10.2016 at 10:01, Radomił Ząbik napisał:

[...]

No przykładowo dostęp do opcji zatwierdzania zadania, zmiany jego statusu. Wiadomo, można się potem wyuczyć na pamięć tego skrótu klawiszowego, ale wydaje mi się, że takie opcje, w szczególności dla zadań, powinny być od razu na wierzchu, na liście.

[...]

Dziękuję za objaśnienia. Takie "zwinięte" umieszczenie operacji wynika z tego, że nie chcieliśmy, aby menu kontekstowe miało "kilometrową" wysokość. Ale przemyślimy to jeszcze raz, z uwzględnieniem Pana uwag.

Link to postu
Dnia 7.10.2016 at 20:44, Użytkownik GT/NEXO napisał:

[...]

Wierzę też że nie będziecie nadto dumać i implementować tego latami, tylko po prostu zrobicie to w najbliższych wersjach (chociaż w jakieś wersji lite by uzyskać 80% efektu nakladem 20% waszego zaangazowania dzieki czemu zobaczycie pierwszy feedback z rynku) i pójdziemy razem do przodu :)

[...]

Tak jak wspomniałem wyżej - mamy ten temat odnotowany. Na tę chwilę nie mogę podać żadnych konkretnych terminów realizacji, nie mniej jednak nie lubię oddawać funkcjonalności "połowicznych", a tym bardziej 20%, więc gdy rozpoczniemy prace, to pełną parą ;)

 

 

Link to postu
  • 3 miesiące temu...

Jesteście w stanie coś powiedzieć w temacie, czy generalnie macie tą funkcjonalność na liście, nawet jeśli to jest na długi termin? Rozważamy właśnie wewnętrzny komunikator i nie wiemy czy iść w rozwiązanie zewnętrzne, czy poczekać i u was dokupić licencje :)

Link to postu

Hmmm, no mam mieszane uczucia ...

 

A czy nie lepiej użyć np. Slack, Skype, FB Messenger ... coś co ludzie już używają w danej firmie.

Przecież i tak wiele innych zewnętrznych programów ludzie używają (np. Word), to może nie ma co zamykać ludzi w 1 aplikacji.

 

Poza tym pojawia się problem, a co gdyby ktoś chciał w delegacji mieć taki komunikator na smartfonie, tablecie ...

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Jeśli już coś miałbym rekomendować to nie tworzenie od zera komunikatora,

a bardziej zastanowienie się, jak go sprząc np. ze Slackiem

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Link to postu
16 godzin temu, Jacek Synowiec napisał:

A czy nie lepiej użyć np. Slack, Skype, FB Messenger ... coś co ludzie już używają w danej firmie.

 

No właśnie nie do końca, bo jedną z cech komunikatora w pakiecie Insert, ma być obsługa obiektów programu, czego raczej nie osiągniemy w zewnętrznych programach. Oczywiście, mogę wysłać koledze numer ZD i on Sobie poklika w odpowiednie okna, poszuka i znajdzie, ale jakby dostał obiekt od razu w wiadomości, to scenariuszy jest nieskończenie wiele i komfort pracy zdecydowanie większy.

 

Cytat

Jeśli już coś miałbym rekomendować to nie tworzenie od zera komunikatora, a bardziej zastanowienie się, jak go sprząc np. ze Slackiem

 

To jest nasz plan B, na który obecnie nie mamy za bardzo czasu. I wtedy zepniemy go ze Sferą, dla automatyzmów.

Link to postu

Niestety, w najbliższym czasie nie zrealizujemy komunikatora w programie. W obecnym okresie staramy się odpowiadać na najbardziej palące potrzeby, a komunikator do nich nie należy - jakkolwiek pożyteczny, znajdzie jednak zastosowanie w dość ograniczonej liczbie firm.

Trzymamy jednak palec na pulsie i jesteśmy "gotowi do ataku" w bardziej sprzyjającym okresie. 

Link to postu
  • 11 miesięcy temu...

Od mojego postulatu minął praktycznie rok.
Ponawiam temat, prosząc o ponowną weryfikację możliwości podejścia do tematu w 2018.

W pracy grupowej (tak naprawdę już przy 2 userach rodzi się potrzeba sprawnej komunikacji) taki czat byłby bardzo pożytecznym narzędziem.
Dla Państwa z kolei - funkcjonalność ta byłaby dodatkowo przewagą biznesową bo szukałem i mało, które oprogramowanie taką funkcję posiada.

Może panaceum na ograniczone zasoby programistyczne, okazałaby się strategia, gdzie startujemy na początek z absolutnie ubogą wersją czata (tyko komunikacja tekstowa) a dopiero z czasem następuje jej rozwijanie i dodawanie funkcjonalności dodatkowych.

Z racji, ze w temat się zaangażowałem to, też swego czasu stosowne sugestie co do w/w funkcjonalności przesłałem już do Insert.

Licząc na pomyślne wieści, pozdrawiam :-)

Edytowane przez Użytkownik GT/NEXO
Link to postu
  • 5 tygodni później...

Także uważam że powinien być czat między userami.

Uważam tez że obsługa bankingu powinna być rozwiązana inaczej i na wszystkie banki.

Miałem program ileś lat temu logował się z automatu do wszystkich moich banków a mam ich 5. Mała firma zrobiła program typu podaj hasło login i naciśnij klawisz prosto szybko i efektywnie u was temat jakby z epoki lodowcowej

Wy od chyba 10 lat idziecie jedynie  w stronę mbanku czy tam bre banku.

Link to postu
  • 4 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...