Skocz do zawartości

konwersja bazy bez kopii zapasowej

Polecane posty

Witam,

 

od jakiegoś czasu mam problem z komunikatem o braku kopii bazy danych. Pojawia się po aktualizacjach programu i zdecydowanie odradza mi wykonywanie konwersji bazy bez kopii zapasowej (załączam screen). A bez konwersji nie mogę przejść dalej. Wykonuję więc konwersję i jest ok, ale zawsze z duszą na ramieniu. Co mogę zrobić aby to naprawić? Dodam, że robię archiwizację i plik jest zapisywany.

 

Bez tytułu4.png

Link to postu

generalnie to kopie robi się zawsze przed konwersją bazy. Ja wolę ręcznie skryptem lub Archiwizatorem.

Po drugie doradź klientowi zmianę tego Windows 7 na niestety windows 10. Po zmianie systemu większość wcześniejszych problemów znika, ale pojawiają się inne 😉

I po trzecie należy sprawdzić to co jest podane w komunikacie: "Aby wykonać konwersję bazy danych należy posiadać uprawnienia administratora serwera bazy danych .... oraz prawidłowo określony folder roboczy archiwizacji (konwersja bazy danych używa tego folderu do utworzenia kopii zapasowej)....."

Czy jest ustawiony folder roboczy archiwizacji w parametrach archiwizacji oraz czy istnieje ten folder?

 

"Dodam, że robię archiwizację i plik jest zapisywany."

skoro archiwizacja jest robiona no to konwersja nie musi być robiona "zawsze z duszą na ramieniu" 😉

Link to postu

klientem jestem sobie sam i niestety póki co musi tak zostać.

Kopię robię zwykle 2-3x w miesiącu przy zamykaniu programu - przez okienko z pytaniem o utworzenie kopii. Robię je gdy zamykam miesiąc i przed zainstalowaniem aktualizacji. Przez lata było dobrze, od mniej więcej roku jest jak pisałem wyżej. Nawet byłem z tym u serwisanta, ale to co zrobił to kliknął ok przechodząc dalej bez naprawy problemu. Tyle to i ja umiem po podsadzeniu duszy.

To co w komunikacie posprawdzałem i wygląda, że wszystko jest jak powinno. Tylko ten odstraszający komunikat ...

Windowsa wolałbym nie zmieniać, jakoś przyzwyczaiłem się do niego, 10tka jest mi zupełnie obca, najchętniej pracowałbym na starym 3.11 czy jakoś tak ;) 

Czyli jeśli mam kopię, to nie przejmować się tymi ostrzeżeniami ?

Link to postu
4 godziny temu, Bogdan Kulhawczuk napisał:

Nawet byłem z tym u serwisanta, ale to co zrobił to kliknął ok przechodząc dalej bez naprawy problemu.

Dlatego regularnie, delikatnie sugeruję korzystać z usług "doświadczonych" serwisantów, a nie osób, które niewiele lub nic nie mają wspólnego z serwisem programów.

 

4 godziny temu, Bogdan Kulhawczuk napisał:

Czyli jeśli mam kopię, to nie przejmować się tymi ostrzeżeniami ?

Ogólnie tak, ale osobiście nie lubię pozostawiać problemów bez wyjaśnienia, gdyż nigdy nie wiadomo z czego wynika problem i jakie może mieć konsekwencje...

 

Proszę zamieścić log z serwera SQL z momentu, kiedy pojawia się ten komunikat. W ramach testu proszę spróbować wykonać konwersję za pomocą programu serwisowego.

Link to postu
W dniu 11.02.2021 o 16:50, Daniel Kozłowski napisał:

Proszę zamieścić log z serwera SQL z momentu, kiedy pojawia się ten komunikat. W ramach testu proszę spróbować wykonać konwersję za pomocą programu serwisowego.

Dziś była kolejna aktualizacja, poniżej log.
Konwersję robiłem i struktura bazy jest prawidłowa.

log.txt

Link to postu
  • 2 tygodnie później...

Okno wskazuje, że wcześniej w tym samym dniu wykonano kopię bazy ręcznie archiwizatorem inaczej nie byłoby pytania czy robić konwersję mimo braku kopii tylko byłby permanentny "halt"! To również znaczy, że foldery robocze są poprawne i znalezienie przyczyny wskakuje na wyższy level. Niestety potwierdzam, że czasem tak się zdarza i ja mam kilka takich maszyn. Możliwe, że są jakieś rozwiązania z grubej rury typu reinstalacja silnika bazy czy podniesienie go do nowszej wersji, przeszukiwanie i badanie uprawnień do folderów, ale przyznam, że łatwiej jest zrobić tę archiwizację z palca i na pewniaka puścić konwersję bez automatycznie robionej kopii.

Link to postu
×
×
  • Dodaj nową pozycję...